Stránka 1 z 3

Napsal: úte 20.11.2012 08:26
od mr_nick
Zdravím všechny, mám pár dotazů ohledně topení

Mám dvou-zonovou dig. klimatizaci a zlobí mě topení.
Auto se zahřívá normálně, pěkně drží teplotu

1. Problém, občas z ničeho nic netopí polovina auta, někdy řidičova, někdy spolujezdcova. Vzduch fouká pořád, jen jedna polovina topí pěkně a druhá polovina fouká studeně. Na středovým panelu mám na tom kolečku nastavený foukání vzduchu na "červenou" - na teplej vzduch ......... mám podezření, že to sou ty elektroventily topení.

2. Mám tam tlačítko REST. Samozdřejmě sem si četl ja kto funguje, nicméně někam dojedu, auto je zahřátý, vypnu motor, zmačknu REST a pár vteřin fouká vzduch teplej a pak začne foukat studenej. Stačí nastartovat a hnedka zase topí......dotaz : četl sem že je tam nějaký čerpadlo nebo něco takovýho, nemuže to mít nějakou solo pojistku?


Díky za rady a tipy :D

Napsal: úte 20.11.2012 15:05
od mr_nick
+ navíc na volnoběh to přestává topit, něco málo sem se tady dočetlo pomocným čerpadle topení... :?:

Napsal: úte 20.11.2012 15:24
od maly
cau mam uplne stejny problem a poradili mi ze to bude ty elektro ventyly

Napsal: úte 20.11.2012 15:37
od mr_nick
u ty už si je vyměnil?

a na volnoběh Ti to topí?

Napsal: úte 20.11.2012 16:17
od maly
no nevymenil pac nemam jeste cas to vymenit zase to budu delat na posledni chvili a co se tyce toho topeni tak je to vlazne porad jak volnobeh tak pod plynem na volnobech je to nepatrne chladnejsi no

Napsal: úte 20.11.2012 16:21
od mr_nick
tak to zkus a pak napiš :))

A jeste nekdo nemá nějaký rady?

Napsal: stř 21.11.2012 10:05
od mr_nick
hop

Napsal: stř 21.11.2012 10:20
od Lucifer
To že netopí na volnoběh může dělat spíš zavzdušněná soustava ;) Pokud topí za jízdy a jen na volnoběh je to vlažný tak je to zavzdušněný

Napsal: stř 21.11.2012 10:23
od mr_nick
no a teď mi řeknite, jak se TDS odvzdušnujě :) NEMÁ TO ANI JEDEN ODVZDUŠŇOVÁK :!: :idea:

Napsal: stř 21.11.2012 10:29
od Lucifer
Otevřeš víčko expanzky. Nastartuješ a necháš vybublat přes tu expanzku. Projedeš to otevřeš to zase doleješ vodu. Během toho projetí si nech topení puštěný na max co to půjde. Digiklima 32°C a foukání na max, u manual klimy kolečka do červenýho a větrák taky na 4 stupeň.

Napsal: stř 21.11.2012 10:38
od mr_nick
oukej, dneska to vyzkouším :)

Napsal: stř 21.11.2012 11:01
od Lucifer
Ale vždycky když budeš tu expanzku otvírat tak ten motor chcípni jinak se ti bude valit voda ven. Necháš chvilku vychladnout doleješ vodu podle potřeby a zase.

Napsal: stř 21.11.2012 12:05
od mr_nick
no a jeste mi řekni, kolik té vody v expanzce má být? Ryska tam nikde není...když kouknu dovnitř, tak tak je vidět něco jako "měrka" tak jestli má být ponořená? Nebo to nalít po hrdlo? :D

Napsal: stř 21.11.2012 13:59
od Lucifer
Z linky tam má bejt plovák kterej bude mít hranu stejně s hranou expanzky.

Pokud ho tam nemáš tak já to tam leju nad ten výstupek. Ono si to auto stejně časem odháže skrze to víčko pokud jí tam je víc :)

Napsal: čtv 22.11.2012 15:07
od mr_nick
naliju to teda skoro doplna :D

a jeste se zeptám, na volno běh mi něco začlo cinkat v motoru-olej tam je ;) jak přidám tak to přestane, za jízdy taky klid :?:

Napsal: čtv 22.11.2012 18:45
od Lucifer
No toho může bejt dost že tam něco cinká

Napsal: pát 23.11.2012 18:46
od Tompo
Nechci namítat, ale TDS se prostě odvzdušní samo, s tímhle jsem jako snad jediným nikdy neměl problém na žádném TDSu, Že to netopí na volnoběh
(resp. topí hůře), může dělat pumpa nebo taky zasraný výměník v topení...

Napsal: pát 23.11.2012 19:32
od starynovy
no to by som netvrdil ze samo, nedavno sa mi uvarilo, otvorim nadobku, bola plna.. idem a zase vari.. na volnobeh studeny vzduch, otvorim nadobku, plna.. 3 dni potom stalo, myslel som ze odisla vodna pumpa, otvorim nadobku, prazdna, chybali tam 3L vody.. kam odisili neviem, ale voda po doliati nemizne, dolieval som ju tam este tyzden, zrejme bol uvazneny vzduch v hlave.

Napsal: pát 23.11.2012 21:49
od Lucifer
No hele já měl taky příhodu s tímhle, že se mi to neodvzdušnilo ačkoliv jsem myslel že odvzdušnilo.

Měnil jsem manuální klimu za diginu a dodělal jsem to všechno složil a nastartoval nastavil topení na 32°C a nechal foukat začlo topit tak jsem to chcípl zavřel garáž a odjel domů.

Jezdil jsem s tím asi dva týdny, po dvou týdnech jsem jel na letiště vyhnat pavouky z výfuku a už jsem zastavil že vylezu na cigáro, jenže pod autem louže jako kokot. Otevřel jsem kapotu a přes víčko lítala voda jak z fontány. Tyčí z dálky jsem to víčko povolil a jak se to pustilo závitu tak víčko vystřelilo do kapoty takovou rychlostí, že udělalo do tý dečky ze spodu kapoty dírů a 8L vroucí vody se začlo valit ven přímo na motor. Takhle jsem v tu chvíli vypadal 8O. Nechal jsem to vychladnout nalil jsem 6L destilky a jel to s otevřenou expanzkou projet a pak už jsem jen dolil 2l destilky a teď když jsem to trochu proháněl tak už se to nestalo takže jen tak samo se to neodvzdušní, ale jde to hodně dobře odvzdušnit :)

Pro rejpaly odpustil jsem 3l destilky a vyměnil dolil fridex ;)

Napsal: sob 24.11.2012 17:26
od mr_nick
tak sem se snažil to odvzdušnit a podle to zavzdušnění není, ale pořád to nechce slušně topit :(

Nejsu mechanik, ale podle mě by v expanzce měl byt tlak, já když mám zhřátej motor, otevřu kapotu at s nastartovaným nebo ne tak mužu tu nadržku normálně otevřít, jako kdyby tam ten tlak nebyl :?:

a co je toto?