Stránka 1 z 2
Napsal: úte 05.02.2013 12:35
od dejv2005
Zdravim, rád bych Vaše názory na aditivum do převodovky, konkrétně manuál (E39 525tds).
Největší problémy jsou pa ránu, když je studenej motor, tak jde špatně zařadit 1 a převodovka začíná škrtat. Po zahřátí problémy z větší části zmizí.
Tak by mě zajímalo, jestli tomu může něco pomoct, bez mechanickýho zásahu, např:
http://www.liqui-moly.cz/detail/ochrana-prevodu
http://www.liqui-moly.cz/detail/ochrana-prevodu
Napsal: úte 05.02.2013 12:40
od miresekstary
toto jsem nalil do felicie ---
zbytečně drahé !!!
Kup si keramiku ... Ceratech ---
bude to daleko lepší !!!
budeš řadit že ani nebudeš vědět že řadíš

!!!!!
mám taky tds ... sic jsem nalil do motoru ... po výměně hydroštelů 200km a pořád to rachtalo ....
nalil jsem 2 lahvinky , a po 50 km bylo neskutečné ticho !!!!!!!!!!!!
můžu doporučit !!!
Kdyby někdo chtěl za lepší cenu ... napište sz !
Napsal: úte 05.02.2013 12:52
od pepino5xx
Vyměnit olej v převodovce?
Třeba i 2x pro lepší vyčištění?
Napsal: úte 05.02.2013 13:06
od miresekstary
jasně ... koupit levnou mrdku olej ....
2x proplach ....
pak ceratech + nový !
Napsal: úte 05.02.2013 13:09
od rooc
o caratechu jsem nikdy neslyšel, ale moc dobré ohlasy co se čističů a aditiv týká, měl tec2000
Napsal: úte 05.02.2013 13:22
od pepino5xx
miresekstary: co meleš za *****?
Olej co tam patří, není tam jen pro srandu
Jestli prodáváš "přísady" tak je nikomu nevnucuj

Napsal: úte 05.02.2013 13:41
od k5ynd1
základ vyměnit olej. tím se může závada "opravit" tds bude mít nalítáno 1/2 milionu km a jestli doposud neměnili olej......
potom podle výsledku řešit dál.
Napsal: úte 05.02.2013 14:33
od miresekstary
na proplach bylo myšleno levný olej !!!
jasně že tam nenaleju na propláchnutí olej co příjde na normální provoz !!!
pojezdit 100km vylet ... nalít znova ...100km vylet ... a pak máš čisto jako nové !!!
pak KVALITNÍ převodový olej + Ceratech ....
omlouvám se za uvedení v omyl ...
Napsal: úte 05.02.2013 14:35
od miresekstary
přísady nikomu nevnucuji ... jsem mechanik a ne kšeftař
s tímto produktem mám velké zkušenosti ... tak proč ho nechválit !
Napsal: úte 05.02.2013 15:22
od dejv2005
Olej v prevodovce jsem vymenil a chvili to bylo super a pak se to vratilo zas do normalu (za studena spatne radi a pri prerazeni skrta + pri prerazeni tam obcas chce skocit treba misto trojky petka).
Proto bych rad vedel, jestli se to da nejak potlacit, nebo uz je prevodovka na vymenu, coz se mi moc nechce.
Tady na foru jsem cetl, ze se da olej do manualu nahradit ATF, ale musi se po 40.000km menit. A ted ho tam mam treba 10.000km.
Vase nazory? Diky....
Napsal: úte 05.02.2013 16:02
od k5ynd1
na převodovce by měl být nějaký barevný pruh. podle toho tam patří daný olej. já ve svém 325 tds mám mít dle toho ATF a taky jsem ho tam dával....

