Stránka 1 z 2

Napsal: pát 16.11.2012 14:41
od sonix
Ahoj,

řeším problém se špatným volnoběhem u 540i a nevím si moc rady, proto se obracím na zkušenější. K problému: Když nastartuji a motor není zahřátý, tak se motor "hádá" - nedrží stálý volnoběh za studena, otáčky lítají od cca 100ot/min do 1200ot/min. z počátku je to tak, že otáčky vylítnou nahoru pak se vrátí k cca 500ot/min a pak lítá od cca 200ot/min - 800/min. Někdy se staně, že motor vzdechne a musím opět natočit. Toto chování se děje do cca konce modrého pole teploty na budíkách. Když se rozjedu a teplota ještě není na konci modrého pole, tak to jsou takové spíš přískoky než rozjezdy. Při normálním sešlápnutí plynu se z počátku nic nestane až pak otáčky naběhnou nahoru a auto se přískokem rojede. Když se motor zahřeje na běžnou provozní teplotu, tak je vše bez problému - startuje na drc a rozjezd je sametový. čeho jsem si všiml, nepatrně víc kouřil i když byl motor už zahřátý. žádné velké oblaky, ale patrnější to bylo.

Nedalo mi to, a po konzultaci se známím mi poradil, že bude někde přisávat falešný vzduch a nebo je špatná membrána - sundal jsem odzvučnici motoru (plastový dekl nad sáním) a hledal jsem patrné známky poškození nějaké podtlakové hadice, ale na nic jsem nepřišel. Pak jsem se chtěl podívat na tu membránu, jestli není zanešená nebo protrhlá - při sundavání jsem nedopatřením odlomil kousek plastového kolečka, které drží membránu. ze zvědavosti jsem motor nastartoval a EJHLE - otáčky cca 1500ot/min, z výfuku šlo víc splodin, ale motor tolik nekolísal- občas ten volnoběh spadl trochu níž, ale motor už nezhasínal a otáčky nehaprovaly (do té doby než se zaheje nad modré políčko tak cca 3x spadly otáčky z 1500 na cca 800). Objednal jsem membránu sání, tak jí zkusím vyměnit.

Máte nějaký tip, co by mohlo být ještě špatně nebo co by bylo vhodné zkontrolovat?

stačí ta membrána vyměnit takhle jako je na tomto videu: http://www.youtube.com/watch?v=kKNeN8tR3wM nebo je lepší vyměnit celý zadní víko sání? když by se muselo měnit celé víko, jde to udělat bez sundaného sání?

ještě jsem zkoušel podtlak na víčku oleje - při mírném nadzvednutí víčka oleje je cítit mírné přisávání.

Napsal: pát 16.11.2012 15:00
od noname
vyměň tu membránu a pak badatelizuj dál, ve většině případů to dělá ona. a když to tím nebude, jako že bude, je třeba projít všechny podtlakové hadice, včetně těsnění sání, kroužků vstřiků, seřídit klapku atd.

Tím že ti to dělá jen za studena, to bude na 99% falešný vzduch

Napsal: pát 16.11.2012 15:18
od sonix
Bude stačit jen přecvaknout to plastový kolečko, pod kterým je membrána, nebo budu muset vyměnit celý to zadní víko na sání?

Napsal: pát 16.11.2012 16:49
od noname
je lepší to vyměnit celé, ta membrána bývá rozpadlá uvnitř, praská tam guma i ta záklopka z nespecifikovaného materialu.

Napsal: pát 16.11.2012 16:50
od noname
hlavně se to prodává jako celek tuším a máš jistotu, že to správně funguje.

