Stránka 1 z 4
Napsal: sob 22.09.2012 17:50
od jura46x
Zdarec, do své E34 525TDS jsem hodil totožnej motor z E36. Totožnej jenom v uvozovkách. V té E36 byla už váha vzduchu atd... Když to bylo na staré kabeláži tak to bylo vyštelovaný tak, aby jelo, ale výkonově dost bída. Něják se nedohodlo čerpadlo s Ř.J. což je logický, do motoru to nechtělo pustit víc paliva. Tak jsem domontoval váhu vzduchu, vyměnil Ř.J. s novou kabeláží motoru z té E36 ale nesedijou mě jednotlivý piny v zásuvkách, co vedou do pojistek atd. vedle diagnostiky jsou 2. Spolíhat se na barvy nechcu, tak bych se chtěl zeptat, jestli někdo nemá schémata těch zásuvek jednotlivých motorů, abych to mohl překopat. Popřípadě budu rád za jakoukoliv radu. Někde jsem se i dočetl, že by tam šlo napáchat i mechanicky ovládaný čerpadlo z E28 2.4 TD. Pokud by nakonec přecejenom nešlo překopat tu eletriku, tak bych zkusil i tu možnost druhýho čerpadla, respektive té mechanicky ovládané hlavy. Schémata jsem nemohl nikde najít.
Napsal: sob 22.09.2012 20:30
od beny-maser
si děláš prdel?
na 3er je právě diskuze na toto téma!
jinak přehazovat elektriku z 3 do 5? má to nějakou logiku?
Váhu vyhoď, a dej tam zase zpět origo elektriku,pokud to neběží a svítí kontrolka vstřiku, tak máš jinou verzi el. hlavy čerpadla, mechanika tam jde.
Pokud to nemá pořádnej výkon je to v nastavení motoru, předvstřik, dávka, rozvody. Elektrika na to nemá vliv.
Napsal: ned 23.09.2012 09:49
od jura46x
Díky, no a máš s tím nějákou zkušenost? Spíš jsem chtěl znát názor, kdo něco takovýho už zkoušel. Já ještě nevím, jestli to pojede, jediný, co mě chybí, tak napojit ty dva konektory. Borec, co do toho dělá mě řekl, že by se to pokusil překopat ale pak, že se ještě musí nabourat do jednotky. Ptám se, aby to nebyla zbytečná práca. Pokud to ještě někdo nezkoušel. Přece jenom, všechno stojí love. A z té E28 jde překopat akorát ta hlava na čerpadle?
Napsal: ned 23.09.2012 10:14
od jura46x
No pročetl jsem to forum ne 3er, jak si říkal, a všechno už je odzkoušený. Ty elektronický hlavy se už taky měnily. Všichni mě radili právě ať přetahám eletriku motoru a Ř.J. aby seděla k tomu čepadlu, tak jsem se do toho pustil. Všechno je naprosto stejný, akorát nesedijou piny v zásuvkách naproti sobě. Počet taky sedí. Kdyby někdo měl ty schémata, tak by mě to dost pomohlo, alespoň bych se pokusil... Taky by mě popřípadě pomohlo, jestli by mě někdo dokázal na 100% říct, jestli, když sežnu tu mechanickou hlavu, jestli to půjde překopat.
Napsal: ned 23.09.2012 11:13
od starynovy
najjednoduchsie bude ponechat elektroniku E34 bez tej skur*enej vahy, a vymenit elektronicku hlavu, co je robota na 20 minut.
Napsal: ned 23.09.2012 13:31
od jura46x
Jo to už se zkoušelo a borec, co do toho dělá to zkoušel aj rozchodit, ale údajně to nešlo. Taky právě říkal, že by bylo nejlepší přetahat tu kabeláž motoru.
Napsal: ned 23.09.2012 15:26
od oldaf
Tak borce kopni do zadku ať se v tom nehrabe když to neumí. Nevím proč si přidělávat komplikace s váhou a taháním jinýho svazku. Pokud ten tvůj borec nezvládl přehodit jen motor a elektronickou hlavu čerpadla a zprovoznit to, tak už vidím jak to rozchodí s váhou a zapojením svazku z jinýho typu auta.
Napsal: ned 23.09.2012 18:52
od beny-maser
přesně tak! Přehodit motor není žádná věda!Ty motory jsou stejný,pokud pominu třeba vanu a nějaké držáky, tak je to furt jeden a ten samej motor. Přahazovat elektriku v té elektrárně ja maximální debilita a nevěřím moc tomu, že to někdo rozchodí, ještě větší blbost je si tam zatáhnout zdroj poruch v podobě váhy vzduchu,nic tím nezískáš jen budeš mít o součástku co ti ubere víkon pokud nebude 100% OK víc nic. Pokud to nešlo s el.hlavou co byla origo na tom autě , tak 100% dělá borec něco špatně. Hlava čerpadla s čerpadlem nijak nekomunikuje. Jsou dva typy na oko se liší pouze výstupem zpátečky. Uvintř je jinak zapojená. Dá se to lehce zjistit přes diagnostiku,bude to psát zkrat na kostru u ovládání dávky, to už nevím úplně přesně.
Napsal: ned 23.09.2012 18:52
od Tompo
oldaf píše:Tak borce kopni do zadku ať se v tom nehrabe když to neumí. Nevím proč si přidělávat komplikace s váhou a taháním jinýho svazku. Pokud ten tvůj borec nezvládl přehodit jen motor a elektronickou hlavu čerpadla a zprovoznit to, tak už vidím jak to rozchodí s váhou a zapojením svazku z jinýho typu auta.
přesně tak... proč tam vůbec s tou váhou laboroval?

