Stránka 1 z 2

Napsal: pon 24.09.2012 09:51
od Haste
Zdar,

o steracich jsem tu nasel spoustu temat, bohuzel zadne s odpovedi :)

Nuze, levy sterac (u ridice) ma problem se stiranim. Pokud stojim na miste nebo jedu tak do 50km/h, at je sucho nebo prsi jak chce, tak je vse na 99% OK. Tj sterac jezdi jak ma, i kdyz obcas za sebou vodu jen tak "rozetre", coz bych asi prisuzoval gumickam.

Problem nastava ve vyssich rychlostech. Pokud jedu treba 90km/h a prsi opravdu fest, tak mi sterac jakoby "preskoci". Vysledek je ten, ze mi na skle po prejeti sterace smerem nahoru zustane cara vody rovnobezna se steracem v dane pozici. Obvykle to udela samozrejme tak 5x za setreni smerem nahoru, takze tam po nem zustane tak 5 car vody.

Zajimave je, ze to dela jen na pomalejsi chody. Jak se naseru a zapnu je na max. rychlost, tak uz to zpravidla neudela.

Gumicky jsem samozrejme menil... sice asi pred rokem na VALEO silencio, ale rekl bych, ze stav jeste neni uplne na odpis.

Melo by se nekde snad dat nastavit pritlak steracu, ktery by to snad mohl poresit. Pokud nekdo vi, kde a jak, potom bych ocenil postup, diky.

Napsal: pon 24.09.2012 09:54
od E30STORM
můj názor a zkušenost ukazuje na to, že to někdo před tebou dodupal.
TZN měl staré stěrače, ty nedoléhaly na sklo, tak prostě ohnul rameno.
A pak už je to v prdeli, nikdy to rameno nedáš do původího stavu a ikdyž budeš mít novou gumičku tak to nebude stírat, pak musíš koupit rameno.
V BMW cca 1000kč , nebo starší .
Hele , cca 5kus starších ale hezkých stěračů z E39 , jestli chceš , za pár korun ti to pošlu a hrej si.

Napsal: pon 24.09.2012 10:05
od Haste
Kdyz jsem kupoval to VALEO, tak jsem to samozrejme koupil i s raminkama, nejen gumicky.

Napsal: pon 24.09.2012 10:26
od Haste
Ještě je asi dobré dodat, že to "přeskočení" není jen fakt, že za sebou zanechá vodu, ale ozve se i nepříjemný zvuk. Přirovnal bych to k přejezdu stěrače po hrbolatém skle. Možná se mi to podaří natočit až bude pršet :)

Napsal: pon 24.09.2012 11:35
od Darel
řešil jsem koupí nových stěračů origo Bosch cca 780,- a vše OK a božský klid :wink:

Napsal: pon 24.09.2012 12:07
od Haste
Podle specifikaci maji byt original na E39 prave ony VALEO, staly s raminkama nejak 1000Kc. BOSCH maji mit trochu jine rozmery. Raminko u ridice by melo byt u BOSCH o par mm mensi nez original. Asi zajdu do BMW a zkusim koupit uplny original raminek a uvidim... Snad to nebude vyhozenych 1000+ Kc.

Napsal: pon 24.09.2012 15:23
od caknakis
já teda nechci nic říkat....ale po roce se asi není čemu divit. Já měním stěrače co půl roku a mám klid :-) Dělalo to i předtím?

Napsal: pon 24.09.2012 19:27
od berkelay
Divné je, že ti to špatně stírá právě při větších rychlostech, protože tehdy na raménko stěrače tlačí vzduch a stěrač tak více přiléhá k oknu, mě při větších rychlostech právě stíraly dobře i gumičky, co jinak při městských rychlostech skákaly po okně jak divé.
Zkontroluj správné dotažení matice co drží ramínko stěrače - číslo 8 na schématu. Má to být dotažené 40Nm. Já to měl docela dost uvolněné.
Obrázek

Napsal: pon 24.09.2012 19:27
od Haste
caknakis píše:já teda nechci nic říkat....ale po roce se asi není čemu divit. Já měním stěrače co půl roku a mám klid :-) Dělalo to i předtím?


