Stránka 1 z 2
Napsal: ned 03.02.2013 12:39
od gassik
Měl bych dva dotazy; proč nechipovat naftový motor u BMW a co je lepší u BMW 5, manuál nebo automatika. Díky za odpověď.
Napsal: ned 03.02.2013 12:55
od kubito
nevim jakej model mas na mysli? ja mam e39 nachipovanou a bez problemu mam automat. Jinak rozhodne manual budes mit mensi spotrebu i ta prevodovka neco vydrzi. Automat od GM je hruza

Napsal: pon 04.02.2013 16:49
od gassik
tak treba 525d nebo 530d (e60)
Napsal: pon 04.02.2013 17:32
od miresekstary
E60 po chipu na 215KW ... jede jak hovado ....
samozřejmě jezdit s rozumem at se nevykurví motor ....
jinak TDS E39 automat s chipem taky dobře odpala !!!
Zanedlouho bude na prodej kdyby někdo chtěl ...
Zelená metla zelený int komplet i koberce zitze vyhřev roletka zadní
tempomat mf volant zadní pdc
kůže super stav 189000 napáleno ....
ramena ok
startuje na škrt ... studený i teplý ...
převodovka po výměně oleje ...
Napsal: úte 05.02.2013 15:36
od gassik
Chtěl bych si do budoucna koupit BMW a nevím, jestli 525d nebo 530d, ročník 2006, Co myslíte?
Napsal: úte 05.02.2013 15:38
od butthead740
525d neni zrovna zavodnik, spis tak pro pohodare, ale jestli se ptas na cip tak asi nemas v planu jezdit klobouk tak to jedine 530d ta nejede spatne a po cipu to bude rachot
Napsal: úte 05.02.2013 15:52
od gassik
aha, tak to je dobrý no....teď nevím, co si mám myslet. Jel jsem totiž v passatu 2.5 132 kw 370NM a jelo to docela krute i do kopce....asi si zvyklejší na silnejší

Napsal: úte 05.02.2013 16:06
od butthead740
No nejradej mam od BMW V8.. Tak nez lidovy vuz jede lip i ta 525d

ma vic kw i kroutak tusim kolem 400Nm Desto 530d ma kroutak 500Nm! a to uz je celkem zivy a 220koni.. Vali 250 a kilo je tam celkem rychle

Napsal: úte 05.02.2013 16:10
od miresekstary
Napsal: úte 05.02.2013 16:23
od butthead740
Tak ono taky nemuzeme srovnavat prassata s motorem z min stoleti s E60kou k E60 je konkurent od koncernu 3.0tdi a to uz neni chro chro jako stary 2.5tdi

Napsal: úte 05.02.2013 16:40
od zverbo
Manzelkyn svagor ma A6 3,0tdi 171kw zaklad ma to nacipovane na 200kw a zeby to bola bestia nemozem povedat a jedna jedina vec mi vadi inak pohoda, start za studena ako ked do motora nasipes sroby a matky a ked tomu nalozi kudol dymu zanim a po dlhsej ceste zajebany zadny naraznik.
Napsal: úte 05.02.2013 16:50
od scooter_x
Pořiď si twinturbo, tedy 535d...minimální turboefekt, lineárnější průběh, odolnější turba (nejsou VGT), 200kW (nebo 210 podle roku) už v základu... Dobrá rada

Osobně s ním jezdím v X3 a paráda!
Napsal: úte 05.02.2013 17:54
od gassik
proč, co je s něma?

Napsal: úte 05.02.2013 17:58
od gassik
butthead740 píše:Tak ono taky nemuzeme srovnavat prassata s motorem z min stoleti s E60kou k E60 je konkurent od koncernu 3.0tdi a to uz neni chro chro jako stary 2.5tdi

proč nemůžeme? passat 2.5 tdi a bmw 525d má skoro stejný krouťák....tak se ptám, nemají teda skoro stejnou sílu (tah) ?
Napsal: úte 05.02.2013 18:00
od gassik
scooter_x píše:Pořiď si twinturbo, tedy 535d...minimální turboefekt, lineárnější průběh, odolnější turba (nejsou VGT), 200kW (nebo 210 podle roku) už v základu... Dobrá rada