Napsal: pát 16.11.2012 17:00
od sonix
já jsem právě objednal tu membránu jako celek s tím víkem (11617501563), ale na netu jsem našel na bimmerfest foru toto video: http://www.youtube.com/watch?v=kKNeN8tR3wM kde vyměňuje jen tu gumovou membránu, pružinku a ten kulatej deklík co drží tu membránu (viz video). při výměně celého víka bych musel vyměnit i těsnění pod tím víkem :? a hlavně bych musel sundat celé sání, nebo se to dá i bez sundání sání ? S mojí prackou jsem měl docela boj tam strčit ruku natož tam šolíchat šrouby malou golou :D

Napsal: sob 17.11.2012 01:18
od tanner540i
Jde to i bez sundani sani, tusim 7 sroubu. Zalezi jenom, jestli se ti podari vsechny povolit. Jsou tam torx srouby, takze vetsinou nejakej strhnes.. Nejdriv to zkus na motoru, kdyz nejaky strhnes, musis sundat sani.
Jinak samotnou membranu nekoupis, jenom cely dekl. Na videu je videt, ze koupil taky cely dekl, ale pouzil z nej jen novou membranu. Dekl stoji neco kolem 1200,- a tesneni pod nej 200,-.

Napsal: sob 17.11.2012 17:06
od bmw750
Muzete mi,prosim,rict,jak se presne rika te membrane?Mam uplne ten samy problem a chtel bych ji teda koupit,ale nevim,jaky je presny nazev toho dilu.BMW e39,535i,180kw

Napsal: sob 17.11.2012 18:44
od sonix
http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DE61&mospid=47548&btnr=11_1537&hg=11&fg=40

Díl číslo 2
mají to tam popsané jako "víko" a součástí toho víka je i ta membrána
kod toho produktu je: 11617501563
vypadá to takhle: Obrázek
prodává se to jako celek a ta membrána je nacvaklá společně s tím černým plastovým kolečkem

Napsal: ned 18.11.2012 12:08
od bmw750
Diky moc.Uz jsem to nekde i nasel.Ikdyz jsem myslel,ze to vyjde o neco mene,nez kolem tech 1300 :roll: .

Napsal: ned 18.11.2012 12:23
od sonix
já jsem tento díl objednal origo u BMW za 1200kč bez DPH :D v týdnu snad přijde a namontuju ho tam

Napsal: ned 18.11.2012 19:44
od Ramzzes
chtel jsem se zeptat jestli nevite zda neco podobnyho ma i E34 525i pac na ni mam podobnej problem, taky mi to nejak vic "huli" a kolisaji mi otacky kdyz je motor tak napul zahratej ale nikdy mi to nechciplo a kollisani se pohybuje v rozmezi cca 550-800ot/min

Napsal: pon 19.11.2012 22:28
od TomBrno
čau, měl sem stejnej problém. Membránu sem vyměnil, všechny čidla taky ale pořád to nebylo ono. Nakonec sem přišel na to že volnoběžnej ventil jak otvírá klapku tak na ložisku ve kterým chodí, tak to ložisko bylo uplně zasekaný a šlo hodně těžko otočit. takže klapka na nějáký přesný pouštění vzduchu na volnoběh mohla zapomenout. naštěstí mám šikovnýho bráchu kterýmu se to povedlo rozdělat a vyčistit, namazat a teď je volnoběh jako novej. :-)

Napsal: stř 21.11.2012 20:22
od sonix
Děkuji za tip Tome, :wink:

Jde o to, že membránu jsem vyměnil a už to nechcípe, ale někde přisává vzduch, což musím někde odhalit. na klapku se také podívám, protože jsem už od hodně lidí slyšel, že tam bývá taky problém. Jinak co se týče demontáže klapky, jak moc je to složité? Nejsem žádnej učenej mechanik, ale orientuju se. Membránu jsem si vyměnil sám a spoustu drobných oprav si délám také sám, tak tu klapku bych zvádl taky si myslím.

Jediné čeho se bojím, tak přetěsnění sání - tam je spousta hadiček, serepetiček a blbůstek a do toho bych se asi sám nepustil. nehledě na to, že nemám malý momenťák, abych sání utáhl správným momentem a hlavně tam je spousta hadiček, který když odpojím, tak tutově je zapojím někam jinám. :oops:

Co se týče tý membrány, tak to co jsem měl na autě mě ŠOKOVALO! Něco mezi gumou a plastem, dalo se to lehce odlamovat a bylo to celkem špinavé. No jsem rád, že jsem tu membránu vyměnil. Teď jsem dostal do SZ od pár členů tip, že mám zkontrolovat přisávání falešného vzduchu, protože ta membrána pomohla tak o 20%, tak jsem pořídil takovej speciální sprej na čištění brzd, kterej se nastříká na podezřelá místa a podle toho, jestli motor změní otáčky, tak tam někde to bude přisávat. Takže tohle chci v nejbližších dnech zkusit, ale bojím se, že to bude přicucávat vzduch někde mezi hlavou a sáním :( jako pořídit díly to je to nejmenší, ale sám to nevyměním a v servisu si řeknou paletu za výměnu.

