Stránka 1 z 2
Napsal: ned 11.11.2012 00:01
od JH76
Nedlouho vlastním 530xd E61, 170 kW, manuál, výroba 11/2006. V ceně byla při nákupu i druhá sada litých kol (origo 17") se zimními pneu a o ty mi jde. Nejsou totiž všechny stejné - 2 ks jsou Dunlop SP Winter Sport M3 (vzorek 7-8 mm) a 2 ks jsou Dunlop SP Winter Sport 3D (vzorek 5-6 mm), takže na každou nápravu trochu jiný vzorek. Ty 3D jsou RFT, pokud jde o M3, nejsem si teď na 100% jistý, ale zřejmě taky. Vše je DOT z roku 2009. Nechápu, proč to tak předchozí vlastník kupoval a nakombinoval, ale je to prostě tak. A teď k dotazu - když na tom budu jezdit, uškodím tím nějak pohonu xDrive, nebo tomu je to jedno? Ptám se proto, že jsem předtím měl stejně staré Subaru Legacy, tzn. stálý pohon 4x4 (AWD), a tam se důrazně doporučovalo (nejen na diskusních fórech, ale přímo v manuálu k autu to bylo předepsáno) mít na všech kolech pneu stejného typu, se stejným dezénem a stejně ojeté (se stejným obvodem), jinak že se nadměrně opotřebovává, resp. ničí mezináprava/viskóza. Letmým projetím manuálu k BMW jsem ohledně tohoto nic nenašel. Mám na tom bez obav jezdit, nebo ty gumy zahodit nebo prodat a koupit všechny 4 nové?
Napsal: ned 11.11.2012 14:12
od Jendix
Asi bych to tak do detailu neřešil. Důležitý je aby nebyly gumy nějak extrémně různě ojetý, samozřejmě to chce i stejný rozměry pneu. Je to logický, musí se to pak přes mezinápravový diferenciál nějak dohánět.
Toho co píšeš bych se asi nebál, máš sice různý typy pneu, ale stejnýho výrobce, oboje jsou zimáky. Pokud chceš mít opravdu jistotu, zkus si zavolat do BMW. Nikdy nemáš ale ideální a stejný otáčky kol. např, v zatáčce, vícenaložený auto apod. U toho co píšeš o subaru tím je podle mě myšleno to samé, víceméně jde o to, aby dlouhodobě při jízdě po rovině nebyly otáčky jendolivých náprav různé.
Napsal: ned 11.11.2012 19:34
od Teddy
no to asi bude tim, že Subaru má pooooodstatně sofistikovanější pohon 4x4. O tom co Subaru běžné dává i do Justy se klukům z BMW nezdá ani v nejmokřejších snech
Jinak jsem taky fanda BMW, tak mě neukamenujte
Napsal: ned 11.11.2012 22:05
od JH76
Teddy:

Já jsem byl taky se Subaru podvozkově a ohledně systému pohonu naprosto spokojený (všechno naprosto symetricky přesně ve středové ose - motor, převodovka..., přední/zadní náprava 50:50-jen mechanická distribuce výkonu), ale zlákala mě finančně zajímavá nabídka na konkrétní 5er a hlavně svalnatější motor od BMW. Systém xDrive teprve poznávám, uvidím, až pořádně nasněží.
Jendix: OK, díky za názor, nejsem ještě definitivně rozhodnutý, jak to budu řešit, zkusím o tom ještě někde něco načíst a zkonzultuju to v BMW, jestli jsou různé dezény pneu na přední a zadní nápravě nějaký problém pro 4x4 od BMW. Možná bych mohl ještě vzít krejčovský metr a na všech 4 kolech změřit jejich obvod pro představu, jak moc se to liší v číslech.
Napsal: pon 12.11.2012 10:57
od Eks
To: JH76
ten poměr přenosu u Subu není natvrdo 50:50, ale je podle podmínek přes viskozní spojku měněn automaticky podle potřeby.
Jinak k tvé otázce: mám xd a při kontrole v BMW mi sami přehodili přední za zadní z důvodu které uvádíš. Hloubka vzorku 7mm a 4,5mm (asi tak nějak). Ještě to byly Dunlopy a GY samozřejmě ve stejném rozměru. Nic si za to neúčtovali jen mě na to upozornili s tím, že vzadu musí být ten větší průměr

. Osobně se mi to nezdá, že by takový rozdíl mohl dělat problém.
To: Teddy
měl jsem Legasy 2.0 a moje osobní zkušenost je ta, že už mi nesmí do baráku. Víc se o tom nebudu rozepisovat.
Eks
Napsal: úte 13.11.2012 00:42
od JH76
Díky za další poznatek. Mimochodem - na které nápravě se pneumatiky sjíždějí rychleji? U zadokolky by bylo samozřejmě zbytečné se ptát

