Napsal: stř 19.09.2012 23:35
Zdravím přítomné, právě jsem se zaregistroval a hned se zkusím vetřít s příspěvkem a pár dotazy. Zatím jsem měl v životě jen atmosférická benzínová auta, momentálně tři a půl roku Subaru Legacy Combi 2.0/121 kW, předtím šest a půl roku Mercedes C200/100 kW, ještě předtím Audi 80 taky v benzínu atd. Výhledově jsem si dělal zálusk na něco se silnějším motorem, mlhavé představy obnášely třeba Legacy Combi 3.0 H6/180 kW jako rodinné přibližovadlo, popř. v delším horizontu (rodina musí mít zatím přednost) nějaké starší WRX (STi) na hraní apod., ale změnu auta jsem neplánoval hned teď. Jenže jsem aktuálně přes blízkého příbuzného dostal tip na odkoupení služebního auta pana nejvyššího od nich z firmy. Jde o BMW 530xd Touring, 12/2006, nalítáno 225 tis. km většinou na dálnicích, manuál, ve slušné výbavě, za poměrně zajímavou cenu, ve které se ale odráží nutnost určitých investic. Každopádně auto je kupované nové v ČR a dosud servisované v autorizáku, poslední servis proběhl teprve před dvěma tisíci km. Naprosto jasná a známá historie, což je okolnost, která mě láká. Vím, je to charakterem úplně odlišné auto od těch, která jsem zatím měl, ale v hlavě to mám už porovnané a počítám s tím, že auto bude o dost těžší a méně obratnější oproti Subaru, ale po zkušební jízdě mě zase přesvědčilo těch 170 kW, krouťák a zátah, suverénnost na dálnici, pohoda na palubě a určité zvětšení vnitřního prostoru. Řadu E60/E61 má několik kamarádů v mém okolí, jeden z nich mi to projel, srovnal se svým autem, nic tam nevrže, nemlátí, takže mě ke koupi taky pošťouchl a auto mi doporučil. Takže jsem už podepsal kupní smlouvu, auto brzy přebírám a snad nebudu nikdy litovat 
No a po rozvláčném úvodu ty dotazy k určitým zjištěným negativům:
1) Auto píše zbývající životnost DPF už jen 11 tisíc km. Nový stojí okolo 40 tisíc Kč, což se mi moc investovat nechce. Zároveň nechci DPF vyrabovat, protože s tím je nevyhnutelně spojený zásah do SW. Navíc DPF je sice nesmysl v tom, že zvyšuje spotřebu, což rozhodně eko není, ale smysl má zase v tom, že zachycuje většinu sazí způsobujících leukémii - čím modernější diesel, tím jsou menší saze a tím jsou i nebezpečnější (jejich snazší průnik hluboko do těla). Nehodlám to dýchat já nebo moje rodina, např. při studených startech v garáži apod. Takže hledám střední cestu, tzn. odborná renovace DPF (rozhodně ne něco jako gumová palice a wapka doma na dvoře apod.). Máte někdo praktickou zkušenost s firmou DPF engineering (Praha - Lahovice)? Mají teď všude reklamní PR (např. http://www.novinky.cz/komercni-clanky/2 ... rukou.html), nevím, co si o tom myslet, dobré zboží nebo služba se většinou spíš chválí samo a rychle se to rozkřikne i bez reklamy, ale na první počtení to nezní špatně. Nebo víte o jiné osvědčené firmě provádějící renovaci DPF?
2) Auto nejde zamknout centrálem na DO, musí se zamykat klíčkem. Problém je prý podle BMW servisu u 5. dveří, kde je přerušený nějaký kabel. Nový kabelový svazek v BMW (nebo cena celé opravy, už nevím) údajně 12 tisíc Kč. Myslím, že by to zvládl dát do kupy nějaký renomovanější autoelektrikář i bez potřeby kupovat celý svazek. Napadá někoho nejpravděpodobnější místo porušení kabeláže? Mám hledat někde v místě zadního konce střechy, kde jsou panty 5. dveří? Nebo jinde? Řešil jste někdo stejný problém?
