Stránka 1 z 12
Napsal: sob 27.10.2012 17:25
od zverbo
Zmnenil som tento topic z "E39 540i rady pred koupi"
Dakujem kazdemu kto mi dal rady, vazim si to a budem opetovat!!!
Napsal: ned 28.10.2012 14:49
od noname
skoro se mi to ani nechce psát, je to tu furt dokola, napíšu něco z vlastní zkušenosti, nejen mého auta.
Motory, motory ať už je to vanos nebo né, jsou stavěny aby přežily auto, vše je dost naddimenzované a motory netrpí nějakýma mechanickýma mouchama jako rozvody, hydra, kompresi si taky drží slušně narozdíl od některých r6 ze stejné doby. Probém však nastavá s vanosem, ten po nájezdech 2X vyšších než je tacho, obvykle rachotí, stejně jako M5.
K tomu vanosu se nechci nějak vyjadřovat, nějak mě to na tomhle motoru příjde zbytečné, kdo chce ušetřit o litr nižší spotřebou, ten pak zacaluje repas. Jinak motor má ve vyšších otáčkách nižší výkon (menší sání), dole je trochu příjemnější, idelnější kombinace pro automat...
verze bez vanosu je výborný motor, charakteristikou je jinčí než R6 ale míň než vanosová verze, "podtáčení" zvláda výborně, avšak zásadní věc se uděje kolem 4000 ot, tam zarve jako kůň, ale tím to nějak končí, křívka výkonu je nad 4000 plochá a nekoná se tam žádná gradace jako u správně naladěné r6.
čím motory trpí ? běžnou údržbou... můžou mít za sebou hodně, projeví se to na neklidném volnoběhu, V8 je hodně dobře vyvážený motor a když funguje jak má, nepoznáš, že je nestartovaný... Houpání volnoběhu způsobuje mraky věcí, většinou je to falešný vzduch, lacná oprava, někdy problém odhalit.
Záškuby- vypadávaní válců, občas odejde nějaká cívka, docela trpí na špatné svíčky, nepředepsané, starší typ vsřikovačů bosch už není v dobré kondici, pro správný chod a výkon doporučuji u každého starého auta nechat vyčistit, případně koupit pro tento model novší nahradu repas bosch design 3 - ford motorsport, volvo a pod.
Dost často netěsní ventilová víka a stím spojené problémy.
Když se o motor někdo staral, poznáš to a snad nebude třeba přiliš nic řešit, než je standartní záležitosti.
Převodovky, automat bych volil k vanosové verzi a vozil se v klidu, pokud chceš dravce, manual bez TU.
problémy automatů známe a je tady toho zpousta, nicméně manual getrag 420 je bohužel poddimenzovaná převodovka a blbě se shání. Převodovka musí řadit hladce, nesmi zadrhávat na 2 či 3, tam to začíná, dalšim nešvárem jsou citelné vibrace při 3 a 4, když na páku položíš ruku.
převodovka je neopravitelná.
Napsal: ned 28.10.2012 15:29
od maxmin
Ahoj, mám M62B44, po koupi měl trochu neklidný volnoběh, tak jsem vyměnil separátor oleje na sání a tím se to vyřešilo. Taky jsem měnil těsnění pod víky vačkových hřídelí, ale jinak jsem neměl s motorem žádný problém.
M62B44 má ještě plyn na lanku, M62TUB44 už je pokud vím elektronický.
Nevím jestli to dělá i tento motor, ale mám pocit, že bmw motory s el. plynem co jsem řídil si během řazení automatu trochu uberou (neřadí pod plným plynem) a tím automat podle mě šetří a řadí hladčeji. Spotřeba novějšího bude taky o něco lepší.
Mám v tom lpg magic 3 a můžu to určitě doporučit, náklady na dálnici jsou snad nižší než u opravdové 1,2HTP
Další problém u e39 V8 bývá s převodkou řízení, která mívá vůli. Mělo by to jít dotáhnout, ale ještě jsem to nezkoušel. Oproti R6 je třeba o dost víc točit volantem, chvíli mi trvalo, než jsem si zvykl. Po koupi auta jsem vážně uvažoval, že koupím převodku z e39 m5, která má ostřejší řízení, ale zvykl jsem si.
A co se týká převodovky, tak jednoznačně doporučuju automat. Jede to dobře a řadí rozumě. Třeba 318ci od přítelkyně, ale i 530i od bráchy podřadí hned co se jen trošku dotkneš plynu, jinak moc nejedou, ale 540 pěkně zrychluje bez podřazení a brutálně při kickdownu