To nevim. Predtim jsem mel Peugeota 405MI16, tam jsem menil gumicky jednou za 2 roky a nikdy nebyl problem. Co jsem koupil E39ku, tak hned po koupi to delalo, vymenil jsem raminka i gumicky a na par mesicu byl klid a pak to zase zacalo. Nebavim se o kvalite stirani vody, ale o tech neprijemnych preskocich. Je to jako by se sterac o neco zadrhnul a pak se rychle posunul dal. Jo a pravy sterac u spolujezdce to nedela ani se stavajicima gumickama.

Napsal: pon 24.09.2012 19:33
od Haste
berkelay píše:Divné je, že ti to špatně stírá právě při větších rychlostech, protože tehdy na raménko stěrače tlačí vzduch a stěrač tak více přiléhá k oknu, mě při větších rychlostech právě stíraly dobře i gumičky, co jinak při městských rychlostech skákaly po okně jak divé.
Zkontroluj správné dotažení matice co drží ramínko stěrače - číslo 8 na schématu. Má to být dotažené 40Nm. Já to měl docela dost uvolněné.


Diky, jestli se mi to podari o vikendu rozmontovat, tak to zkusim :)
Taky by me zajimalo na kolik asi vyjde cela ta sada, kdybych se s tim nechtel drbat a nechal to cele vymenit.

On je totiz celkem problem to pak vyzkouset. Abych jel ve vetsim desti se mi zas tak casto nestava, bych mohl taky ladit rok :)

Napsal: pon 24.09.2012 19:40
od Haste
Nasel jsem toto:

http://www.voton.cz/cz/e-shop/634557/c3 ... -2-ks.html

ALe to je jen predek s raminkama. Asi bych vymenil i cele rameno.

Napsal: pon 24.09.2012 19:47
od berkelay
Nic rozmontovávat nemusíš, je to otázka dvou minut, otevři kapotu, sundej plastovou krytku co je na konci toho ramena - číslo 7 na schématu (pořádně zaber, jde to ztěžka) a zkontroluj dotažení matice.

Co jsem se dočetl na různých fórech, tak ještě bývá problém v samotném mechanismu stěračů, na řidičově straně bývá ohnutá/uvolněná tyčka č.15 na schématu

Obrázek

ale aby jsi se k tomu dostal potřebuješ toho rozebrat více :)

Napsal: pon 24.09.2012 20:03
od Haste
Super, diky. Spis bych sice sazel primo na onen mechanizmus, ale urcite to zkusim.

Napsal: pon 24.09.2012 20:16
od satvik
zkus vsechny moznosti , ja vymenil to tahlo dotahnul tu matice a komplet novy sterace bosh a skoro rok klid, sice mi to stirani na e39 prijde takovy neohrabany a tezkopadny ale de to no...ted me cekaj na zimu asi zase novy sterace ...

Napsal: pon 24.09.2012 21:28
od Batler
Já Vám do toho nechci kecat.... ale já jsem si objednal hnedka druhej den po koupi E39 tyhle gumičky http://www.zijemeautem.cz/gumicky-stera ... listr.html

Už je mám na skle přes 2 měsíce a stírají pořád skvěle, setřou vodu úplně do sucha, takže mám sklo pořád jako nové, nevržou, neskáčou prostě nic.
Výměna jedné gumičky na stěrači mi zabrala 2 minutky se sundáním stěrače, cestou do garáže, výměnou a nasazením. Takže pro mě je to pořád výhodnější i kdy bych je měl měnit 10x za rok.
Doporučil mi je soused který je má na své pičce (Renoltu) přes 7 měsícu a má pořád klid :D

Napsal: pon 24.09.2012 21:39
od starML
To, co popisuje Haste vyjadřuje poslední obrázek na tomto odkazu http://zpravy.idnes.cz/specialni-priloh ... terace.htm . Jedná se o tu nejhorší variantu. Tento obrázek jsem už viděl v německém BMW servisu a jak jinak je návodem jak si okamžitě nechat vyměnit gumičky, celé lišty nebo nejlépe celé stěrače. Tedy prsty v tom má výrobce gumiček i prodejce náhradních dílů. Jenže ten německý text byl poměrně obsáhlejší, než tento český. Nebo že by byl někdo líný?

