Stránka 1 z 1

Napsal: pon 27.08.2012 05:58
od Spirt
zdravim.chci se zeptat,konecne jsem se k tomu dostal,chci kupovat jetou automatickou prevodovku 5hp-24,mam e39 535ia 1997 a chci vedet,co vsechno budu muset vymenit,nebo ponechat,kdyz budu chtit prevodovku z 540i,544i,740i a jake rocniky budou sedet?...jsem z toho nejakej zmatenej,porovnaval jsem to pres realoem.com a zjisteni:

535i////////////540I

prevodovka-A5S 440Z-TA/////////A5S440Z-OL,TB,TE

Diff.-2,93/////////////2,93

delka kardan-1548MM///////////////1621MM

hardy spojka-LK96MM/12//////////////LK105MM/14

menic t.momentu-K31/////////////V30


jak to co nejlepe nakombinovat,aby to fungovalo spravne,a abych zachoval co nejvice org.dilu....jestli by nestacila prevodovka a treba pulka kardanu?nebo celej?kdyz diff je stejnej,ale poloosy zas trochu jiny?nebo musim i poloosy?a co ten menic?mozna jsem na neco zapomel?jo a pocitac to pobere normalne?diky moc za pomoc rady :wink:

Napsal: pon 27.08.2012 16:37
od Spirt
nikdo nikdy nezkousel? :? ...diky

Napsal: úte 28.08.2012 05:05
od Spirt
pomozte nekdo,porad nevim jak to skombinovat...to je prevodovka kratsi nebo co?kdyz je kardan delsi z 540?a hardy spojka taky vetsi?muzu to tam vsechno nechat?bude to pasovat?dekuji

Napsal: úte 28.08.2012 07:16
od JaraX
a jen blbej dotaz, proč tam chceš dávat převodovku z 540i?

Napsal: úte 28.08.2012 16:47
od Spirt
no,protoze nemohu sehnat primo z 535...bud 540.544 nebo 740/744i,tech je dost,ale aby to fungovalo spravne a hlavne neco vydrzelo...,nez zrepasuju tu starou se spalenyma lamelama :evil:

Napsal: úte 28.08.2012 17:54
od JaraX
a obvolal jsi všechny BMW experty ?
beagoo? apod. ja tudle převodovku měl a nemohl jsem ju prodat ani za 8

Napsal: úte 28.08.2012 18:15
od Rejchy
Blbě hledáš,ACDC ji prodává :wink:

Napsal: stř 29.08.2012 05:40
od Spirt
ACDC uz ji ma prodanou... :?

Napsal: stř 29.08.2012 15:10
od Rejchy
Koukám,jsou tomu tři dny.A na bazosi jsi se koukal? Taky tam jsou díly na 535i.

Napsal: stř 29.08.2012 16:44
od Spirt
jj tam je,ale 20tis za prevodovku ktera ani nevim jestli funguje davat nebudu...a je tam jedina,jinak jak rikam 540 atd...

Napsal: stř 29.08.2012 22:41
od slep
podobnou věc jsem před lety řešil, opačně - odešla mi automatická převodovka na 520i, v Alpách :cry: ale domů jsem dojel (zařadí se automaticky myslím 3 a nefunguje zpátečka) mám to kousek do Skalky u Doks kde je opravujou, měli plný dvůr porouchaných aut a cena předběžně 70tis :roll:
to si můžu koupit rovnou jiné auto.
Na zahradě mi stálo rozstřelené 730i (na dálnici v levém pruhu stál rusák s Audi, měl jsem modřiny od pásů jinak nic, ale E32 což byly a jsou nejpovedenější série BMW byl na šrot, kromě převodovky (manuál) té se nestalo nic.
Trochu jsem to poměřil a usoudil že to půjde, rozteč klika/startér, i šrouby motor/převodovka se zdály být OK motor 730i třílitr, motor 520i dvoulitr. No nepasovalo to, rozteče šroubů kterými je převodovka připevněná k motoru, myslím že je jich cca 5 + 2 startérový, seděly jen některý, dva byly úplně mimo mísu cca 15mm, protože bylo třeba dohnat axiálně mezi motorem a převod. 20mm udělal jsem z ocelové desky jakousi přírubu kterou jsem přišrouboval k motoru a do ní závity pro šrouby převodovky, už si přesně nepamatuju jak to bylo se spojkou ale byly nějaké problémy s šrouby které drží setrvačník ke klice, myslím že jsem musel použít i setrvačník z třílitru, zbytek byl už cca jednoduchý jen jsem rozřízl obě kardanky a svařil kardanku přesně na míru předek z třílitru zadek z dvoulitru, dlouho svařuju - tak to nebyl problem, neházelo to ani nevibrovalo.
Ta 520i neměla samo spojkový pedál, ale držák brzdového byl od výrobce tak, že s montáží pedálu nebyl vůbec problem.
Takto zprovozněná 520i dvoulitr mi věrně sloužila další cca 4 roky až do úplného zničení stářím a používáním auta na práci. :lol:
Nejzajímavější na celé věci je to, že tento dvoulitr po montáži manuálu jezdil 250km/h! Sice mu to trvalo dlouho než se na tuhle rychlost dostal ale s automatem jel jen 220!
Ten třílitr měl mnohem menší max otáčky motoru cca do 6tis jestli si dobře pamatuju takže dvoulitr se 7,5tis jel vskutku touto rychlostí, poslední převodový stupeň (5) je pevný = klika = kardanka tím se to vysvětluje, ale u automatu to tedy musí být jinak když na max otáčky jel "jen" 225.
Rychlosti jsem měřil stopkami + kilometrovníky na dálnici.
Tenhle Touring je k vidění u mě na zahradě na čestném místě, v pokoji odpočívá. :D

