Stránka 1 z 2
Napsal: úte 04.09.2012 19:47
od gas71
Ahoj odborníci
Mám 528i (m52)(r.v.1997) nedávno mi začalo cvakat v motoru a než se pustím do nějakých radikálnějších oprav,tak bych chtěl slyšet váš názor co by to mohlo být a zda-li s tím má někdo osobní zkušenosti.
Většinou to začne dělat až po jízdě jak je motor zahřátý.Za studena nic.Někdy jezdím několik dní bez 'cvaknutí' a někdy to cvakání přestane z ničeho nic.
Tomuto cvakání dříve předcházelo při studeném startu-nepravidelný chod motoru při volnoběhu,chvění,vibrace a zatím dodnes přetrvává taky.
Jinak,aby jste byly v obraze,tak vám zde dávám link s videem,které jsem našel a je to uplně přesně stejné:
http://www.youtube.com/watch?v=NIfMGLm1 ... re=related
díky za odpovědi

Napsal: úte 04.09.2012 19:57
od andree
To chvění motoru a nepravidelný chod by moh dělat špatný olejový separátor, ale cvakání nevím...
Napsal: úte 04.09.2012 20:03
od gas71
Taky nad tím separátorem přemýšlím,ale je tam přesně před rokem měněnej (origo).
Napsal: úte 04.09.2012 20:08
od andree
Ale tedka jsem si vzpoměl že jsem na joutubku viděl video taky s cvakáním a byl to vadnej DISA ventil. A taky tam bylo pískání, cvakání a nepravidelnej chod
Napsal: úte 04.09.2012 20:21
od andree
Napsal: úte 04.09.2012 20:24
od Angelos
Mě zase napadá rozvodový řetěz, ale ten se začíná ozávat až někdy u 300-400 tis. pokud se nepletu.
Napsal: úte 04.09.2012 20:32
od ada540i
Takhle chrochtá i VANOS...
Napsal: úte 04.09.2012 20:39
od gas71
To jsem zvědavěj co to teda je

Jinak u mě ten zvuk je slyšet spíš jako by od klapky u sání ,směrem pod ventil dekl(zadní část)
Napsal: stř 05.09.2012 14:36
od LukesE39
Co hydroštely? Když se ohřeje olej?
Napsal: stř 05.09.2012 14:48
od andree
to ne to by bylo slyšet všude podle mě, měl jsem je u ochcávky a bylo to slyšet at si byl kde si byl, já bych to viděl na ten DISA ventil. Zkus ho pročistit, to většinou postačí
Napsal: stř 05.09.2012 15:20
od gas71
andree píše:to ne to by bylo slyšet všude podle mě, měl jsem je u ochcávky a bylo to slyšet at si byl kde si byl, já bych to viděl na ten DISA ventil. Zkus ho pročistit, to většinou postačí
copak je ten DISA ventil?nebo kde leží v motoru?
Napsal: stř 05.09.2012 15:28
od gas71
LukesE39 píše:Co hydroštely? Když se ohřeje olej?
No to právě ještě nevim zda to jsou 100%hydroštely.Ano dělá to až se olej ohřeje.Zvuk stejný jako na tom videu co jsem přidal v prvním komentáři-samozřejmě až je motor na teplotě.
Též přemýšlím zda olej neošetřit nějakým olejovým stabilizátorem.
Dneska jsem například jel a chvilku to cvakalo více,chvilku méně i méně hlasitěji za nejakou chvilu vubec..A hlavně jak to začalo cvakat,tak z ničeho nic.Do té doby sametovej chod.
Napsal: čtv 06.09.2012 10:38
od andree
No je to krabička hned za měrkou oleje. Asi takhle ti to popíšu...

vyndáš airbox a drží na dvou torxech.
Napsal: čtv 06.09.2012 21:48
od Berserg
Až příjdeš na to v čem byl zakopaný pes tak to sem určitě hod-mám asi stejný problém+stejné auto...! A jen se zeptat, nevím jestli jsi psal...byl jsi na diag?
Napsal: pát 07.09.2012 16:24
od gas71
Tak...nechci šířit paniku,ale s určitostí 90% to jsou rozvody mi automechanik řekl,takže nová rozvodová sada...V pondělí nebo utery mu budu dávat auto na kontrolu,tak řeknu co to přesně je nebo bylo.

Napsal: sob 08.09.2012 20:33
od skoty78

... tak pak dej vedet na kolik takova sranda prijde pokud to jsou rozvody... ja mam e39 1998 najeto 245tkm a asi zatim v pohode , ale bojim se toho.....
dik za info..skoty
Napsal: ned 09.09.2012 08:47
od zverbo
Hydrostely + spatny olej /tym myslim vyskozita ne že je projetej/ super kombinace.
to jako sičeni a jemne klepáni sou hydráče.
Spatna vyskozita je to mlateni motoru s nejakym tym šelestom ako keby vačka.
528i co som mal predtym mala 380.000km a stacilo vymenit ten spravny olej a až na hydrače se vsetko ostatne stratilo!
Napsal: ned 09.09.2012 19:36
od gas71
zverbo píše:Hydrostely + spatny olej /tym myslim vyskozita ne že je projetej/ super kombinace.
to jako sičeni a jemne klepáni sou hydráče.
Spatna vyskozita je to mlateni motoru s nejakym tym šelestom ako keby vačka.
528i co som mal predtym mala 380.000km a stacilo vymenit ten spravny olej a až na hydrače se vsetko ostatne stratilo!
Ano i nad tim jsem přemyšlel proto první vymením olej at jsu chytřejší.Tehdy mi v servisu dávali elfa 5w40,ale občas si moje 2.8 oleje pápne a doplňoval jsem Castrol 5w40,tak možná to je ta chyba.
Přemýšlel jsem zda-li koupit 10w40 protože už je to jenom přece 15let starý auto/motor a nikdo neví kolik má naběháno,ale jezdím hlavně město-brzda plyn,tak jsem nakonec pořídil Mobil1 5w50,tak uvidim po výměně.
Napsal: pon 10.09.2012 14:47
od Hanz
M52 DISA ventil nema, az M54 (525/530i)...
Napsal: pon 10.09.2012 20:50
od ACDC
M52 Disu teda má (2,8 E46)