Stránka 1 z 3
Napsal: ned 13.01.2013 00:38
od alfonzik
Mám dotaz na majitele E61 530xd rv. 2006 před FL jakou mají teďka v zimě spotřebu?
Teď mám průměrnou rychlost okolo 48km a spotřeba 9.3 a jezdím klidnou jízdu. Okreska kolem 100km/hod cca 8.1 a dálnice kolem 130 to žere kolem cca 9.3
Teplota se drží 85-90C takže tam bych asi problém neviděl. Když jedu svižněji tak jezdím kolem 9-10litrů což mi teda na okresce připadá sakra hodně. Používám VIF a OMV naftu. Auto servisované a diag nic nehlásí. Najeto 114 tisíc. Pneu R17 225/50 runflat a mám automat.
Díky za každou radu. I jako důchodce ujedu cca 700-750km na nádrž.
Příští týden mám domluvené smazání všech adaptací, ale moc tomu nevěřím.
Napsal: ned 13.01.2013 00:55
od Jendix
koukni do fora, tejden zpátky se to tady řešilo
Napsal: ned 13.01.2013 01:10
od alfonzik
Myslím, že jsem pročetl vše co tu je o 530xd a spotřebou ale nic konkrétního. Nevíš aspoň název toho topicu? Díky
Napsal: ned 13.01.2013 03:03
od Jendix
no bylo to sice u benzínovýho téma, ale psalo se tam malinko i o naftě..
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... t=#1178517
když koukneš do fora, tak určitě najdeš i další, je to častá otázka..
Napsal: ned 13.01.2013 10:45
od milannn
jo jo, to jsem psal já o té spotřebě... že mám E61 530xd r.v. 2009 a kombinovanou spotřebou mám 9,8. Ale teď jezdím převážně město a nemám to auto dlouho, ale co jsem o tom četl, tak je to normální. Člověk nemůže chtít po 2 tunovém autě s 6válcem, automatem a stálým pohonem všech kol, aby jezdilo za 5 litrů. Před tím jsem měl E90 320D v automatu zadohrab a tam jsem měl kombinovanou 6,8. Tak to zhruba odpovídá rozdílům, které jsem uvedl. A dále od bmw je popisovaná kombinovaná spotřeba 7,8 a všichni moc dobře víme, že papírové hodnoty se přibližně liší o cca 2 litry.
Napsal: ned 13.01.2013 11:20
od VRsix
Tak tak, ja mam ted 8,8 kombinovanou se zadokolkou
Napsal: ned 13.01.2013 11:21
od JH76
Já mám 530xdT, taky 2006 předface, ale manuál. Auto mám od přelomu září/října 2012, zatím jsem najel jen něco přes 5300 km a průměrnou spotřebu mám 8,22 l, ale s tím, že ze začátku jsem jezdil těsně pod 8 l a postupem času spotřeba stoupá. To se dá přičítat nástupu zimy. Ze začátku palivo Benzina Verva, v poslední době pak Agip SuperTech + VIF. Jezdím ale jen do práce/z práce 2x 16 km (okresky), dál nějaké pojížďky po okreskách a pak několikrát do měsíce nějaká cesta po dálnici (cca 150 km jeden směr). Město minimálně. Na tenhle charakter jízd by ta spotřeba taky třeba mohla být nižší, na to, že to nijak zvlášť nehoním, ale neřeším to. Před 150 km jsem vyměnil termostaty a zdá se mi, že spotřeba tak o 0,3 l hned klesla. Mám jet tento měsíc do Alp, tak uvidím na delší trase, co to bude ukazovat. Mám podle BC cca 7000 km na vyřešení otázky DPF, tak potom by měla spotřeba taky o něco klesnout.
Napsal: pon 14.01.2013 11:04
od Maslista
Já pořídil v září 2012 e61 530d s automatem.. po dovozu jsem měl problém se dostat pod 12l/100km.. vyjímkou nebylo 14l/100km po městě.. následovala výměna termostatů.. žhavících svíček a jednotky žhavení..
Mimo to jsem zjistil odchylku skutečné spotřeby a spotřeby v BC.. BC ukazovalo o cca 2l/100km víc.. tzn. následovala korekce přes skryté menu..
dnes mohu říct, že se s tím dá jet i bez velkého trápení pod 6l/100km..

Napsal: pon 14.01.2013 11:10
od butthead740
Napsal: pon 14.01.2013 22:16
od milannn
jak se dělá korekce BC přes skryté menu?
jo a ten sprintmonitor je fajn, ale na německou naftu ujedu o 300km víc, takže nemá to příliš velkou výpovědní hodnotu....
Napsal: pon 14.01.2013 22:34
od pavproch
známý má 5er e60 530xDA, nalítáno asi 300tis km s celkovým průměrem circa 7.5 (služebák, takže asi skutečnost), převážně delší trasy
nemám důvod jeho tvrzení nevěřit, ví, že mně na dýzl nikdy nepřesvědčí, tak proč by mě věšel bulíky na nos, že...
Napsal: pon 14.01.2013 23:33
od Jendix
milannn píše:jak se dělá korekce BC přes skryté menu?
jo a ten sprintmonitor je fajn, ale na německou naftu ujedu o 300km víc, takže nemá to příliš velkou výpovědní hodnotu....
no tak to bych chtěl vidět co tam v čechách leješ..
česká nafta je prakticky to samý co německá, tankuju prakticky 50/50 v čechách a německu a nepoznal jsem prakticky rozdíl.. pokud tam teda neleješ olej do friťáku..
Napsal: pon 14.01.2013 23:51
od milannn
to je rozdíl jako velký tlustý prase:)))), založ si topic nafta česká vs. neměcká a uvidíš tu salvu komentů o tom jaký je to rozdíl...