Napsal: sob 01.09.2012 00:06
od Spirt
dik za info...nebo je to tak ze je prevodovka proste stejna 5hp-24 na 540,535,544,735,740,744 ale zbytek se lisi?nebo se i ty prevodovky nejak v necem lisi?diky

Napsal: sob 01.09.2012 11:41
od starML
Tvoje převodovka má BMW číslo 24001423191. Tohle číslo si zadej do http://www.realoem.com/bmw/partxref.do . A dostaneš se na tuto stránku s porovnáním, ve kterém voze je Tvoje převodovka => díl se stejným BMW číslem http://www.realoem.com/bmw/partxref.do? ... showeur=on .

Díl 24001423191 (Výměna automatická převodovka EH) byl nalezen v následujících vozidlech:

E38 735i Saloon, M62, Evropa, Automatická převodovka (GG41) : Automatická převodovka A5S440Z
E38 735i Saloon, M62, Evropa, Automatická převodovka (GF41) : Automatická převodovka A5S440Z
E38 735i Saloon, M62, Evropa, Pravostranné řízení, Automatická převodovka (GG42) : Automatická převodovka A5S440Z
E38 735i Saloon, M62, Evropa, Pravostranné řízení, Automatická převodovka (GF42) : Automatická převodovka A5S440Z
E38 735iL Saloon, M62, Evropa, Automatická převodovka (GJ41) : Automatická převodovka A5S440Z
E38 735iL Saloon, M62, Evropa, Automatická převodovka (GH61) : Automatická převodovka A5S440Z
E38 735iL Saloon, M62, Evropa, Pravostranné řízení, Automatická převodovka (GJ42) : Automatická převodovka A5S440Z
E38 735iL Saloon, M62, Evropa, Pravostranné řízení, Automatická převodovka (GH62) : Automatická převodovka A5S440Z
E39 535i Saloon, M62, Evropa, Automatická převodovka (DE21) : Automatická převodovka A5S440Z
E39 535i Saloon, M62, Evropa, Automatická převodovka (DN21) : Automatická převodovka A5S440Z
E39 535i Saloon, M62, Evropa, Pravostranné řízení, Automatická převodovka (DE22) : Automatická převodovka A5S440Z
E39 535i Saloon, M62, Evropa, Pravostranné řízení, Automatická převodovka (DN22) : Automatická převodovka A5S440Z

Takže nejlepší je sehnat převodovku právě z těchto vozů. V jiném případě nebude sedět délka kardanu, převodový poměr, údaje tacho, elektrické zapojení. Díl se stejným BMW číslem má vždy stejné rozměry, vlastnosti a elektrické zapojení - tohle platí obecně.

Napsal: pon 03.09.2012 16:57
od Spirt
ok,diky...a kdyz nesezenu primo tuhle prevodovku z 3.5i,ale 5HP-24 z e38 96 4.4i?a k tomu koupim z e39 540i kardan diferak a poloosy?,bude fungovat elektrika spravne?a bude to vubec sedet?pasovat?jezdit?diky

Napsal: ned 09.09.2012 23:09
od Spirt
:?:

Napsal: úte 11.09.2012 16:44
od Spirt
poradte nekdo prosim...nemuzu sehnat ani jednu primo z 3.5...vse jen 4.0-4.4...

Napsal: stř 12.09.2012 16:25
od Spirt
takze bez sance to nejak predelat...prevodovky jsou stejne nebo ne,stale nevim,vim jen ze kardan je na 4.0 delsi a ze jsou menice asi jine,ale diff ma stejnej pomer,tak to uz nechapu uplne :evil:

Napsal: čtv 13.09.2012 16:54
od Spirt
aspon kontakt na nekoho kdo by poradil,co jak prehodit.... :?

Napsal: sob 15.09.2012 19:41
od Spirt
:?: :?