Stránka 1 z 2

Napsal: stř 15.08.2012 14:44
od dejv2005
Zdravim, můžete mi někdo poradit, jestli se dá udělat něco s zoxidavenejma elektronama?
Rozhodl jsem se, že je nechám opravit, narovnat a stříknout, jelikož se mi líběj.
A dozvěděl jsem se, že když je nechám stříknout práškem, tak tam budou bublinky po vypaleni na místech, kde jsou ty kola zoxidovaný.
Mam je nechat striknout v normalni lakovne? Bude barva a lak dobre drzet?
Jak je nechat ošetřit před lakováním popř.
Daji se ty kola vubec zachranit?
Diky

Napsal: stř 15.08.2012 15:06
od ada540i
Hoď sem fotku jak moc špatný to je. Ještě je možnost je nechat vyleštit :) . A jinak M5 e39 měla 18" kola.

Napsal: stř 15.08.2012 15:23
od dejv2005
ada540i píše:Hoď sem fotku jak moc špatný to je. Ještě je možnost je nechat vyleštit :) . A jinak M5 e39 měla 18" kola.
no jo spletl jsem se.... Jsou to tyhle kola.
Teď je mam na opravě a rovnání. Budu to mít hotový tak příští týden. Na vnitřní straně ráfku se loupe barva na více místech....


http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... ek80GKmYIC

Napsal: stř 15.08.2012 15:24
od Rejchy
Ať je budeš stříkat práškovou,nebo mokrou barvou tak je nech opískovat.Jinak to nemá vůbec cenu dělat.

Napsal: stř 15.08.2012 16:23
od starynovy
taková pecka na oko.. OXID .. grammar nazi, mein arbeit hier ist fertig.

Napsal: stř 15.08.2012 16:29
od dejv2005
starynovy píše:taková pecka na oko.. OXID .. grammar nazi, mein arbeit hier ist fertig.
opraveno, spokojenej pane buzicku.

Napsal: stř 15.08.2012 16:32
od dejv2005
Rejchy píše:Ať je budeš stříkat práškovou,nebo mokrou barvou tak je nech opískovat.Jinak to nemá vůbec cenu dělat.
Prave rikali, ze piskovani nepomuze, ze ta oxidace je uvnitr toho materialu. To bych to mohl jen obrousit, nebo nechat opiskovat, ale bylo mi receno, ze to nepomuze...

Napsal: stř 15.08.2012 16:37
od starynovy
proč hned urážky? ja to zle nemyslel, bodlo by spíš díky, ale to bych chctěl asi hodně..

Jo k těm diskum, ta oxIdace je AlO2, velice tvrdý materiál který proniká do hloubky hliníku, a ten již dál neoxiduje, je chránen tímto oxidem, jediné co třeba je sbrousit prach, odmastit, a muže se malovat.

Napsal: stř 15.08.2012 16:49
od dejv2005
starynovy píše:proč hned urážky? ja to zle nemyslel, bodlo by spíš díky, ale to bych chctěl asi hodně..

Jo k těm diskum, ta oxIdace je AlO2, velice tvrdý materiál který proniká do hloubky hliníku, a ten již dál neoxiduje, je chránen tímto oxidem, jediné co třeba je sbrousit prach, odmastit, a muže se malovat.
Tam kde jsem byl, by kola namocili do kyseliny... strikly praskovou barvou a vypalili...A po tom vypaleni by tem prej byly bublinky....
??? Kecy ???

Napsal: stř 15.08.2012 16:53
od starynovy
AlO2 je velice chemicky stálý, a tvrdý, nevim proč by měl bublinkovat, mimo jiné, neexistuje hlinik prostý tohoto oxidu, snad jen čerstvě broušen,a ukryt ve vákuu :wink:

Napsal: stř 15.08.2012 17:35
od dejv2005
starynovy píše:AlO2 je velice chemicky stálý, a tvrdý, nevim proč by měl bublinkovat, mimo jiné, neexistuje hlinik prostý tohoto oxidu, snad jen čerstvě broušen,a ukryt ve vákuu :wink:
To taky nevim, ale zejtra zavolam do ROGI ve Vestci a tvuj argument jim prednesu a uvidim, co mi na to reknou.

