Stránka 1 z 1
Napsal: pon 24.12.2012 14:08
od OndraBMW535i
Zdravím,dokáže mi někdo poradit,jestli by byl problém dát do BMW 535ia 180kw,motor z 540i???Popřípadně co přesně by se muselo všechno přehodit...Jde o to,že Vanos v autě začíná zlobit a rozvodový řetěz je na výměnu..,takže oprava odhadem 50-60 tis..a to mi to těsnění ve vanos asi stejně nikdo nedovede vyměnit,jsou na to přípravky atd..,říkal jsem si,že bych i uvítal motor z 540tky.. a tenhle v těch letech byl bez vanosu..,děkuji za rady a užívejte vánoční pohodu

Napsal: pon 24.12.2012 15:05
od tanner540i
Potreboval by si motor, prevodovku, rj obou, motorovy svazek a nekoho hodne sikovneho, kdo to po elektronicke strance rozchodi. + asi tak milion blbosti, na ktere prijdes pri vymene. Cenove to bude taky tak kolem 50..
Jak poznas, ze je retez na vymenu? Pokud jde o hlucny vanos, zkus nalit 10w-50 nebo 10w-60, vic bych to neresil. Na zahranicnich forech je toho o vanosech popsane dost, vcetne zkusenosti lidi, kteri byli hodne zklamani po drahe vymene vanosu, kdy se hluk docela rychle objevil zase. Resili to pouzitim oleje 20w-50, ale v nasem podnebi to moc vhodny olej neni.
Dalsi moznost je vymenit vanos za jiny, pouzity v lepsim stavu nez je tvuj. Kdyz tam nebudes lit 5w-30, je vanos celkem nesmrtelny.
Napsal: pon 24.12.2012 15:29
od OndraBMW535i
co je hustší olej z toho co jsi napsal?Taky jsem něco četl na zahraničních forech..a máš pravdu,doporučovali tam hustější olej pro zklidnění..,jinak právě je to na kokot momentálně s mojím autem,co jsem se dočetl,tak ten dieslový zvuk může dělat řetěz nebo vanos..a investovat do výměnu roz.řetězu 35tis. a pak to nakopnout a stejný zvuk,tak bych se asi oběsil na vlastní tkaničce..........,vím o novince z Beisan Systems.jde o to,že nacpat to do toho motoru je celkem psycho,hodně přípravků a když to má dělat člověk poprvé,tak to trvá hádám 2x tolik.. Jinak popíšu ti můj problém,auto mám něco přes rok a dělalo to už od začátku,když se auto nastartuje v zimě když je minus,tak prvních 5 minut běží motor tak,že ho ani neslyšíš..,ale jak se prohřeje,má zvuk jak 530d,celkem mi to ani nevadilo,výkon to mělo a za jízdy se uměla V8 ozvat jak měla..Jinak během léta,zvuk diesla už po nastartování..Po půl roce,cca na začátku léta,se při startu začalo ozývat zachrapčení(jenom při startu)cca 2-3vteřiny..a dělá to doteď,jenže se začalo ozývat i nějaké drhnutí i během jizdy,taková meluzína,která kopírovala sešlápnutí plynu..(jak kdyby tam něco drhlo,brousilo se)-to začalo dělat před cca 10ti dny.A teď se to vykurvilo úplně,auto se celé třepe na volnoběh a cvaká to celkem i kovově,žádný extrém,ale už si nedovolím s tím někde jet..,je tam něco špatně a já nevím co mám teď dělat...........

