Stránka 1 z 2
Napsal: pát 30.11.2012 22:08
od filini28
Ahoj.
U nás v krkonoších něco nachumelilo,jel jsem vzít plnou Vervy,aby přece jen byl zadek trochu těžší,nebo si říkám lepší víc plná než prázdná.....
Našel jsem si poté kopec a že si to prozkouším,jelikož mám Bawce druhou zimu,no z první jsem stihl 2 měsíce.A taky že jsem na zadek nechal obout nové pneu,už loni.Vzal jsem co měl v pneuservisu,takže Pirelli Sottozero.Kdybych je kupoval dnes,byly by to Mich. Alpin4 a nebo God.Ultragrip8.
No a tak se rozjíždím krokem ke kopci se standartně zapnutým DSC.
Asi 20km rychlostí ho v poho vyjedu,jednou na mě mrkne DSC.
Jedu tedy na vedlejší,který oproti předchozímu kde je kamení vespod,je nezpevněný-hlína.
Jedu nahoru dvacítkou,bliká,bliká,ajjaaaj to je bláto.....No jedu v blátě a jak asisten přibržďuje prokluz,zpomaluji až stojím.
Říkám si že kdyby se kola točila,měl bych šanci...
Zcouvám,vypínám DSC a jedu zas dvacítkou...A už to prokluzuje,s citem pracuju s plynem a s prokluzovaním v klidu vyjíždím až na kopec.Celkem v pohodě.
A tak si říkám jestli jsem poprvé jel s DSC špatně a nebo bylo zde lepší hned zvolit vypnutí.
DSC je samozřejmě super pokud jezdím normální trasy,neujede zadek,do kopce jsem ted na rozpacích.Zas když pojedu do kopce kluzkého třeba 60km/h,neustřelí mi zadek,hlídá to stabilitu celého vozu?
Napsal: pát 30.11.2012 23:32
od rooc
já bych čeče řek.., že jsi jel špatně..mě dsc vždy pomohlo se rozjet i v kopci...vypnutí je dobré max na parkování neboli.., já parkuju...=většinou couvám do kopce
Napsal: pát 30.11.2012 23:52
od filini28
Spíš asi terén,dost bláta....
Napsal: sob 01.12.2012 01:55
od mr_nitroz
1. vyjel jsi kam jsi potreboval
2. co mam zkusenost zadni nahon potrebuje trochu prokluzu k tomu abys vyjel kam potrebujes, takze but zapnout DTC nebo vypnout DSC-ESP a opatrne s plynem...
Napsal: sob 01.12.2012 16:50
od LukesE39
Já mám teda starou popelnici, čili jen ASC, navíc ještě v matu. Ale když jsem se zahrabal, sic v bahně, ne sněhu, tak s ASC se auto ani nehnulo. S vypnutým ASC v pohodě - hraní si s plynem..
Napsal: pon 03.12.2012 11:36
od RuDoSh
Podle mě by se kola neměla protáčet, proto i se zapnutým ASC/DSC nemít nohu na podlaze, ale pedál jen lechtat, jinak to ten motor přidusí a nejede to.
Napsal: pon 03.12.2012 17:12
od Rejchy
Mě se zase povedlo loni nevyjet jeden namrzlej kopec.Takže když jsem se podruhé zastavil uprostřed kopce,protože asc udusilo motor,tak jsem to asc vypnul a prostě jsem se na ten kopec vyhrabal.To se mě stalo poprvé v životě že jsem musel někde s BMW šaškovat,ale je fakt že to bylo namrzlý pěkně.
Napsal: úte 04.12.2012 16:11
od Whizour
RuDoSh píše:Podle mě by se kola neměla protáčet, proto i se zapnutým ASC/DSC nemít nohu na podlaze, ale pedál jen lechtat, jinak to ten motor přidusí a nejede to.
Já mám zase zkušenost že dám plnej a elektronika si s tím poradí. Rozsvítí se protiprokluz na stálo a jede a jede a jede a jede fůrt a pořád, sice pomalu ale pořád do kopce. Jo a nejsem debil kterej s vypnutým protiprokluzem se rozjíždí do kopce na sněhu s plným plynem, abych se vyvaroval reakcí .-) jinak vypínám si ho když třeba musíš vyjet z parkoviště a máš nasněžíno pod kolama, tak aby jsi to projel tak vypnout.
Napsal: stř 05.12.2012 08:51
od Hanz
nevim o jaky model jde, ale u DSC jsou 2-3 mody i u e39: on, off a polovicni (drzet tlacitko tusim 5s, zpatky z tohoto modu jen vypnutim a nastartovanim motoru), kdy nedusi motor a reguluje kola/brzdi...
Napsal: stř 05.12.2012 09:16
od filini28
e39 530dA 2001 to je.