3) Nepohybuje se zadní stěrač. Při odklopení samotného okna (ne celých 5. dveří) je poznat, že mechanismus pohonu stěrače zřejmě funguje, ale když se zavře okno, tak stěrač prostě nechodí, je slyšet jen takové cvakání, ale nepohne se. Čím začít? Styčným bodem pohonu stěrače na dveřích se samotným stěračem na okně? Nebo bývá zatuhlý samotný stěrač?
Jinak by auto mělo být toho času zcela OK.
A ještě jeden dotaz - jak to udělat, abych mohl přehrávat vlastní MP3 kompilace přímo z USB, jako to dělám v současném autě, a nemusel se vracet k velkému množství CD nebo k vypalování kompilací na CD? V autě jsem USB slot nenašel, jen vzadu mezi sedačkami jsem viděl AUX in.
Předem díky za poznatky.
No a po rozvláčném úvodu ty dotazy k určitým zjištěným negativům:
1) Auto píše zbývající životnost DPF už jen 11 tisíc km. Nový stojí okolo 40 tisíc Kč, což se mi moc investovat nechce. Zároveň nechci DPF vyrabovat, protože s tím je nevyhnutelně spojený zásah do SW. Navíc DPF je sice nesmysl v tom, že zvyšuje spotřebu, což rozhodně eko není, ale smysl má zase v tom, že zachycuje většinu sazí způsobujících leukémii - čím modernější diesel, tím jsou menší saze a tím jsou i nebezpečnější (jejich snazší průnik hluboko do těla). Nehodlám to dýchat já nebo moje rodina, např. při studených startech v garáži apod. Takže hledám střední cestu, tzn. odborná renovace DPF (rozhodně ne něco jako gumová palice a wapka doma na dvoře apod.). Máte někdo praktickou zkušenost s firmou DPF engineering (Praha - Lahovice)? Mají teď všude reklamní PR (např. http://www.novinky.cz/komercni-clanky/2 ... rukou.html), nevím, co si o tom myslet, dobré zboží nebo služba se většinou spíš chválí samo a rychle se to rozkřikne i bez reklamy, ale na první počtení to nezní špatně. Nebo víte o jiné osvědčené firmě provádějící renovaci DPF?
2) Auto nejde zamknout centrálem na DO, musí se zamykat klíčkem. Problém je prý podle BMW servisu u 5. dveří, kde je přerušený nějaký kabel. Nový kabelový svazek v BMW (nebo cena celé opravy, už nevím) údajně 12 tisíc Kč. Myslím, že by to zvládl dát do kupy nějaký renomovanější autoelektrikář i bez potřeby kupovat celý svazek. Napadá někoho nejpravděpodobnější místo porušení kabeláže? Mám hledat někde v místě zadního konce střechy, kde jsou panty 5. dveří? Nebo jinde? Řešil jste někdo stejný problém?
3) Nepohybuje se zadní stěrač. Při odklopení samotného okna (ne celých 5. dveří) je poznat, že mechanismus pohonu stěrače zřejmě funguje, ale když se zavře okno, tak stěrač prostě nechodí, je slyšet jen takové cvakání, ale nepohne se. Čím začít? Styčným bodem pohonu stěrače na dveřích se samotným stěračem na okně? Nebo bývá zatuhlý samotný stěrač?
Jinak by auto mělo být toho času zcela OK.
A ještě jeden dotaz - jak to udělat, abych mohl přehrávat vlastní MP3 kompilace přímo z USB, jako to dělám v současném autě, a nemusel se vracet k velkému množství CD nebo k vypalování kompilací na CD? V autě jsem USB slot nenašel, jen vzadu mezi sedačkami jsem viděl AUX in.
Předem díky za poznatky.