, ale co u xDrive? Na předku, protože je těžší, nebo na zadku, protože zadek je i u Xdrive preferovaný před předkem?
Napsal: úte 13.11.2012 08:26
od ada540i
Nejvíc záleží na stylu jízdy. Pokud jezdíš normálně, tak se ti u zadokolky i u xdrive budou sjíždět obě nápravy podobně. Pokud tomu hodně šlapeš (rozjezdy, drifty apod.) tak je jasný, že zadokolka bude brát víc gumy vzadu než xdrive.
Napsal: úte 13.11.2012 09:25
od Vlasta
Teddy píše:no to asi bude tim, že Subaru má pooooodstatně sofistikovanější pohon 4x4. O tom co Subaru běžné dává i do Justy se klukům z BMW nezdá ani v nejmokřejších snech
Jinak jsem taky fanda BMW, tak mě neukamenujte
Pokud si budu chtít koupit čtyřkolku, tak nebudu přemejšlet o BMW, tak to prostě je. Klukům od Subaru se zase zdá o spolehlivým naftovým motoru
Napsal: úte 13.11.2012 10:43
od JH76
Asi tak. Pro Subaru je Evropa relativně okrajový trh, jsou zaměření hlavně na domácí trh a Ameriku. Nebýt tlaků z Evropy, hlavně Německa, diesel by ani nekonstruovali a vystačili by si s benzínovými motory. Ten jejich čtyřválcový dvoulitrový boxer diesel není úplně špatný motor, prý to ve skutečnosti jede pocitově i líp, než jak by se mohlo podle číselných parametrů zdát, je to točivý, nemá špatný zvuk a jezdí se s tím příjemně. Ale první série trpěly na mazání a nemálo motorů skončilo zadřených a na ten motor byla taky dost poddimenzovaná spojka, která odcházela. Ty dětské nemoci jsou snad už vyřešené, ale pokud jde o naftu, tak samozřejmě BMW je absolutně jinde, to jsou ty léta zkušeností. Omluva za OT.
Zpět k tématu - autu tolik nedávám při rozjezdech apod., takže budu předpokládat, že rychlost opotřebení pneu na obou nápravách by měla být plus minus podobná.
Re: E61: kombinace různých pneu vs. systém xDrive
Napsal: čtv 19.07.2018 15:19
od ph132008
Nevíte, prosím, co přesně vadí xdrivu na větším obvodu kol na přední ose, než na zadní? Jestli to třeba vadí, až když je načatá rozvodovka? Nebo i když je nová? Je mi totiž divný, že třeba E83 má v 18" psaný rozměry pneu 235/50 na předku a 255/45 na zadku, což je průměr předního kola 69,22 cm a zadního 68,67 cm.

Re: E61: kombinace různých pneu vs. systém xDrive
Napsal: čtv 19.07.2018 17:57
od pavproch
Taky mám xD..... v 3er... a kdesyk sem nastudoval že xD "zkousne" rozdíl obvodu/průměru kol přední x zadní pouze do 1%.
Re: E61: kombinace různých pneu vs. systém xDrive
Napsal: čtv 19.07.2018 22:32
od ph132008
To bych pochopil, ale ve vedlejším vlákně JaraX píše: "u těch gum když je na předku třeba jen 2mm víc vzorku, tak už je problém
". Koupil jsem E83 s kolama style 114 a kromě toho, že se mi nelíbí, tak i kvůli xdrivu jsem přezul na style 143, které nejsou dvourozměrové. Teď je můžu přehazovat a dozadu dávat vždy lepší vzorek, ale zajímalo by mě, proč to tak má být, když z výroby je to obráceně.
Re: E61: kombinace různých pneu vs. systém xDrive
Napsal: ned 22.07.2018 06:52
od JaraX
co je z výroby obráceně?
dvourozměry klidně mužeš mít.
Re: E61: kombinace různých pneu vs. systém xDrive
Napsal: ned 22.07.2018 14:35
od ph132008
No originál dvourozměry mají vepředu větší průměr než vzadu o zhruba 5,5 mm...
Re: E61: kombinace různých pneu vs. systém xDrive
Napsal: ned 22.07.2018 15:34
od JaraX
to se mi nezdá, ktery myslíš přesně?
http://felgenkatalog.auto-treff.com/
Re: E61: kombinace různých pneu vs. systém xDrive
Napsal: ned 22.07.2018 16:36
od ph132008
Style 114. Stejně se mi nelíbily...
Re: E61: kombinace různých pneu vs. systém xDrive
Napsal: ned 22.07.2018 16:38
od Vlasta
Disky budou stejný, musíš brát rozměr pneumatik. U mně to vychází 6,5 mm
Re: E61: kombinace různých pneu vs. systém xDrive
Napsal: ned 22.07.2018 16:45
od JaraX
235/50 = výška pneu 117,5mm
255/45 = výška pneu 114,75mm
rozdíl = 117,5-114,75 = 2,75mm x 2 (guma nahoře i dole) je rozdíl 5,5mm, ale myslím že s tím v BMW počitali.
Re: E61: kombinace různých pneu vs. systém xDrive
Napsal: ned 22.07.2018 17:04
od ph132008
Taky předpokládám, že věděli, co dělaj. Jenom tedy asi obecně neplatí, že větší průměr na předku je pro všechny auta s xdrive smrt. Ale stejně jsem rád, že jsem to vyměnil. Můžu je přehazovat podle opotřebení a dvourozměry mi k X3 ani moc nesedí.
Re: E61: kombinace různých pneu vs. systém xDrive
Napsal: pon 23.07.2018 12:19
od mr_nitroz
Dulezity je obvod pneu, rozdil by mel byt do 1 cm. Pokud je jiny, je problem.
Napr u f10 je u xdrive ve 20tce rozmer pneu 245/35 a 275/30 coz je dle propoctu vzadu mensi obvod i vyska pneu. Kdyz si koupis ale pneu s hvezdickou, maji stejny obvod i vysku. Kdyz bez hvezdicky (napr. aby nebyly runflat), je obvod vzadu mensi a je problem.