Při tom zrychlení by normální člověk stejně ani nestíhal řadit

Napsal: ned 28.10.2012 15:31
od zverbo
Byl sem už koukat 3 kusy a nasledne:
1/ M62B44 - manual, Motor poblitej od oleje, tach vazne masaker, prevodovka bez problemu - jemne chveni pri 240km/h - pri 90 chveni 15letyho auta
2/ M62TUB44 - automat, motor peknej a prevodovka bez nejmensiho problemu ale tach zadnej natrela by ho mnazelka na 528i
3/ M62B44 - automat, motor peknej, kolisali otacky na volnobehu, prevodovka kopala ale v otackach netahlo ako mnelo, a nejvic mne zamrzelo: mnesto/kruhac - jemne sem dojel do kruhacu cca 20km/hod projel sem kruhacem - plyn nazem a nic asi sekundu a pak peklo
Nejvedci spokojenost s autom cilo 1. ale olejnicka
Porovnavam s kamosovou 740i bez vanosu a manual - ani jedno se ale nebralo na tu 740i
Este jedna B44 s automatom /nevez sem se ale/ se mi libi ale vim že kolisaj otacky a je potreba vymnenit tesneni pod vykem -///to tesneni je snad nemoc///- a hlavne taky tesneni pod svodama je prdle - cekam pokud se manik vrati z prace je kamionista a pak to projedu a budu vedet vice.
Napsal: ned 28.10.2012 15:48
od zverbo
Spotreba mi je ukradena, ja auto ani nepotrebuju jen chci mit neco proradost a na M5 nemam zatim
Mam 528i s RJ na 153kw v celku peknou a vybava neni taky spatna je to mazel rozmaznanej /je to konicek, zaluba ahoby v jednom/ ale chci 540i
Stim LPG vim svoje manzelka mnela e46ku /RIP 2,2012/ s plynem 330i a dojizdela do prace s 4koleginema v prepocte za 6benzinovych co je uplne nejlip co se da.
BMW PRO RADOST Z JIZDY
Napsal: ned 28.10.2012 18:47
od 540david
A kolik jsi ochoten do vozu investovat? U automatu bych doporučil typ převodovky původem ze 750i 5HP 30. 5HP 24 je menší a méně odolná. Jinak co se týká zážitku z jízdy, tak manuál je úplně jinde než automat. Má kratší kvalty 6 oproti 5ti a je to opravdu znát. Jiný je i diff. Je mnohem živější a reakce jsou ostřejší. U automatu je použitelná jen 3ka. Na 4ku už letí 250 a 2ka je na rychlou jízdu zase dost krátká. U manuálu na okresce výborně využiješ 3 a 4. Jinak pokud budeš mít auto pro zábavu, budeš neprodleně upgradovat brzdy. Origo jsou na rychlou jízdu zcela nedostačující. Také bych volil M-podvozek. Zjistit dle win. Výfuk je taky šílený vysavač a je nutné jej otevřít, protože série je tichá až moc. No a M-packet je o moooc krásnější. Přeji šťastnou ruku při výběru.
Napsal: ned 28.10.2012 19:36
od zverbo
540david píše:A kolik jsi ochoten do vozu investovat? U automatu bych doporučil typ převodovky původem ze 750i 5HP 30. 5HP 24 je menší a méně odolná. Jinak co se týká zážitku z jízdy, tak manuál je úplně jinde než automat. Má kratší kvalty 6 oproti 5ti a je to opravdu znát. Jiný je i diff. Je mnohem živější a reakce jsou ostřejší. U automatu je použitelná jen 3ka. Na 4ku už letí 250 a 2ka je na rychlou jízdu zase dost krátká. U manuálu na okresce výborně využiješ 3 a 4. Jinak pokud budeš mít auto pro zábavu, budeš neprodleně upgradovat brzdy. Origo jsou na rychlou jízdu zcela nedostačující. Také bych volil M-podvozek. Zjistit dle win. Výfuk je taky šílený vysavač a je nutné jej otevřít, protože série je tichá až moc. No a M-packet je o moooc krásnější. Přeji šťastnou ruku při výběru.
HODNE
De otohle: Mam kompletne kompletny Mpacket -listy, prahovce, footrest, volant s plnou MLF, spetne zrcatko, predny a zadny naraznik oba pro PDC, M5 hranu na kufr, sedacky s pamneti a vyhřevem, koberce, madla, lampicky s clonitkami, + shadow line ktomu a asfericke skla vsetky
AAAAAA
spetne zrcatka M5, brzdy z M5 bez naboju, M5 diferak /toto malo ist do mojej 528i ale upustil som odtoho a chcem 540i do ktorej to pojde/
TOTO VSETKO NABUCHAM DO MOJEJ NOVEJ 540i
viem prace tri prdele ale mne to neva JE TO PROMNE a pro moji radost
Proto chci koupit 540i bez M protože vsetko M mam a OTO LEVNEJC PORIDIM 540i - DUFAM
Proto sem psal že neřesim vybavu a Mpacket
protože když pride nato dodelam si i navi a telefon nebo elektrickou roletku atd... JE TO PROMNE ZABAVA
De mi jen o dve veci motor a prevodovka.
Samozrejmne nesmi bejt hnila nebo rezata!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Co se tyce vyfuku chtel sem to predelat ale tym spusobem že to nebude řvat ako prase ale ostane zachovanej zvuk motoru!
Muj rozmazlenec, vy co mate 1,2htp