V tom německém plakátu bylo totiž i vysvětlení, proč dochází k nadměrnému opotřebení gumiček, které je nejlépe měnit 2x ročně, kde jinde než právě u nás. Kromě všude přítomného prachu a lepivých pilů, kterým se nevyhneme, existují i stromy, ze kterých doslova kapou silice nebo pryskyřice. A tahle pryskyřičná "lepidla" doslova zalepí skla a břity gumiček a hned tak nějaká voda, letní náplň do ostřikovačů (s metylem !!) je neodstraní. Dalším aspektem je, že stěrače u BMW jsou tak trošku schované pod náběhem kapoty a málo kdo ty gumičky nebo prostor předního okna dole kvalitně vyčistí. Takže na perfektně vyčištěnou plochu si to svinstvo stěrače odspodu zase sami roznesou a vržou a vržou. Houslisté si taky mažou smyčec kalafunou (=pryskyřice), aby jim ty žíně přes struny drhly a tím rozechvěním vydávají tón.

Vlastní zkušenost je tato. Gumičky vrzali tak, že už to i manželku sralo. Koupil jsem si nové gumičky, pochopitelně ty nejlepší, co měli v Kauflandu v akci a 14 dní byl klid. Po několika přeháňkách opět nastala situace z posledního obrázku s příslušných zvukovým doprovodem. A protože už jsem absolvoval výše popisované kontroly dotažení, napružení ramének a přihnutí lišt, vyrazil jsem do Německa pro originály. Po náhodném pruštudování plakátu v showroomu jsem popsal problém a požádal o nové originál gumičky. Přitom jsem se zmínil, že gumičky nejsou starší jednoho měsíce. A světe div se - technik nešel do skladu a nedonesl nové gumičky a účtenku. Ale vzal flašku s rozprašovačem a roli papíru, do které si mechoši utírají ruce. Potom mi ukázal, jak klouže prst po horní ploše okna a jak dře a vrže dole, kde "parkují" stěrače. Potom tím přípravkem (jak jinak než s logem BMW) ten dolní prostor skla a břity gumiček vyčistil a řekl :"Es wird nicht mehr quietschen. Parken Sie nicht unter der Birke oder unter Nadelbäumen?" (Už to vrzat nebude. Neparkujete pod břízou nebo pod jehličnatými stromy?) Pochopitelně, že okolo parkoviště před domem máme břízy i jehličnany, bingo. A máte to zadarmo a šťastnou cestu.

O té doby občas gumičky vyměním. Manželce jsem zabavil přípravek na okna, myslím, že to jmenuje Clin s alkoholem (zas ten metyl !!). Jen ty stěrače si od té doby ani nevrzly. Kluci zkuste to. Ani do Německa jezdit nemusíte, stačí do Kauflandu :D

Napsal: pon 24.09.2012 22:09
od Haste
Ano, stromy jsou samozrejme peklo. Jenze ono to preskakuje prave v tech nejvetsich lijacich, kdy navic sklo parkrat prestriknu ostrikovacema, takze je uplne ciste a po uschnuti bez cehokoliv lepiveho. Je mozne, ze se to nejak zazralo do te gumy, ze to jen tak nedostanu dolu, ale presto si myslim, ze tento problem bude i jinde, pripadne to bude kombinace vlivu - rozhodne proverim utazeni a pripadne i mechanizmus.

Je ale pravda, ze auto mi v 90% pripadu parkuje pred barakem pod stromama a obcas je i radne zalepeny, ze je mi neprijemny se ho dotknout :)

By jeste mozna stalo za zminku, co je nejlepsi pripravek na ocisteni skla a gumicek( mimo clinu s alkoholem:) ) od tech lepivych sajrajtu.

Napsal: pon 24.09.2012 22:16
od starML
Haste píše:.... co je nejlepsi pripravek na ocisteni skla a gumicek( mimo clinu s alkoholem:) ) od tech lepivych sajrajtu.
manželka ...

Napsal: stř 26.09.2012 17:48
od mikevana
chlapy,ja sem si objednal tyto stěračehttp://auto.aukro.cz/sterace-sterac-steracu-flat-aero-bmw-serie-5-e39-i2592971567.html a naprostá spokojenost,fakt,kam se hrabou klasický stěrače,nechtěl jsem tomu věřit ale je to tak

Napsal: čtv 27.09.2012 00:26
od Haste
Rekl bych, ze toto na normalni E39 rameno sterace nedas.