Stránka 1 z 3

Napsal: stř 19.09.2012 23:35
od JH76
Zdravím přítomné, právě jsem se zaregistroval a hned se zkusím vetřít s příspěvkem a pár dotazy. Zatím jsem měl v životě jen atmosférická benzínová auta, momentálně tři a půl roku Subaru Legacy Combi 2.0/121 kW, předtím šest a půl roku Mercedes C200/100 kW, ještě předtím Audi 80 taky v benzínu atd. Výhledově jsem si dělal zálusk na něco se silnějším motorem, mlhavé představy obnášely třeba Legacy Combi 3.0 H6/180 kW jako rodinné přibližovadlo, popř. v delším horizontu (rodina musí mít zatím přednost) nějaké starší WRX (STi) na hraní apod., ale změnu auta jsem neplánoval hned teď. Jenže jsem aktuálně přes blízkého příbuzného dostal tip na odkoupení služebního auta pana nejvyššího od nich z firmy. Jde o BMW 530xd Touring, 12/2006, nalítáno 225 tis. km většinou na dálnicích, manuál, ve slušné výbavě, za poměrně zajímavou cenu, ve které se ale odráží nutnost určitých investic. Každopádně auto je kupované nové v ČR a dosud servisované v autorizáku, poslední servis proběhl teprve před dvěma tisíci km. Naprosto jasná a známá historie, což je okolnost, která mě láká. Vím, je to charakterem úplně odlišné auto od těch, která jsem zatím měl, ale v hlavě to mám už porovnané a počítám s tím, že auto bude o dost těžší a méně obratnější oproti Subaru, ale po zkušební jízdě mě zase přesvědčilo těch 170 kW, krouťák a zátah, suverénnost na dálnici, pohoda na palubě a určité zvětšení vnitřního prostoru. Řadu E60/E61 má několik kamarádů v mém okolí, jeden z nich mi to projel, srovnal se svým autem, nic tam nevrže, nemlátí, takže mě ke koupi taky pošťouchl a auto mi doporučil. Takže jsem už podepsal kupní smlouvu, auto brzy přebírám a snad nebudu nikdy litovat :-)
No a po rozvláčném úvodu ty dotazy k určitým zjištěným negativům:
1) Auto píše zbývající životnost DPF už jen 11 tisíc km. Nový stojí okolo 40 tisíc Kč, což se mi moc investovat nechce. Zároveň nechci DPF vyrabovat, protože s tím je nevyhnutelně spojený zásah do SW. Navíc DPF je sice nesmysl v tom, že zvyšuje spotřebu, což rozhodně eko není, ale smysl má zase v tom, že zachycuje většinu sazí způsobujících leukémii - čím modernější diesel, tím jsou menší saze a tím jsou i nebezpečnější (jejich snazší průnik hluboko do těla). Nehodlám to dýchat já nebo moje rodina, např. při studených startech v garáži apod. Takže hledám střední cestu, tzn. odborná renovace DPF (rozhodně ne něco jako gumová palice a wapka doma na dvoře apod.). Máte někdo praktickou zkušenost s firmou DPF engineering (Praha - Lahovice)? Mají teď všude reklamní PR (např. http://www.novinky.cz/komercni-clanky/2 ... rukou.html), nevím, co si o tom myslet, dobré zboží nebo služba se většinou spíš chválí samo a rychle se to rozkřikne i bez reklamy, ale na první počtení to nezní špatně. Nebo víte o jiné osvědčené firmě provádějící renovaci DPF?
2) Auto nejde zamknout centrálem na DO, musí se zamykat klíčkem. Problém je prý podle BMW servisu u 5. dveří, kde je přerušený nějaký kabel. Nový kabelový svazek v BMW (nebo cena celé opravy, už nevím) údajně 12 tisíc Kč. Myslím, že by to zvládl dát do kupy nějaký renomovanější autoelektrikář i bez potřeby kupovat celý svazek. Napadá někoho nejpravděpodobnější místo porušení kabeláže? Mám hledat někde v místě zadního konce střechy, kde jsou panty 5. dveří? Nebo jinde? Řešil jste někdo stejný problém?
3) Nepohybuje se zadní stěrač. Při odklopení samotného okna (ne celých 5. dveří) je poznat, že mechanismus pohonu stěrače zřejmě funguje, ale když se zavře okno, tak stěrač prostě nechodí, je slyšet jen takové cvakání, ale nepohne se. Čím začít? Styčným bodem pohonu stěrače na dveřích se samotným stěračem na okně? Nebo bývá zatuhlý samotný stěrač?