si odmyslete motor!
http://www.sportovnivozy.cz/36565-bmw-5 ... rt-vamberk
Napsal: stř 09.01.2013 19:40
od zverbo
Aby som trochu pridal dalsi moj nazor z 540i pretože stale kupujem a furt som nekupil
dovolil som si zmenit nazov topicu "vid prvy komentar"
No dnes som bol v Pardubicach pozerat 540i v automate 6q okrem toho ze auto ma krasnu vybavu a M nikdy nevidela okrem podvozku tak vam pisem ze MASAKER je to, furt 210kw ale tato tahala DOPEKLA A SPET už som sa povozil v nejakej tej 540tke ale PANOVE tato je naj!
No a zeleny interier bleee.
Predava ju p. Bohuš Maly nema nikde inzerat mam kontakt naneho od svojeho zakaznika ale serviska, komplet kluce, 184km, nechyba vnej ani jeden srobik, nic, vsetko dokonale, okrem zeleneho interieru!
Automat to hadzal bez znamky akeho kolvek nedostatku a zvuk motoru ked podradoval BOHA JEHO - strong muscles
Nechapem vas co mate 540i a stazujete sa na spotrebu, na dialnici som mal spotrebu ako s mojou 528i pianko easy klud jazda, zato ale zase domou som sportoval s nasadenim edc koly manevrovaniu ale poviem vam ta spotreba stala zato, sice tank žere menej ale lutovat neni co!!!
Napsal: stř 09.01.2013 19:47
od zverbo
Pre info preco som nekupil hned! Pan Maly starsi pan polnohospodar "CENA DOHODOU" premysli si uvidime snad bude prijatelna a kupujem!!!
Napsal: stř 09.01.2013 19:55
od malas
Malej dotaz,tady jsou na prodej 2 krásný e39 540 tak v čem je problém???O jedný z nich jsem hluboce přemýšlel,ale nakonec jsem si to rozmyslel a skončil u 530d,samozřejmě teď toho trochu lituju

