Stránka 1 z 1
Napsal: sob 15.12.2012 17:19
od hadice
..nazdar..nedělal někdo náhodou adaptaci plynového pedálu

..někde ma bimerforu jsem vyčet že e39 s ele. plynovým pedálem potřebuje občas zaškolit/ sladit ..píšou tam zapnout klíček na 10 s pak vypnout počkat 10s a nastartovat..dokonce na sk. foru jsem obdržel jakési tři varianty zaškolování ale nějak jsem to buď to dělal špatně nebo já nevím....jde mě o to že mám jakousi nevýraznou odezvu na plynový pedál vůči zátahu..i občas se to chová divně viz: jedu do kopce a malinko začnu ubírat/pouštět plynový pedál..v tom okamžiku motor silně zatáhne.Ještě jeden postřeh, svezl jsem se s tím stejným autem a to prostě reagovalo/tahalo od spodu výborně..Díky za rady
...530D 142KW r.v. 2002 manuál
Napsal: sob 15.12.2012 17:38
od starML
Pokud si myslíš, že je to v adaptaci mezi ŘJ a pedálem (PWG=PedalWertGeber), tak máš dvě možnosti :
- udělat adaptaci pomocí diagnostiky
- udělat adaptaci zadarmo a bez diagnostiky podle tohoto postupu
- zapnout klíček do druhé polohy, nestartovat, čekat 10 vteřin
- plynule, asi v průběhu jedné vteřiny, úplně sešlápnout pedál plynu a držet dole asi 5 vteřin
- pustit pedál a čekat asi 5 vteřin
- sešlápnout pedál a držet asi 5 vteřin
- pustit pedál a čekat asi 5 vteřin
- naposledy sešlápnout pedál a držet asi 5 vteřin
- naposledy pustit pedál a čekat asi 5 vteřin a vypnout zapalování
- asi po minutě nastartovat a vyzkoušet odezvu
Jinými slovy zapnout zapalování, několikrát prošlápnout pedál plynu s výdrží asi 5 vteřin v každé poloze, vypnout klíček na minutu a potom vyzkoušet. Je to za minutu hotové. Pokud tohle nepomůže, podívej se na váhu vzduchu, je tady o tom popsáno dost.
Napsal: sob 15.12.2012 18:54
od hadice
..ano to je ono..děkuji....skoušel jsem to podle JPP (jedna paní povídala) a nic....toto je fundované ..ještě jednou díky

Napsal: sob 15.12.2012 20:19
od ada540i
A tohle je záležitost výhradně 530d nebo to tak je u všech e39 s el.plynem? A případně, jak se může projevovat ta špatná adaptace?
Napsal: sob 15.12.2012 22:13
od hadice
..no to nevím jestli to bude platit pro všechny motorizace stejně...
..jinak no prostě moc se tomu nechce jakoby tahat v poměru jak šlapeš na pedál...vzpomínám si že jsem se právě projel v jiných autech (530D) a ty reagovali na plyn výrazně lépe..i to moje auto reagovalo líp když jsem jej koupil....nemusel jsem třeba na dálnici sešlápnout pedál až na doraz..dneska skoro furt aby to mělo patřičný zátah
Napsal: pon 17.12.2012 22:49
od hadice
...dnes potom co jsem dojel z práce jsem dle návodu provedl "zaškolení" a rozdíl je citelně znát..i když pak jsem to projel cca 1km přes ulice a no nevím ..reaguje to dobře ale no uvidíme zítra cestou do práce..každopádně díky za návod...a ještě jedna otázka:proč vlastně se musí to zaškolení provádět ?...myslel jsem že je to "sladěné" už z fabriky...
...právě podobný zaškolovací akt řadícího mechanismu je napsaný třeba v příručce od nákladního mercedesu ...a taky se to má "občas" zaškolit..to je jako že se to rozladí?
Napsal: úte 18.12.2012 02:02
od starML
V obvodech pedálu jsou dva samostatné potenciometry, každý se svým zdrojem napajení a oba dávají svoje hodnoty ŘJ motoru. ŘJ tyto hodnoty porovnává a tím je schopna eliminovat chyby v případě poruchy. Tím "zaškolením" nebo adaptací si ŘJ jednotka osahá minimální a maximální hodnoty a potom už je schopna vyhodnotit, co znamená 1/3 nebo 1/2 zvihu pedálu a reaguje podle toho. Proč to někdy zapomene není důležité, hlavně že to funguje.
Napsal: pát 21.12.2012 00:23
od bbeavis
Tato adaptace asi bude fungovat na vsech BMW kolem tohoto roku. Ja ji delal na bmw 750 a fungovalal. Diky StarML