Stránka 1 z 3
Napsal: sob 16.02.2013 17:35
od Archon
Dobrý den už dlouho řešim problem s čerpadlem, na mem původním odešla el. hlava (s potenciometrem) a po mechanicke strance take nebylo v pořádku, tak jsem sehnal druhe čerpadlo přesně stejne typ 300-1, nechal jsem ho přetesnit po mech strance vypada vyborně ale opět jsem narazil na to že má špatnou el. hlavu, tak bych se chtěl zeptat zda by bylo možné kdyby se sehnala ŘJM,kabeláž a už ta bezkotntaktní el. hlava z posledních E34 tušim 1996 (ten opravař čerpadel řikal že mechanická čast ta spodní je zaměnitelná u všech těch 3 typu čerpadel tak bych ji nechal a jen vymenil tu el. hlavu + další potřebné veci ), co by se muselo ješte vymenit aby to fungovalo popřipadě zda by to fungovalo.Popřipadě pokud už to někdo zkoušel jestli by se semnou mohl podělit o rady a informace. Děkuji za odpověd´Cajzl
Napsal: sob 16.02.2013 19:56
od beny-maser
můj názor je, že si to zbytečně komplikuješ,spodky čerpadel jsou záměné,co s tím máš, že ti to nejde,aby to nejelo vůbec se mi na el. hlavu moc nezdá.
Napsal: sob 16.02.2013 20:14
od Archon
Je tam projetej ten potenciometr, zatim zjistuji do predu zda by to slo udelat dat tam tu novejsi hlavu bez toho potenciometru, mozna tam bude jeste jina zavada na tom čerpadle, nevim zatim zatim se to chova tak že hrozne huli, a motor vubec nereaguje když se odpoji za chodu řidici vstřik nebo ten předsuvnik předvstřiku co je načerpadle, furt ma ten samy zvuk a stale huli, vstřiky jsou davany všechny nové, ten opravař čerpadel si odvezl to puvodni co bylo na aute zkusi ho opravit zda neni zavada jeste v te mechanicke casti na tom druhem čerpadle (co je po přetesneni namontovane na aute), až přijede tak to čerpadlo pujde ven a zkusi se to nastavit vše od znova předvstřik atd... aby se vyloucilo jestli neudelali chybu pri montaži, ale stale to neřeší tu el. hlavu že ma projetej ten potenciometr, a sehnat jinou v pořádku je jako hledat jehlu v kupce sena, proto bych to chtel vyresit už z tou bezkontatkni el. hlavou ale nejsem si jist zda to pujde. Proto zjistuji informace. a hlavne ja mam potiž tu že značky mam v depozitu a propadlou technickou takže byto emisema neproslo.
Napsal: ned 17.02.2013 01:13
od Storm
Nemám tušení jaký je rozdíl mezi tvým čerpadlem a mým, které mám z roku 10/95 ale proč sem píšu. Přesně to samé jsem řešil loni, diskutoval s lidma, ptal se odborníků (jsem od přírody zvědavý), motor kouřil a za tepla špatně startoval, trvalo to dlouho než chytil, ale k věci.
Pokud ti motor kouří a máš změřené tlaky na válcích, aby jsi vyloučil netěsnost třeba pístních kroužků, požkozenou hlavu, nejsem si jistý jak moc by měla hlava vliv na kouř z výfuku, ale změřit tlaky je první věc.
Když jsou tlaky v pořádku, je jasné že bude potřeba zrepasovat mechanickou část čerpadla, ta má velký vliv mimo jiné na kouřivost motoru. Co se týče elektronické hlavy čerpadla, tak ta má především vliv na teplé starty, pokud je hlava špatná, jsou starty za tepla dost špatné.
Měl jsem problém s obojím, proto jsem nechal mechanickou část čerpadla zrepasovat, auto za studena chytá na brnk, nekouří, jede jak má, co se týče teplých startů, tak za repasi hlavy čerpadla chtěli dalších 15 tis a to jsem nedal, protože jsem problém vyřešil přidaním žhavení za tepla, takže teď sice žhavím při každém startu, ale vše funguje jak má.