Jinak by auto mělo být toho času zcela OK.

A ještě jeden dotaz - jak to udělat, abych mohl přehrávat vlastní MP3 kompilace přímo z USB, jako to dělám v současném autě, a nemusel se vracet k velkému množství CD nebo k vypalování kompilací na CD? V autě jsem USB slot nenašel, jen vzadu mezi sedačkami jsem viděl AUX in.

Předem díky za poznatky.

Napsal: čtv 20.09.2012 10:03
od rooc
hledat hledat hleda !!! co 2 týdny ta samá, nebo podobná otázka

Napsal: čtv 20.09.2012 10:31
od hurvajs77
osobne bych se taky primlouval za dalsi hledani. Nejake vady ma. DFP je trosku problem. DO asi takovy ne, stacilo by zjistit, ktery kabel je prerusen. Ale jestli je fin. zajimava nabidka, mozna to stoji za zvazeni.

Napsal: čtv 20.09.2012 10:49
od Snejk
sterac i dalka je zpusobena tou kabelazi v tech dverich.. typicka vyrobni vada.. opravuji za zlomek ceny nez v bmw...
to same i co se tyce tech DPF filtru.. jak vycisteni, tak i jejich odstraneni..

Napsal: čtv 20.09.2012 11:51
od Eks
Mě nechodil centrál, protože v jednotkce pod křídlem zadních dveří byla voda. U tebe to bude zřejmě ve spojení se stěračem ta kabeláž, ale to ti proměří. Jinak ve svém menu nemohu najít životnost DPF. Kde to hledáte?
Mám 530xd 173kW, r.v.07.
Zd

Napsal: čtv 20.09.2012 13:56
od Selix
Eks píše:.. Jinak ve svém menu nemohu najít životnost DPF. Kde to hledáte?
Mám 530xd 173kW, r.v.07.
Zd
jsem ted resil u e91 proc v menu nemam zivotnost DPF a mikrofitr a zjistil jsem, ze to od 3/2007 z toho menu vyrusili, mikrofitr ma servis vymenovat s kazdou vymenou oleje, jak DPF nevim, asi se ozve az bude kaput. obdobne u benzinu zmizel interval vymeny svicek. myslim tam psali, ze se to tyka i jinych rad, nejen 3er

Napsal: čtv 20.09.2012 16:47
od JH76
Díky za pár poznatků, ohledně kabeláže 5. dveří jsem tu mezitím něco načetl a mám jasněji. Divím se, že u BMW tohle konstruktéři podcenili. Zaujala mě někde tady na fóru poznámka, že ty kabely by i u starších aut mohl vyměnit autorizák, zřejmě jakási kulance. Máte s tím někdo praktickou zkušenost? Je fakt, že auto zatím jezdilo jen do autorizáku, tak pokud něco takového existuje, tak u jakého jiného auta by se to mohlo vyzkoušet... :-) Ohledně dobastlení USB do auta zatím moc jasno nemám, ještě budu hledat, řada pojmů je pro mě zatím trochu španělská vesnice.
O zkušenostech s firmou DPF engineering jsem se tu nic nedočetl, tak zatím nevím, nakolik se jim (a té jejich metodě) dá věřit.
Pokud jde o životnost DPF + mikrofilteru v servisním menu, kamarád to v 530d 173 kW (rok 2007) taky nemá a divil se proč, když srovnával obě auta. Důvod ale už objasnil Selix.

Napsal: čtv 20.09.2012 18:10
od hurvajs77
Nektere veci mne take u BMW zarazi, ale na druhou stranu kazde auto ma nejake sve slabe stranky :). USB neni nic sloziteho, jexistuje dost zarizeni, ktere to umoznuje - otazkou bude spise fin. investice.

