Stránka 1 z 2
Napsal: úte 04.09.2012 14:57
od wladimach
Mám BMW 530d s automatem a nemůžu se dostat se spotřebou pod 10 litrů. Mám ho nové. Slyšel jsem něco o tom že se musí napojit na diagnostiku a smazat údaje o tom jak jezdil předchozí majitel, že se převodovka naučí... Jinak s autem nic není... Poradí někdo?
Napsal: úte 04.09.2012 15:30
od jarda
1) po okreskách musí jezdit pod 8, ale po Praze je 10 v normě
2) změřit si reálnou spotřebu podle tankování, ne podle BC
3) vyčíst chyby diagnostikou
Mazání adaptací v převodovce je fáma, přizpůsobuje se to okamžitému stylu jízdy, ne dlouhodobému.
Napsal: úte 04.09.2012 15:33
od matiz
Jaky je rezim provozu toho auta, jestli to jsou skoky po meste, hodne studenych startu a razantnejsi dynamika jizdy, docela bych te spotrebe veril.
Napsal: úte 04.09.2012 19:23
od Mára
Ex. 525d 120kw automat okolo 9l na 16" kolech,teď 525d 145kw automat do 8l na 19" kolech,
Napsal: úte 04.09.2012 21:57
od Haste
Muzu se zeptat, co ma spolecneho spotreba a velikost disku?
Napsal: úte 04.09.2012 22:01
od JohnyB
vetsi disk = vetsi odstrediva sila = vetsi spotreba

Napsal: úte 04.09.2012 22:44
od Haste
JohnyB píše:vetsi disk = vetsi odstrediva sila = vetsi spotreba


Osobne jsem zvedavy, s cim kdo jeste prijde

Napsal: úte 04.09.2012 23:27
od matiz
Ja myslim ze z informaci co pan podal je nemozne cokoliv konkretniho rict, protoze myslim si ze zasadni je kde to auto jezdi a jak jezdi. Verim tomu ze mesto, kolony a zacpy tech 10 udelaji naprosto v pohode a autu nemusi vubec nic byt. Dale to muze byt taky 530xd - dalsi palivo navic...
Napsal: stř 05.09.2012 08:01
od cajoch
ono jde taky o to, že když jeden přejde z manuálu na auto, zvlášť ve městě to chce cvik, mě to první 2 nádrře taky žralo víc, bnež sem se naučil včas dávat nohu z plynu....
jinak 530 DA žere čistě město (semafory, stání atd) kde 12 cti....však má v TP pro město normovanou spotřebu 11.6....
Napsal: stř 05.09.2012 09:08
od Indian
wladimach píše:Mám BMW 530d s automatem a nemůžu se dostat se spotřebou pod 10 litrů. Mám ho nové. Slyšel jsem něco o tom že se musí napojit na diagnostiku a smazat údaje o tom jak jezdil předchozí majitel, že se převodovka naučí... Jinak s autem nic není... Poradí někdo?
Zdravím, můžeš bejt v klidu mám to samé auto a tu samou spotřebu jako ty mám tam 19tky, 245x35.Měnil jsem i váhu vzduchu motor táhne krásně plynule jede parádě takže tu spotřebu neřeším a tobě radím to samé

Napsal: stř 05.09.2012 12:56
od haarosh
530D automat r.v. 2005 průměrka 8.5L 30% město a 70% mimo, kola 17" Klobouka nejezdím

Napsal: stř 05.09.2012 13:28
od Indian
haarosh píše:530D automat r.v. 2005 průměrka 8.5L 30% město a 70% mimo, kola 17" Klobouka nejezdím

Souhlas mimo město není problém jezdit kolem 8l.
Napsal: stř 05.09.2012 15:10
od Indian
haarosh píše:530D automat r.v. 2005 průměrka 8.5L 30% město a 70% mimo, kola 17" Klobouka nejezdím

Souhlas mimo město není problém jezdit kolem 8l.
Napsal: stř 05.09.2012 19:47
od Teddy
Každej, kdo má základní vzdělání v matematice ví, že spotřeba s průměrem kol souvisí zásadně!!!!!
Přesněji řečeno to co ti ukáže počítač, nebo to co spočítáš podle tachometru.

Napsal: stř 05.09.2012 20:16
od Killingman
Haste píše:Muzu se zeptat, co ma spolecneho spotreba a velikost disku?
Asi tolik, ze se 165/55 R19 nevyrabi

) Jinymi slovy, velikost disku nema s realnou spotrebou spolecnyho nic, ale sirka pneu uz ano.
Napsal: stř 05.09.2012 20:20
od HAMANN
Mě rozdíl 18" a 16" kola dělal na spotřebě průměr 1L. Samo že ty 18" byli i širší...
Napsal: pát 07.09.2012 15:23
od Sonny
Jinak adaptace automatu se daji smazat i bez pripojeni na PC. Zapalovani do polohy cislo 2 (posledni pred startem motoru) - mozna staci i 1 (rozsvicene zakladni kontrolky, ale nemam vyzkouseno) a drzet 30 sec. plny (kick-down) plyn. Idealne pak jezdit na co nejmin plynu par kilaku..
Napsal: pát 07.09.2012 16:52
od wladimach
Sonny píše:Jinak adaptace automatu se daji smazat i bez pripojeni na PC. Zapalovani do polohy cislo 2 (posledni pred startem motoru) - mozna staci i 1 (rozsvicene zakladni kontrolky, ale nemam vyzkouseno) a drzet 30 sec. plny (kick-down) plyn. Idealne pak jezdit na co nejmin plynu par kilaku..
a zobrazi se mi pote neco?
Napsal: pát 07.09.2012 19:26
od Teddy
Vážení, průměr kol spotřebu neovlivní téměř vůbec (možná tisícinky litru). naprosto zásadně ale ovlivní měření ujetý vzdálenosti podle který pak tu spotřebu počítáte.
Čim větší průměr kol, tim menší naměříte ujetou vzdálenost.
Kdo tomu nevěří a nedokončil matematiku na základní škole tak ať si měří ujetou vzdálenost např. GPSkou.
Průměr disku taky nehraje roli. Roli hraje celkovej průměr kola. Asi tu nemá smysl mluvit o vztahu obvodový a úhlový rychlosti. To už je přecijen středoškolský vzdělání.
a nemyslim to jako urážky. Jen mě neskutečně baví některý geniální postřehy, který tu čtu.
Napsal: sob 08.09.2012 10:51
od Indian
Hezká debata

. Je to přece uplně jasný že spotřeba se odvíjí od valiveho odporu gum. Takže 275tky budou vždycky potřebovat víc sily a tedy více paliva na to aby se otočily, ale to snad každej ví ne? Průměr je irelevantní, když pomineme větší váhu disku a gumy vzhledem k většímu průměru.