Stránka 1 z 2

Napsal: pát 30.11.2012 21:15
od sonix
Ahoj tak opět mám problém s e39 540i r.v. 1996. Včera jsem to jel projet a po zahřátí na provozní teplotu (po ujetí cca 35km velmi klidnou jízdou) se mi stala nemilá věc - z pod kapoty začel stoupat dým, na BC se objevila hláška CHECK COOLANT LEVEL a ten dým smrděl jak zkažená voda. Po cca 15 min čekání jsem otevřel kapotu abych se podíval, co se stalo - pod řidičovým xenonem na takovém plíšku byla zelená louže, a na chladiči na straně řidiče kde je přivedena hadice od motoru do chladiče byla asi 12cm prasklina na tom postranním plastu chladiče. Odtud podle mě stříkala voda, protože kolem byly zaschlé bílé kapky. Tedy jedna z vecí o které vím je prasklý chladič, uniklá chladící kapalina.

Na co jsem se chtěl zeptat, co tento problém mohlo způsobit? Co si pamatuju, tak cca 4 dny zpět jsem doléval destilovanou vodu do expanzky - cca 1deci, protože na BC se mi ukázala hláška check coolant level. po doplnění cca 1dl hláška zmizela. Nevím co si o tom mám myslet, jestli se stal nějaký přetlak systému? - ale to jsem si řikal že je imho blbost protože když vznikne přetlak, tak nerupne bočnice chladiče, ale voda vystříká ven víčkem. Teplota venku byla nad nulou (6,5°C). motor jsem pečlivě zahřál a za celou jízdu jsem ho ani jednou nehonil do otáček.

Napsal: pát 30.11.2012 22:10
od sonix
Takhle nějak to vypadá ta prasklina:
Obrázek

Napsal: pát 30.11.2012 22:11
od soukupadam
Zdravim, to víčko může být KO, ale spíš to bude stářím, mě takhle prasknul chladič nejdřív na jedný straně tý hadice a pak i na druhý ikdyž už tam byla díra, takže tlak žádnej. díra byla asi 10 cm, a rok předtim expanzka těsně u víčka, ale bylo teda dost velký vedro

Napsal: pát 30.11.2012 22:13
od sonix
snad to nebude nic dalšího. kupoval jsi OEM BMW chladič nebo druhovýrobu?

Napsal: pát 30.11.2012 22:21
od soukupadam
koupil jsem na voton.cz chladič NISSENS za super cenu

Napsal: pát 30.11.2012 22:24
od soukupadam
koupil jsem na voton.cz chladič NISSENS za super cenu

Napsal: pát 30.11.2012 22:30
od sonix
chladič za 3000kč to je slušná cena :) čekal jsem víc. Měnil jsi sám, nebo jsi to někomu svěřil?

Napsal: pát 30.11.2012 22:36
od soukupadam
měnil jsem to sám, udělal jsem rovnou i saharu. není to nic hroznýho chce to Bentley E39 manual a vyrobit si nástroj pro povolením VISCO vrtule - vypadá to asi takhle

http://www.bimmerfest.com/forums/attach ... 1278137683

jenom rozteč těch děr se musí změnit pro motor M62

Napsal: pát 30.11.2012 22:40
od sonix
pfff tak to někde nechám vyměnit když se musí vyrobit tenhle bazmek :x

Napsal: pát 30.11.2012 22:47
od soukupadam
hlavně si dej bacha aby ten dotyčněj věděl jak na to. mě v servisu chtěli sundat celej předek a sundavat to zepředu. Tak jsem jim tam vysvětlil že se to dělá úplně jinak a udělal to radši sám.

Napsal: sob 01.12.2012 00:40
od sonix
Teď jsem se na to byl podívat a k demontáži chladiče není potřeba sundavat vrtulku - sundá se ten plast kolem vrtulky a potom samotnej chladič.

Jen mi vrtá hlavou, proč to prasklo... :? Bojím se, že to byl třeba přetlak nebo zamrzlina nebo tak něco... ačkoli v chladiči je zelená kapalina, tak si myslím, že to zamrznout nemohlo, protože ani teplota nešla pod nulu :roll:

Napsal: sob 01.12.2012 10:17
od soukupadam
sonix píše:Teď jsem se na to byl podívat a k demontáži chladiče není potřeba sundavat vrtulku - sundá se ten plast kolem vrtulky a potom samotnej chladič.

Jen mi vrtá hlavou, proč to prasklo... :? Bojím se, že to byl třeba přetlak nebo zamrzlina nebo tak něco... ačkoli v chladiči je zelená kapalina, tak si myslím, že to zamrznout nemohlo, protože ani teplota nešla pod nulu :roll:
jestli myslíš vrtulku jako tu mezi motorem a chladičem tak tu sundat musíš.

Napsal: ned 02.12.2012 12:27
od ada540i
Když jsem koupil svojí e39 540i, měla nový chladič. Původní majitel mi řekl, že mu chladič dosloužil, tak koupil nový ale druhovýrobu, a ten mu praskl okamžitě znovu. Tak koupil originál a vše se zdálo OK. Nicméně po pár týdnech po koupi jsem si začal všímat loužiček pod autem. Chladič opět KO. Nechal jsem udělat test na spaliny ve vodě, ale nic tam nebylo. Tak jsem nechal u Votona vyměnit chladič za nějaký co mi doporučil a od té doby (cca 7 měsíců) je to v pohodě.

Vůbec netuším, čím to mohlo být, protože víčko na chladiči bylo taky měněné, tak proč všechny ty chladiče praskly? Asi bych se přiklonil k tomu, že chladič 540i neni zrovna šťastně navrženej, vzhledem k velkému tlaku v chladící soustavě, zvlášť místo kde je nalisovaná ta plastová nádobka. Tam to teklo mě.

Napsal: ned 02.12.2012 12:30
od soukupadam
ono chlazení na E39 je celý takový chatrný bych řekl

Napsal: ned 02.12.2012 13:38
od sonix
je vůbec něco na m62b44 navržené kvalitně? chladící soustava je k ničemu, náchylnost na přisávaný vzduch, přichycení olejové pumpy je k ničemu, a takových "nemocí jsem už slyšel na m62 hodně." :roll:

Napsal: ned 02.12.2012 14:16
od sonix
dokonce jsem na bimmerforu četl, že chladiče pro BMW (zejména pro e39 540i) jsou značky VALEO. jen ty originál BMW mají na sobě 2 takový identifikační samolepící štítky. Ale ruku do ohně bych za to nedal. :lol:

Napsal: ned 02.12.2012 16:26
od tanner540i
Ja myslim ze M62B44 je na tom jeste dobre, horsi je to uz s M62TUB44..
Jinak ja kdyz jsem srazil zajice, koupil jsem chladic NRF za 2324,- od clena MirekG. Zatim najeto neco pres 30tis a nic netece.

Napsal: ned 02.12.2012 16:34
od sonix
dík za tip. jdu mu napsat

Napsal: stř 19.12.2012 06:56
od sonix
MirekG je opravdu člověk na svém místě. Nakonec jsem u něj chladič koupil a nedávno jsem jej namontoval..

Jen se chci ještě zeptat.. Kdo má 540i můžete mi kouknout na víčko expanzky, jestli máte v těchto místech těsnění nebo ne:

Obrázek

Napsal: úte 25.12.2012 09:38
od soukupadam
těsnění tam není