Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 24.01.2013 14:35
od Kubaa
Zdravim pánové,

rozhoduji se mezi e39 525i a 530i (ev. zvažuji i alpinu b10 3,3 co je tady na bazaru :-) ). Díky tomuto fóru jsem se již dozvěděl mnoho užitečného, za což všem velice děkuji.

Ještě jeden dotaz, kolik bere 530i oleje - na interval/1000km? Pokud je motor OK. Narazil jsem tady že dost žere olej, zejména ve srovnání s 525i... co je na tom pravdy?
Rozhodně nechci řešit každých 1000km dolívání litru oleje, ani finančně ani na to myslet při delších cestách aj.

Měl jsem e36 320i a ta nevzala na interval 15tkm ani decku. mělo najeto 250tkm.... tak mi to přijde divné

Napsal: čtv 24.01.2013 15:19
od ada540i
Motory M54 trošku olej berou ať 525i nebo 530i, ale neni to nic hroznýho. Záleží na každým kusu. Nejvíc co jsem tady vypozoroval se lidi pohybujou 1-2l/interval. Rozhodně ti to ten motor vrátí výkonem, kultivovaností a spolehlivostí.

Napsal: čtv 24.01.2013 16:42
od M3maniac
Tak záleží co jsi měl doposud ( myslím výkon )co od auta čekáš ( prostě jestli jseš pohodář nebo se sem tam svezeš ostřeji ) pokud jezdíš podle předpisů a nemáš ambice mu sem tam dát kartáč tak Ti stačí 525i, ale pokud jseš sportovněji založenej řidič běž určitě do 530i. 525ku bys měl sehnat levněji, máš o něco nižší pojištění, ale 530ka jede podstatně líp, 40koni je poznat. Oba tyto motory maj tendenci si vzít trochu oleje, při první variantě způsobu jízdy vezme max litr za výměnu, když ovšem tomu budeš nakládat pořád tak není problém dolívat víc. Taky hodně záleží, jak se k tomu choval předchozí majitel. :wink: A spotřebu počítej, že bude +- stejná. Prostě pro běžného řidiče je 192k dostačující, pro sportovněji založeného je lepší 530 :wink:

Napsal: čtv 24.01.2013 16:46
od M3maniac
jo a na alpinu zapomeň, je to pro velké srdcaře této firmy a nákladově to je úplně jinde, pokud se něco vyse...