Napsal: čtv 20.09.2012 18:43
od Teddy
Někde jsem četl, že životnost DPF je neomezená. Moc jsem tomu nevěřil. Co je to "neomezená".
Když jsem ho ale pak čistil (mimochodem je to neskutečně jednoduchý) tak už tomu věřim.
V mém případě je to keramická vložka ve který jsou čtvercové kanálky cca 1x1 mm. Každý kanálek je na konci slepý ale ten kanálek co s ním vede souběžně je přesně naopak. Na začátku slepý a na konci otevřený. Odhaduju, že jsou v celé délce na určených místech propojený. Ve vzniklých kapsách se pak zachytávaji saze.

No ale k věci. Je to keramika, která se nezničí a neopotřebuje. Stačí to vyčistit a jedeš dál. Jestli ti diagnostika nehlásí problém tak jen ručně nastav výměnu DPF třeba na 300 tis. a máš klid. Hlavní je aby řádně probíhala regenerace.
U mě byl problém s prasklými svody a vadnými termostaty, takže regenerace neprobíhala.

V úterý mi to Snejk dal do kupy. Zlatý ruce!!!!!!!! Auto nejede, ale lítá!

Napsal: čtv 20.09.2012 19:05
od matiz
Toto je nejrozumnejsi postup, dpf cistit a ne kuchat. Taky se dloouho jezdilo s dobastlovanyma xenonama nebo foliema na oknech. Jednou tady v tom bananistanu nekoho napadne ze se bude kontrolovat dpf a je vymalovano. Navic kdyz jde poznat na silnici ze dvou metru jestli auto dpf ma, lze naridit technicka kontrola atd... Proskoli se policajti a je to tady.

Napsal: čtv 20.09.2012 19:13
od JH76
matiz: :palec: Vidím to obdobně.

Napsal: pát 21.09.2012 07:27
od Filozof
Nemohu to smazat tak to upravuji.
viz dole text podemnou.

Napsal: pát 21.09.2012 07:27
od Filozof
a jaké je řešení pro ty co jezdí autem převážně po městě ?

Mají ucpanej DPF každejch 14dní ...to aby stále čistili nebo vypalovali na dálnici ?

Není pak lepší odstranit a dát si tam třeba trubku nebo něco podobného ?

Autu to zvedne malinko výkon, sníží se spotřeba a ubude práce s neustálím čištěním stále dokola.

Napsal: pát 21.09.2012 07:31
od JH76
Filozof píše:a jaké je řešení pro ty co jezdí autem převážně po městě?
Koupit si benzín? :) Já kdybych jezdil převážně po městě, tak do diesela nikdy nejdu.

Napsal: pát 21.09.2012 09:12
od JaraX
tady je napsano negativ o E60 celkem dost
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=106909


tak se podívej co se sere a pak si to prověř při koupi.

Napsal: pát 21.09.2012 09:31
od JH76
Díky, zajímavý topic :-) Ty typické bolesti E61 už začínám mít jakž takž v hlavě.

Jinak výbava mého auta je tato:

Typ-Code NP71

Typ 530XD (EUR)
E-Baureihe E61 ()
Baureihe 5
Bauart TOUR
Lenkung LL
Türen 5
Motor M57/T2
Hubraum 3.00
Leistung 170
Antrieb ALLR
Getriebe MECH
Farbe TIEFGRUEN METALLIC (A43)
Polsterung LEDER NASCA SCHWARZ (U6SW)
Prod.-Datum 2006-10-30


