Stránka 1 z 2

Napsal: pon 13.08.2012 16:59
od MarkKiss
Ahoj,

mam pro me nove BMW E39 523i 1999 RHD.

A mam tento problem. Nastartuji a jedu a teplota vzroste k 133 stupnum dle BC. Chvilku se drzi a pak spadne na 110. Kdyz zapnu topeni na plno tak klesne k 105 a vzroste 128-129 a takhle se to porad opakuje. Po delsi ceste klesa teplota jen k 115-120.

Pumpa dle me fuguje ( neslo by topeni )
Termostat dle me funguje ( hadice z motoru do chladice je horka, spodni mene ale tez horka )

Hladina vody je OK a tez je odvzdusneno spravne.

El. fan nikdy nesepne.

Domnivam se spravne, ze je to cidlo teploty ? I kdyz pocitovove pri doteku na hadici z motoru do chladice mi prijde ropalenejsi nez obvykle.


Ano stimto stavem ujelo cca 500km ve dvou dnech na ceste domu.

Diky za kazde napady a rady

Napsal: úte 14.08.2012 08:57
od Hanz
nevim kolik to ma najeto a jak to bylo servisovane, ale osobne bych hned vymenil termostat a vodni pumpu+remen a kapalinu, pripadne napinaci kladky, pokud vydavaji zvuky nebo jsou puvodni...

Napsal: úte 14.08.2012 09:45
od MarkKiss
Najeto cca 143tis mil ( 228tis km )

Do 110tis vedena origo serviska jeden servis jeden majitel.
Do 138tis druhy majitel ruzne servisy ke vsemu faktura.
Ja koupil pri 141tis a vymenil olej a filtr. (palubni pocitac svitil oranzove na vymenu oleje)

Jeste po vcerejsim zkoumaji zavady bych asi vyloucil senzor jelikoz uplnem vystydnuti chybela voda tak jsem opet dolil odvzusil pak cca 10 min drzelo teplotu okolo 95. Bez topeni. Pak rup nahoru k 130. Kdyz jsem zapnul topeni spadlo na 110 a drzelo.

Napsal: úte 14.08.2012 10:03
od Berserg
Já teda nevím,ale u R6 co máš je jízda s motorem, který se přehřívá docela riskantní. Když já koupil 528mu tak mi kamarád(mechanik a bavorák) říkal, že pokud tyto motory nedrží teplotu tak jak mají, tak se snadno uvaří. Asi bych s tím tu jízdu moc neriskoval a provedl bych generálku chladící soustavy. A začal bych právě u termostatu, šel přes čidlo a dál. Vždy to namontuj...jezdi s tím chvíli a poznáš,jestli to byl ten problém. Hlavně bych s tím něco udělal. Pak by ta oprava mohla být pěkně mastná!

Napsal: úte 14.08.2012 11:01
od soukupadam
El. fan by měl spouštět už při 96°C a je to s nim celkem rozdíl, zkus zapnout klimu jestli se zapne sahara bude to chladit líp ale asi ne úplně dokonale jak by mělo.

já teď řeším podobnej problém vyměnil jsem chladič a teplota mě taky začla lítat nahoru, když zapnu topení na tu první čárku takže na minimum tak drží dokonale. Poradí někdo??

Napsal: úte 14.08.2012 11:31
od MarkKiss
Nejezdim jak jsem prijel domu jen hledam zavadu.
Kdyz zapnu klimu el. fan jede. Dnes jsem si všiml ze chladič je ze spodu na svu lepeny. Možná bude ucpany tím sajrajem termostat jsem dnes povaril ve vodě a otvírá. Řemen i kladka se zdají nove. Vše se spravne napnute a nevydava žádné divné zvuky.

Napsal: úte 14.08.2012 19:43
od berkelay
jak vypadá ručička na ukazateli teploty vody? Jde mi o to, že jestli máš 523i z roku 1999, tak by jsi už měl mít motor M52B25TU (s double vanosem), který má elektronicky řízený termostat. Podle dobových informací je právě tento motor během pomalejší jízdy ve městě udržován ve vyšší teplotě kvůli nižším emisím a spotřebě. Při vyšším zatížení a rychlostech pak teplota motoru díky elektronicky řízenému termostatu klesá. Jestli ti ručička nejde do červeného a funguje ti visko spojka (el. ventilátor je pro chlazení klimatizace, nikoliv pro primární chlazení motoru), tak by to neměl být problém.

Napsal: úte 14.08.2012 21:17
od ACDC
Není to kvůli emisím, ale kvůli spotřebě. Při částečném zatížení pracuje motor při teplotách nad 100 st C. Při vyšším klesá pod 100st.. Ze začátku jsem byl z toho taky nervózní. Pokud nejsou jiné problémy (ztráta vody, tlakování hadic) a ručička je v OK, klidně jezdi. Maximálně ještě pročistit chladiče. A pro klid duše napíchnout diagn. zda topné těleso v termostatu není vadné (nebo ho změřit ohmetrem). Pokud je vadné, termostat není "oblbován" a jede na vyšší teplotu..

