Stránka 1 z 5
Napsal: úte 13.11.2012 15:59
od milo
PROBLÉM u mě VYŘEŠEN - viz. 5. strana
EDIT: nakonec zde neřešíme jen váhu vzduchu, ale problém se slabým výkonem E39 530d všeobecně, proto změna nadpisu
v poslední době mám pocit, že auto nejede tak jak má, zejména v nižších otáčkách mu chybí výkon, od cca. 3000 už je vše OK, jak má být. Když jsem předtím jel s 1 na volnoběžných otáčkách na rovince, dal pedál na podlahu, probliklo ASC. Nyní to výkon na protočení kol při akceleraci z volnoběžných otáček nemá. Než začnu řešit mechanické věci (turbo, katalyzátor,...), chci projít elektroniku.
Diagnostika (INPA) nehlásí žádný problém (kromě problému se žhavením, ale to je jiná story..).
Jak by mělo auto reagovat na odpojenou váhu vzduchu? Když jsem ji odpojil, jede úplně stejně, jak s váhou zapojenou. Dokonce bych řekl, že v nižších otáčkách je pružnější. Přemýšlím, jestli nebude problém v ní.
Jakou váhu případně koupit? Originál? Nebo nějakou ověřenou druhovýrobu? Má cenu čidlo např. vyčistit v isopropylalkoholu, nebo v benzínu - je šance, že se alespoň na chvili probere a budu vědět, kde je problém?
Napsal: úte 13.11.2012 22:59
od rooc
pokud ji chceš čistit tak ji vem sprejem na brzdy....v benzínu bys ji definitivně oddělat.
Napsal: stř 14.11.2012 09:03
od Dettektorr
Mám jednu rezervní můžeš jí vyzkoušet. Jsem denně v Praze. Já tu svojí vyměnil v domnění, že mi dělá bordel a nakonec to bylo čerpadlo, takže váha je k mání za bratru 1500 kaček. Musíš zkusit a uvidíš. Napiš mi kdyžtak SZ.
Napsal: čtv 15.11.2012 22:23
od Laubik
Mě to dělalo to samý...měl jsem úplně ten samej problém co ty popisuješ...diagnostika mi vůbec nic nenapsala...žádnej problém...a nakonec jsem zjistil že to dělá děravá hadička uvývěvy regulace tlaku u turba....stála 200kč a bylo po problému auto jede zase jako pila

Napsal: pát 16.11.2012 01:22
od milo
diky za tip, nejaka podtlakova hadicka jsem si taky rikal ze by to byt mohla
Napsal: pát 16.11.2012 12:16
od Velvetek
Když už to budeš dělat, kup si té hadice tak přes 2m a udělej všechny, nejlépe i ty kolem EGR.
Cítíš znatelný nárust výkonu od těch 3000ot/min? Někdy skoro nakopnutí?
Napsal: pát 16.11.2012 13:53
od milo
no kopnuti urcite ne, ale auto tam ozije na ten vykon, co jsem od nej znal.
nejvice je to znat napr. pri jizde na dalnici, kde na predjizdeni musim podradit, abych nemel akceleraci dodavky. nad 3000 zase dobry a napr. 170-180 je tam potom hned

Napsal: pát 16.11.2012 14:04
od Velvetek
Řešil jsem něco podobného. Auto jelo až od 3000ot/min. Bylo to tedy u 3.0d 150kw, takže pokud je něco u Tvého motoru jinak, tak se omlouvám za dezinformaci...
Příčin může být více, ale tohle jsem udělal já:
- vyměněné podltlakové hadičky (tím to nebylo, ale může být, turbo nemá podtlak v nízkých otáčkách pokud jsou někde děravé, dokonce jsem viděl u jiné 3.0d, že jim měl dotyčný jenom přiskříplou...)
- podtlaková regulace turba (to samé, pokud nefunguje, v nízkých otáčkách to nejede). Ta samé je u EGR, takže se dá vyzkoušet prohozením nebo půjčením z jiného auta
- vyčistil jsem EGR, zkontroloval...
