Stránka 1 z 2

Napsal: pát 15.02.2013 22:54
od honzazE39
chtel bych vedet jestli se muze automtu vyradit do neutralu skopce neposkodi se ta spojka

Napsal: pát 15.02.2013 23:35
od hesoyam25
8O to si robis srandu

Napsal: sob 16.02.2013 00:17
od honzazE39
honzazE39 píše:chtel bych vedet jestli se muze automtu vyradit do neutralu skopce neposkodi se ta spojka

Napsal: sob 16.02.2013 00:44
od soukupadam
vyřadit jo, ale zpátky na D až po zastavení, no ale stejně bych to nedělal

Napsal: sob 16.02.2013 18:23
od Tomule
honzazE39 píše:chtel bych vedet jestli se muze automtu vyradit do neutralu skopce neposkodi se ta spojka


To je dnes takový problém použít na klávesnici pár háčků, čárek, velkých písmen, ukončit větu otazníkem a jednou si to po sobě přečíst?? Omlouvám se za OT, ale základní škola...

Napsal: sob 16.02.2013 19:46
od soukupadam
Když to píšeš za jízdy z mobilu nebo ovladačem z televize, tak na to sereš.

Napsal: sob 16.02.2013 22:26
od kadli
U automaticke převodovky se nikdy za jízdy nevyřazuje, protože se převodovka potom tolik nechladí díky nedostatečnému tlaku oleje. Takže pokud ji chceš oddělat, tak vyřazuj.

Napsal: ned 17.02.2013 11:05
od soukupadam
v manuálu se píše, že při smyku můžeš vyřadit na N, když to teda stihneš, ale stejně je lepší to nedělat

Napsal: ned 17.02.2013 11:51
od Vesa88
Co vede lidi k tomu vymyslet takove blbosti jako prerazovat u automatu za jizdy?

Napsal: ned 17.02.2013 19:31
od LukesE39
Já třeba když měl auto krátce, tak jsem to dělal, poněvadž jsem o automatech věděl houby. Nedělal jsem to tedy za jízdy, ale v křižovatkách v domnění, že budu šetřit měnič a motor - při vyřazení na N si jakoby oddychl - spadly otáčky, motor se tímpádem ztišil, prostě dojemově to působilo jako správná věc.. Stačilo si o tom trochu počíst a už vím, že je to blbost :)

Napsal: ned 17.02.2013 20:08
od Honzek525
Tak já už tedy nevím, čemu věřit. Když jsem byl na výměně oleje u http://www.prevodovky-brno.cz/ , tak mi pán říkal, na každé křižovatce vyřazovat, nevyřazovat jen v případě, že zastavím a hned se rozjíždím. Když nevyřadím při stání, zbytečně se zahřívá olej a pálí se lamely. Tohle mi řekl člověk, který osobně repasuje automaty, čili mu věřím. Ale podle toho co čtu zde na fóru, občas nevím, co je vlastně správně?

Napsal: ned 17.02.2013 22:27
od rooc
Honzek525 píše:Tak já už tedy nevím, čemu věřit. Když jsem byl na výměně oleje u http://www.prevodovky-brno.cz/ , tak mi pán říkal, na každé křižovatce vyřazovat, nevyřazovat jen v případě, že zastavím a hned se rozjíždím. Když nevyřadím při stání, zbytečně se zahřívá olej a pálí se lamely. Tohle mi řekl člověk, který osobně repasuje automaty, čili mu věřím. Ale podle toho co čtu zde na fóru, občas nevím, co je vlastně správně?


z této reakce je vidět.., že ten pán, ty převodovky servisuje mooooc rád a chce a´t mu jich tam moc jezdí :D :D :D

já u automatu řadil N jen tehdy, když jsem parkoval..., N.....ruční brzda a pak p.., jelikož parkovat jen na P je taky pěkná pí*ovina

Napsal: pon 18.02.2013 00:01
od Honzek525
S tím parkováním souhlasím, také nejdříve N, ručka, P. Budu tedy vyřazovat co nejméně. Mimochodem, včera se mi objevila hláška "trans. failsafe prog." a auto neřadilo jedničku, ostatní rychlosti řadilo. Po vypnutí motoru, chvilce vyčkání a znovu nastartování, auto řadilo, jak mělo. Dnes jsem ho opět zkoušel, a vše funguje bez nějakého problému. Mám se obávat? Při řazení nekope, defakto funguje dobře, až včera na tu hlášku. Napadl mě vadný selenoid, nebo nečistota. Auto většinou týden v kuse stojí a jezdím s ním jen o víkendu, a teď už ani moc ne, ještě mám podezření na baterku. Díky za rady a tipy.

Napsal: pon 18.02.2013 01:58
od rooc
fakt nevyřazuj ani na světlech já jsem to kdysy studoval hodně a té převodovce dělá nejlíp když se s tou pákou furt neverkluje...falt to nech zařezený, pomůžeš tomu víc.., než na N.., většina převodovek na N toniž prej nemaže

Napsal: pon 18.02.2013 09:46
od LukesE39
Když už jsme u toho, co je nejlepší, když stojím delší dobu (třeba 1/2 hod.) s nastartovaným motorem?? N nebo P?

Napsal: pon 18.02.2013 09:59
od JaraX
jestli je tam N nebo P je jedno, stejnej stav krom té blokace,
ja na ručku mrdam, parkuju na P, časem (za strašnou hromadu let) to možná vykurví tu blokaci, ale převodovce samotne se nic nestane.
vyřazovat za jizdy ani tak nevadi, motor spadne do volnoběhu a turbina ma nizky otáčky, ale to že tam za jizdy hodím zpátky Dčko převodovka fakt ráda nemá, a určitě to výrazně ovlivní životnost převodovky.
stejně tak když mi sem jezdi lidi s automatem co řadí D-R asi 3 sekundy a mezitim tam daj N, to je taky špatně, to řazení musí byt rychly, bum D, bum R, bum P a ne tam při každým řazení Dčka dát ještě na pul sekundy Rko.
ta převodovka se kurví každym řazením, to že drží tlak není tak hrozny, tzn na semaforu dycky lepší kvalt, třeba takova e65 tam kvalt nechá a drží si brzdu sama, pak jak člověk přidá plyn, tak jen odbrzdí, bohužel E60ky todle naučili až o hodně později ale ten novej automat je zase takovej dement že nejde jet s otevřenyma dveřma apod.

Napsal: pon 18.02.2013 10:22
od LukesE39
JaraX píše:jestli je tam N nebo P je jedno, stejnej stav krom té blokace,
ja na ručku mrdam, parkuju na P


Díky! :thumbsup: Myslel jsem si to a chtěl jsem tohle slyšet..

Napsal: ned 24.02.2013 09:53
od soukupadam
já jsem dostal doporučení že pri rozjíždění se do prudkýho kopce si mam zařadit jedničku u automatu. je to tak dobře?

Napsal: ned 24.02.2013 12:27
od LukesE39
Mně to v kopci vždycky zařadí jedničku samo... 8O

Napsal: ned 24.02.2013 13:11
od JaraX
a myslíš jako že ten automat se rozjíždí do kopce na trojku? :D