Co se týče kombinování součastí z několika modelů čerpadel, tak mi naopak odborník řekl, že tyto kombinace nejsou možné, proto jsem to vyřešil jak popisuju.
Napsal: ned 17.02.2013 13:57
od Lucifer
No počkej když ti auto startuje dlouho za tepla tak už je netěsná právě ta mechanická část čerpadla. Nebo se pletu ? Už jsem to právě četl někde tady na klubu, že jsou tam netěsnosti které se teplem roztáhnou a pokud je to studený tak se to zase ztáhne a nastartuješ v pohodě.
Já mám stejnej problém a diag mi píše že mi kleklo čerpadlo, takže to musí bejt ta hlava vstřiky jsou ok.
Pokud jedu konstantní rychlostí a chci přidat plnej tak ekonoměr se zastaví na 10l/100 a auto urdržuje rychlost ani nezrychlí. Pustím přidám plyn a všechno je OK. Možná by to ještě mohl dělat potenciometr na pedálu ale to se mi nechce věřit protože to nedělá pravidělně dělá to když se jede opravdu chvíli konstantně.
Jinak to že auto nehulí a nejede ale na plyn reaguje tak bych viděl problém v nastavení čerpadla.
Napsal: ned 17.02.2013 14:56
od beny-maser
Dlouhé starty za tepla je rozdělovací hlava tudíž mechanická část, výměnou hlavy za novější si nepomůžeš, protože se serou stejně, já má jeden příklad doma! Na kouřivost,ale ta hlava nemá vliv, dělá spíše to co píše Lucifer.
Podle mě je problém v nastavení nebo v samotném motoru. Změř tlaky ať kolem toho neskáčeš 14 dní a výsledkem bude, že nejsou tlaky.
Napsal: ned 17.02.2013 16:02
od Archon
Dekuji za reakce uvidime, ted cekam až za mnou ten opravař přijede znova, tak když se serou všecky tak sehnat aspon stejnou hlavu ale aby mela v pořadku ten potenciometr coz se mi asi nepodaři, tak vstřiky jsou delany nove ted, tlaky nechal merit Tata jeste když s tim autem jezdil a mel je na 80% od tech co maj bejt, hlavu jsme menily tak ta by mela byt ok, protože když to tata kupoval v roce 2002 v AAA praha tak mu auto prodali s prasklou hlavou.
jinak k tomu startovani, podle toho když ladil davku paliva posouvani té el. hlavy tak bud startovalo dobře nebo nechtelo chytit jak studen tak teple, jinak kolik asi vychazí repas te mechanické části?
Napsal: pon 18.02.2013 10:25
od k5ynd1
pokud je cerpadlo s potenciometrem a ten ma byt udajne spatny, tak to nebude reagovat na plynovy pedal v urcite poloze. pro jine problemy je jina zavada. tlaky, predvstrik, davka -> tohle musi byt ok a neprijde te to ani draho. pokud tohle nepomuze, je neco v haji a kupovat starsi casti cerpadla je sazka do loteriea zcela jiste to pomuze pripadne jen na chvili (neurcita doba, nikdy nevis kolik ma za sebou a kolik vydrzi). takze nejlepe nove casti. to uz jsou ale drahe oprava (vzhledem k cene auta), hlavne pokud mas starsi tds, jak pises (cerpadlo jeste typ 300).
Napsal: pon 18.02.2013 11:59
od Archon
Jedine ceho jsem si vsiml tak kdyz jedu a zrychluji tak kolem 2800ot/min a 3500ot/min se vyskytne dirá - i když je pedal na podlaze tak spadnou otacky ale po chyvilce se chytne a dal zrychluje. jestli mas namysly toto jako neragování plynoveho pedalu. tak to zrovna mam.
Napsal: pon 18.02.2013 14:12
od k5ynd1
samozrejme ze jde to pujde predelat na hdk hlavu. jak rikas, spodky cerpadel jsou zamenne. takze staci sehnat tu elektronickou hlavu. k tomu ale jeste ridici jednotku a kabelaz. dle me prace na po.rani. navic ja mel driv take hdk hlavu a nevim jestli to bylo ni nebo necim jinym, ale nekdy to nechtelo chytnout vubec, jindy v pohode. vyresil jsem to mechanickym cerpadlem

