Stránka 1 z 2
Napsal: úte 11.09.2012 21:00
od mitman
Ahoj,
tak jsem si pořídil E39 530d v automatu.
Ale příjde mi, že ten automat je nemocný. Občas mi při jízdě na D a kolikrát i když je zapnutý tempomat, hodí převodovka hlášku "Trans. failsafe prog." a je to pak celý líny, máte s tím někdo zkušenosti?
Když jedu v klidu na D tak převodovka "cukne" při přeřazení.
Jinak když jednu na S nebo se sekvenčním řazením tak to chybu nehází a se sekvenčním dokonce mi příjde, že ani neškube. Čím víc jedu ve vyšších otáčkách, tím se to projevuje méně.
Jo a ještě při klidné jizdě mi příjde, že to tak lehounce poškubává.
Olej v převodovce byl prý měněný cca před 900km. Takoukal jsem jestli je ho tam dost (bočním šroubem nad vanou převodovky) a při povolení se olej začal tlačit ven, takže je ho tam asi dost (je nějakej jinej nalejvací šroub než ten boční?) Kontroloval jsem to při zařazeném D, nemohlo to mít vliv?
Má někdo alespoň tušení, co by mohlo být v té převodovce špatně a kolik by to stálo?
Převodovka je: A5S 360R.
datum kdy auto slejo z linky je 23.11.1999
Foto:
Info podle vin:
http://bmwvin.com/?vin=WBADP81030GS86702
A jakou diagnostiku koupit domu?
Aktuální seznam problému (když mi někdo poradí, budu vděčen):
1) Automatická převodovka GM - cuká, skáče do nouzáku - v řešení
2) Xenonová světla svítí do země, kde je problém?
3) Nefunguje motorek v mechanice navigace - v řešení
4) Ventilátor klimatizace nemá lopatky - v řešení
5) Jeden zadní měch se vyfukuje - asi jedině výměna že?
6) Brzdový destičky (snad, doufam, že kotoučce budou OK)
Napsal: úte 11.09.2012 22:57
od Risa525
sry za OT...do automatu nedělám a určo ti tu kluci poraděj ale auto máš krásný....hod do sekce "klubová auta" svuj příběh...jiná zrcátka...M-pak mlhy+M grill a nemá to chybu

Napsal: úte 11.09.2012 23:35
od Killingman
Repas automatu, dej hledat, cena 30-50.000.
Napsal: stř 12.09.2012 01:07
od rooc
Olej zmeris narovine jedine s nastartovanym motorem pri zarazenem P, muze ho tam byt malo, pokud je menen pred 900km musi byt krasne cervenej, nebo moznost ze ex majitel vedel ze jde prevodovka do hajzlu, zavolal vlastika plaminka, ten poradil vymen olej, nepomohlo=kvapem bazar....ale doma ten automat nezkontrolujes. Muze tam byt spatnej olej, muze ho byt malo, nebo i moc, nebo a nejhur, je ta spanzka v hajzlu
Napsal: stř 12.09.2012 07:33
od Couloo
Pokud si ho teď někdy koupil,tak bych asi žádal nějakou náhradu škody alespoň částečnou.Myslím, že právo na to máš pokud tato závada nebyla uvedena v kupní smlouvě či předávacím protokolu. Jinak auto krasavec ty kola jsou bomba.
Napsal: stř 12.09.2012 08:13
od Risa525
Couloo píše:Pokud si ho teď někdy koupil,tak bych asi žádal nějakou náhradu škody alespoň částečnou.Myslím, že právo na to máš pokud tato závada nebyla uvedena v kupní smlouvě či předávacím protokolu. Jinak auto krasavec ty kola jsou bomba.
tak myslím že s tou škodou neuspěješ...stačí dát do smlouvy 1-2 šikovné věty a věř že i kdyby ti šlusla převodovka cestou od původního majitele tak si více méně v prd... bohužel
edit: kamarádovi klekl passat B7 přímo při cestě od bývalého majitele....rozsvítilo se mazání...následovalo klepání a šlus....byl rád že po tahanicích dostal 10tis.....a to ujel cca 200km....ty s v BMW udělal určitě už daleko více km
Napsal: stř 12.09.2012 08:17
od mitman
Risa525 : Jo něco tam hodim

jinak zrcatka, grill a mlhy jsou v planu
Killingman: No bude to asi palka
rooc: Ok, diky za tip, dneska zajedu znova nad jamu, dam tam P a nahodim motor a uvidim jak ten olej vypada a jestli bude i tak vytejkat, tak je ho tam asi dost.
Couloo: Kupoval jsem 7.9, takže je to opravdu chvíli, s tou náhradou to zkusím, volal jsem bývalému majiteli a je ochoten se nějak domluvit. A díky taky se mě líbí
Dneska ráno už jsem se skoro "Trans. failsafe prog." nezbavil. Vyjel jsem z Pardubic a po 14km to už zas hodilo tu hlášku. Tak jsem zastavil, vypnul .. počkal asi 5 min, nastartoval a jel jsem asi tak 500m a znova