Napsal: stř 15.08.2012 19:49
od Rejchy
Jakákoliv koroze/oxidace opravdu bublinky v práškové barvě udělá.Někdy udělá bublinku i čistý hliník.Prostě se tím teplem (160-200°C) uvolňují veškeré plyny které v materiálu jsou.
A že by to nešlo opískovat se mi nezdá.S barvou problém je,protože originál laky na zanačkových kolech jsou velice kvalitní a jde to dolu opravdu jen kyselinou,nebo otryskat hrubým materiálem a potom na jemno opískovat.Ale rez a koroze jde pěkně,když je to hlubší tak si s tím holt musí trochu pohrátt.Brousit to nemá cenu,protože to úplně nevybrousíš a zbytečně s tím zbrousíš i zdravý materiál.
Takže najdi někoho kdo ti to pořádně opískuje.

Napsal: čtv 16.08.2012 14:48
od dejv2005
Rejchy píše:Jakákoliv koroze/oxidace opravdu bublinky v práškové barvě udělá.Někdy udělá bublinku i čistý hliník.Prostě se tím teplem (160-200°C) uvolňují veškeré plyny které v materiálu jsou.
A že by to nešlo opískovat se mi nezdá.S barvou problém je,protože originál laky na zanačkových kolech jsou velice kvalitní a jde to dolu opravdu jen kyselinou,nebo otryskat hrubým materiálem a potom na jemno opískovat.Ale rez a koroze jde pěkně,když je to hlubší tak si s tím holt musí trochu pohrátt.Brousit to nemá cenu,protože to úplně nevybrousíš a zbytečně s tím zbrousíš i zdravý materiál.
Takže najdi někoho kdo ti to pořádně opískuje.
Hmm, zajimavy. Diky za info. To co rikas, dava logiku, ale co clovek, to nazor. A rozhodni se, kde je pravda. A najdi nekoho, kdo te nevojebe...

Napsal: pát 17.08.2012 10:21
od dejv2005
Nemate nekdo tip, na nekoho z prahy a okoli, kdo by si s tim vedel rady?

Napsal: stř 05.09.2012 13:26
od dejv2005
ada540i píše:Hoď sem fotku jak moc špatný to je. Ještě je možnost je nechat vyleštit :) . A jinak M5 e39 měla 18" kola.
Tak tady je foto...

Napsal: stř 05.09.2012 13:30
od dejv2005
hmm, tak to asi moc nejde. Nize odkaz...

http://dejv2005.rajce.idnes.cz/Kola_E39

Napsal: stř 05.09.2012 14:29
od ada540i
A jak je na tom ta druhá hlavní strana co je vidět normálně vidět? Pokud je v pořádku, tak bych je nechal pořádně obrousit případně opískovat a normálně znova nastříkat. Ta vnitřní strana kola nikdy neni nijak zvlášť krásná a ikdyby tam bylo pár nerovností, tak to vůbec nebude vidět až budou kola na autě.

Napsal: stř 05.09.2012 15:02
od dejv2005
Nevim, jestli to nechat obrousit, nebo opiskovat. Jestli nechat striknout praskem, nebo klasicky v lakovne.
Prasek drzi lip, ale prej vylezou bublinky v peci diky tomu, ze jsou zoxidovany
Z klasiky lakovny to bude vypadat lip, ale zas ta brva vydrzi min, nez z praskovy lakovny.

Napsal: stř 05.09.2012 15:30
od Rejchy
Nech to pořádně opískovat a žádný bublinky nepolezou.Broušení u takhle zoxidovaných kol nemá smysl.

Napsal: čtv 06.09.2012 18:29
od Darel
důležitá je vnější strana, co jde vidět, pokud jsi kola srovnal, vnitřek bych nechal opískovat a sral bych na to, bude to pěkné za rozumnou cenu a nikdo na to stejně koukat nebude