Stránka 1 z 3
Napsal: čtv 30.08.2012 01:32
od Haste
Zdar,
mel bych mozna hloupy dotaz, ale vsiml jsem si podivneho chovani ukazatele okamzite spotreby na me E39 525i - manual.
Ukazatel okamzite spotreby jde od 0 do nejakych 30l/100km. Kdyz dam plny plyn na jednicku nebo dvojku, tak auto tahne opravdu vyborne a ukazatel okamzite spotreby se zarazi o max, tj 30+ l/100km, coz mi prijde v poradku.
Jakmile dam plny plyn na trojce, tak je videt, ze se ukazatel uz nedostane na 30l, ale zastavi se o neco niz.
A dal uz se to snizuje. Tj na ctverku se ukazatel pri plnem plynu zastavi zhruba na 24l a na petce se drzi dokonce jen na 21l/100km a to i na vyssi otacky (3500rpm).
Z toho to vypada, ze cim vyssi mam zarazeny stupen, tim mene paliva motor chlasta a tudiz bude i mensi vykon. Vsiml si toho jeste nekdo? Da se to nejak zmenit?
Diky.
Napsal: čtv 30.08.2012 01:45
od Darel
Napsal: čtv 30.08.2012 01:55
od Haste
Napsal: čtv 30.08.2012 06:30
od KKKuba
jj logicky bude menší spotřeba. Když bude mít motor 3000ot na jedničku a 3000 na pětku tak asi bude trošku rozdíl jak daleko za určitou dobu dojedeš, ne? Motor chlastá stejně, jen dál dojedeš... Selskej rozum..

Napsal: čtv 30.08.2012 08:12
od cajoch
ty pane vůbec nevíš, jak auto funguje.....
když dáš plnej na dvě, kvalt je lehkej, motor letí do otáček a palivo teče...
když dáš plnej na 5, kvalt je těžkej motor jde do otáček pomaleji (násobně vyšší rychlost a tím i jízdní odpor...no a protože v tu chvíli nemůže motor pobrat tolik otáček a tolik paliva, řj tam stříká právě tolik paliva, aby stačilo shořet, nezávisle na tom, že ty držíš plnej...takže paliva tam jde míň...kdyby sis počkal až se ta 5 tka vytočí, taky do ní pak v rychlosti poteče těch 30 pod plným plynem...

Napsal: čtv 30.08.2012 08:58
od kupca
Logická úvaha:
Spotřeba se udává v litrech na 100 km.
Jak dlouho pojedeš 100 km na jedničku při 3500 ot/min?
Jak dlouho pojedeš 100 km na pětku při 3500 ot/min?
A kolik tedy otáček udělá motor za celých těch 100 km při jednotlivých stupních?
A proč je tedy spotřeba udávaná v litrech na 100 km při stání na místě tedy nekonečná?
Napsal: čtv 30.08.2012 10:47
od cmelak
Haste píše:
Z toho to vypada, ze cim vyssi mam zarazeny stupen, tim mene paliva motor chlasta a tudiz bude i mensi vykon.
Tak tohle je úvaha jak pojď na mně z boku