Napsal: stř 12.09.2012 08:20
od Risa525
mitman píše:Risa525 : Jo něco tam hodim

jinak zrcatka, grill a mlhy jsou v planu
Killingman: No bude to asi palka
rooc: Ok, diky za tip, dneska zajedu znova nad jamu, dam tam P a nahodim motor a uvidim jak ten olej vypada a jestli bude i tak vytejkat, tak je ho tam asi dost.
Couloo: Kupoval jsem 7.9, takže je to opravdu chvíli, s tou náhradou to zkusím, volal jsem bývalému majiteli a je ochoten se nějak domluvit. A díky taky se mě líbí
Dneska ráno už jsem se skoro "Trans. failsafe prog." nezbavil. Vyjel jsem z Pardubic a po 14km to už zas hodilo tu hlášku. Tak jsem zastavil, vypnul .. počkal asi 5 min, nastartoval a jel jsem asi tak 500m a znova

tak je fajn že se k tomu předchozí majitel staví takto....to máš kliku....ne vždy to dopadne takto....
jinak sem si všiml že někdo nastříkal přední M-pak lišty do barvy...kup nové černé aby to ladilo se zbytkem auta...1 kus stojí cca 400kč
a krytka díry na tažné stojí cca 100Kč

Napsal: stř 12.09.2012 08:44
od mitman
Risa525: Jo to mám taky v plánu

aby to prostě ladilo
Doufám, že předchozí majitel z toho pak nebude chtít cuknout a že se s ním domluvím nějak rozumně.
Muj hlavní problém je teď převodovka

zkusím sehnat někoho s diagnostikou v okolí Pardubic nebo HK, jestli z toho něco vyčte nebo ne.
Napsal: stř 12.09.2012 13:23
od Killingman
Napsal: stř 12.09.2012 16:32
od mitman
Dík za tip
Jinak předpokládám, že tu od ZF tam nedostanu co? jedine tu od GM?
Napsal: stř 12.09.2012 18:24
od pepino5xx
Zkus nejdřív smazat adaptační hodnoty automatu.
Na E34 540iA (jo jinej automat), taky pocukával, ale nepsal chybu, pak se auto odstavilo, baterka odpojena a pak po zapojení řadil jak víno a řadí pořád krásně, není to poznat

PS: taky pár tkm po výměně oleje...
Napsal: čtv 13.09.2012 10:35
od Killingman
Tak mě zase smazání adaptačních hodnot přihodilo chybu převodovky

Když mi to mladá přivezla, tak to kopalo mezi 3-4 při zatížení na D nebo na S, při manuálním řažení to chodilo v pohodě a když se nešlapalo na plyn tak taky v klidu.
Vymazali se adaptační hodnoty, z 3 na 4 a píp - displej ukázal chybu převodovky a jel jsem na dvě rychlosti, do kopce se to nechtělo rozjet. Podle mého bývalý majitel udělal něco, aby to nepsalo chybu a ignorovalo to, že má v hajzlu lamely

Napsal: sob 15.09.2012 13:25
od mitman
Tak příští týden jde autíčko do servisu na opravu.. tak uvidime, jak to dopadne.
Pepino: No jo, 540i maj alespon převodovku

a ne tohle od GM .. ale kdyz to bude po oprave, tak to snad vydrzi
Až to bude po mechanicky strance v pohodě, tak začnu něco dělat s tim vzhledem

v planu mám faceliftový světla s AE a m-paketovy narazniky (současný přední je laminátová kopie a to se mi moc nelíbí) a časem i jiný zrcátka.
Teď si chci domu kupovat nějakou diagnostiku jen tak, abych se udržoval v obraze, myslíte, že bude fungovat BMW Scanner 1.4 s redukcí z ODB na kulatej 20-ti pin? Nebo co máte odzoušený? Nechám si rád poradit

Napsal: pon 17.09.2012 18:59
od mitman
Tak auto je zatím stále v servisu, ale vyndal jsem si z něj pár věcí a ty teď opravuju.
Ale mám problém s mechanikou navigace. Někdo tam narval 2 cd (s hudbou) a ty se tam zasekli a něco se tam rozbilo, takže jsem to dneska rozebral a dal dohromady. Konečně to zas cd papa a vysouvá jak má, ale nechce se mi roztočit to CD, neměl někdo podobnej problém? Bojim se, že to bude motorek a jestli jo, tak doufam, že tam bude pasovat z nějaký starý mechaniky co mám doma.
Jinak u převodovky podle servisu co dělali diagnostiku, tak je v prdeli solenoid (převodovka tam nemůže dostat 5. stupeň a nebo hodně blbě) kolik může stát solenoid do toho automatu? Ona už takhle to bude pálka, ale abych měl přehled

Napsal: úte 18.09.2012 20:41
od LukesE39
Napsal: úte 18.09.2012 21:15
od Killingman
LukesE39 píše:http://auto.bazos.cz/inzerat/18383003/Automaticka-prevodovka-BMW-530d-330d-135kw.php

Jaky je rozdil mezi 135 a 142KW verzi prevodovky? Vi to nekdo prosim?
Napsal: pát 21.09.2012 11:13
od mitman
LukesE39: Díky za tip.
Killingman: A oprvdu tam nějaký je?
Další problémek:
Světla byla přitáhnuta nějakou sponou k držákům v motorovém prostoru, když jsem ty spony přestřihl, světla začla svítit do zěmě, což sem tak nějak předpokládal. Dá se tohle nějak opravit? Nebo jedině nová světla?
Napsal: pát 21.09.2012 12:33
od LukesE39
Řekl bych, že máš tenhle problém:
http://aukro.cz/opravna-sada-svetla-bmw ... 46978.html
Ostatně tak, jako asi každá druhá E39

Napsal: pát 21.09.2012 14:07
od Velvetek
Pokud někdo přeci přitahoval celý světlomet aby to svítilo v pořádku, tak mu asi celé světlo nedrží tam kde má, ne? Pokud by bylo světlo normálně uchycené, tak by musel štelovat parabolou.
- navíc jsi mu poslal odkaz na tyčky na světla poface. Na předface koupí normálně v BMW a jsou kolikrát i levnější než se objevují na inzerátech apod...
Drží světlo normálně 4 šrouby nebo máš ulámené ty plastové packy?