- zkusil jinou váhu vzduchu (při odpojení se to chovalo stejně), takže zůstala původní
- no a nakonec to bylo turbo, nejspíše tam původnímu majiteli proběhly klapky (už zaslepeno). Když se jenom odpojilo, tak to vidět nebylo, lopatky byly špatné uvnitř. Nefungovalo dobře ani naklápění a tím bylo dáno, že v nízkých otáčkách (do 3tis) nejelo jak by mělo (pořádně jsem to nepoznal, protože jsem to s tím koupil, všechno ostatní bylo top), ale od 3 tis to jelo zběsilé. Po výměně turba za nové vše ok.
Neřešil jsem to někde v garáži, bylo v BMW u člověka, co tomu opravdu rozumí, ale ani dle diagnostiky to poznat nebylo, došlo se k tomu vylučovací metodou...
Napsal: sob 17.11.2012 22:11
od hadice
..přihodím ...mě to dělá to samý co se tu popisuje....opravdu znatelnej tah je až od 2800ot min prostě takový to nakopnutí....a taky se s tím pádem blbě jezdí/řadí (manuál)..prostě odspodu nic moc pak najednou cuk a zase řadím...pro předjetí musím prostě podřadit na čtyřku pak vypálím a když potom hnedky přeřadím na pětku tak mu chvíli trvá než motor zatáhne...až je to tak nezvykle letargické/líné........a pozor turbo jsem dával nové originál dělalo to hnedky co se tam dalo---předtím jsem tam měl nějakej repas z polska (turborek) to dělalo uplný cukání až jakoby to nebylo dost přirozený...zrepasovat se nedalo tak jsem tam fouk nový...jeden mechanik/kamarád co mi v zimě poskytl dílnu to pak taky projel s tím novým turbem a nebyl z toho nadšenej (je dobrej na škodovky a vw) sám vlastní staršího superba s 1,9tdi a necíleně konstatoval že ta 1,9 jde odspodu o dost líp než toto..pak ale že to ve vyších otáčkách jede velmi dobře osobně jsem se stou škodovkou projel a fakt tento můj motor je teda línej....je to 142kW rv.2002..najeto deklarovanejch 215000km.....přiznám se že to tolik neřeším a jezdím s tím, třeba přítelkyně a spousty jinejch lidí nepoznají že to není to pravé ořechové
..ještě doplním že jednou jsem měl čest svézt v jiném manuál 3,0d 142kw to byl fakt koncert jelo to opravdu jako hovado odspodu na kterejkoliv kvalt prostě kdykoliv jakkoliv usměv od ucha k uchu....žádnej chip tuning to nebyl...auto dosti olítané ale teda motor luxus.....a jak říkám toto moje se prostě musí dosti nutit do nějakého výkonu na silnici
....ještě mě napadl jeden postřeh, jedu třeba po městě malinko do kopce a začnu opatrně ubírat plyn tak v tom okamžiku začíná motor silně tahat..je to prostě taková chvilička když se ten pedál začne vracet nahoru..čím to může bejt...?...diag co vím tak nikdy nic nehlásil..live data jsem nikdy nenechal dělat ale asi by to chtělo....díky za rady a doufám že můj příspěvek bude někomu nápomocnej
Napsal: ned 18.11.2012 11:41
od hadice
..nikdo nic...

Napsal: ned 18.11.2012 18:03
od Velvetek
hadice: našli jste příčinu, proč to původní turbo bylo špatné? Může odejít díky tomu, že něco v jeho okolí nefunguje jak by mělo - popsáno výše (což je obvykle příčina, proč odejde, samo od sebe se obvykle nerozbije). Pokud je špatně něco z toho, můžeš vyměňovat turba pořád dokola...
Napsal: ned 18.11.2012 18:15
od Daudgen
Taky mi znatelně začne táhnout až v 2800rpm, předpokládal jsem, že mám repasované turbo, ale po přečtení příspěvku od HADICE, si to už nemyslím. Jelikož jsem měl zaslepené swirlflaps, už po koupi, tak mi je to možná taky někdy sežralo, ale nevím...
