Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 20.12.2012 13:53
od VencaKonopnik
Zdravím, mám nově BMW E39 525 tds , rok výroby 1996. Během jízdy se auto normálně zahřeje, ale teplota oleje se stále mění a nikdy nezůstane na 90°, jen když třeba jedu dlouho do kopce, pak zase padá. Kamarád mi řekl, že by to měl být vadný termostat, že ho stačí vyměnit a teplota se bude držet na těch 90°. Dnes jsem ale otevřel kapotu, abych dolil vodu do ostřikovačů a zjistil jsem, že je vypojená nějaká hadička od chladiče. Prosím o radu, zda stačí hadičku jen spojit nebo jestli mezi to ještě něco patří nebo jak to vlastně funguje, nerad bych to spojil a aby to zbytečně neudělalo nějakou neplechu.
Napsal: čtv 20.12.2012 14:21
od chip
To je myslím přepad z expanzky, tak to hlavně ničim neucpávej

Napsal: čtv 20.12.2012 14:32
od VencaKonopnik
A mám to teda spojit nebo to mám nechat takhle volně?

Očividně to vypadá, že by se to spojit mělo, ale na tý hadičce nejde vidět žádnej náznak použití, že už by to k něčemu přidělaný bylo, tak nevím.
Napsal: stř 23.01.2013 19:29
od VencaKonopnik
Nikdo neví? Bohužel nikdo z mého okolí nemá stejné auto, jako já, takže se nemůžu podívat, jestli je ta hadička z chladiče spojená s tím filtrem a nebo to tam je volně.
Napsal: stř 23.01.2013 19:37
od E30STORM
U 528 jsem to měl trochui jinak , ale zpatečka je ta vrchní v levo , tohle bych nechal tak , takhle to má být.
Vyměň termostat - stejně bych to raději udělal po koupi, osobě jsem ho měnil na každé E39 společně s vodní pumpou , to za to stojí!
Napsal: stř 23.01.2013 19:44
od kubito
to ma byt volne a jit to zkr kastli ven je to prepad z expanzky
Napsal: stř 23.01.2013 20:14
od VencaKonopnik
Díky moc, termostat vyměním a snad to bude O.K.

Napsal: čtv 24.01.2013 07:30
od DaweTDS
VencaKonopnik píše:Díky moc, termostat vyměním a snad to bude O.K.

Mě tohle dělalo u opela omegy 2,5td chladič.Zezačátku se to hřálo jen do kopce (né že bych vařil,ale o 5st se to vždycky zvedlo),ale asi za rok se s tím autem nedalo tet stabylně po dálnici 160km/h. Po výměně vrtule,termostatu,vodní pumpy a propláchnutí chladiče jsem si půjčil jinej chladič a vše bylo OK.Tak jsem musel koupit novej a na dalších 5 et to byo bez problému.Poslední dobou se to zase do kopců lehce zvedalo a tak počítám,že by se to třeba za cca 3 roky muselo měnit zase.