Stránka 1 z 1
					
				
				Napsal: pon 17.12.2012 22:07
				od jiririder
				zdravim vsechny, prosim o radu. BMW E60 530d rok 2005 160kw, stav km je 180tis
-chtel bych se informovat ohledne spravne funkcnosti viskospojky na ventilatoru chlazeni. Zda se mi ze vubec nespina, dnes jsem jel cca 30km a vystoupeni sem citil takovy zapach spaleniny, hned me napadlo jestli auto neni prehraty a tak pomoci palubniho pc jsem najel na polozku teplota motoru, kde bylo 97°C. Po dalsi jizde kdy jsem auto docela hnal sem teplotu stale sledoval a pohybovala se cca od 80°C - 97°C, vic ne. Ale nespozoroval sem, ze by ventilator sepl. Auto sem pak nechal asi po 6 hodinach jsem kontroloval rukou tu vrtuli ventilatoru pri nastarovanem i vyplem motoru, otocim s ni uplne lehce a bez odporu. Ani po zapnuti klimatizase se nerozbehla(za studeneho motoru).
-mate nekdo zkusenosti? mel jsem vzdy VW a tohle je trochu jine 

 vsem diky
 
			
					
				
				Napsal: pon 17.12.2012 22:57
				od beny-maser
				v tohle počasí se ti visca nezapne,leda by jsi jezdil po okruhu,97° je normální provozní teplota olej mívá i lehce přes 100°,nestříká ti něco na výfukové svody?
Klima má svojí elektrickou vrtuli.
			 
			
					
				
				Napsal: pon 17.12.2012 23:32
				od jiririder
				a zjistim teda nejak jestli ta spojka slape jak ma? myslim ze ne, koukal sem na ne.... jeste k tomu zapachu, jak bylo asi -2°C tak bylo videt jak jde trochu koure od kapoty, tak sem ji zvedl a nepatrnej kour sel z mista kde je olejovej filtr, ale nebylo videt presne odkud, pak po tom druhym projeti to prestalo....
			 
			
					
				
				Napsal: úte 18.12.2012 10:21
				od kubassszx
				jiririder píše:a zjistim teda nejak jestli ta spojka slape jak ma? myslim ze ne, koukal sem na ne.... jeste k tomu zapachu, jak bylo asi -2°C tak bylo videt jak jde trochu koure od kapoty, tak sem ji zvedl a nepatrnej kour sel z mista kde je olejovej filtr, ale nebylo videt presne odkud, pak po tom druhym projeti to prestalo....
nemáš spíš prasklé svody ?
 
			
					
				
				Napsal: úte 18.12.2012 15:51
				od jiririder
				no to se mi nezda, zadny kour z te strany nejde a ani to tam neni okourene, jak by melo byti dle videí co jsem videl... to myslis ze by zpusobovalo ten zvuk pri tom vytaceni motoru?
			 
			
					
				
				Napsal: úte 18.12.2012 21:26
				od jiririder
				ma nekdo jeste nejakou zkusenost???
			 
			
					
				
				Napsal: pon 24.12.2012 01:56
				od jiririder
				jeste mam dotaz jak se pozna ze je spatna ta hlavni remenice na klice? obcas se mi stalo ze mi vyskocila chyba aktivniho rizeni, ale po vypnuti a zapnuti motoru to vzdy zmizelo tak nevim....diky
			 
			
					
				
				Napsal: pon 24.12.2012 13:25
				od Sweden
				tu hlavní řemenici požnáš nejspíš až ti odejde komplet do kytek,tzn.že se prostě utrhne a začne se protáčet.Maximálně si jí můžeš preventivně sundat a kouknout na ní,ale práce nic moc,takže zvaž jestli není lepší jí rovnou vyměnit a předejít tím případným komplikacím někde na cestě apod.,beztak tě to časem určitě čeká 

 Ten občasný kouř z pod kapoty a smrad po spálené gumě a občasné problémy s řízením by tomu docela napovídaly. 

 
			
					
				
				Napsal: pon 24.12.2012 13:27
				od Sweden
				jinak kouř z pod kapoty může způsobit myslím pouze děravé svody,načatá řemenice nebo nějaký únik provozních kapalin,ale to by jsis asi všimnul 

 
			
					
				
				Napsal: úte 25.12.2012 16:39
				od jiririder
				ok, diky za informace, budu to jeste sledovat chvili...
			 
			
					
				
				Napsal: úte 25.12.2012 23:35
				od jiririder
				jeste me treba napadlo jestli by to nedelal filtr DPF, je to mozny? zadnou chybu mi nehlasi a ani nic s tim spojeneho. najeto mam 180tkm a 180tkm nebo tak nejak mi ukazuje zivotnost iDRIVE. jeste sem ani nespozoroval nejaky prubeh te regenerace, tak nevim