Stránka 1 z 1

Napsal: ned 23.12.2012 10:17
od 3KILL
Čaute, mám E39 528i před FL, zničehonic mi začala vystřelovat teplota motoru (ukazatel na palubovce) do červených hodnot. Dělá to třeba hned pět minut po vyjetí, kdy ještě motor není ani pořádně zahřátý, ručička postupně vyjede co červeného pole a po minutě-dvou (jak kdy,někdy i po 30s) sjede zase do normy. Během toho kdy je v červeném poli je znát pokles výkonu, ne zas moc extrémní, jet to jede, předjet předjedu, ale není to prostě to na co jsem od 193k při podřazení zvyklý. Navíc ten motor v těhlech situacích cuká i při zastavení a vyřazení má jakokdyby nepravidelný chod. Ve chvíli kdy ručička sjede na normální teplotu zase šlape jako hodinky a drží stejné otáčky. Po cestě do práce (25km) se to stane 3-5x- někdy vyjede až do červeného pole, chvilku tam pobude a jede zpět- někdy dojede těsně před červené pole a jede zpět ihned. Jednou se stalo i to, že jsem vypnul motor zrovna při tom, když byla v červeném a potom nešlo cca 10minut vůbec nastartovat, po nastartování to jakokdyby cukalo/klepalo a až když jsem se rozjel a ručička sjela do normy,tak bylo vše ok. Prosím o rady čím by to mohlo být, doufám, že se jedná jen o čidlo teploty/termostat- nebo tak něco. Motor je sotva zajetý, má najeto 180tis a je to jeho první zima, předtím byl celoročně garážovaný a v zimě auto vůbec nejezdilo. Teďka stojí před barákem a v zimě jezdí. Chtěl bych to vyřešit co nejdříve, jezdím s tím tak už týden a bojím se, ať mi ŘJ nevypne motor- tak jak to při přehřátí dělá, nebo ať se nezdupe ještě něco dalšího. Dík za rady.

Napsal: ned 23.12.2012 11:47
od beny-maser
koukni na vodní pumpu jestli není uvolněná vrtule nebo se ti seká termostat.

Napsal: ned 23.12.2012 13:47
od 3KILL
Nejsem zrovna technický typ :cry: Kde je vodní pumpa a co je ta vrtule? Termostat zkontroluji/vyměním jak?

Napsal: ned 23.12.2012 14:34
od beny-maser
vzhledm k dotazům jaký máš, ti můžu poradit jen jedno: objednej se do servisu.
nechci se te dotknout, ale pokud nemáš ani představu kde je vodní pumpa a termostat,tak jak by jsi se případně popasoval s tím až nastane nějaká drobná koplikace, nehledě na to že klackem to taky zrovna nejde opravit a v tomhle počasí něco dělat venku je taky pěknej vopruz.

Napsal: pon 24.12.2012 00:35
od Berserg
Špatný termostat a nebo vodní pumpa-nedávno jsem měnil na 528i,ted pohoda-rozhodně motor v R6 není dobré přehřívat...! Jsou to na toto hodně citlivé motory! Objednej servismana a nech opravit+ si nachystej tak 2300 na pumpu + 500 na termostat + práce...(Ceny hodně orientační)

Napsal: pon 24.12.2012 01:42
od kalashnikow
Servis, vodní pumpu máš vpředu, je hnaná řemenem a má plastovou řemenici, ale předpokládám, že stejně nebudeš mít nářadí na výměnu, nicméně jestli nemá vůli, neteče nebo není hrzlá, bude to spíš tím termostatem, nebo mě ještě napadlo nedostatečně odvzdušněný okruh chlazení, ale tomu to moc nenasvědčuje.

Jinak doporučuju tím nejezdit, motory jsou náchlné na hlavy a těsnění pod nimi, jak už psal kolega.

Napsal: čtv 27.12.2012 11:13
od 3KILL
Takže to mělo celkem blbý konec. V neděli sem jel na ledě a skončil v příkopě, autu nic není, akorát po tom co mě taťka vytáhl nešlo nastartovat. Myslel sem, že teda zas jen počkám než vychladne-ale pořád nic. Motor byl už úplně studený- při startování, když proběhne check-control a probliknou kontrolky-tak problikne i červené pole budíku teploty-čili určitě nějaký problém. Auto jsme odtáhli, zítra dopoledne ho vezem někam do servisu, tak jsem zvědav. Dnes ráno jsem zjistil, že mám na dně chladící kapalinu- je tam nějaké čidlo- že to motor nenechá nastartovat, když jí je málo? Dnes po práci jí doliju a ještě to zkusím. Diagnostika v servisu je asi nutností, že? Dávat to někde někomu, kdo jí nemá, asi nemá smysl,že?

Edit: Tak si tak pročítám fórum a uvědomil jsem si, že ta teplota začla kolísat po vyjetí nádrže do prázdna a poté nabrání plné u Makra. Mohlo tedy palivové čerpadlo nasát nějaký usazený bordel a celé to být tím?

Napsal: čtv 27.12.2012 14:28
od Berserg
Nemyslím si, že by palivo měšlo takový vliv na teplotu motoru, popřípadě kolísání té teploty. Jinak jestli bylo málo chladící kapaliny tak tam bych hledal problém-kam se ztratila-jestli vytekla z nějaké praskliny a nebo v horším případě jestli jí sežral motor-což by asi znamenalo fouknutou hlavu(asi nejhorší věc) Jinak servis zvol dobře...!
Hodně štěstí a kilometry bez nehod, poruch a pokut!

Napsal: čtv 27.12.2012 14:38
od 3KILL
S nějakou prasklinou nebo něčím takovým nepočítám-tak mě nestraš, ten motor je fakt jako nový. Jsem převědčený, že to bude jen čidlo. Mám to auto teprv půl roku a já vůl nějak zapomněl zkontrolovat právě tu chladící kapalinu- ona neutekla-jí tam je prostě asi málo celou tu dobu :( Po koupi jsem měnil jen ojel a filtry :/

Napsal: čtv 27.12.2012 14:54
od Fx
Když ti to nejde nastartovat, tak co ukazuje budík teploty? Je v maximu?

Za předpokladu, že ano: Tohle u E39 způsobuje to, že nekomunikuje řídící jednotka - může být prasklá pojistka, špatné relé nebo odešla jednotka. Jako první mrkni na ty pojistky a relé. U E39 najdeš ty pojistky a relé na straně spolujezdce pod kapotou před čelním sklem. Sundáš filtrbox a pod ním je dekl na inbusech. Sundáš a pod ním je jednotka motoru, hafo kabeláže a až úplně vzadu u skla je relátko + pojistky ŘJ motoru. Ty jsou v takovém kastlíčku a vyndáš je s tím kastlíčkem všechny. Jde to hodně blbě rozdělat, takže doporučuju spíš multimetrem projít pojistky měřením průchodnosti.

Napsal: čtv 27.12.2012 15:00
od 3KILL
Fx: při startování se při check-controlu jen na 2s rozsvítí červené pole budíku teploměru (které jinak svítí, jen když je ručička skutečně až v červeném poli) a hned zhasne..ručička je ale přitom úplně vlevo->motor je studený.

Napsal: pát 23.01.2015 16:54
od 3KILL
Doplním, jak to dopadlo- vodní pumpa, termostat + domeček termostatu.
Pěkný odhad :)