Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 26.07.2012 18:20
od starynovy
Zdravím, rád bych se zeptal skušenejších, čeká mne repase náprav, na teď řeším zadnou. Otázka zní: je potřeba nějaké specielní přípravky? Nebo to s vypětím fyzických, i duševních sil zvládnu s bežným dílenským nářadím? První mne zaujali silenty ramena (4ks) jež jsou vlisovány

Tak například pujdou tyto opatrne vyklepat, a nabít mosazí/mědí nove?
Děkuji
(PS: co tlumiče MEYLE? k Bilsteinum se nějako neumím dohledat.)
Napsal: čtv 26.07.2012 19:53
od beny-maser
co

budeš měnit silentbloky náprav a nebudeš měnit čepy

U e34 asi to nejdůležitější

Chápu to správně? Mayle HD se tu lidi pochvalujou. Bilstejny neseženeš ,protože se ta značka už nevyrábí,nejdříve padla pod febi a nyní je febi kšunt a je to pouze přebal.
Napsal: čtv 26.07.2012 20:20
od starynovy
měnit se bude vše, ale teď zjištuji jenom zadní nápravu, tam jsem čepy nevidel, doufám

jsou tam dva velke silenty zavěšení nápravy, a 4 mensí ramen, ty jsou lisované.. tak jestli potřeba přípravek, nebo to pujde jemne naklepat.
Napsal: pát 27.07.2012 18:19
od beny-maser
to že se jedná o zadní nápravu vím až nyní,to mění situaci, na zadní nápravě je dobré vyměnit silentbloky co drží nápravnici ke kastly jsou to ty dva velké a dále je dobré vyměnit ty dvě osmičky co spojují rameno s nápravnicí,uložení ramen bych ani neměnil,protože jsem ještě neviděl auto , které by je mělo špatné. Ty zadní siláče jsem kupoval nové v BMW a vyšli do 2tis. Čili litr jeden i s daní bez slev. Na heveru se stím budeš neskutečně trápit,nejlépe nápravnici ven a vylisovat ven lisem. Já jsem to dělal jednou, a na současné e34 jsem si to raději nechal udělat u známého v servisu,stačí to jako popis jakej je to vopruz!?! jinak si dělám na autě všechno sám.
Napsal: pát 27.07.2012 19:14
od Misanek
Když už to budeš dělat, tak doporučuju nekupovat originál silentbloky do té nápravnice, ale radši tam nacpat powerflex

Stojí úplně stejné prachy a vydrží mnohem víc a dýl
Napsal: pát 27.07.2012 19:34
od starynovy
Dik za rady chlapy, servisu nedám ani cent

plánuju jak říkáš, vybrat celou nápravu ven, tak to bude snažší. Já právě myslel že mám v prdeli ty malé silenty ramen, protože mi jedno kolo jakoby zatáčí dovnitř>nejaký jiný nápad proč? V servisu jsem byl na obhlídce, typicky řekl, všééééchno vyměnit, to jsem se toho dozvědel
http://www.highperformanceparts.cz/sile ... ush-6.8601 tedy tohle? podle popisu to zní báječně

Napsal: pát 27.07.2012 19:50
od Misanek
A ložisko náboje? Není spíš vysypané to?
Jinak ano, toto je přesně ono

Výhoda tohot je, že jsou plné a nemusí se lisovat. Já osobně to už cpu všude, kam můžu když něco měním.
jinak kupuju to u firmy, která s tím tady v čr co vím přišla jako první:
http://www.mk-racing.cz a zatim bez jediného problému, snaží se vyjít maximálně vstříc zákazníkovi
Napsal: pát 27.07.2012 19:55
od beny-maser
Misanek píše:A ložisko náboje? Není spíš vysypané to?
Jinak ano, toto je přesně ono

Výhoda tohot je, že jsou plné a nemusí se lisovat. Já osobně to už cpu všude, kam můžu když něco měním.
jinak kupuju to u firmy, která s tím tady v čr co vím přišla jako první:
http://www.mk-racing.cz a zatim bez jediného problému, snaží se vyjít maximálně vstříc zákazníkovi
klik jsi s tím již najel km?
Napsal: pát 27.07.2012 19:55
od starynovy
na ty náboje jestě kouknu, taky jsou v prdeli tlumice (nějaký kretén tam dal ALKO

