Stránka 1 z 1
Napsal: sob 29.09.2012 17:58
od Vernikka
Mám problém s tímto čidlem.Již od zakoupení vozu toto čidlo nefunguje.( Tedy doufám že to tím je). Potřebovala bych vědět přesný název tohoto čidla(ASC,ACS,ESP - stále nevím přesný název).Stále ho nemůžu nikde dohledat a popř. i cenovou relaci a zda je výměna složitá.Děkuji moc za info...

Napsal: sob 29.09.2012 18:59
od Vesa88
Je to normalne cidlo na ABS ke kolu

Melo by to byt tohle:
http://www.pietro-eshop.cz/katalog/cz/o ... 723-predni
Napsal: sob 29.09.2012 19:17
od carrera_rapida
Ahoj,
k tou ASC bych něco málo napsal.
Tak každá e39 by měna mít ve standartu ASC což je zkratka Automatic Stability Control a to je název BMW pro pro většinu lidí známější zkratku ASR, takže protiprokluzový systém.
Princip je asi každému jasný, jde o to, že řídící jednotka, která je společná s ABS, kontroluje rozdíl rychlosti otáčení kol přední(hnané) a zadní(hnací) nápravy. Pokud zjistí rozdíl tak omezí výkon motoru, přibrzdí kola a pošle na zadní kola jen právě tolik výkonu, aby to dokázala přenést na silnici. Pokud je ASC zapnuté a zafunguje jk jsem popsal tak se ti na přístrojovce mezi budíky rozsvítí takový žlutý 3úhelník a auto přestane táhnout.
Na suché cestě musíš šlapat na plyn hodně divoce nebo v nepravou chvíli, na mokru bude problikávat než se prohrabou gumy vodou a na sněhu si toho docela užiješ.
Stejně tak když zmáčkneš tlačítko ASC na středové konzole pod ovládáním klimy tak by se ti měl ten 3úhelníček rozsvitit taky a znamená to že jsi systém vypnula a hurá na zasněžené parkoviště a učit se, jak se BMW chová na sněhu.
Co se týká umístění v autě, tak jednotka ASC není samostatná, ale je součástí jednotky ABS a taky používá stejné čidla v kolech.
Chtělo by to popsat, jak se ti závada projevuje a než začneš řešit jednotku, tak je potřeba skontrolovat čidla ABS, to je ta levnější varianta. Každopádně bez diagnostiky to bude systém pokus omyl a akorát se to prodraží. Zkus najít někoho v okolí s diagnostikou a pak se uvidí.
Napsal: sob 29.09.2012 20:13
od berkelay
jen bych to upřesnil, v E39 je ASC+T, které funguje ve dvou fázích - první fáze nastane, pokud systém dle signálů z čidel ABS zjistí, že prokluzuje pouze jedno hnané kolo. To je následně přibrzďováno tak, aby se výkon motoru přenesl na kolo které má lepší adhezi. První fáze funguje pouze do 100KMH a pomáhá v zatáčkách pod plynem, kdy je jedno kolo odlehčeno, nebo při prudké akceleraci kdy je jedno kolo např. na trávě u krajince. Druhá fáze nastává tehdy, pokud začne prokluzovat i druhé hnané kolo. Tehdy dojde k omezení výkonu motoru. Kontrolka na přístrojovce bliká pouze pokud dojde k aktivaci druhé fáze.
více info na
http://www.318ti.org/notebook/asc/index.html
Napsal: sob 29.09.2012 21:17
od carrera_rapida
Díky moc za doplnění.
tenhle článek jsem četl, hodně polopaticky vysvětleno, je tam skoro všechno. Na dlouhé zimní večery je to dobré čtení místo ordinace.
Když už jsme tady vypsali skoro všechno tak já ještě doplním jednu funkci ASC+T, jedná se o tzv. half-on (=polozapnutí).
Když zmáčknete tlačítko ASC na středové konzole a držíte asi tak 10s tak se tenhle mód zapne, pak funguje ASC tak, že když je zapnuto, brzdí kola ale neomezuje výkon a když je vypnuto tak je prostě vypnuto.
Do normálního stavu se to přepne po vypnutí a zapnutí klíčku.
Na sněhu při vyhrabávání je to trochu lepší než běžné off ale nečekejte zázraky.