Napsal: ned 18.11.2012 19:47
od Dettektorr
Jo jinak váhu pořád mám, takže kdo je z Prahy a má nářadí, tak si to může vyzkoušet a uvidí hned

Napsal: ned 18.11.2012 20:18
od Dandy33
Ahoj zítra jedu váhu nechat změřit tak jestli bude KO ozvu se

Napsal: ned 18.11.2012 20:20
od Dettektorr
ok piš sz kdyžtak.
Napsal: ned 18.11.2012 22:47
od hadice
..to Velvetek:...celý příběh byl takto:..minulý rok začátkem prosince jsem se teda rozhodl že obměním vozový park, prostě přejdu ze 740i do úspornější 530D..tudíž kolotoč navštěvování inzerentů a bazarů...ale zkraťme to...tejden před vánoci jsem dovezl toto auto s nynějšími problémy...předcházelo tomu však projížďka s již víše zmiňovaným vozem který opravdu šlapal jak hodinky po motorické stránce..vše ostatní bylo podezřelé a neudržované tudíž voplba byla jasná...auto jak z fabriky cena odpovídající....avšak ihned mě byl podezřelý zátah motoru..načež jsem tomu nevěnoval toliko pozornosti a jaksi v pozadí jsem se uklidňoval že to potom vše vyřeším....cca v lednu mě to už nedalo/sralo natolik, myslím tím to strašný cuknutí/táhnutí..inu vydal jsem se to zdiagnostikovat--závada žádná ale zvukoví projev/pískání byl docela zvláštní odspodu pěkně plynule a pak v rozsahu přes 2000rpm přerušovaný hvizdot následoval rázný zátah cca kolem 2600rpm v ten moment přerušované hvízdání přestalo a jen plynule pískalo..a samozřejmě i táhlo jak má...nedalo mě to a pozvyměˇmnoval jsem podtlakové hadičky (ovládání turba a egr) hadice k silentblokům jsem nedělal..dokonce jsem prohodil mezisebou i elektropneumatické ventily k ovládání právě egru a regulace turba...poznámka:staré vypadali hrozně ale tlak držely....s chodem motoru se nic nezměnilo....tudíž jsem šel na turbo..vymontoval jsem jej právě v pronajaté dílně (v garáži už nemám topení) dal je na repas nebo jen na prohlídku, záleží co by s ním bylo do turbocaru ve Velké bíteši
..druhý den zrána telefon a mistr co o tom dělal mě sdělil že turbo je sice defakto funkční (olej drží) ale už bylo zrepasováno polskou firmou "turbo rek" provedení repasu bylo kuriozně zvláštní: převloškovaný střed (prý se to vůbec nedělá v odborných dílnách)a ty klapky (variabilita) z půlky zkrácené prý aby snad nedošlo možná k nějakému nechtěnému přetlakování....Ortel zněl takto: turbo nelze zpět namontovat a musí se dát jiné. Tak jsem tedy přímo od nich koupil přesně daný typ uplně nového turba se zárukou...pointa v tuto chvíli byla o tom že kdybych se do toho nevrtal tak bych vlastně ušetřil cca 19 000kč a o nic by nešlo..olej to nežralo jen to cuklo vždycky... Následovalo namontování toho nového..již při koupi jsem byl upozorněn mistrem že to auto musí teď jet nehorázně...bohužel tedy dost se to vše zlepšilo zjemnilo a vystříbřilo ale ne tak uplně...ještě bych rád uvedl pár posledních detailů aby případná diagnoza byla přesnější. v té dílně kde jsme to dělali tak mi zkoušel ten kamarád dělat live data carsoftem při tom starém turbu...pořád se zaměřoval na signál pro elektropneumatický ventil ovládání turba...pořád tvrdil že se občas ztratí signál zrovna v tom rozsahu otáček...pak ještě z napíchl váhu vzduchu osciloskopem..říkal že se zdá být v pořádku ale že neví protože nemá přesnou mapu dobré váhy tak že ji nemá s čím porovnat..toť vše.....děkuji za reakce..