Napsal: čtv 30.08.2012 10:59
od RomanM3

je to jak píše Kupca: když auto stojí, tak na volnoběh jde do motoru minimum paliva, ale to minimum se dělí aktuální rychlostí, tedy nulou. cokoli, i sebemenší číslo, vydělené nulou se rovná nekonečno - na kalkulačce to ale nepočítej, ta napíše E, jako error, protože již i student ZŠ, či ZVŠ ví, že nulou nelze dělit. no na střední a na VŠ se už dozvíš, že ne vše, co se na ZŠ učí, je tak docela pravda. no a pak když jedeš na jedničku, tak jedeš řekněme 20km/h a do motoru teče xy paliva - proto vychází spotřeba vysoko. motor hodně točí, teče do něj celkem dost paliva a toto množství se ale dělí jen nízkou rychlostí. když pak jedeš na pětku, do motoru teče bych řekl ještě mnohem více paliva než na tu jedničku (je větší zátěž motoru, kvůli rapidně vyšším odporům prostředí - valivý odpor pneu, aerodynamický odpor atd roste exponenciálně s rychlostí), jenže toto číslo se již dělí např 100, nebo i více, protože jedeš 100 nebo i více km/h. proto se už ta ručička nedostane tak vysoko
Napsal: čtv 30.08.2012 13:10
od Jendix
pokud ti to neni pořád úplně jasný.. zamysli se nad tím jak to funguje u jízdního kola.. je to úplně to samý, motor jseš ty, výkon máš pořád stejnej.. ale je otázka co máš zařazeno na přehazovačce.. stejně je to se spotřebou energie/paliva..
Napsal: čtv 30.08.2012 13:23
od ThatsMe
Neuvěřitelné, co se člověk nedozví...
Množství paliva je funkcí otáček a zatížení a s tím souvisícího množství vzduchu tak, aby u zážehového motoru se vstřikem do sání byla dodržena stechiometrická směs. Samozřejmě je okamžitá spotřeba nepřímo úměrná okamžité rychlosti, jak už tady padlo s hezkým vysvětlením. A kdyby se okamžitá spotřeba udávala v logičtějších jednotkách, např. mg/s, byla by ve shodných režimech taky (takřka) shodná, bez ohledu na zařazený stupeň...
Napsal: čtv 30.08.2012 13:51
od Risa525
když sme u té ručičky ekonoměru:
-posledních dobou mi připadá že pracuje jinak než před tím....při vyřazení mi nepadne ručička až k nule ale zůstane u 4l/100km...třeba při dalším vyřazení už je to ok....nevíte čím to?
Napsal: čtv 30.08.2012 14:09
od RomanM3
když vyřadíš v 30km/h a ve 140km/h, bude tam znatelný rozdíl. další znatelný rozdíl způsobuje teplota motoru - studený motor, nebo ohřáty po delší jízdě. pokud to není ani jedním z toho tak je to jasný: je to rozbitýýý

neboli něco je v tom autě špatně bych řekl...
Napsal: čtv 30.08.2012 14:29
od Haste
OK, potom se zeptam jeste jinak. Je u 525i E39 v poradku, kdyz je na 5. stupen pri 3000ot. na plny plyn okamzita spotreba do 21l? Zajimalo by me, kolik maji ostatni majitele, diky.
A k tem rozdilum mezi stupni... ano... jsem vul, neuvedomil jsem si, ze to je rozpocitane na 100km

Napsal: čtv 30.08.2012 14:53
od Risa525
RomanM3 píše:když vyřadíš v 30km/h a ve 140km/h, bude tam znatelný rozdíl. další znatelný rozdíl způsobuje teplota motoru - studený motor, nebo ohřáty po delší jízdě. pokud to není ani jedním z toho tak je to jasný: je to rozbitýýý

neboli něco je v tom autě špatně bych řekl...
tak věř že nic rozbitýho není...to vím

....můj názor je ten že je to v budíkách
Napsal: čtv 30.08.2012 14:55
od ThatsMe
Nemám tenhle motor, ale ta hodnota je reálná. 3000 ot je kolem nejvyššího krouťáku, tam je motor úsporný.
Napsal: čtv 30.08.2012 21:29
od KKKuba
mám e34 525i a kolem těch 20ti tam je taky...
Napsal: čtv 30.08.2012 21:40
od starynovy
je to normal, TDSo ukazuje asi 18L.. takze realne to je.
Napsal: čtv 30.08.2012 22:06
od ada540i
540i ukazuje pořád 30l

Napsal: čtv 30.08.2012 22:22
od RuDoSh
ada540i píše:540i ukazuje pořád 30l

u 850i je tento údaj v zamčeném menu :-DD
Napsal: čtv 30.08.2012 22:32
od starynovy
Rudosh> ak to na jednicku neprekona 100L tak je to stale slabe
