Stránka 1 z 1

Napsal: stř 15.08.2012 09:58
od Hypno
Ahoj,

uvažuju o koupi e39 530d v kombíku rv. 2003 -2004. Moc nevěřím, že v ČR najdu slušný kus, takže budu koukat v Německu, kde mi přijde i že se prodávají levněji než u nás.

Mám dotaz na majitele těchto aut ohledně provozních nákladů, servisu a na co dát pozor. Auto bude na každodenní provoz.

1) Motor. Jak to je se spolehlivostí, údržbou ? Na co trpí ? Ceny vstřiků, turba, apod.

2) Převodovka - automat nebo manuál a jejich životnost ? Co stojí repase automatu ?

3) Ceny rychle se opotřebovávajících dílů - brzdy, části náprav, apod.. ?

4) Na co dát pozor, resp. jaký to má mouchy ?

5) Průměrná spotřeba město ?

6) Vaše průměrné roční náklady na servis ?

Díky, Hypno

Napsal: stř 15.08.2012 10:43
od RuDoSh
To, že v ČR nenajdeš pěkný kus je blbost. 2x jsem hledal a 2x koupil e39 fl (525d/525i) po prvním majiteli a servisem v BMW. A obě ve Zlíně za nejnižší cenu na trhu a obě auta byly skoro 2 roky bez investic(čerstvě po inspekci). Jen měli obě jednu obrovskou pro čechy nepředstavitelnou vadu. Obě měly najeto přes 250k km. Takže stačí jen hledat. I když toto byla extrémní haluz :-)

Co se týká provozních nákladů tak nedám na (benzínovou) e39 dopustit. Do své jsem po 30k km zainvestoval asi 25k a mám zas na dlouho vystaráno(přední náprava i s tlumičema, vzadu horní ramena, chladič, brzdy). Průměrná spotřeba 10,2l převážně krátké trasy. Dálky svižně není problém pod 8l.

Na 525d se za cca 70k km měnilo sání (prasklo), čidlo polohy vačky, a pak taky spotřebák jako tlumiče, brzdy, podvozek. Vstřiky jsou asi o kvalitě nafty (leje tam v-power) a turbo o stylu jízdy. S 525d jsem jel okresky pod 5l, dálnice 170-200 6-7l/100km. Město lehce nad 7l. Dlouhodobá pod 7l není problém. Při dálkách po dálnicích tam bylo podle BC 6,2l.

Obě auta jsou manuály. Automaty by braly o 1-2l víc. 530d si asi taky vezme víc jak 525d. Se spolehlivostí automatu asi problém není, v e39 jsem měl vždycky manuál.

Ceny dílů jsou pro platící členy klubu u "smluvních" BMW dealerů kolikrát zajímavější než druhovýroba. I tak to není žádná tragédie., ale ceny jako na feldu nečekej :-)

Napsal: stř 15.08.2012 11:12
od LukesE39
Já jenom k těm automatům... U 530d je to docela průser, vyhledej si příspěvky... Právě spolehlivost automatu mě odradila od 530d a raději jsem šel do benzínu :idea:

Napsal: stř 15.08.2012 12:05
od jararak
Ahoj

pokial sa ti chce citat http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 40010.html

je to moj pribeh auta za skoro 2 roky ktore ho mam. Stretli ma vsetky malickosti a to :

turbo, zadne silentbloky, hardyspojka, ticky vo svetlach, zatecene dvere, saltpaka pod 5kvaltom, zaseknuta podlaha kufra.
ak by som mal siber, urcite by sa posral aj ten a samozrejme automat by som mal uz asi tiez po repase a nivo by bolo tiez vymenene.

Co sa tika spotreby, je to roznorode, teraz som siel pianko jazdu po natankovani, spravil som na 100km streke krajinkou bez kopcov 5litrov (4,8 palubak) a to sa mi nestalo prvy krat, na druhu stranu, dialnica je tak za 7,5, mesto rataj 9 litrov ak sa dostanes do kolony, automat pripocitaj este liter.

motor - po vymene turba som rok a pol do neho nesahol, teraz som vymenil zhavice a prasknutu prirubu na vodu, troska mam problemy s chodom, niektore cidlo sa porucalo a robi neplechu, az bude cas, vyriesim :)

prevodka - ja mam manual, jediny problem je s nou, ze cas od casu sa ti neutral posunie pod 5kvalt a potom je troska problem kvaltovat, v stadiu riesenia, problem za par korun, avsak kopec roboty s prevodovkou ;), manual ma dvojhmotu, ale stale lacnejsie nez automat.

skor ako brzd by som sa bal zatekajuceho brzdoveho posilovaca, zadne silentbloky menis tiez len raz, s ramenami to bude vecsia sranda, tych je v tomto aute ako nasrate - vsetky su dvojmo - vpredu 4, vzadu 4, plus vzadu 4capy a vpredu tycky riadenia, samozrejme este silenty stabilizatorov a kosticky riadenia
kotuce - ak sa budes radovat ako vyhodne si kupil kotuce, bohuzial asi sa ti skrutia po prvom brzdeni, asi sa neoplati setrit

popravde, vsetko co mi doteraz odislo na aute bol spotrebny material, takze naklady na servis su zatial skoro 0, okrem drziaku prevodovky ktory som sam zlomil na uchyte brany. naopak spotrebak mam za 2000euro za 2 roky.

Napsal: stř 15.08.2012 12:13
od RuDoSh
ty světla jsou problém. Tyčky KO na obou autech :-) dají se sehnat myslím z duralu a ty jsou pak na furt.

Napsal: čtv 16.08.2012 12:57
od Hypno
Díky ...

ještě by mě zajímalo, jakej je kromě vzhledu rozdíl mezi M-paketem a normální 5kou ? Jestli nějaký úpravy podvozku, a tak.

Napsal: čtv 16.08.2012 13:14
od mates_
Mpaket je nizsi a tuzsi - ma jiny tlumice a pruziny(mechy),a taky stabilizatory silnejsi o 1mm :wink:

Napsal: čtv 16.08.2012 14:10
od LukesE39

Napsal: čtv 16.08.2012 21:30
od Hypno
A jakej je cenovej rozdíl těch tlumičů normál x M sport ?

Porovnání pocitu z jízdy, pohodlí ?

Napsal: pát 17.08.2012 09:51
od RuDoSh
Hypno píše:A jakej je cenovej rozdíl těch tlumičů normál x M sport ?

Porovnání pocitu z jízdy, pohodlí ?
Tak je to tužší, ale pořád je to pohodlné auto. Rozdíl v ceně tam je cca 1.500,- na jednom tlumiči. Značka sachs (ty tam jsou z fabriky).