Napsal: úte 14.08.2012 21:46
od MarkKiss
Rucicka 80-115st drzi presne stred
120st zvysena na prvni carku
125st v cervenem poly
nad 126st sviti kontrolka

Dneska jsem zkusil co mi radil kamarad. At vyjedu nekam kde se muzu rozject rychle a vyradit nebo nechat jet servacnosti na 5tku ze pry ECU vi ze jedes a omezi palivo na minimum tedy ze se pak minimalne zahriva. A at sledujuji teplotu. Vysledek z dalnice akcelerace do 150km/h 127st. Se zarazenym kvaltem klesla na 123st kdyz jsem vyradil na 120st. Topeni v obou pripadech vyple. Pak jak budu stat mam pustit topeni na plno kdyz se to nechladi naporem jen vrtuly na motoru. Vysledek zastavil jsem s teplotou 124st. zapnul topeni a teplota klesla na 110 a drzela vypnul jsem topeni a behem chvilky 125 zapnu znova 110. Opravdu to na me pusobi ze je problem s chladicem.

Napsal: stř 15.08.2012 07:50
od starynovy
v řebrování bývá často prach, špína.. je dobre ho zevnitř vystříkat wapkou a obnovit pruchodnost.

Napsal: stř 15.08.2012 10:59
od Hanz
jezdit s R6 na 125st neni dobrej napad, ale uvidis sam...

Napsal: stř 15.08.2012 11:15
od MarkKiss
Jak jsem psal nejezdim jen zkoumam kde je chyba, jestli jsem pri vcerejsim testu najel 15km tak je to moc. V dokladech jsem nasel ze pri 125tis byla vymenena pumpa, termostat, domecek, remen, kladka, a pak nejake dalsi veci ktere nejsou spojene s chlazenim. Dneska vyndavam chladic chci se ne nej poradne podivat zkontrolovat, jestli neni nekde bota. ( pricpany, zaprasene zebrovani, atd atd )

Napsal: čtv 16.08.2012 11:00
od petr
...skusil odvzdušnění .

Napsal: čtv 16.08.2012 12:29
od e155
Měl jsem podobný problém. příčina: vadný termostat. Rovnou jsem vyměnil i viskospojku, ta stará nespínala. Slyšíš někdy, že by se vrtule sepla? Mohl by to být dalśí probém, viskospojka je spojena i s vodní pumpou. Určitě bych udělal diagnostiku, tam uvidíš co ten termostat. A co se týče vrtule, každý schopný mechoš tohle musí vyřešit, rozhodně bych neexperimentoval na dálnici se zvyšováním teploty atd. Chlazení na E39 není zrovna spolehlivý systém, některé věci je lepší měnit po koupi i preventivné.

Napsal: čtv 16.08.2012 22:11
od MarkKiss
Odvzdusneno mam.

Dneska jsem vycistil chladic poradne proplachl. A sel zpet. Zaver kolisani teploty 120max 110min :( takze stale nekde chyba.

Viskospojka kdyz auto bylo ok tak pri jizde ve meste byla casto slystet ze funguje. Ted neni. Mam objednany termostat, domecek, pumpu. Vse vymenim a uvidim.

Napsal: čtv 16.08.2012 23:24
od starML
Podívej se na vrtulku vodního čerpadla http://www.realoem.com/bmw/showphoto.do?id=11517527910 . Někdy tyhle plasty nevydrží a rozlámou se. Zbytek vrtule už nestačí pro správnou cirkulaci kapaliny.

Napsal: pát 17.08.2012 09:22
od Hanz
me umrel termostat (uhnily draty k vyhrivaci segmentu, puvodni z r. 02) a tvarilo se to, jako ze je KO visco (nespinala, protoze chladic byl "studeny", termostat zavreny)...

Napsal: pát 17.08.2012 10:02
od cmelak
Mám taky problém s teplotou u e39 530d r.v.99, nejsem si jistej jestli má mít motor při normálním provozu i ve městě teplotu od 96-99 stupňů, dost často mi spíná viska, tu jsem spolu i s ternostatem vyměnil za nový a pořád stejný.

Myslel jsem nejdřív, že je špatná viska ale ta nová se mi sepne někdy i ve městě když je venku 16 stupňů a prší, mám podezření ještě na přicpanej chladič nebo na užraný lopatky vodní pumpy.

Napsal: pát 17.08.2012 10:51
od e155
V kolonách ve městě by měla ještě pomáhat vrtule klímy. Točí se ti?

Napsal: pát 17.08.2012 11:44
od cmelak
Ta el. vrtule jsem předpokládal, že je jenom když je zaplá klima, ta se mi určitě netočí ale mě jen zaráží, že se mi ve městě v 16 stupních když prší zapne viska.