Napsal: ned 23.09.2012 19:04
od jura46x
Mám to už natáhlý a chybí mě přecvakat akorát zásuvka do pojistkové skříně. Není to práca na dlouho, dokonce jsem dneska mluvil s jedním eletrikářem a ten mě řekl, že tam není co zkur... že se to přecvaká a dotáhnou 2 dráty navíc. Podle všeho to půjde. Další možnost je vrátit to a překopat tu hlavu. Sehnal jsem druhou, mechanickou z 2.4TD. Potřeboval bych ale vědět, jestli to půjde 100% překopat to čerpadlo na mechaniku a jaký jsou s tím problémy. To že to bude pokuřovat mě je jedno, hlavně aby to šlapalo a nebyly s tím ještě větší problémy při předělávání, než překopat tu eletriku. Já v té eletrice fakt nevidím problém. Ta kabeláž je, jak jsem psal z 95% totožná. Váha ti vede akorát do Ř.J. takže v konektorech nikde problém není. Jenom jsou popřehazovaný štekry v zásuvkách. Pokud by s tím mechanickým čerpadlem měl někdo zkušenost, byl bych fakt rád. Abych to neobjednával zbytečně a pak nezjistil, že to nepůjde.
Napsal: ned 23.09.2012 19:07
od oldaf
Pokud chceš překopat tohle na mechaniku tak tam musíš dát celý čerpadlo z E28 2,4td, po úpravách i 2,4d. Žádný takový že přehodíš jen vršek čerpadla, to tak nejde. Přestavbu na mechaniku zvládneš za 3-4 hodinky.
Napsal: ned 23.09.2012 19:15
od jura46x
A mohl bys mě to prosímtě něják podrobněji rozepsat? Já s tím žádný zkušenosti nemám. To znamená co, komplet čerpadlo z E28, příruba pasovat nebude ne? Takže překopat celej pajšl? Už jsem sehnal čerpadlo z 2.4TD, respektive borec ho ještě dneska měl, moc jich k mání není...
Napsal: ned 23.09.2012 19:30
od oldaf
Normálně tam foukneš čerpadlo z 2,4td, nic s ním nedělej. Jen pokud máš novější blok tak si nech vytočit na soustruhu podložku tlustou 1cm, se středovou dírou 55mm a vnější rozměr bude 68mm. Nasadíš ji na krk čerpadla a červíkem ji přichyť k čerpadlu. Natáhni lanko a jezdi. A pokud se na to necejtíš tak klidně přijeď

Napsal: ned 23.09.2012 20:05
od jura46x
Konečně někdo, kdo jenom nepolemizuje a ví. Oukej, Díky moc. Klidně bych dojel, ale bydlím skoro na druhým koncu republiky

udělám to, jak si říkal.

Ale jak tak přemýšlím, tak to bych tam úplně stejně mohl napasovat čerpadlo z toho starýho motoru. Tak díky, někák to už spáchám, na tu váhu a eletriku seru. Toto už mě pomohlo víc...
Napsal: ned 23.09.2012 20:09
od oldaf
Jasný vrať tam původní elektriku co k tomu autu patří a vyměň maximálně vršek čerpadla co k tomu autu patří. . A nebo rovnou mechaniku.
Napsal: ned 23.09.2012 22:21
od Misanek
Přesně tak. Na laborace s váhou bych se oasobně taky z vysoka víš co... Nicméně s el. čerpadla mechanické neuděláš - když už tak mu chybí odstředivý regulátor, který mechanika mít má
Napsal: úte 25.09.2012 14:05
od jura46x
Mám ještě dotaz skrz to čerpadlo, nejlevnější jsem sehnal za 4tis. takže se chcu ujistit, že všechno pošlape, abych ho nekupoval zbytečně, přece jenom to je dost peněz. Nejde od něj žádná elektrika krom chcípáku? Je tam jenom to mechanické ovládání a nic víc? A to vysokotlaký potrubí mě bude taky přesně sedět?

A taky by mě zajímalo, jestli ty rozměry toho kroužku, cos mě popisoval, jsou přesný, nebo to mám přeměřit a jestli to půjde normálně potom přichytit, po vytočení toho mezikusu, nebo se to musí ještě něják doupravit. No a poslední dotaz je jestli potřebuju druhej pedál, nebo to napasuju na tady ten. Předem díky za odpověď, potom už otravovat nebudu.
Napsal: úte 25.09.2012 14:18
od starynovy
ano ide tam len +12V na stop selenoid. nejake tie hadicky, a jedna tlakova ktora ovlada davku v zavislosti na tlaku.. inak povedane mechanicky MAP. Rozdelovacia hlava je rovnaka takze trubky sediet budu. Pedal potrebujes iny, usposobeny na lanko, tento ma prilis velky prevod a malu vyslednu drahu..iked vsetko sa da

Napsal: úte 25.09.2012 14:39
od oldaf
Pedál můžeš nechat originální, mam to vyzkoušené jak na E36, tak E34, i E39 . Mechanický čerpadlo za 4 tisíce je nesmysl, běžná cena je tak do 1500kč. Kroužek ti klidně nakreslím.

Napsal: úte 25.09.2012 20:08
od Misanek
starynovy píše:ano ide tam len +12V na stop selenoid. nejake tie hadicky, a jedna tlakova ktora ovlada davku v zavislosti na tlaku.. inak povedane mechanicky MAP. Rozdelovacia hlava je rovnaka takze trubky sediet budu. Pedal potrebujes iny, usposobeny na lanko, tento ma prilis velky prevod a malu vyslednu drahu..iked vsetko sa da

No pozor, na mechanice jde ještě kabel z teplotního čidla v hlavě na ventil ovládající přesuvník vstřiku. Funguje to sice i bez toho, nicméně to tam je
