Stránka 1 z 6

Napsal: čtv 03.01.2013 12:52
od Kubaa
Zdravím,

chci koupit e60 touring. Jedině s benzínovým R6. Okolo roku 2007-2008.
Dávají tam 3litry s označením 525i a 530i.
- tušíte jaký je rozdíl. 525i má 217hp a 530i cca 270hp. V čem se motory liší? Je to pravděpodobně kvůli emisím a spotřebě. Tušíte jaký bude ve spotřebě rozdíl? Dle mého názoru to musí brát +/- stejně.
Tušíte o kolik zvýší spotřebu Xdrive? V nějakých testech jsem se dočetl že 530Xi měla dlouhodobý průměr o cca 3-3,5l/100km vyšší než jen zadokolka. To už je dost.
Sice bych radši zadakolku, ale občas se mihne i pěkná Xi kombi. Takže proč ne. Na hory příjemné.

Tušíte jak jsou tyto motory vhodné na zástavbu LPG. Ev. doporučte.

Mají všechny touringy e60 vzadu vzduch měchy v tlumičích nebo jen nějaké? Popř. zda je dobré tomu se vyhnout kvůli poruchovosti či nikoliv?

Díky za vaše zkušenosti a případně i tipy na nějaké pěkné auto na prodej a ev. jaký systém LPG a u koho v Praze a okolí nehcat namontovat.

Napsal: čtv 03.01.2013 15:36
od VRsix
Ahoj,

odpovim ti jen na jednu otazku a to, ze vsechny E61 maj vzadu mechy. Nebal bych se toho, ve vysledku vsechno se sere, ale myslim, ze na E61 jsou drazsi veci na servis nez mechy a kompresor. :)

Napsal: čtv 03.01.2013 17:36
od Kubaa
Muzes uvest konkretneji co myslis drahym servisem. Taky me napadlo ze e39 bude z tohoto pohledu vyhodnejsi. Ale... Sehnat slusnou a malo jetou je mnohem vetsi problem, casto maji problem s korozi, alespon dle toho co jsem videl a navic kdyz uz tak bych rad neco modernejsiho a fakt na dlouho...
Nehlede na to ze co jsem se bavil s lidmi co delaji servis a jezdi jim tam e60 tak pry jen meni olej, brzdy a ev. jine spotrebaky - auta do 150tis najeto...

Napsal: čtv 03.01.2013 18:36
od VRsix
Ja ji mam chvili a naftovou, takze zatim vychazim spise z diskusi, co je obecne problemove na E60/E61. Nenapsal jsem, ze je drahe na servis (coz zatim nevim, ale oktavka to asi nebude), spise ze se mohou u ojetiny vyskytnout speky, ktere jsou drazsi nez samotne mechy nebo kompresor :) U tebe v pripade benzinu to neni vubec dramaticky, ba naopak. Tim, ze se sere vsechno jsem myslel to, ze pokazit se ti muze na aute (na jakymkoliv) prakticky cokoliv, ne ze tam je vsechno problematicky.

Co jsem zatim vysledoval

- klapky v sani (az destrukce motoru, tyka se jen nafty)
- DPF (zase nafta)
- predfacelift jednotka navigace
- u touringu se rady lamou kabely v 5. dverich
- termostaty (zase co vim tak nafta)
- ridici jednotka doby zhaveni (a zase nafta)

Napsal: čtv 03.01.2013 18:45
od Kubaa
Diky. To si napsal presne. A to je jedenz duvodu proc naftu nechci. Presto ze jsem v 530d jel a libilo se mi to benzin je zazitkem uplne jinde... A To je hlavni duvod

Napsal: čtv 03.01.2013 19:20
od VRsix
No ale pokud se budeme bavit o zazitcich, tak bych spis bral E90/E91/E92 330i, 335i nebo jednicku 130i... me ta petka prijde skvela na cokoliv jinyho nez na blbnuti :)

Napsal: čtv 03.01.2013 19:27
od Kubaa
To je mi jasny. E90 by mi nevadila, 130i taky. Musim mit ale auto ktery bude pohodlny na cestovani kdyz v tom casto stravim cely den a navic hodne uveze a jeste me musi bavit ... = velke kombi a jedine co vyse uvedene splnuje je BMW 5. Do 130i se ani poradne nevejdu, natoz v ni bejt celej den. Merim 190cm :D. 3jku jsem mel E36 touring 320i, velice dobre a zabavne, obcas jsem ale postradal misto v kufru. i tu E90 zvazuji

Napsal: čtv 03.01.2013 22:27
od Filozof
u e61 se ještě sere jednotka za zadníma dveřma pokud hodně prší a necháš otevřené zadní dveře voda steče pod 3tí brzdové světlo a je pruser na světě.
Projevuje se to tak že nejde odemčít auto nebo zamčít a pak dalšími xx věcmi.

Lámání kabelu je bohužel velkej problem už i u 3-5letého auta.

Taky se dívám a zvažiji zda luxusní E39 530i v kombi nebo e61 kombi 530i ale problém je že těchto aut je v celé evropě jen pár kusů nebo jsou šíleně cenově přepálené.

Pokud jsou i vybavené stojí nesmysl a rozdíl oproti 530d je třeba i 100-150tis kč a to už zase je mimo protože servis 530d pokud je v top stavu po prvním majiteli nemusí bejt tak strašnej.

Po faceliftu 07 už je plno věcí pořešených, a tak si myslím jak nafta tak benzín má své místo a záleží co kdo preferuje.

Dobře jede i 520d s manuálem a chipovaná má přes 200koní a menší váhu jak R6 takže letí jako vítr oproti koncernu a žere 4,5-7litru nafty což je super.

Bohužel je to jen 4-válec a hodně lidí zde na klubu to nesnese.

Napsal: pát 04.01.2013 12:42
od roti
ja jsem taky zvazoval E60 530d, nakonec jsem byl rozhodnutej pro 530i 170kw. Po tady na foru zjisteni vsech zavad (vrzajici volant, plasty, optoelektronika, spotreba oleje u 3.0i, zavratne castky servisnich nakladu,...) jsem se nahodou v Nemecku dostal k Superbu. Krome solarniho okna to ma snad vse, co se tam dalo dat (kuze, roletky, lichtpaket, sonnepaket, automat.parkovani do podelneho stani, dynamicke bixenony, corner, el. komfort sedaky s pameti a dalsi blbosti a hlavne mega mista a prostornej kufr!).
Najel jsem s nim pres 20.000km a zatim jsem menil jen nejaky zadni rameno za 700,-! Takze servis za hubicku. Je to sice 3 roky stara Skodovka, ale nikde nic nevrze, nedrnci a nestoji me to 30.000,- mesicne. Davat za 10let starou a vylitanou E60 pres 300tkc me prislo fakt prehnany...

V lete bych ho chtel prodat, tak se divam po E91 LCI popr. Audi A5.

Napsal: pát 04.01.2013 12:58
od Lucifer
No jo ale to na tom nic nemění že jezdíš v koncernu :)

Napsal: pát 04.01.2013 14:07
od VRsix
Myslim, ze s tim tady moc neuspejes. Pockej az se ti protoci sestihran na vyvazovakach, jestli mas TDI. :)

Jen nevim, kde jsi vzal 30 000 mesicne. Stejne tak nevim, proc bys mel davat 300tis. za deset let starou E60. Oboje mi prijde hodne prehnany.

Je to otazka nazoru, ale design E60 a Superbu je nebe a dudy. Leda Superb v kombiku, na to se koukat jeste da.

Napsal: pát 04.01.2013 16:52
od Sonny
pokud si dobre vzpominam, tak nekdo psal ze na ty novejsi benzinaky uz LPG neni vhodne, ba dokonce snad ani mozna nejde dat vubec. Melo by to byt kvuli vysokotlakym vstrikovacum.. Ohledne te sportreby dle spritmonitor.de je tam pouze jedna 530ix a ma psanou prumernou 10.5, verze bez "x" je mnohem vice a maji psanejch 10.55. 4 kola bude brat urcite vic, litr/litr a pul tipuju...ty 3-4 uz se mi zdaji prehnany. Jinac spotreba je klasicky zavisla na tom kde jezdis..moje zkusenost s 530iA (2006) je ted v zime (prakticky pouze popojizdecky ve meste) slabejch 12L. Dalky to bere 8.5 normal jizda.. Ten facelift bude mozna o pul litru uspornejsi...

Napsal: pát 04.01.2013 18:42
od JaraX
bohužel E60 je dost kurva ktera kazi bmw jmeno, oproti E90 nebo E65 je to kvalitou strašně ojebané, naštestí E65 je kvalitní auto ktere se skoro vubec nesere.
do superba bych nešel ani kdybych měl jezdit v E46, neznam větši mrdku auto, až to zvedneš na hever jako kamoš a někdo ti zavola a ti si nebudeš mit možnost vytahnout mobil z auta protože se skříží kastle tak se budeš divit.

Napsal: pát 04.01.2013 19:50
od Jendix
roti píše:ja jsem taky zvazoval E60 530d, nakonec jsem byl rozhodnutej pro 530i 170kw. Po tady na foru zjisteni vsech zavad (vrzajici volant, plasty, optoelektronika, spotreba oleje u 3.0i, zavratne castky servisnich nakladu,...) jsem se nahodou v Nemecku dostal k Superbu. Krome solarniho okna to ma snad vse, co se tam dalo dat (kuze, roletky, lichtpaket, sonnepaket, automat.parkovani do podelneho stani, dynamicke bixenony, corner, el. komfort sedaky s pameti a dalsi blbosti a hlavne mega mista a prostornej kufr!).
Najel jsem s nim pres 20.000km a zatim jsem menil jen nejaky zadni rameno za 700,-! Takze servis za hubicku. Je to sice 3 roky stara Skodovka, ale nikde nic nevrze, nedrnci a nestoji me to 30.000,- mesicne. Davat za 10let starou a vylitanou E60 pres 300tkc me prislo fakt prehnany...