) tak když to poměním tak to snad zmizí, dost to tu gumu žere

celou tuhle výměnu spustil otravný valivý hukot, jakoby ložiska kol, no vubec to nemění intenzitu ani charakter v zákrutách, takže to moc na ložiska nevypadá (taky je tam x jiných ložisek, na kardanu, samotny diferák..)
Napsal: pát 27.07.2012 20:24
od Misanek
starynovy píše:na ty náboje jestě kouknu, taky jsou v prdeli tlumice (nějaký kretén tam dal ALKO

) tak když to poměním tak to snad zmizí, dost to tu gumu žere

celou tuhle výměnu spustil otravný valivý hukot, jakoby ložiska kol, no vubec to nemění intenzitu ani charakter v zákrutách, takže to moc na ložiska nevypadá (taky je tam x jiných ložisek, na kardanu, samotny diferák..)
To nemění, ale klidně to může být (a dle mého taky bude) ono. Kamarád právě řešil podobnou závadu na E30 - žralo to gumu jako prase, hučelo atd. Pak sme teda přemeřili geometrii vzadu a ta byla úplně rozhozená, kola byly do V ve směru jízdy, tzn. žralo to vnitřky. Já jsem na to čuměl jako puk, vůbec jsem nechápal jak to může být možné, jestli byla nějak zbořená náprava nebo co, ale nakonec se zjistilo, že právě toto všechno bylo ložiskama, které byly v prdeli. Právě na základě tady toto usuzuju ložiska
beny-maser píše:Misanek píše:A ložisko náboje? Není spíš vysypané to?
Jinak ano, toto je přesně ono

Výhoda tohot je, že jsou plné a nemusí se lisovat. Já osobně to už cpu všude, kam můžu když něco měním.
jinak kupuju to u firmy, která s tím tady v čr co vím přišla jako první:
http://www.mk-racing.cz a zatim bez jediného problému, snaží se vyjít maximálně vstříc zákazníkovi
klik jsi s tím již najel km?
Na E28 s powerflexem zatím pouze v nápravnici cca 40 000 km, rozjezdy sem tam takové akčnější a zatim drží. Sami víme, jak se normální silentbloky na e28/30 trhají, když člověk posílá na tu zadní nápravu kopance.
No a na E34 zatim asi 60 000 km s powerflexem pro změnu v předních horních ramenech - na obou stranách.
Proč se ptáš? Že by šly do kastle, řízení nebo něčeho dalšího tvrdší rány z výmolů se mně moc nezdá, auto jako takové, resp. jeho vedení a jízdní vlastnosti se taky teda moc nezměnily (první věc tvrdí někteří uživatelé, tu druhou zase výrobci) ale zatim vše drží. Jak řikám, jednu z hlavních výhod taky spatřuji v tom, že neni potřeba nikde nic lisovat, bo lis doma nemá kde kdo
Napsal: pát 27.07.2012 20:47
od starynovy
Jo tak to pak vypada na to lozisko, hukot sedi, a zere to vnitrek jedny gumy.. jenom me prave zarazi to ze se to nemeni, jenom kdyz vylitnu do vzduchu, odlehci se cela naprava, v ten moment hrobove ticho.. takze 75% lozisko.. do prdele, to se lisuje urcite zejo?

Do těch powerflexu pujdu, ty zavěšení nápravy jsou stějne strhnuté, když to zvednu tak pajsrem s tím cloumám sem a tam..
Napsal: sob 28.07.2012 09:33
od beny-maser
a nebude lepší než lisovat nové ložisko,vyměnit celé rameno z jiného auta?
Ptám se, protože jednu nápravu bych tu měl

Napsal: sob 28.07.2012 11:46
od Misanek
jj, na zadku se bohužel musí lisovat. Ale na youtube je spoustu videonávodů jak na to. taky jsem z toho měl hrůzu ale podle těch návodů to zas taková tragedie neni

Napsal: sob 28.07.2012 17:53
od starynovy
Tak jsem zvednul kolo, cloumal horizontálně, vertikálně.. žádná vule, taky se točí volně.. předpokládám že když je to ložisko vysypané tak má vule..
Dík za nabídku, ale jsem ze Slovenska takže to se asi vylučuje
Napsal: ned 29.07.2012 00:58
od starynovy
Napsal: stř 29.08.2012 19:21
od starynovy
tak jsem osadil POWERFLEXY na zadní nápravnici, mohu odporučit, ta montáž byla užasná, a je to znát v tom jak to sedí.