No to koukám,to člověk bez manuálu netuší
Napsal: stř 05.12.2012 19:07
od Misanek
Hanz píše:nevim o jaky model jde, ale u DSC jsou 2-3 mody i u e39: on, off a polovicni (drzet tlacitko tusim 5s, zpatky z tohoto modu jen vypnutim a nastartovanim motoru), kdy nedusi motor a reguluje kola/brzdi...
Dle mého a dle toho, co sjem četl by to právě mělo být trochu naopak: On,"Off" (kontrolka nesvítí nicméně, jednotka nestahuje výkon motoru nicméně i přes to auto částečně stabilizuje přeibržďováním jak už jsi napsal), a pak terve opravdové vypnutí stabilizace podržením tlačítka stabilizace. Nejsem si teď jistý jestli kontrolka satbilizace během tohoto kroku zabliká nebo tak něco, nicméně dsc se aktivuje zpátky zase jenom po vypnutí a následném zapnutí motoru, jak už jsi napsal
Napsal: stř 05.12.2012 19:58
od filini28
No já nevim.
Standartne to nesviti a sviti to az pri zasahu.
Pokud to tlacitkem vypnu,nefunguje to vubec,na displeji sviti stale a aktivuje se zpet az po opetovnem nastartovani.
Takhle je to klasicky prece
Napsal: stř 05.12.2012 21:01
od Huska
filini28 píše:No já nevim.
Standartne to nesviti a sviti to az pri zasahu.
Pokud to tlacitkem vypnu,nefunguje to vubec,na displeji sviti stale a aktivuje se zpet az po opetovnem nastartovani.
Takhle je to klasicky prece
Bohužel nemáš úplnou pravdu a je to jak psal Hanz.
Je vícero druhů ale většinou:
1) nesvítí kontrolka = je aktivováno
2) stiskem tlačítka svítí kontrolka = je deaktivováno ASC do rychlosti 40km, ale trakce/přibrždování funguje
3) přidržení tlačítka ( několik sekund)= úplné vypnutí včetně přibržování kol
Napsal: stř 05.12.2012 21:42
od filini28
Aha,takže až úplným přidržením je vypnuto....
A k čemu je tedy bod 2?Na sněhu hrabe jako pra.e i po rovině,proto mi to přišlo vypnuté a i do hodin mě to hned hodilo na sněhu...
Napsal: stř 05.12.2012 23:09
od Huska
filini28 píše:Aha,takže až úplným přidržením je vypnuto....
A k čemu je tedy bod 2?Na sněhu hrabe jako pra.e i po rovině,proto mi to přišlo vypnuté a i do hodin mě to hned hodilo na sněhu...
nevím co máš přesně za typ, ale bod 2) je snaha aby zabírala obě kola "pokus o samosvor", funguje to tak, že protáčející kolo je přibržděno aby se přenesla síla i na to druhé. Vypne se pouze omezení výkonu.
Historicky bylo ASC , e39 měla už ASC+T, DSC I, DSC II, DSC III. Další varianty až v novějších modelech
Napsal: čtv 06.12.2012 00:01
od Andre2
Mám E39 99rok jen s ASC. Dnes cestou domů jsem to zkoušel:
1. ASC zapnuto (kontrolka nesvítí) - na mě až přehnaný zásah elektroniky při rozjezdech, pokud někde zapadnu, je téměř nemožné se se takto vyhrabat.
2. Vypnuto (kontrolka svítí) -bez jakéhokoliv zásahu elektroniky, můžu hrabat třeba i 200km/h

3. Podržím tlačítko ASC 10sec. (kontrolka nesvítí) Nevím jestli je to jen placebo efekt, ale měl pocit, že elektronika nezasahuje do těch rozjezdů tak striktně. A tento mód nelze nijak za jízdy už přepínat.
Napsal: čtv 06.12.2012 00:44
od LukesE39
To si myslím že ne. ASC u předfacu má podle mě jen vypnuto nebo zapnuto..
Napsal: čtv 06.12.2012 10:10
od Andre2
Mod 3 ještě potestuju, ale každopádně to nelze pak do zdechnutí motoru přepínat.
Napsal: čtv 06.12.2012 14:28
od RuDoSh
Huska píše:Je vícero druhů ale většinou:
1) nesvítí kontrolka = je aktivováno
2) stiskem tlačítka svítí kontrolka = je deaktivováno ASC do rychlosti 40km, ale trakce/přibrždování funguje
3) přidržení tlačítka ( několik sekund)= úplné vypnutí včetně přibržování kol[/color]
Jen upřesním:
1) OK
2) Deaktivuje ASC, ale DSC je aktivní: kontrola stability, to znamená "protismysková kotrola" je aktivní (přibržďuje kola aby se auto nedostalo do smyku, ale kola při jízdě rovně normálně prokluzují.
3) OK
Andre2: máš jen ASC, takže je buď zapnuto nebo vypnuto. Delší stisknutí nemá na nic vliv

Napsal: čtv 06.12.2012 15:19
od rooc
já dneska zůstal stát...a mohl jsem si vypnout nebo zapnout.., co jsem chtěl