V lete bych ho chtel prodat, tak se divam po E91 LCI popr. Audi A5.
superb neni špatný auto, najezdil jsem v něm pár tkm v bývalym služebáku.. co se ale interieru a výbavy týče, bmw to prostě něni.. i tak je ale kombík pěkně prostornej, rozhodně je uvnitř o pár cm delší než e61, ale to je holt daný motorem..

čeho bych se trochu bál je motor, jezdil jsem právě v 2,0tdi cr 103kW a nevim jestli to byla jen vada danýho auta.. ale za prvních 70tkm bylo auto párkrát v servise a dvakrát kvůli EGR ventilu.. pak se nám taky párkrát stalo že se jakoby špatně po startu chytnul vstřik a motor běžel hodně neklidně.. je otázka jak se to bude vyvyjet a chovat v budoucnosti.. jinak co se servisu týče, přijde asi taky na jiný peníze.. podvozkově na bmw ale prostě nemá.. navíc ted motor měl takovou divnou charakteristiku.. i tak je to dobrej kompromis prostor/cena...

u jetejch bych se jenom trochu bál, je to přecijen tak trochu typickej služebák, navíc služebák trochu nižší kategorie (myslim než pětka).. a pak se na autě můžou točit lidi kteří auto moc nešetří... v tom směru je na tom pětka trochu líp, i když je prej až 90% prodanejch aut firemních, pravděpodobnost že se na něm budou lidi točit je minimální..

Napsal: sob 05.01.2013 11:58
od roti
urcite nebrat 2.0 tdi 103 nebo 125kw PD. To je motor za trest! Ja jsem vzal jeste posledni 1.9tdi PD. Sice to je motor traktor, co moc nejede, ale na cestu Praha-Mnichov me to staci. Zimni mam 17" a na komfort si nestezuji. Nerikam, ze to je lepsi nez BMW, to vubec. Ja jsem Skodovku nikdy nechtel, ale zatim na Supa moc spatneho rict nemuzu.
Mam ho po 1. majiteli (nesluzebak), stav skoro noveho vozu. Holt auto z Nemecka je auto z Nemecka.
A jako bonus mam to, ze pri prodeji neprodelam jako s E60...

Napsal: sob 05.01.2013 15:39
od kalashnikow
Jen oprava 2.0 TDi 103kW není CR, nýbrž PD, CR je až 2.0 TDi 125kW.

Napsal: sob 05.01.2013 15:41
od Jendix
kalashnikow píše:Jen oprava 2.0 TDi 103kW není CR, nýbrž PD, CR je až 2.0 TDi 125kW.
maš špatné informace

http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Superb

jestli se nepletu, původně dávali PD, pak přešli na CR..

Napsal: sob 05.01.2013 16:27
od milannn
čau kluci, co se týče spotřeby, tak já jsem si přivezl E61 530XD 173kW a kombinovanou má cca 9,5l/100km... mám kámoše co mám e60 v 520D s manuálem a jezdí pod 6 litrů, takže cca litr si vezme automat, litr si vezme 6-válec a litr si vezme xdrive.... ale jinak auto je to skvělý a nemůžete chtít po 6-válci s automatem a trválým pohonem všech kol a skoro 2 tunama, aby jezdilo za 5 litrů....

Napsal: sob 05.01.2013 16:33
od Jendix
milannn píše:čau kluci, co se týče spotřeby, tak já jsem si přivezl E61 530XD 173kW a kombinovanou má cca 9,5l/100km... mám kámoše co mám e60 v 520D s manuálem a jezdí pod 6 litrů, takže cca litr si vezme automat, litr si vezme 6-válec a litr si vezme xdrive.... ale jinak auto je to skvělý a nemůžete chtít po 6-válci s automatem a trválým pohonem všech kol a skoro 2 tunama, aby jezdilo za 5 litrů....
no ale 9,5 taky neni uplně běžná spotřeba, dokonce i na x-drive.. jinak automaty v e6,, hlavně facelift co máš ty jsou na tom prakticky spotřebou stejně.. je to ale víceméně o stylu jízdy.

s naft. R6 v e60 se rozumným stylem jízdy nechá jezdit kolem 7 - 7,5, dálky i malinko mín

Napsal: sob 05.01.2013 17:24
od milannn
no mám ho chvíli, tak to ješte vypozoruju, ale výrobce udává komb. spotřebu kolem 7,5 litru a ta je většinou tak o dva litry poddimenzována proti realitě.... Tak ale jestli je tady někdo kdo má taky E61 530XD v automatu, tak by mě zajímalo kolik mu to žere... a jezdím normálně, nejsem závodník:)