Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 27.12.2012 10:19
od Berserg
Zdravím klubáci.
Chci se zeptat na váš názor+zkušenosti ohledně paliva (alternativního) a to ETHANOLU E85. Jde mi o to: přemýšlel jsem o tom, že bych do své 528i namotnoval nějakou tu sadu co se prodává, aby se mohl tankovat ethanol. Trochu jsem se bavil s mechanikem a ten mi řekl, že do 2,8i není ani třeba montovat sadu-že motor to bezproblému sežvýká a jede na to v pohodě. Jedniý problém je třeba starty v zimě-že by hůř chytal, tak na zimu ředit třeba 2ku1(víc benzínu). Jinak že v létě prý klidně jezdit na Ethanol. Chci se zeptat, co si o tom myslí širší odborná veřejnost. Benzínku kde mají toto palivo mám přímo ve městě a litr ethanolu tam stojí asi 25kč...když porovnám s 35kč za benzín, je to krása. Kdyžtak přihodtě názory a ideál i zkušenosti-jestli se tam nemůže něco posrat(čerpadla, katalizátor...co já vím...). Budu rád!
Díky...
Napsal: čtv 27.12.2012 10:53
od ada540i
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... ic&t=88847
A tohle si už četl? Je tam pár zajímavých zkušeností, ikdyž na 100% ti nikdo nic neřekne. Někomu to funguje někomu ne, přečti to a pak to musíš vyzkoušet sám. Většina lidí co jezdí na ethanol bez úpravy ŘJ neušetří nic, pár lidí píše, že jezdí za míň, ale nic extra. Pokud jezdíš hodně, pak je asi lepší volba LPG.
Napsal: čtv 27.12.2012 11:06
od beny-maser
na čistý to asi jezdit nebude,v poměru je 1:1 nic nepoznáš a i spotřeba nestoupne. To je moje zkušenost.Aby to jezdilo na čistý potřebuješ přestavbovou sadu. S LPG budeš muset jezdit než se ti vrátí pořizovací náklady, tady ne.V létě můžeš poměr změnit.
Napsal: čtv 27.12.2012 11:20
od Berserg
LPG se mi bohužel nevyplatí-nízký roční nájezd km, staré auto...! Mě šlo o to, jestli by se tím dala ušetřit nějaká ta korunka, bez toho abych pokazil motor. (I třeba tím provozem v létě 1:1 v létě) Jednotku nebudu kupovat ani zabudovávat, asi prostě jen vyzkouším a uvidíme co se stane...
Napsal: čtv 27.12.2012 11:36
od beny-maser
to vyzkoušej a uvidíš kolik tvoje auto snese E85 až to začne studený škytat tak tam prostě jenom dotankuješ benzín a poměr snížíš,mě se nic zničit nepodařilo a to jsem chvílema v létě jezdil skoro na čistej ethanol. Na čistý ale stoupne spotřeba, takže to chce vychytat ten správnej poměr.
Napsal: čtv 27.12.2012 12:23
od Berserg
A comáš za motor(auto)?
JInak přesně něco takového jsem chtěl slyšet!:) Díky
Chápu teda,že jezdíš v autě bez přestavby...
Napsal: čtv 27.12.2012 13:48
od beny-maser
Auto už není STK a mega díra v podlaze nás rozdělila
Byl to ford a proto jsem se nebál vyzkoušet co to snese
Jezdil jsem s tím 3/4 roku a bez jediného problému, jen když jsem to hodně přehnal tak ranní start byl takovej pozvolnej a prvních 100m to moc nejelo, stačilo dojet na benzínku a dotankovat benzín. Benzínku mám 200metru od baráku a pocestě ať jedu kam chci,takže jsem to opět neřešil.
Když jsem s tím v létě poskakoval celý den kolem baráku a motor neměl čas vychladnout, tankoval jsem benzín pouze po ránu a pak už jenom E85. Aby jsi tomu rozumněl správně,plná nádrž by 3x zvedla cenu auta(byl to ford)takže jsem pouze udržoval cca 1/3 nádrže.
