Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 06.12.2012 20:30
od starynovy
Mam zrejme prasknuty radiator kurenia na vodicovej strane.. menit to rozhodne nebudem, nie v zime.. nemam taku velku garaz. Otazka teda je, ktory ventil ovlada ten pravy radiator? Ide mi o to ze by som ten jeden vyradil, auto sa vyhreje aj zo spolujazdcovho, a mne sa nebude mlzit polka auta... :evil: :evil: :evil:

Napsal: pát 07.12.2012 00:13
od Misanek
Bude se ti mlžit tak jako tak, protože obě dvě sekce jsou částečně propojeny. Vím to, protože to samé potkalo loni mě v zimě a radiátor jsem měnil v -3 stupních venku před barákem. Věř tomu, že to tak hrozné neni a zvládnout se to dá :wink:

Napsal: pát 07.12.2012 00:15
od starynovy
tak ma trochu nasmeruj, co treba dat dole? ja som sa bal ze musim odmontovat komplet pristrojovku, ze zostane hola motorova stena, ale ked pises ze to nieje tak zle.. :) inac kde ti to tieklo? nedalo sa to opravit? uz akosi nemam chut na tom aute riesit taketo veci...

Napsal: pát 07.12.2012 00:45
od Misanek
starynovy píše:tak ma trochu nasmeruj, co treba dat dole? ja som sa bal ze musim odmontovat komplet pristrojovku, ze zostane hola motorova stena, ale ked pises ze to nieje tak zle.. :) inac kde ti to tieklo? nedalo sa to opravit? uz akosi nemam chut na tom aute riesit taketo veci...
Tyyy jo, tak dem na to no :D Zkusím to nějak ve zkratce popsat, nicméně pokud by nastaly nějaké nesrovnalosti, tak ono tě to určitě intuitivně povede, E34 je lego, nicméně tvoje katastrofické představy o sundávání palubovky se konat nebudou, to se neboj :wink:


Takže v podstatě stačí shodit pouze středový tunel (ovládání A/C, autorádio, plasty okolo řadící páky a tuším i tím pádem u ručky)

Shoď kryt pod volantem, kobercové tapece u noh z obou stran tunelu, pak opatrně vypáč dřevěný dekor okolo řadící páky (tam je myslím taky šroub) pak je další tuším pod manžetou ruční brzdy. Samozřejmě i vyloupni tlačítka na varovky a stahování oken, které odpoj. Dál je potřeba vyškubnout autorádio, odpojit BC vedla rádia (jamile vytáhneš rámeček autorádia ven z tunelu, takkdyž šáhneš směrem nahoru napravo, tak je tam páčka, která ti po zatáhnutí směrem k zadní části auta katapultuje bc rovnou ven, takže žádné páčení nebo něco takového :wink: Z šachty pro BC odpoj konektor (posunutím směrem doprava ti vyjede z "kolejniček", které jej drží v šachtě. Pak jsou ještě šrouby schované po krajích tunelu za takovým plastovýma krytkama. jsou úplně na kraji v úrovni zhruba autorádia. Tyto krytky opatrně vycvakni (zapáčením směrem od řidiče levá strana, od spolujezdce pravá). Pod těmato krytkama jsou celkem tuším 4 šrouby - dva drží plast nahoře k palubovce, a dba plastové rámečky na BC a autorádio dolů k ovládání A/C mám ten dojem

Dále je potřeba oddělat panel ovládání topení, jehož zpětná motnáž je dle mého asi ta nejobtížnější část. Takže ze vnitř tunelu dírou po rádiu si vymáčkni levý boční panel s tlačítkama na ovládáníé klimošky a výhřevu zadního okna, tyto tlačítka odpoj a po jejich odstranění bys měl uvidět další páčku, kterou tuším taky zatáhneš směrem dozadu a odděláš úplně celou levou stranu panelu z tunelu. Pakzbývá jenom odpojit ovládání ventilátoru ze zadu z kolečka (konektor) a táhla na ovládání klapek (to je ten největší ojeb je připojit z5, jelikož jsou docela krátké :) Takže panel je venku, tudíž demontáži celého tunelu nyní už nebude nic bránit (možná pár šroubků na které jsem zapoměl)

Takže, tunel je pryč a nyní by jsi měl před sebou vidět takovou černou krabici z plastu. Právě pod ní je skryt radiátor :wink: Takže už jenom zbývá trochu posunout stranou kabelový svazek, který vede nahoře po kdytu topení, odšroubovat pár šroubů (z čela jsou myslím dva dole a pak jsou možná ještě nějaké zboku mám ten dojem) a vycvakat velké množství takový plechových spon, držící přední část krytu radiátoru k té zadní. Možná je tam ještě něco potřeba dalšího demontovat, ale to už si teď fakt nevzpomenu, takže to jsou asi prkotiny :wink:

Po odejmutí tohoto krytu už před sebou uvidíš ono topení a velmi pravděpodobně i místo úniku. Takže teď už jenom zbývá odpojit trubky k němu vedoucí (z boku jsou dvě vstupní a z čela jedna vratná mám ten dojem), opatrně je vyhnout trochu na stranu (bacha, je to nějaký měkký materiál, asi hliník, tak ať ti neprasknou) a vytáhnout radiátor, který je možná ještě někde přišroubovaný.

Tak tolik asi tak nějak ve zkratce :D snad ti to dostatečně pomůže :wink:

Jinak co se týče opravy topení, tak jsem to ani neřešil, jelikož mám doma na zharadě zbořenou další E34, tak jsem akorát vzal z tama bylo, nicméně možná zalepit někde půjde. Ale fakt nevim, neřešil jsem to.

Napsal: pát 07.12.2012 01:23
od starynovy
tak dik moc, polovicu z toho som uz v minulosti vyberal, tak to nebude az take inferno ako som myslel :) .. co ma sere ze minuly tyzden som menil nemrzku, a teraz zase vypustat :evil: a co ma nasere este viac, ak to nepojde zlepit :roll:

Napsal: pát 07.12.2012 01:28
od Misanek
Vypouštět ji určitě nemusíš :wink: elektroventily topení jsou výš než expanzka (proto tam je pod nima taky pomocné čerpadýlko a celé topení má v podstatě svůj nucený okruh). Vyteče ti jenom ta nemrzka, kterou máš od ventilů směrem k topení, což bys i tak nijak nevypustil :wink: