Stránka 1 z 2

Napsal: úte 31.07.2012 12:54
od Fajt
Zdravím a předem se omlouvám, zda toto téma zde již je.

Zajímalo by mě jak velký rozdíl je mezi manuálem a automatem v jízdních vlastnostech? Jak velké rozdíly jsou v nákladech na provoz? Zda jsou automatické převodovky skutečně tak poruchové a problémové? A jak je to s 540 v LPG? ztrácí auto tolik výkonu? předem děkuji za odpovědi

Napsal: úte 31.07.2012 15:10
od xor
Myslis E39? Nikdy jsem neridil 540 v manualu, takze na rozdily nedokazu odpovedet.

Automat ZF 5HP24 se montoval do vseho moznyho a na rozdil od prevodovek GM, ktere jsou v diesel modelech, se o ni moc nepise. Takze ok.

Rozdil ve vykonu neni u modernich LPG vstrikovacich systemech pozorovatelny.

Napsal: úte 31.07.2012 15:13
od ada540i
Tak v podstatě bys tady všechny odpovědi našel, ale ono se v každým topicu vždycky objeví nějaká nová informace, takže aspoň to k něčemu je.

Mám 540i po FL v manuálu a já osobně bych si k tomuhle motoru automat nekoupil, ale předem říkám, že je to čistě můj osobní názor. Nemůžu srovnávat přímo se stejným autem v automatu, ale pod rukama mi prošlo už tolik aut, že to můžu zhodnotit objektivně. Záleží jenom na tobě co preferuješ víc. Je tady spousta lidí co by ti řeklo že manuál a 540i nejde dohromady, já ti řeknu, že si každé řazení užívám. Ten pocit když ve 110 podřadíš z 6 na 3 a auto pod plným plynem protáhneš až někam ke 160 je nepopsatelnej.

Já jsem chtěl auto prostě pro radost a na dlouhý cesty. Po městě jezdím služebním nebo na kole. Automat bych si koupil do auta ke každodennímu ježdění hlavně po městě a nejspíš s dieselovým motorem, nebo benzínovým s turbem. Ono totiž 540iA neni zrovna auto do města :)

Finanční rozdíl v provozu automat/manuál podle mě neni žádnej když nepočítáš spotřebu, nejvíc záleží na stavu auta. Ani jedna varianta se nijak zvlášť nesere. Repas automatu vyjde na podobný peníze jako setrvačník se spojkou.
A tenhle motor si s LPG rozumí velmi dobře, podle mě polovina 740tek jezdí na LPG... Mě se to v tuhle chvíli moc nevyplatí, jinak bych do LPG klidně šel. Když je plyn udělanej dobře, tak auto neztratí z výkonu nic. Ty doby kdy to tak bylo už jsou pryč.

Snad jsem trochu pomohl. Kdyžtak se ptej dál.

Napsal: úte 31.07.2012 16:09
od Fajt
jj chlapy díky za odpovědi. nikdy jsem osobně 540 neřídil, tak si nedovedu představit jaký je to svezení, ale kamarádi mají 528i a ty jedou jak prase. chci auto, ze kterýho budu mít radost z jízdy a navíc sem bmw vždycky chtěl tak uvidím jak to dopadne s penězma :-)

Napsal: úte 31.07.2012 18:59
od LukesE39
To Fajt: Ahoj, můžu Ti říct, že já mám 528 v automatu... V 540 jsem se vezl jen jednou, a byl to taky automat. A pokud Ti přijde, že 2.8 jede jak prase, tak nevím co budeš říkat o 4.4 :lol: :wink: nebe a dudy..

Napsal: úte 31.07.2012 19:23
od miloshm
Volil bych určitě automat - k motoru této velikosti je to lepší volba. Rozvodovka a další části méně trpí, protože automat s hydroměničem řadí krásně sametově a bez cukání (pokud je ovšem v pořádku).
Automat nemá neomezenou životnost, ale pokud se udělá repas, tak zase dlouho slouží.
Manuál má spojku, která taky nevydrží navěky a pak ještě třeba počítat dvouhmotový setrvačník. Ona totiž výměna těchto dvou částí si vůbec nezadá s cenou repasu automatu.
Mám e34 540i, původně s automatem, který jsem nechal přestavět na manuál 6-ti kvalt a do dneška toho lituji.
Konečné rozhodnutí je na Tobě, nikdo jiný to za Tebe neudělá :wink:

Napsal: úte 31.07.2012 19:46
od ada540i
Každýmu vyhovuje něco jinýho. Mě prostě řazení baví. Automatů už jsem pár zkusil, a líbíl se mi jen u 740d e65 a trochu u 530d e60 u všech benzínů mi vůbec nevyhovoval. Dokonce ani s Audi A8 4.2i quattro se mi nejezdilo dobře. Teď jsem naprosto spokojenej s e39 540i 6q a neměnil bych. Jenže je tu trochu problém se sháněním zachovalých kousků v manuálu :? Já sháněl skoro rok...

Napsal: úte 31.07.2012 22:31
od Fajt
zrovna dneska jsem tu 2,8 projížděl a nádhera. a jak je to se spotřebou u toho automatu? bude zřejmě vyšší? jinak by mě zajímal váš názor jestli se vyplatí si auto koupit třeba z skopčácka přes mobile.de? a má s tím někdo zkušenost?

Napsal: úte 31.07.2012 22:31
od Storm
Tady se musím shodnout se všemi, co napsali svůj názor, pravdou je, že to není možné jednotlivci doporučit, protože volba převodovky je striktně individuální záležitost.

Pravdou je, že pokud od auta očekáváš sportovní vyžití, aspoň občasné, tak jednoznačně manuální převodovka, jestli máš rád klidnou, pohodovou, někdy nudnou jízdu, je automat dobrá volba.

Taky asi záleží na věku řidiče, jsem přesvědčený, že především pro mladého řidiče je automat zábavný asi měsíc, pak je to nuda, něco v tom autě začne chybět :-(

Na druhou stranu, pokud si koupíš automat, tak ti garantuju, že si užiješ s přítelkyní cestu z kina, jednou rukou řídíš a druhou rukou se jí můžeš bez přerušení věnovat :-)

Napsal: stř 01.08.2012 07:55
od Birkoff
Taky se připojím se svým postřehem. 540i je s 6q manuálem neskutečně zábavný auto. Miluju klikatý silničky co vedou Šumavou, vždycky mi vykouzlí velký usměv, ale nechce to jezdit s rodinou (těm moje jízda vysloveně vadí). Jezdním s ním většinou dlouhý trasy, do města mi fakt nesedí, až bych řekl že mi thochu vadí (moc divoký na město). Denně, a do města, jezdím s automatem a je to neskutečná pohoda, 535iA je o poznání klidnější, i cestovat se s tím dá velice, velice, pohodlně, jen mi tam prostě chybí ta obrovská radost z toho, když přeřadíš na 3-ku a držíš otáčky někde 4500-5000 v kopcovitým klikatým terénu. Tolik můj názor

Napsal: stř 01.08.2012 10:00
od ada540i
To Birkoff: Přesně o tom mluvím :) Troják je u 540i hroznej trhač. Je pravda že po městě se s tim nejezdí nijak komfortně, ale tohle auto do města prostě nepatří (navíc s m-packetem a 18" kolama). Kdybych kupoval auto pro rodinu a jiný doma nebylo, asi bych šáhnul někam jinam, ale k 540iA asi taky ne, spíš 530iA nebo 530dA. 540i 6q je auto pro radost :driver: a určitě neni pro každýho.

PS:Neuděláme v ČB nebo někde v JČ nějakej sraz?

Napsal: stř 01.08.2012 10:30
od jimmyhendrix
V podstate tu bylo asi vse receno.

Zalezi na co to auto chces a podle toho bych vybiral.

Mohu ale potvrdit ze pokud planujes auto pro radost a nema to byt 7er tak jedine manual protoze automat je dobrej leda tak do mesta a ne na zabavu.

Mimochodem jel sem v 535iA 540iA a 540i a mohu rici ze 535iA to auto nejede respektive to ve kterem sem jel ja oproti 540i proste nejede.

540i se priprav na rok+ shaneni pokud se ti jedna o opravdu zachovaly kus a to vyrazne doporucuji jinak do toho vozu nasypes hodne penez dodatecne jelikoz na toto auto uz hodne dilu neni uplne nejlevnejsi.

Jinak u manualu zde davat uz trosku pozor na zachazeni jelikoz pokud to budes brat hodne vyrazne tak ti brzo odejde dvouhmota ktera ma cenu 25 000czk.

Co ale mohu rici za sebe pokud pozitek v BMW 5er tak jedine 540i Mpacket komplet a pak se do toho auta zamilujes jelikoz to jede neskutecne, je to V8, a to auto ma dusi.

Pokud si prejes auto na normalni jezdeni uvazuj nad necim jinym.

Zazitky s 540i Mpacket jsou ale jedinecne to mohu potvrdit a auto se ti dostane pod kuzi.

LPG zde neni az takovy problem jen je problem sehnat nekoho kdo to umi jelikoz zde uz musis dobre uvazovat - auto ma vykon a potrebujes silnejsi reduktor ci dva aby se stihal dodavat plyn. Dale bych rozhodne doporucoval jedine systemy BRC/Prins kazdopadne to jsou investice okolo 40 000CZK a proto si myslim ze to se vyplati pouze v pripade auta na denni jezdeni s vetsim najezdem a v tom pripade bych nevolil 540i.

Napsal: stř 01.08.2012 11:30
od Birkoff
@ jimmyhendrix: Je to naprosto normální. 535i versus 540i je opravdu obrovskej rozdíl (535 prostě nejede). U mně je to umocněný automat versus 6q manuál.

@ ada540i: Moje řeč. 540i v M-paketu na 18" kolech. Taky bych volil 530i s automatem. Nafta mi nějak nepřirostla k srdci, hlavně kvůli problémům s konkrétními kusy (je problém sehnat auto v dobrým stavu - motor/automat) - nemám nic proti naftě, spotřeba 6l/100km je skoro poloviční proti 10l/100km v benzínu.

Jinak na srazík bych přijel, těšil jsem se na Lipno, ale to umřelo a nic se neděje. Do Budek občes jezdím, tak kdybych tam zrovna jel, tak se třeba ozvu.

Napsal: pát 03.08.2012 12:43
od Fajt
hm ještě by mě zajímalo zda je po finanční stránce z hlediska údržby velký rozdíl třeba mezi 528, 530 proti 540?

Napsal: pát 03.08.2012 13:53
od ada540i
Něco je stejný, něco má 540i speciální. O něco dražší údržba to je, ale vždycky záleží na stavu auta. Jenom přetěsnit motor u 540i vyjde na dvakrát tolik něž u 528i. Svíčky, cívky, kabely všeho je o čtvrtinu víc. Brzdy počítej taky dražší, přední náprava trpí o trochu víc atd. Čili nedoporučoval bych kupovat nejlevnější 540i v republice, ale klidně si připlatit a hlavně auto řádně prověřit ať víš do čeho jdeš. No a pak si zjisti ve tvým servisu za kolik ti budou servisovat spotřební věci a pak uvidíš jestli je to auto pro tebe nebo ne.

Napsal: pát 03.08.2012 14:31
od Fajt
hm a znáte někdo v Č. Budějovicích nebo okolí nějakej šikovnej servis??

Napsal: pát 03.08.2012 19:25
od ada540i
V Budějovicích jedině VoTon!

Napsal: pon 06.08.2012 08:26
od 540david
Mám již několikátou E39 540i(v současné době manuál) a dám tedy několik rad. Koupil jsem tu svou poslední po zdejším členovi Bitturb s KO motorem za 50tis(neměla volant, rádio, výfuk...). Téměř všechny opravy jsem si dělal sám nebo kamarád. Cena oprav + M-packet je víc než 100tis... Víc se dočteš v inzerci, jelikož jí prodávám. Servisuj pouze u odborníků!!! jinak dopadneš velice draze!!! 540 má téměř vše jiné a o dost je i jiná cena dílů. Výhoda je, že se dají použít věci z 740. Co se týká manuálu, kolik najezdíš a jak jsi ochoten platit za benzín? Výborná volby je LPG - taky jsem měl AG-Autogas 2 reduktory a naprosto TOP. Auto už najelo 80tis. a bez poruchy. Koupit manuál, znamená ve většině případů "sociál" výbavu. Takže látka, série podvozek, bez M-packetu, hnus rádio, bez výhřevu.... Jízdní vlastnosti jsou srovnatelné, jen automat je pohodlnější. Auto jede stejně. Spotřeba o cca. 1-2l vyšší u automatu. U manuálu bude pravděpodobně v píči spojka + dvouhmota(celý stojí docela dost). U automatu přijde problém najednou a v ČR neznám nikoho, kdo dokáže 5HP 24(30) kvalitně opravit. Takže pokud se ti vysere automat, jsi v tom za 60tis. s vydinou dálších problémů. Tohle je prostě fakt. Vhodnější převodovka je 5HP 30, jelikož byla určena pro 750iA a je velice odolná. Byla ve vozech r.v. 1996-97. Osobně doporučím koupit výborně vybavený automat(bude asi bez packetu) za cenu kolem 120tis. Pořádně auto projeď a pokud bude řadit v pohodně není se čeho bát, ale olej v převodovce+filtr bych hned vyměnil. Jinak si dej pozor na: kopající automat z 2-1q, houpání volnoběhu, čaj na budíkách, brzdy, spojka decelerace z 6q, klima(zatím každá moje e39 měla chcíplej kompressor), zkontrolovat stav a barvu vody(540) si občas ráda vezme, dlouhé projetí a dávej jí za uši ať poznáš zda netlačí do vody, barvu oleje, bouchání náprav - vše hliník. Jinak spotřeba 540iA- 18-25 město,12-?? mimo(dle stylu jízdy). pokud ti někdo bude tvrdit, že jezdí ve městě za 10, tak mele kraviny. 540i(6q) 18, 9-?? Pokud by jsi chtěl poradit, klidně se zeptej, 540 znám docela obstojně. A ještě poplatek za přihlášení u starších typů je 10tis. Kč. a dobrá rada na konec, pokud máš na na auto 100tis. tak na 540 rovnou zapomeň. Budou to vylítaný jebky. Před pár měsíci jsem s kamarádem objížděl nabízené 540 v ČR a žádná!! neměla origo km. Rekordman byl(ještě se prodává) najeto 270 - skutečnost 600....

Napsal: pon 06.08.2012 08:35
od 540david
to ada540i:

"Finanční rozdíl v provozu automat/manuál podle mě neni žádnej když nepočítáš spotřebu, nejvíc záleží na stavu auta. Ani jedna varianta se nijak zvlášť nesere. Repas automatu vyjde na podobný peníze jako setrvačník se spojkou."

tohle myslíš vážně?? Nechci se tě nijak dotknout, ale je to naprostá hloupost...

Napsal: pon 06.08.2012 10:08
od jimmyhendrix
To 540idavid:

Ono to co popisujes ma celkem logiku. Koupit jakoukoliv E39 pred face je samo o sobe celkem blbost natoz 540i. Ikdyz vse se musi brat s rezervou. Ja sam jsem 540i manual vlastnil a delal na tom pomerne dost oprav a dost veci take sam. Nicmene s cim souhlasim je to ze v CR 540i ktera ma poctive km a ktera je v dobrem stavu tech je tu tak malo ze na prodej ji ani nesezenes. Je to ale vzdy o tom co chce clovek koupit. Nicmene jak jsem jiz zde jednou napsal silne nedoporucuji kupovat jakoukoliv 540i pod 150 000kc jelikoz jinak se ti to pekne prodrazi a rozhodne auto bude mit najezdeno vic nez dost ikdyz motor jako celek snese hodne tak stejne vzdy zalezi jak se k tomu kdo choval.

Ceny nahradnich dilu hodne veci je zde uplne nekde jinde nez motorizace 530i a nizsi - od brzd pres chlazeni podvozek respektive nektere jeho casti, rizeni atd atd ( napr svicky ktere tam jsou origo - long life vyjdou na 4500czk, pak zde mas 8xcivku ... ).Kdyz ale clovek premysli a investuje na spravnych mistech kde se to na tom aute projevi pak se to odvdeci a je to take poznat na aute samotnem. Co se tyka dvouhmota + spojka tak pocitej ze dvouhmota 25czk + 10czk spojka. Automat repas je bezne 40+ ale to zalezi nicmene co sam vim automat a jeho repas umi v republice 1-2 lide a to jeste dle typu automatu tudiz uz jen proto bych volil manual.

Zaverem dodam ze vzdy to zalezi na majiteli a jeho osobnosti jestli hodla mit pekny kousek na poteseni a podle toho k vozu bude pristupovat ci jestli hodla mit silnejsi vuz na jine zalezitosti a cely vuz jen tzv "bastlit" za co nejmene penez. To si myslim ze je prvotni vec kterou si dany clovek musi uvedomit a podle toho se rozhodovat a nakupovat. Auto samo o sobe - po FL je to uzasne a v pomeru jizdy vykonu a nakladu peneznich jedna z nejlepsich kombinaci i dnes.

Preji hodne stesti s vyberem.