Napsal: úte 05.02.2013 16:04
od dejv2005
podle stitku tam mel byt jiny olej, ale zkusil sem ten, co mi poradili na foru tady...
Napsal: úte 05.02.2013 16:44
od honzabiker1
ATF olej se leje jenom do man. prevodovek, ve kterych byl od vyroby. Zalezi na barve stitku vedle plniciho sroubu..
Napsal: úte 05.02.2013 18:21
od KKKuba
mám problém s jednou e36, vyskakuje tam trojka. Po výměně oleje za atf se to trochu zlepšilo ale pořád občas vyskočí, myslíte že nějaký aditivum pomůže?
Napsal: úte 05.02.2013 18:45
od kalashnikow
Myslím, že nepomůže, jinak kdyby někdo chtěl převodovku do TDs, mám a levně.
Co se týká rady autorovi, nemáš taky vylágrované řazení ? A ohledně škrtání horší spojku ?
Napsal: úte 05.02.2013 21:20
od dejv2005
kalashnikow píše:Myslím, že nepomůže, jinak kdyby někdo chtěl převodovku do TDs, mám a levně.
Co se týká rady autorovi, nemáš taky vylágrované řazení ? A ohledně škrtání horší spojku ?
Nevim, mel sem auto v servisu. Prevodovku studovali a zaver nic konkrétního.
Po vymene oleje to bylo o 80% lepsi, ale to bylo v lete a to je relativne v pohode. Nejvetsi problemy jsou v zime. Nechapu to. proto sem si rikal, ze nejaky to aditivum by nebylo na skodu a mohlo by pomoct. Spojka se zda v poho, neni nejnovejsi, ale zabira dobre a neprokluzuje.
Napsal: úte 05.02.2013 22:06
od beny-maser
mám tds a v něm ATF. Škrtání může mít za vinu špatně vypínající spojka, opotřebené packy přítlačného talíře čili opačný problém než se domníváš.
Napsal: stř 06.02.2013 01:14
od dejv2005
Dekuju za radu, zkusim se na to zeptat mechanika. A cim muze byt zpusobene to, ze za studena tam jednicku skoro nezaradim a kdyz je chladno, tak je to jeste horsi. V lete to neni tak hrozny.
Napsal: stř 06.02.2013 02:44
od Brátn
jo a když necháš zařazeno, tak za studena je problém i vyřadit,
známe řešili jsme tady snad 1000x vylej co ti tam nalili a nalij ATF,
jo a ideálně tu převodovku při nejbližší možné chvíli rozpul a vyškrábej ten sajrajt co tam udělal ten olej co tam teď máš,
a pokud už se ti začíná zdát, že prokluzuje spojka, tak udělej komplet sadu i s přítlačákem a ložiskem a všechny problémy přestanou
Napsal: stř 06.02.2013 07:23
od Perunwit
osobně než převodovku půlit, co jsem se o to tak zajímal, když mi rachtala bych podle "výzkumu" doporučil převodovku vyměnit celou... za 1500 máš celej díl plug and play a je to, akorát potřebuješ někoho, kdo má zázemí na výměnu... vím, nemáš nikdy zaručeno, že se to nebude opakovat, nebo že nekoupíš horší, záleží od referencí a od koho kupuješ...
co se týče aditivování oleje do převodovky, jak už ti tu bylo psáno, vyměň ho a při pocitu, že to něco změní dvakrát, ale nic jiného, než předepsaný olej bych do toho osobně nelil. Jde o to, že olej je nějakým způsobem aditivovaný už od výroby a tím, že ho něčím nastavíš/naředíš, můžeš zničit jeho vlastnosti, nebo třeba i jenom zkrátíš dobu jeho funkčnosti. Tak to vidím já, nejsem proti vyplachování různými přípravky, ale olej by podle mě měl být čistej, ve složení, jak byl vyroben. Dělá ho např. Mogul, to je zástupce levnějších, dával jsem ho do Vectry a je fakt, že chvíli to bylo dobré a pak šel ven.... nebo Castrol a další. Do motoru leju FUCHS Titan, jestli dělá FUCHS i převodový olej tvojí specifikace, neváhal bych a šel do něj. Až to vypustíš, nech to pořádně vykapat, pak nějaký šmejdítko a čistej hadr a snaž se očistit přes otvor, kam dosáhneš..