Stránka 1 z 1

Napsal: ned 11.11.2012 11:13
od morbindi
Zdar chlapi,
mám jeden dotaz, když měřím na diag. dávku paliva mám na 5 vstřicích hodnoty něco - až do 0,45 a poslední vstřik má hodnotu 2,5.

Vstřiky jsem měl na kontrole a udajně jsou dobré, přitom mi motor klepe, myslíte že by mohl být ten poslední špatnej, nebo je to chyba kanálu(jednotky).
Zkoušel jsem měřit ještě jiného a ten měl hodnoty vytrovnané!!!

Nemá někdo zkušenost? Díky :(

Napsal: ned 11.11.2012 13:48
od starML
Hodnoty korekce množství paliva jsou ukazatelem, o kolik musí ŘJ motoru korigovat dávku paliva do jednotlivých válců, aby motor šel rovnoměrně, aby podíl práce jednotlivých válců byl +/- stejný. Tedy pokud musí být některý vstřikovač otevřený déle, aby dopravil potřebné množství paliva, může mít ucpanou některou dírku, stříkat křivě a palivo není správně rozprášeno atd. Ale taky tento válec může mít netěsnost na ventilové nebo pístní skupině. To, že na jiném autě byla hodnoty korekcí vyrovnanější znamená, že má vstřikovače i kompesi válce v pořádku.

Postup řešení podle mne :
- diagnostikou smazat korekční hodnoty vstřikovačů - Abgleichwerte - Injektorwerte zurücksetzen, ŘJ motoru si vypočte korekce nové
- zkontrolovat hodnoty korekcí všech vstřikovačů, které jsou nastaveny v ŘJ motoru pro jednotlivé válce. Tj. musí být nastaveny stejné alfanumerické řetezce v ŘJ motoru jako jsou vygravírovány na jednotlivých vstřikovačích
- změřit kompresní tlaky u všech válců

Po provedení této kontroly by mělo být jasno, jestli je to vstřikovačem nebo netěsností válce. Vycházím z toho, že výsledek kontroly vstřikovačů je OK, jak píšeš. A nebo taky můžeš prohodit ten podezřelý vstřikovač s některým jiným z Tvého motoru a prohodit jejich korekční hodnoty v ŘJ motoru. Pokud se Ti závada posune na jiný válec, je to vstřikovačem, pokud zůstane na stejném válci, je to netěsností válce.