Jak jsem psal: otáčky už kolísají od cca 400 - 1000 do té doby, než ručka teploty vody vyleze ke konci modrého pole. :x: Jinak auto se už nerozjíždí přískokem, ale když se zmáčkne trochu plyn, tak chvíli trvá, než se motor roztočí. Když teplota vody přeleze modré pole, motor drží Naprosto rovnoměrné otáčky, auto se netřepe jako ratlík a jde za plynem tak, jak má. Otáčky na volnoběh při zahřátém motoru jsou cca 1mm nad tou první ryskou (která značí 500ot./min ?).

Jo a všiml jsem si, že jsou nějaký jedovatější brzdy když jsem vyměnil tu membránu. To mě mile překvapilo. :twisted:

Napsal: stř 21.11.2012 21:24
od Petersson
Kde je ta membrána u E39 525i?
Mám stejnej problém - kolisaní otaček za studena (motor nechcípá),když se zahřeje na na provozní teplotu tak vše OK.

Napsal: stř 21.11.2012 21:39
od sonix
Petersson:

hele to netuším. já jsem to našel podle ETK. zkus pohledat tady někde: http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Touring/Europe/525i-M54/LHD/M/2000/browse/engine/crankcase_ventilation_oil_separator/

podle mě to bude ta jednička, ale ber to s velkou rezervou, protože m54 jsem v životě neměl.

nebo pohledej tady:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Touring/Europe/525i-M54/LHD/M/2000/browse/engine/
mělo by to být někde v těchto sekcích: Intake manifold, Vacuum control, Cylinder head

Napsal: stř 21.11.2012 23:05
od Petersson
sonix píše:Petersson:

hele to netuším. já jsem to našel podle ETK. zkus pohledat tady někde: http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Touring/Europe/525i-M54/LHD/M/2000/browse/engine/crankcase_ventilation_oil_separator/

podle mě to bude ta jednička, ale ber to s velkou rezervou, protože m54 jsem v životě neměl.

nebo pohledej tady:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Touring/Europe/525i-M54/LHD/M/2000/browse/engine/
mělo by to být někde v těchto sekcích: Intake manifold, Vacuum control, Cylinder head



Pokud se tomu jinak říka olejový separátor tak to vím kde to je.
Je to olej. separátor??

Napsal: stř 21.11.2012 23:09
od tanner540i
Sprej na cisteni brzd na tohle neni vhodny, kup startovaci sprej.

Toho pretesneni sani se neboj, neni to nic hrozneho. V nejhorsim si to muzes nafotit pred rozebranim. Casto byva spatna taky trubka odsavani motoru, ktera jde do membrany pod sanim, s tou pruzinou na konci

Napsal: čtv 22.11.2012 09:54
od sonix
Děkuji za Vaše postřehy. dnes se na to vrhnu s tím sprejem. před chvílí jsem se vrátil z rieggeru a místo brzdového čističe jsem nakoupil quickstart: http://www.nako.cz/3026-motip-rychly-start-sprej-400ml.html a pujdu to otestovat. doufám, že mi nechytne motor :onfire:

A ještě dotaz: lepší testovat na studeném motoru, teplejším motoru( teplota vody na konci modrého pole) nebo na teplém motoru (zahřátém motoru třeba po 50km) :?:

Napsal: čtv 22.11.2012 17:22
od sonix
Další poznatek. Když stříknu startovacím sprejem do oblasti mezi sáním a klapkou, tak se zváší otáčky. Na 90% to bude to těsnění mezi klapkou a sáním.

Těsnění objednáno origo v BMW tak uvidím, kdyžtak budu pátrat dál. :D