((
Napsal: pon 24.12.2012 16:01
od kalashnikow
Hustší je ten, který má vyšší první číslo (5w , 10w, 20w...)
Když říkáš meluzína, nepřisává to někde, a běží motor pravidelně ? Zkoušel jsi vykoumat od jakýho místa na motoru to jde ?
A to zachrčená po startu by mohla dělat jen nějaká napínací kladka.
Kolik máš najeto a jaký liješ olej, pokud máš okolo 200 a víc, tak už bych asi stejně dával 10w-40.
Napsal: pon 24.12.2012 17:00
od OndraBMW535i
já spíš myslel,jestli ten 10w-50 nebo 10w-60..a ty jsi napsal 10w-40,co by tam bylo nejvhodnější,nebráním se tam dát jiný(POLO),chce to co nejhustší co tam půjde..,mám teď nalítáno 268tis,auto je celé top,po dobrém majiteli,ta meluzína není vzduch,je to spíš drhnutí..jak kdybys šlapal na šlapacím kole(trenažeru) a řádně si to dotáhl..,typl bych to na totálně vydřenou tu přítlačnou lištu.. :-/ Druhý týden v lednu mi na to vletí kamarád,tak snad se popř. udělá jenom ten řetěz,teda pokud to už není nějak potkané nebo nějak vážně poškozené,budu se modlit

))
Napsal: úte 25.12.2012 15:22
od tanner540i
Neni zadny "hustejsi" olej.. Prvni cislo oznacuje cerpatelnost za studena a druhe teplotni odolnost (velmi zjednodusene receno). Proto jsem psal, ze v nekterych statech to resili 20w-50, ale pro celorocni pouziti u nas prave to 20w neni vhodne.. Btw. pojmy jako polosyntetika, plna syntetika atd jsou uz v dnesni dobe uplne mimo.. Pro tebe je prave dulezite to druhe cislo, vysvetlim proc:
"zdravy" vanos v M62 se chova prave tak, jak jsi psal- vetsinou zaklepe pri studenem startu, pak o nem vubec nevis, dokud motor nedosahne sve provozni teploty (ktera je u M62 motoru obecne vyssi). Pak maji tyto motory takovy dieselovy zvuk - jako 530d. Prave ta teplota je rozhodujici - 5w-30 je nevhodny protoze se prepaluje, ideal je 5w-40,5w-50.. Protoze tvuj vanos jiz vykazuje vetsi opotrebeni, prave z duvodu ze jezdil dlouho 5w-30 (ten davaji v autorizaku), zkusil bych tu 10w-60. Ta si i pri velmi vysokych teplotach zachova dostatecne silny mazaci film - coz muze velmi snizit hluk.
Nevyhodou techto oleju je, ze nejsou schopne zvladat tak dlouhe vymenne intervaly, jako je klasicky 15tis. km. U 10w-60 je ideal tak 8tis km.
Tohle by ti melo, co se vanosu tyka, pomoci. Ale jak sam pises, mas zrejme i problem v rozvodu. Ten je potreba resit, protoze narozdil od vanosu se nejedna pouze o "kosmeticky problem". Nevim kde si prisel na to, ze vymena rozvodu stoji 35tis, tahle castka je uplne mimo. Napis odkud si, at ti muzeme doporucit nekoho schopneho, kdo to udela.
Pokud se jedna o opravne sady vanosu - je to pouze sada novich gumicek. Timto se da resit problem, kdy vanos nefunguje jak ma - coz je vzdy zpusobeno unikem tlaku oleje. Samotny hlucny chod to ovlivni minimalne, ten je zpusoben axialni vuli. Spravnou funkci vanosu lze zkontrolovat pres diag.
Napsal: úte 25.12.2012 18:21
od OndraBMW535i
Jsem ze zlína,bylo mi řečeno,že materíál bude kolem 20tis. a práce 13tis..,cenil to nějaký borec v ostravě..,ale mělo to být ofíko se zárukou přes servis,který opravuje bmw..,víc o nich ale nevím,byl to tip od kamaráda co bydlí v ostravě,ale nic závazného,jenom mu volal a on mu to nacenil..jinak děkuji za pomoc,cením.........
Napsal: úte 25.12.2012 19:18
od kalashnikow
Souhlas, nicméně myslím, že když řeknu, že za stejné teploty je 5W řidší (tzn. méně vizkózní) než 20W, tak je to pravda ne ?
Napsal: úte 25.12.2012 22:09
od tanner540i
Ano, je ridsi, pokud se jedna o studeny start. Pri provozni teplote uz ne.