Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 20.12.2012 13:53
od VencaKonopnik
Zdravím, mám nově BMW E39 525 tds , rok výroby 1996. Během jízdy se auto normálně zahřeje, ale teplota oleje se stále mění a nikdy nezůstane na 90°, jen když třeba jedu dlouho do kopce, pak zase padá. Kamarád mi řekl, že by to měl být vadný termostat, že ho stačí vyměnit a teplota se bude držet na těch 90°. Dnes jsem ale otevřel kapotu, abych dolil vodu do ostřikovačů a zjistil jsem, že je vypojená nějaká hadička od chladiče. Prosím o radu, zda stačí hadičku jen spojit nebo jestli mezi to ještě něco patří nebo jak to vlastně funguje, nerad bych to spojil a aby to zbytečně neudělalo nějakou neplechu.

Napsal: čtv 20.12.2012 14:21
od chip
To je myslím přepad z expanzky, tak to hlavně ničim neucpávej :lol:

Napsal: čtv 20.12.2012 14:32
od VencaKonopnik
A mám to teda spojit nebo to mám nechat takhle volně? :D Očividně to vypadá, že by se to spojit mělo, ale na tý hadičce nejde vidět žádnej náznak použití, že už by to k něčemu přidělaný bylo, tak nevím.

Napsal: stř 23.01.2013 19:29
od VencaKonopnik
Nikdo neví? Bohužel nikdo z mého okolí nemá stejné auto, jako já, takže se nemůžu podívat, jestli je ta hadička z chladiče spojená s tím filtrem a nebo to tam je volně.

Napsal: stř 23.01.2013 19:37
od E30STORM
U 528 jsem to měl trochui jinak , ale zpatečka je ta vrchní v levo , tohle bych nechal tak , takhle to má být.
Vyměň termostat - stejně bych to raději udělal po koupi, osobě jsem ho měnil na každé E39 společně s vodní pumpou , to za to stojí!

Napsal: stř 23.01.2013 19:44
od kubito
to ma byt volne a jit to zkr kastli ven je to prepad z expanzky

Napsal: stř 23.01.2013 20:14
od VencaKonopnik
Díky moc, termostat vyměním a snad to bude O.K. :)

Napsal: čtv 24.01.2013 07:30
od DaweTDS
VencaKonopnik píše:Díky moc, termostat vyměním a snad to bude O.K. :)

Mě tohle dělalo u opela omegy 2,5td chladič.Zezačátku se to hřálo jen do kopce (né že bych vařil,ale o 5st se to vždycky zvedlo),ale asi za rok se s tím autem nedalo tet stabylně po dálnici 160km/h. Po výměně vrtule,termostatu,vodní pumpy a propláchnutí chladiče jsem si půjčil jinej chladič a vše bylo OK.Tak jsem musel koupit novej a na dalších 5 et to byo bez problému.Poslední dobou se to zase do kopců lehce zvedalo a tak počítám,že by se to třeba za cca 3 roky muselo měnit zase.