Sonderausstattung
Nr. Beschreibung
1CA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE
2CF LM RAEDER STERNSP. 138 MIT NOTLAUF.
203 ALLRADSYSTEM
255 SPORT-LEDERLENKRAD
261 SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE
302 ALARMANLAGE
320 MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL
417 SONNENSCHUTZROLLO HINTERE TUERSCH
423 FUSSMATTEN IN VELOURS
428 WARNDREIECK
431 INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND
435 EDELHOLZAUSFUEHRUNG
442 GETRAENKEHALTER
453 AKTIVE SITZBELUEFTUNG VORN
456 KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR
464 SKISACK
5AC FERNLICHTASSISTENT
502 SCHEINWERFER-WASCHANLAGE
508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
522 XENON-LICHT
534 KLIMAAUTOMATIK
540 GESCHWINDIGKEITSREGELUNG
609 NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL
644 HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS.
698 AREA-CODE 2
775 INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT
8SM FAHRGESTELLNUMMER,V.AUSSEN SICHTBAR
8SP COP STEUERUNG
853 SPRACHVERSION ENGLISCH
863 SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA
880 ENGLISCH / BORDLITERATUR
896 TAGFAHRLICHTSCHALTUNG
Serienausstattung
Nr. Beschreibung
548 KILOMETERTACHO

8 ks alu 17", letní i zimní s novým obutím.

Napsal: pát 21.09.2012 09:31
od JaraX
jinak ocenuju tvuj nazor s DPF, určitě čistit a ne kuchat, ty sračky co jdou novych dieselu sou hrozny, osobně bych za vykuchanej DPF střihal techničak. když mam na dilně auto s vykuchynym DPF nastartovany tak bych se malem udusil. ještě že od přištiho roku nebude moct do hromady center měst jezdit auta bez DPF.

Napsal: pát 21.09.2012 09:33
od matiz
Filozof píše:a jaké je řešení pro ty co jezdí autem převážně po městě ?

Mají ucpanej DPF každejch 14dní ...to aby stále čistili nebo vypalovali na dálnici ?

Není pak lepší odstranit a dát si tam třeba trubku nebo něco podobného ?

Autu to zvedne malinko výkon, sníží se spotřeba a ubude práce s neustálím čištěním stále dokola.
Zkus si odpovedet sam, zkusim navodit situaci ktera by mohla byt velmi realna.

Autu konci stk s emisema. Zajedes na emise, udelas je a jedes na stk. Jenze tam bude technik kteremu stara vcera nedala, cestou do prace mu namerili 86km/h v padesatce a jeho dusevni stav je na urovni tezce nasraneho prasatka, link tady http://gbd.blog.cz/0607/huste-nasrany-prasatko No a ty k nemu najedes cely vysmaty a cool s autem ktere je relativne v poradku, ale ma malou chybku - odstraneny dpf. Mily technik udela stk a do zavad da absence dpf. Jelikoz jsou stk spojene online tak ti preju hooodne stesti abys to dal dohromady a nezacal shanet dpf.

modelova situace cislo 2.
Jedes si hezky po meste a zastavi te policajt u cesty. Vezme si doklady, obejde auto. Podiva se na rok vyroby zjisti 2007, to uz dpf jsou povinne vsude, obejde auto jeste jednou podiva se na vyfuk, uvidi koncovku cernou jak Demeter a jelikoz muze, tak ti naridi mimoradnou stk na kontrolu dpf. Ze sve pravomoci to klidne muze udelat.

Podle mne je to jen otazka casu nez to nejake lobby protlaci. Staci kdyz bracha brachy bude mit vetsi firmicku na cisteni a prodej dpf a kontroly budou na dennim poradku. Protoze vsichni vime jak to v kocourkove chodi.

Jestli je lepsi teda dpf vybit ven nebo cistit a regenerovat at si kazdy odpovi sam. A sorry, ale ten kdo nema money nebo cas na to aby jednou zacas protah auto po dalnici nebo po lepsi ceste aby se spustila regenerace, tak si mel koupit benzina, protoze asi moc nejezdi a vyslo by ho to asi nastejno. Nedokazu si predstavit ze bych si poridil 535d na nekolika kilometrove priskoky po meste.

Napsal: pát 21.09.2012 09:48
od hurvajs77
Souhlasim matiz. Osobne me stvou lidi, ktery proste koupit naftu, kdyz odejde DPF tak ho proste vyriznou. Pokud nemaji na opravu, nemaji si kupovat naftu. Nejde o ekologii, ale o to, ze tam proste byt ma. Osobne bych se k temhle kontrolam priklanel.

Napsal: pát 21.09.2012 10:20
od JaraX
ty voe, ale o tu ekologii jde poměrně hodně, stary nafty měli o dost menší škodlivost než ty novy.