Napsal: pon 19.11.2012 17:31
od Velvetek
hadice: co popisuješ, je zvláštní. Nicméně zkusil bych ty hadičky projít znovu. Jeden Tobě podobný to udělal stejně a auto stále nejelo, jak by mělo. Nakonec zjistil, že má jednu tlakovou hadičku (novou) přiškrcenou a všiml si toho až po několikátem hledání, protože víme, jak je tam přístup. Bohužel tím neříkám, že to musí být Tvá závada, pokud člověk auto nevidí, tak víš, že tady na fóru můžeme často pouze dedukovat.
Další věc - co vířivé klapky? Jsou/nejsou? Zaslepené? Další případ několika pro mě nepochopitelných záležitostí, kdy si majitelé po zaslepení stěžují na nízký výkon v nízkých otáčkách (někdo překousne, než aby je zprovoznil zpět nebo naopak).
Ještě mě napadá - EGR ventil jsi čistil? A kontrolovat přitom, zdali nepropouští? Je zaslepen také?
Kam auto dáváš na servis?
Napsal: pon 19.11.2012 19:11
od milo
koukam pleteme tady jiz 2 problemy - me auto kolem tech 3000 otacek nekopne, nastup turba je pomerne plynuly
dnes jsem zjistil, ze mi tam lita u turba nejaka plastova nadobka - napojena na ty podtlakovy hadicky. je u ni ulomeny drzak, vypada to, ze tam bude pes zakopany...
Napsal: pon 19.11.2012 19:17
od Velvetek
milo: jo, podtlaková nádobka. Ty problémy mohou mít stejnou/podobnou příčinu, právě v těch podtlacích, hadičkách apod...
Napsal: pon 19.11.2012 19:40
od hadice
..čaoo..jj díky za postřeh a radu..stejně mě pořádná diag nemine.... abych dodal k uplnosti: je to výroba 2002/leden....motor tudíž 142kw...klapky v sání nemá už origo, to jsem viděl hned jakmile jsem sundal sání..další zajímavost je že nemá druhej "egr"termostat taky origo....
..nechci tu jako vypovídat celkově o stavu auta , ale je dost origo defakto skoro nikde ještě nebyli ruce šmátrala kutila...koupil jsem jej kvůli celkovému stavu aby dlouho sloužilo, nejsem žádnej tuner prostě hodně cestujeme za rodinou a prostě mám rád neohrabaný kusy..prostě je to takovej ten top co se oobčas objeví naprodej
...ano k té přiškrcené hadici připouštím že zrovna jak je protáhlá kolem hrdla váhy vzduchu tak je tam origo dost na těsno..nelíbí se mě to...
...egr jsem nečistil a přiznám se ani nevím jak..dělám sice kolem nákladních aut a strojů ale toto jsem ještě nedělal. Zaslepený není. Jak se to dá tedy vyčistit? popřípadě odzkoušet? nedejbože zaslepit?
..servis si dělám sám diag mě dělá ten známý škodovák, je takovej zvláštní ač se známe léta vždycky cosi mele a to co po něm chci aby mi projel to diagnostikou tak to neudělá..třeba webasto je taky v nějakém trauma stavu takže neběží. A jeho diagnostika to neumí ani otevřít natož odskoušet..
..ještě teda při tom "starém turbu" jsem měl cestu kolem autoservisu tuším KP kousek od brna.... kluci od "fochu" to projeli a konstatování že je to vážně divné a od spodu to opravdu nejede... ale nějak mě tížil čas tak jsem jim to tam nenechal a pak to vyřešil tedy po svém s tím novým turbem
..ještě mě napadá jestli jsem něco neposral když jsem sundal sání..jestli třeba není těsnění špatný nebo jestli ten box není prasklej..taky jsem to tu slyšel...právě mě je divný že to dlouho reaguje na plyn..jak kdyby trvalo než se to sání celý natlakuje....