Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 30.08.2012 13:23
od kkarel
Chtěl jsem se zeptat na to zda a případně kdy měnit olej v manuální převodovce a diferencilatu? Vím, že náplně jsou tzv. doživotní, ale otázkou je co je to doživotní a jak dalece jde o technický či marketingový pojem. Zkrátak zda je rozumné olej po nějakém nájezdu vyměnit a pokud ano po jakém 100k km?
Pokud ano jaké jsou náplně v převodovce, diferenciálu a co tam nalít?
Konkrétně jde o 530D.

Napsal: čtv 30.08.2012 17:57
od starynovy
60 000, do prevodovky 75W90, do diferaku 75W140 .. ale nenapisal si ci mas automat, alebo dokonca LSD..

Napsal: čtv 30.08.2012 18:51
od kkarel
Píšu, že mám mauál. :)

Napsal: čtv 30.08.2012 18:52
od starynovy
tak napriklad CASTROL 75W140 Transaxle.

Napsal: čtv 30.08.2012 20:39
od kkarel
Trochu jsem patral, převodovku mám
Transmission Model GS5-39DZ
Transmission Oil 1.55 Liter
Rear Axle Oil 1.20 Liter
V převodovce je originál MTF-LT-2 a v diferenciálu pravděpodobně BMW SAF-XO

Napsal: pát 31.08.2012 14:10
od kkarel
Podle všeho patří do diferenciálu 75W/90 GL5 dokažete to někdo srovnat s 75W140 tedy například Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140 1L
Porovnání parametrů jsem sice našel, ale popravdě z toho nejsem moc moudrý
http://www.ge39.com/files/SAF_XO_SAF_XJ_B1174_96.pdf
Další věc při potřebě 1,2l se mi nechce kupovat 2x1l neprodává někdo rozlévané převodovkové oleje?

Převodovka MTF LT2 je nejspíše SAE 75w80 API GL-4, co jsem tak koukal lidi tam leji kde co včetně ATF olejů. Není zde nějaký odborník na oleje,který by dokázal doporučit co použít. Zatím se kloním k něčemu jako Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 tedy SAE 75W-90, API GL-4+.


Pro zajimavost, tady nějaký amik udělal foto návod
http://bimmerboard.com/forums/posts/189240/

Napsal: pát 31.08.2012 21:14
od bibikuba
no já taky už delší dobu chci vyměnit olej v manuální převod. mám MTF-LT-1 což je vlastně to samo co MTF-LT-2 a příspěvky o náhradě za ATF-kdy se pak dodržuje interval,jsem taky četl....Ještě jsem teda nic nescháněl ale asi koupím origo teda MTF-LT2,každej totiž doporučuje něco jinýho :x :x no ještě uvidim co tuná vymyslíte a vyštouráte :D

Napsal: sob 01.09.2012 16:10
od kkarel
Tak tady jsou současné poznatky.
Převodovka
stejnou originální specifikaci jako originální 'MTF-LT-2': BMW Part No. 83 22 0 309 031
má olej Fuchs TITAN SINTOFLUID SAE 75W-80 a pak také americké oleje Red Line D4 ATF respektive MTL. Red Line je v CR asi pasé, ale oleje Fuchs lze běžně koupit
http://www.fuchs-europe.com/uploads/med ... 3-2012.pdf
http://www.oleje-fuchs.cz/zbozi/titan-s ... ni-vozidla

Diferenciál
tady je situlace jednoduší original specifikaci BMW má třeba TITAN SINTOPOID SAE 75SW-90 , ale v podstatě lze použít libovolný SAE 75W-90 GL5, za high tech asi jde považovat MOTUL GEAR 300 75W90 a podobné.

Pokud bude čas zkusím porovnat vlastnosti a složení MTF-LT-2

Napsal: sob 01.09.2012 20:54
od ACDC
Zašel jsem do bmw, zadal vin, našli ten správný, stočili do láhví, za 15 min jsem odcházel o cca 1000,- lehčí..