Stránka 1 z 1
Napsal: pon 31.12.2012 17:26
od mervol
Mám E39 525 tds 98 rok a potřebuju vyresetovat diody oleje. Ve fóru jsem si našel, že musím propojit pin 7 s kostrou a na 3 sec. zapnout klíček a diody by měli naskočit. Když tohle udělám tak se nic neděje. Poradí mi někdo? ( hledal jsem to na fóru, tam jsem našel pouze tento postup.) Díky J.
Napsal: pon 31.12.2012 17:33
od hubajzed
neni to na 3 ale na 5 a 10 sekund

Napsal: pon 31.12.2012 20:37
od KKKuba
Když ti to nejde tak se ujisti že máš dobrou kostru, pokuď jo tak nejdřív zapni zapalování a pak až spoj pin s kostrou. A hlavně si zjisti kterej to je, aby sis byl na 100% jistej.
Napsal: pon 31.12.2012 21:31
od Honzek525
Ještě je dobrý, nepropojovat to jenom drátkem, ale například žárovkou, vyhneš se případnýmu vyzkratování.
Napsal: úte 01.01.2013 13:30
od Krasavec
Přesně tak, je to postup, který popisuješ ale dej si k tomu žárovku, aby jsi se opravdu tomu zkratování vyhnul. Jinak zkoušej mě se to povede vždy až na nějaký ten 10. pokus
Napsal: úte 01.01.2013 15:33
od matiz
Fakt mne s tou zarovkou neprestavate bavit. Evidentni blabol. Ne. opravdu zadna zarovka
neni potreba, protoze ano, kdyz se meni logicka 1 na logickou 0, tak je to oproti zapornemu polu napajeni. Vsude, vzdycky, bez vyjimky. Tecka. Nicemu nepomuze, nic nezachrani a hlavne nema ani co zachranovat, jelikoz ty piny z toho konektoru vedou do prizpusobovaciho obvodu ktery je prizpusobi na 5V ttl uroven. Pokud by tento prizpusobovaci obvod tam nebyl, musela by komunikace probihat na 5V urovni a hrozilo by ze pouhym privedenim 12V po dobu nekolika milisekund a mozna i radove mene by doslo k trvale destrukci vstupniho hradla nebo portu procesoru. Ani v tomto pripade by zarovka NIJAK nepomohla, napeti by se pres odpor zarovky zmenilo tak minimalne, ze to ani neni meritelne beznym multimetrem - ma vetsi chybu mereni... Toto si zadny vyrobce nedovoli, protoze vi jake jsou mechanici lopaty, tada pardon neboji se niceho. Proto jakekoliv komunikacni rozhrani s externim zarizenim musi byt osetreno proti statice a alespon castecne idiocii - nahodne privedeni napajeciho napeti tam, kde nema byt.
Doufam ze to tady uz priste cist nebudu. Velmi by mne zajimalo ktery chytrak toto vymyslel. Je to podobna analogie jako kdyz ja vymyslim ze na rakovinu se ma pit slivovica. Taky to neublizi, ale absolutne nicemu nepomuze... Krom teda lepsi nalady

Napsal: úte 01.01.2013 15:43
od Angelos
Ná jsem někde četl, že lidi na ten kabel připojujou ještě odpor. Ale už to nemůžu najít, kde jsem to bylo, tak nevim hodnotu toho odporu. Nepoužívá to tady někdo náhodou s tim odporem? Beztak nejlepší by to bylo vyresetovat diagnostikou, ale ta moje to neumí

Napsal: úte 01.01.2013 16:05
od matiz
Vsak jo, nekteri taky chlastaji tu slivovicu na raka... Ujistuju te, ze MUZES pouzit obycejny drat a neni duvod tam davat zarovku nebo odpor, je to spis nezadouci, protoze pokud ten odpor nebo vlakno ze zarovky ( nastesti tu nikdo nepise jake -)))) bude mit prilis velkou hodnotu, tak jeho prilozenim na pin diagnosticke zasuvky neklesne napeti pod rozhodovaci uroven a tim padem se stane hovno, teda nestane se vubec nic, protoze ten procesor nevyhodnoti ze doslo k nejake zmene. Ono ke zmene doslo, ale pro nej je log 1 napeti treba od 15V do 6V a log. 0 je od 5V do 0V. Vnimavi zjisti ze je v tom prikladu 1V ktery jako by nespada nikam - to je hodnota ktera vyjadruje toleranci mezi log1 a log0 a v toto konkretni napeti mezi 6-5V muze znamenat cokolov, jak log 1, tak log0. Proto aby byla dokonala log.0 je treba dostat se na tech 5V a mene a toto prave tema zarovkama a odporem degradujete...
Napsal: úte 01.01.2013 18:24
od Honzek525
Tak to se omlouvám za mystifikaci, teď když to "matiz" tak pěkně vysvětlil, už je mi to jasné. To s tou žárovkou jsem četl myslím taky tady na klubu, a v dobré víře jsem se snažil předat dál.
Napsal: úte 01.01.2013 19:05
od matiz
To je uplne v poho, kazdy mame neco co umime . Akorat kdyz je to fakt kravina, je treba to nenasilnou formou napsat

Napsal: sob 03.05.2014 14:28
od BMWALPINE
Potřeboval bych taky veresetovat oil servis a potřeboval bych to vysvětlit blíže:D
vezmu měděny drát a strčím ho do 7 pinu a druhý konec na kostru( kdy např.)
Bmw E39 2.5tds r.96
Napsal: sob 03.05.2014 15:11
od solin
Propojis pin 7 a 19,to je kostra,Pak zapni zapalovani a za 12vterin by se ti melo rozsvitit vsech pet zelenych diod.
Napsal: sob 03.05.2014 15:57
od BMWALPINE
Tak jsem propojil pini zapnul zapalovani rozvitily se všechny kontrolky i žhavení čekám a nic:(
Napsal: sob 03.05.2014 16:45
od BMWALPINE
Už se to povedlo ukostřil jsem to na šroub od tlumiče:)
Není nad dobrou kostru:)