V poměru 1:1 nebylo nic poznat, pouze auto nesmrdí u výfuku po benzínu, ale voní po lihu.
Když začneš pomalu přidávat E85 tak auto nic nepozná.Začni třeba na jedné třetině E85 na zimní provoz. Moc tím sice neušetříš,ale na komfortu to znát nebude.
Napsal: čtv 27.12.2012 14:20
od ada540i
Jenže u 528i to může být úplně jinak než u Forda, nejde to říct takhle paušálně pro všechny auta. V odkazu co jsem dával hned v první odpovědi, většina lidí píše, že při poměru 1:1 se jim spotřeba zvedla

a ve finále neušetřili nic, nebo jen drobný. Někomu to dokonce ani nechtělo jet. Prostě existuje jen jediná rada a ta zní, vyzkoušej a uvidíš. Podle mě se ti spotřeba o něco zvedne, teď jde o to o kolik.
Napsal: čtv 27.12.2012 14:31
od Berserg
Jojo...já projel celé to téma o tom ethanolu-zajímavé čtení. Je to přesně jak říkáš,vyzkoušet a poučit se, třeba budu mít štěstí a budou se prachy šetřit a nebo smůlu a něco se mi posere a nepojede to (třeba palivové čerpadlo) Díky moc pánové...
Napsal: čtv 27.12.2012 16:11
od beny-maser
ada540i píše:Jenže u 528i to může být úplně jinak než u Forda, nejde to říct takhle paušálně pro všechny auta. V odkazu co jsem dával hned v první odpovědi, většina lidí píše, že při poměru 1:1 se jim spotřeba zvedla

a ve finále neušetřili nic, nebo jen drobný. Někomu to dokonce ani nechtělo jet. Prostě existuje jen jediná rada a ta zní, vyzkoušej a uvidíš. Podle mě se ti spotřeba o něco zvedne, teď jde o to o kolik.
souhlas! chce to určitě vyzkoušet! A změřit spotřebu,aby jsi to co ušetříš na benzínu nedal za E85.
Pokud odejde palivové čerpadlo určitě by odešlo i na benzín jen by to trvalo ještě nějakej čas,další věc je že E85 rozpouští bordel co je v palivové soustavě,možná bude chtít vyměnit palivovej filtr až na to budeš jezdit.
Napsal: čtv 27.12.2012 18:15
od jozin7
Leju to do Passatu 1.8T,ten na to normalne jede.Na pul s benzinem.Do sve e65bych toasi nenalil.Je pravda ze stoupne spotreba a studene starty nic moc,myslim ze neusetrim nic.A jede to uplne stejne na benzin nic vic nic min
Napsal: pát 28.12.2012 21:40
od c4mel
no já sem to jednou zkusil nalít do mé e36 323i 1:1 a spotřeba asi +1l a auto jelo stejně... chtěl sem u toho zustat ale při zahřátém motoru se mi auto začalo třepat a jakoby chtělo zdechnout... dělá mi to i normálně (asi zasranej volnoběžný ventil) ale po e85 se to mnohem zhoršilo
Napsal: sob 29.12.2012 18:24
od Filozof
ethanol je ideální používat v poměrech 60:40 ve prospěch benzinu nebo max 1:1 ale protože benzin už má v sobě vyzkoušej a uvidíš mělo by to vyčistit palivovou soustavu od špíny a bordelu a někdy to občas zanese palivový filtr.
Jinak často na volnoběh a nižší otáčky auto v zimě zlobí ale užívá si to ve středních otáčkách kde je síla a tam je ethanol nejúčinější .
Takže kdo jezdí cca 3000-4500ot ten využije potencial ethanolu.
V nízkých otáčkách není svuj a má větší spotřebu.
Beru ted motory R6 BMW.