navic, kdybys tohle vymenil, tak vyresis akorat to nereagovani plynu v urcitych otackach. ohledne kourivosti.... kdy to kouri? i na volnobeh? za jizdy? pod plnym? na kourivost je potreba mit spravne nastaveny predvstrik. podle toho to zaroven bude i dobre chytat. repas mechanicke casti (ta litinova kostka + vevnitr rozdelovaci pistek, mimochodem to bude stejny na vsechny typy cerpadel) vyjde myslim cca 14t kc. bud se zeptat v bosh service nebo mozna i levneji nekdo z klubu. teoreticky takove zakladni otestovani tehle casti je zname polevani studenou vodou.
Napsal: pon 18.02.2013 14:18
od Archon
kouří to i na volnoběhu i v zátěži, to nastaveni překontrolujeme když tam budem zkoušet jine čerpadlo, jak jsem psal výše zatim čekám až přijedete opravář na čerpadla co si odvezl to me puvodni, tim pak vyloučime chybu v nastaveni, a tu hlavu budu muset nejak pořešit bud sehnat tu HDK a nebo tu s potenciometrem ale novou zatim to vypada na dlouho

Napsal: pon 18.02.2013 15:21
od k5ynd1
tak samozrejme predvstrik se musi vzdy nastavit, pokud menis cerpadlo

Napsal: pon 18.02.2013 17:03
od Archon
takže teda bud přehodit kabelaž tu hdk a ŘJ a bude to šlapat a nebo jen sehnat nekde tu starou hlavu s potenciometrem, zatim netusim co bude jednodušší, protože hlavu sehnat stejnak musim. Nejake napady?
tu mechanickou cast to budu vedet az to znova prohodime a znova nastavime abychom vyloučily špatny předvstřik nebo špatně nasazene čerpadlo o zub.
Napsal: pon 18.02.2013 23:05
od k5ynd1
nejlevnejsi, jednoducha a asi snad i nejvic funkcni varianta je mechanicke turbo z 24td. pasuje kus za kus, sehnat se da za docela par korun. odpadne ti starost mit funkcni veskera cidla. kdyz si ho nastavis, tak to jede lepe nez chip, nemluvim o zaberu z nizkych otacek

ja to tak mam a absolutni spokojenost.
Napsal: pon 18.02.2013 23:23
od Archon
a jak to vypada s technickou a jak vypadaj emise? uvidim nejdriv zkusim dat dohromady to co ted mam a když tak udelam to mechanické.
Napsal: pon 18.02.2013 23:33
od Lucifer
No já taky bych možná chtěl nasadit mechaniku. Jenže odpadá možnost diagnostikovat čerpadlo a sledovat dávku předvstřik apod. A hlavně bych přišel o tempomat
Jinak TDSo má čidlo teploty v sání, čidlo přetlaku v sání a řídící vstřik. Zase tolik toho taky není
Jinak řešení jiný levnější asi nebude

Napsal: pon 18.02.2013 23:57
od k5ynd1
delal jsem na tom v listopadu technickou a bez problemu. ani si toho nevsimnou. jediny rozdil je, ze z cerpadla nevede kabelovy svazek, ktery je stejnak pod sanim. takze neni videt. na emisich taktez no problem. v pripade strachu bych pootocil turbokorektor na minimalni davku a potom nemuze byt vubec problem. tds samo o sobe moc nekouri.
Napsal: úte 19.02.2013 08:29
od beny-maser
přesně hodně lidí co má mechaniku na emise sníží dávku a pak jí zase zvedne a emise jsou bezproblémů,na STK zase koukaj na typ motoru a né jaké máš čerpadlo,jako za mě jednoznačně, pokud máš špatnou hlavu čerpadla a spodek tak než předělat elektriku bych tam dal raději mechaniku.
Přijde mi to víc muziky za meně peněz se stejným,či spíše lepším výsledkem.
Napsal: úte 19.02.2013 11:09
od k5ynd1
tak tak. lepsi vysledek nez chip. spolehlivostne myslim super. mas tam 1 drat a motor jede

neresis zadnou jinou elektroniku.
Napsal: úte 19.02.2013 15:46
od Archon
A na kolik by vysla přestavba na to mechanické čerpadlo? A kde by se dalo sehnat nejlepe, a s montáži co je potřeba na aute uzpusobit?