Napsal: úte 15.01.2013 00:16
od Jendix
milannn píše:to je rozdíl jako velký tlustý prase:)))), založ si topic nafta česká vs. neměcká a uvidíš tu salvu komentů o tom jaký je to rozdíl...
netvrď mi tu kraviny když jsem na německou a českou naftu najel za poslední rok a půl 50 tis km, navíc si většinu ujetých km kontroluju podle dotankování, u nás beru většinou na shellu nebo benzině, v německu je to víceméně různorodý, někdy shell, omv občas i noname pumpy a nezaregistroval jsem jedinej rozdíl..
buď jezdíš v čechách na železný zásoby nějakýho JZD, nebo tady krmíš.. prostě to neni možný.. 300km je sakra rozdíl, když si vemu že se nechá po okreskách najet na nádrž prakticky skoro 1000km..
Napsal: úte 15.01.2013 00:21
od Jendix
jen tak mimochodem, jediný problémy který jsem za poslední dva roky zaznamenal u nafty bylo když jsem tankoval ve Slovinsku u toho jejich národního koncernu, nebo co to vůbec je, motor běžel podstatně hruběji.. mezitím jsem jednou zkusil naftu i např. u tesca a i když to nebude tak doaditivovaný jako shell, problém sem nezaznamenal.. jen tak mimochodem.. až na pár výjimek bere většina benzínek paliva stejně víceméně jen z jednoho zdroje, rozdíl je v tom že si tam každá naleje, některá taky ne, svoje aditiva.. u benzíny jsem právě slyšel že tam cpou vif, nebo jemu něco podobnýho po litrech..
Napsal: úte 15.01.2013 00:48
od milannn
no přesně v tom je ten problem, že všechny benzinky berou naftu od jednoho dodavatele (víceméně), ale jiného než německé benzínky nebo italské... To není jenom můj názor, ale tvrdí to spousta lidí... jak říkám založ si topic a uvidíš... PS jinou než naftu od premiových značek netankuju...
Napsal: úte 15.01.2013 00:55
od Jendix
milannn píše:no přesně v tom je ten problem, že všechny benzinky berou naftu od jednoho dodavatele (víceméně), ale jiného než německé benzínky nebo italské... To není jenom můj názor, ale tvrdí to spousta lidí... jak říkám založ si topic a uvidíš... PS jinou než naftu od premiových značek netankuju...
už sem tu fámu slyšel, kdybych nenajel na každou nádrž ca. stejně, ať tankuju v německu či v čechách, tak se tady nepřu.. mimochodem sem tankoval dřív často i na ústecku, v praze u lukoilu a všude +- stejně.. v dnešní době už si to nikdo nedovolí prodávat sračky..
Napsal: úte 15.01.2013 00:56
od sedyvlk6
Jendix píše:jen tak mimochodem, jediný problémy který jsem za poslední dva roky zaznamenal u nafty bylo když jsem tankoval ve Slovinsku u toho jejich národního koncernu, nebo co to vůbec je, motor běžel podstatně hruběji.. mezitím jsem jednou zkusil naftu i např. u tesca a i když to nebude tak doaditivovaný jako shell, problém sem nezaznamenal.. jen tak mimochodem.. až na pár výjimek bere většina benzínek paliva stejně víceméně jen z jednoho zdroje, rozdíl je v tom že si tam každá naleje, některá taky ne, svoje aditiva.. u benzíny jsem právě slyšel že tam cpou vif, nebo jemu něco podobnýho po litrech..
Souhlas mám to potvrzený od člověka co pohonné hmoty rozváží ale bohužel to neznamená že každá benzina nebo jiná pumpa Shell mají kvalitní palivo.Je tu totiž jedna zásadní věc a to je to že třeba pumpy Shell jsou v nájmech soukromníků kteří mohou paliva různě ředit nebo šidit o aditiva.Třeba tady v Plzni jedna Shellka totálně při letních kontrolách propadla.
Napsal: úte 15.01.2013 07:58
od Filozof
Mohu dát jednu radu všem ...berte VERVU od benzíny a budete v pohodě.
To je tak srovnatelné s kvalitní naftou z němec.
Známej co za náma jezdí má už skoro 470tis km nalítaných s 535d a u nás bere jen vervu.
Říká že se mu zdá nejlepší a nejsem sám. Otec do své 530xd taky dává kvalitku a není pak potřeba dávat kdejaké přídavné VIF a podobně.
U nás v čr Benzínky šidí protože přidávají kdejaké sračky do paliva aby ušetřili prachy ale aby to nikdo nepoznal snaží se vyvíjet sračky tak aby to nebylo při testech moc poznat.
cituji borce z dieselpower:
V Nemecku je to jina liga. To vim z vlastni zkusenosti. Kdyz jsem se na to ptal v Shell, tak mi napsali, ze maji palivo prizpusobene nasemu trhu. Volne receno, v Cechach si muzeme dovolit prodavat neco, co jinde ne. Takze u Shell take koncim a lituji tech desetitisicu, ktere jsem tam nechal.
Napsal: úte 15.01.2013 10:21
od alfonzik
Nevím kde někteří ty spotřeby teď v zimě berou

Dneska jsem po cestě do práce koukal na teplotu a po 12 km se motor ohřál na 78 stupnů. Celkově v té zimě to auto jinak řadí (drží si ho v točkách) a hlavně průtok rafička je pořád u 20l. V létě jsem měl spotřebu pohoda jízdou pod 8. Proč mám teď ve městě 11,5 to mi vážně není jasné. Spíš hledám závadu, aby se mohla odstranit. Jsem na auta pedant.
Sprint už sem porovnával ale oni mají i v zimě spotřebuju kolem 8,5.