Napsal: stř 09.01.2013 20:08
od zverbo
zverbo píše:Byl sem už koukat 3 kusy a nasledne:
1/ M62B44 - manual, Motor poblitej od oleje, tach vazne masaker, prevodovka bez problemu - jemne chveni pri 240km/h - pri 90 chveni 15letyho auta
2/ M62TUB44 - automat, motor peknej a prevodovka bez nejmensiho problemu ale tach zadnej natrela by ho mnazelka na 528i
3/ M62B44 - automat, motor peknej, kolisali otacky na volnobehu, prevodovka kopala ale v otackach netahlo ako mnelo, a nejvic mne zamrzelo: mnesto/kruhac - jemne sem dojel do kruhacu cca 20km/hod projel sem kruhacem - plyn nazem a nic asi sekundu a pak peklo
Nejvedci spokojenost s autom cilo 1. ale olejnicka
Porovnavam s kamosovou 740i bez vanosu a manual - ani jedno se ale nebralo na tu 740i
Este jedna B44 s automatom /nevez sem se ale/ se mi libi ale vim že kolisaj otacky a je potreba vymnenit tesneni pod vykem -///to tesneni je snad nemoc///- a hlavne taky tesneni pod svodama je prdle - cekam pokud se manik vrati z prace je kamionista a pak to projedu a budu vedet vice.
Projel som už x inzaratou a x kilometrou najdalej som bol v Marianskych laznach /krasny vylet 300km/ a nechcem urobit chybu ked kupim a potom napcham dotoho pokokot penazi

, tu je jeden novy majitel 540i ktora bola za 80kč na nete a ten novy majitel /prepac mi ak to budes citat/ už menil brzdy, tesnenie pod vikom ventilou, alternator a teraz zhana prevodovku.
A kup potom take auto. Ja som bol v Prahe koly tej 540i je to prva v tomto topicu
Napsal: stř 09.01.2013 20:24
od malas
a byl jsi se i podívat na ti dvě 540 co tu jsou nainzerovaný??? Jednu má uživatel "anri" a druhou "david 540",doufám že jsem to napsal dobře

Napsal: stř 09.01.2013 21:10
od zverbo
ja viem onich kukam inzercie furt
moj povodny plan je kupit 540i za GOOD price bez M lebo
"""---"""vid moj komentar o 6 clankou vissie"""---"""
alebo vymenit za moju e39
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... 50#1179850
a peniaze ktore mam dam donej aby bola vonava

Napsal: stř 09.01.2013 21:24
od malas
ok chápu tě a rozumim

Napsal: stř 09.01.2013 21:36
od zverbo
dakujem
Napsal: stř 09.01.2013 21:57
od zverbo
inak ja BMW ani nepotrebujem, do prace to mam peso asi 5minut, manzelka dochadza do prace a mala 330i s LPG, teraz ma 320i, ta BMW potrebuje ja nie
JA mam zase BMW pre radost, pre radost z jazdy a kedze som už stary ko.ot /15.01.85/ zacinam mat tu tendenciu "mam piči jazdim v BMW"
Je to moj konicek a svoje auto mam rad, rad sa vozim a najvedsiu radost mi robi ked vidim otvorene papule ako cumia zavistou alebo ked sa otacaju a ocumuju a TOP je ked sa niekto premoze a do oci mi povie "krasne auto"
Napsal: stř 09.01.2013 21:57
od zverbo
sorry za otvorenos
Napsal: čtv 10.01.2013 00:38
od malas
Tak to chápu,každýho potěší když mu druhej oslintává auto,jen nesmí slintat moc

Napsal: čtv 10.01.2013 00:47
od rooc
to se neomlouvej.., dost slováků co jsem si všiml.., má potřebu si něco dokazovat.., je to tak nějak ve vás

Napsal: čtv 10.01.2013 07:38
od Perunwit
tak určitě

, veď je to "starý kokot" (leden 85)