Stránka 1 z 1

Napsal: sob 29.12.2012 10:58
od e155
Dnes jsem se vrhl na kontrolu provozních kapalin a docela jsem se vyděsil. Pod víćkem na olej jsem objevil emulzi, která tam nikdy nebyla. Na měrce olej vypadá OK. Zkontroloval jsem chladící kapalinu - ta tyčka byla tak dva centimetry pod ůrovní otvoru víčka. Před půl rokem se měnil chladič, takže nevím, jestli se uvolnil ještě nějaký vzduch, nebo jestli kapaliny ubývá. Prohledal jsem fórum a zjistil jsem, že by to mohlo být vlhkostí pŕi tom, jak v zimé jezdím krátké trasy. Tak jsem víčko očistil, dal znova a jel se 50 km projet a něco málo emulze tam bylo. No nebyla uprostřed, ale spíše když se to víčko vyštoubuje tak byla na dvou místech proti sobě, mám dojem že tam jak jsou výŕezy na hrdle pro doplňování. Auto jinak drźí teplotu 96 st, normálně topí, z výfuku se nekouří. Jeden můj nápad byl, jestli to nemůže být netěsnící víčko, kterým by se dovnitř dostávala vlhkost? Je to reálné?
A když tak, na kolik přijde výména těsnění pod hlavou na M54?

Napsal: sob 29.12.2012 11:12
od ada540i
Při krátkých trasásch je emulze na víčku v zimě normální. Měla by zmizet po delší trase, ale 50km možná nestačí. Zatím bych to neřešil a počkal na jaro. Nebo si nech někde udělat test chladící kapaliny na obsah spalin, pro klid duše. Stojí to pár korun.

Napsal: sob 29.12.2012 11:15
od soukupadam
těsnění 2000 + plus práce tak 3000 v neautorizovanym servisu,
ale pokud ti auto drží teplotu tak bych to na tesnění zatim neviděl.

já jsem dělal v létě chladič a dlouho trvalo než se to odvzdušnilo a nakonec jsem ještě zjistil že ukapává hadice hned u chladiče jak je teploměr, takže občas kapaliny trochu zmizí. já bych začal tím nejlevnějším a to je nový víčko, pak uvidíš.

Napsal: sob 29.12.2012 12:10
od e155
Tak jsem tam hodil víčko z manželćiny 316tky, nikam jsem ještě nejel, jen motor chladnul po mé vyjížďce a emulze tam uź je. Tak uvidíme. O tom testě jsem ještě neslyšel, zkusím to nékde udělat.

Napsal: sob 29.12.2012 12:18
od soukupadam
se schválně dneska podívám na víčko až pojedu do města

Napsal: sob 29.12.2012 12:25
od Flyshit
v zime to tam taky mam...je to prej normalni v zime kdyz se jezdej kratky trasy,,,,, vsiiml jsem si toho minulej rok uz a na jare to prestalo :D

Napsal: sob 29.12.2012 12:44
od Dan td
Pokud to startuje, netlakuje, jede jak má, neboli nemáš jiný příznak než tu emulzi, tak to neřeš, to je ok.

Ono sundat hlavu a dát jen jiné těsnění sice jde, ale je to zbytečná práce. Nikde není psáno, že je to těsnění, může být mikrotrhlina v hlavě. Tudíž když se hlava sundá a má se to dělat pořádně, chce ji to nechat srovnat, otlakovat, udělat ventily, atd... Spousta těsnění se má koupit nových, stejně jako šrouby (moc lidí to samozřejmě nedělá) a další věci kolem.

Já to teď dělal na M52 a jsi na 15 tis. ani nevíš jak. Samozřejmě, když hlavu necháš sundat nějakého garážistu, dáš těsnění Starline za 8 kil a zase ho to necháš složit zpátky, budeš to mít za pár korun. Ale jak píšu, to je zbytečná práce, ničemu tím nejspíš nepomůžeš a jen si zaděláš na další potencionální problémy. Prostě kvalitní díly něco stojí.

Napsal: sob 29.12.2012 14:00
od kalashnikow
Jo, zatím buď v klidu, moje 528i taky udělala emulzi když dlouho stála, a na jiných autech taky. Obzvlášť, když jezdíš jen krátké trasy, vytváří se ti z této emulze taková kaše, která ti pak může ucpat kanálky a to už by byl větší problém.

Napsal: sob 29.12.2012 14:02
od beny-maser
asi tak :!: dokud to jede normálně a nemrzka i olej jsou čistý nemá ceu to řešit :wink:

Napsal: sob 29.12.2012 17:16
od soukupadam
tak jsem dal dvě krtáký zastávky pak kolem města na dálnici, dohromady 20 km a emulze žádná.

Napsal: sob 29.12.2012 19:28
od e155
Děkuji pánové. Vidím to tak, že nechám udělat ten test na CO2 pro klid duše. Kdyby to nedopadlo, tak začnu šetřit...