Osobně s ním jezdím v X3 a paráda!
Turboefekt? VGT?
Napsal: úte 05.02.2013 18:25
od scooter_x
Hmm...ten motor má hodně malou prodlevu mezi sešlápnutím plynu a odezvou motoru. Je to tím, že menší turbo (které se roztočí a dává tak tlak snáze a ihned) zabírá už od volnoběhu a větší (které se roztáčí pomaleji, ale dává větší tlaky) cca od 1500, takže tam pak necítíš typický turbokopanec.
A VGT je variabilní geometrie lopatek turba - naklápěcí lopatky turba, má to dneska už skoro každá jednoturbová nafta právě kvůli vyváženosti v nízkých a vysokých otáčkách. A je to věc, která na turbu odchází docela často. ¨
Takže u 535d jsou dvě různě velká konstrukčně jednodušší turba než třeba u 530d a co jsem tak zjišťoval, tak ty turba v 535d vydrží o dost déle než u 530d. Potvrdilo mi to více lidí (včetně třeba JaraXe tady a dalších). Navíc u 535d prý nepraskají plechové svody, jako u 530d... Za mě se těch dvou turb vůbec neboj a jdi do tohohle typu, nebudeš litovat.
Jen se dělá pouze v automatu, takže jestli hledáš manuál......

Napsal: úte 05.02.2013 19:23
od butthead740
Boze.. VGT - turbo s variabilni geometrii lopatek
Turboefekt - jedes jedes a najednou te to zatlaci do sedacky = turbo zacne makat
BMW 535d ma turba dve- jedno maly ktery maka v malejch otackach a pak zacne makat to druhy, to je vetsi a tudiz auto jede pocitove jako benzin = bez Turboefektu..

Napsal: úte 05.02.2013 19:55
od gassik
scooter_x píše:Hmm...ten motor má hodně malou prodlevu mezi sešlápnutím plynu a odezvou motoru. Je to tím, že menší turbo (které se roztočí a dává tak tlak snáze a ihned) zabírá už od volnoběhu a větší (které se roztáčí pomaleji, ale dává větší tlaky) cca od 1500, takže tam pak necítíš typický turbokopanec.
A VGT je variabilní geometrie lopatek turba - naklápěcí lopatky turba, má to dneska už skoro každá jednoturbová nafta právě kvůli vyváženosti v nízkých a vysokých otáčkách. A je to věc, která na turbu odchází docela často. ¨
Takže u 535d jsou dvě různě velká konstrukčně jednodušší turba než třeba u 530d a co jsem tak zjišťoval, tak ty turba v 535d vydrží o dost déle než u 530d. Potvrdilo mi to více lidí (včetně třeba JaraXe tady a dalších). Navíc u 535d prý nepraskají plechové svody, jako u 530d... Za mě se těch dvou turb vůbec neboj a jdi do tohohle typu, nebudeš litovat.
Jen se dělá pouze v automatu, takže jestli hledáš manuál......

díky, hodně výstižné. Takže říkáš radši 535d než 530d? Chci prostě auto, které nebude moc poruchové a výkonostně přijatelné, atd. ...hodně se bojím celkem oprav...

Napsal: úte 05.02.2013 19:58
od gassik
butthead740 píše:Boze.. VGT - turbo s variabilni geometrii lopatek
Turboefekt - jedes jedes a najednou te to zatlaci do sedacky = turbo zacne makat
BMW 535d ma turba dve- jedno maly ktery maka v malejch otackach a pak zacne makat to druhy, to je vetsi a tudiz auto jede pocitove jako benzin = bez Turboefektu..

aha, jinak není lepší maximalní turboefetk...podle mě bych uvítal, kdyby to pořád tahalo..jen se tak ptám
Napsal: úte 05.02.2013 20:27
od butthead740
kazdej disl ma turbo diru nekterej mensi nekterej vetsi, ale treba ta 535d nema skoro zadnou ptz se tam o to staraji turba dve, tudiz to taha od minimalnich otacek, nicmene jestli ti pride ze prassat s prehistorickym motorem jede, tak ti bohate bude stacit 525d, z 530d budes nadsenej a v 535d se v lepsim pripade udelas

a nemuzes srovnavat staryho passata s E60 ani novyho to neni konkurent, konkurent je AUDI A6, MB E..