Stránka 1 z 1

Napsal: stř 25.07.2012 16:31
od tuneerr
Mám ještě dotaz servo jde při jízdě zdá se normálně a při pomalé nebo při větším otáčení na místě je to pro ramba nevíte někdoco by mohlo být špatně díky tuneerr

Napsal: stř 25.07.2012 21:17
od xor
asi stejné jako http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=
a mně to teď dělá také.

Příčina může být mechanická - nedostatek tlaku ze serva, odejité tesnění na převodce řízení, ale to se většinou projevuje i akusticky resp. ztrátou kapaliny. Jako první se většinou hledá příčina v tom nejjednodušeji opravitelném - výměna kapaliny (ATF D2/Dexron IID).

Na E39 540i jsou častější příčiny závada na GM modulu a odejitý ventil Servotroniku (to se týká i ostatních modelů, nejvíc je to ale diskutované na 7er řadách, kde to byla standardní výbava).
Edit: ještě vysvětlení k tomu GM - na E39 ovládá ventil Servotroniku právě General Modul. U něj se vyskytují dvě vady - komunikace s DSC (pokud nedostane jasnou informaci z DSC o rychlosti vozidla, po 30. výstkytu přepíná Servotronik do "nouzového režimu") a potom odejité drivery Servotroniku v GM.

Máš diagnostiku?

Edit: Mel by nekdo na prodej nebo pujceni ten ventil Servotroniku? (http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=32&fg=10), díl 32131092412. Dík

Napsal: stř 25.07.2012 21:47
od xor
+ našel by se někdo s INPA, kdo by poslal obrázek jak má vypadat stav na GM/ZKE -> F5 status -> F2 pokud se nepletu analog input, general modul output, na druhé nebo třetí stránce jsou aktuální hodnoty pro ventil Servotroniku.

Zkoušel někdo F6 aktivaci a zadávání těch mA a procent otevření ventilu? Nějak se to u mě neprojevovalo. Dík

Napsal: stř 25.07.2012 23:41
od Player1
když stojíš a přidáš trochu plynu na neutrál - jde volant líp? Jestli jo, vypadá to na pumpu. U mě po výměně ok.

Napsal: čtv 26.07.2012 08:28
od Meda
Ten ventil servotroniku mam jeden venku, rozebral jsem ho a co jsme pochopili, je, ze je to elektromagnet ktery ovlada "jehlu" a ta prekonava jen odpor O-krouzku, ktery uz byl dost vymackany a to byl podle me duvod proc mi slo hrozne ztuha rizeni v nizkych rychlostech-chovalo se to jako bych mel stale zapnuty rezim sport.

O-krouzek jsem koupil a do 14 dnu snad hodim celou prevodku (ktera sla puvodne hodne ztuha) i s opravenym servotronikem na auto a pak dam vedet, jestli to tim bylo :)

Napsal: čtv 26.07.2012 09:52
od xor
Player1 píše:když stojíš a přidáš trochu plynu na neutrál - jde volant líp? Jestli jo, vypadá to na pumpu. U mě po výměně ok.
A byla u tebe hlucna? Nebo nebyla slyset vubec?

Napsal: čtv 26.07.2012 10:00
od tuneerr
dneska to zkusím s tím neutrálem co to udělá zatím díky za odpovědi

Napsal: čtv 26.07.2012 16:57
od Player1
xor píše:
Player1 píše:když stojíš a přidáš trochu plynu na neutrál - jde volant líp? Jestli jo, vypadá to na pumpu. U mě po výměně ok.
A byla u tebe hlucna? Nebo nebyla slyset vubec?
Ne, nebylo nic slyšet, jen prostě pumpa nedávala potřebnej tlak při volnoběžných otáčkách - takže se hlavně špatně parkovalo.

U mě to bylo jasný, protože mám řízení bez servotronicu, tak jsem nemohl podezřívat nějakej ventil.

Napsal: sob 18.08.2012 22:04
od xor
Meda píše:Ten ventil servotroniku mam jeden venku, rozebral jsem ho a co jsme pochopili, je, ze je to elektromagnet ktery ovlada "jehlu" a ta prekonava jen odpor O-krouzku, ktery uz byl dost vymackany a to byl podle me duvod proc mi slo hrozne ztuha rizeni v nizkych rychlostech-chovalo se to jako bych mel stale zapnuty rezim sport.

O-krouzek jsem koupil a do 14 dnu snad hodim celou prevodku (ktera sla puvodne hodne ztuha) i s opravenym servotronikem na auto a pak dam vedet, jestli to tim bylo :)
ahoj, jak to dopadlo?

Napsal: ned 19.08.2012 08:02
od Meda
Jeste jsem se k tomu nedostal, cekam az dorazi silentbloky do ramen a muzu to udelat vse najednou..

Myslim na to, dam vedet jak to prehodim :)

Napsal: ned 19.08.2012 22:08
od xor
Dik. Dneska jsem to zkousel merit, mas tam taky na ventilu 8 ohm? Napeti z GM cca 6,2V, proud se mi ale zmerit nepodarilo, budu se k tomu muset vratit. Na INPA jde v adaptaci poslat nejaky proud nebo otevrit ventil v procentech, ale nevim presne jak to ma fungovat. Je tu nekdo se skolenim na INPA nebo poradnym popisem Servotronicu?

Napsal: ned 26.08.2012 23:09
od xor
Podle němců je 7-12 ohm v pořádku. Takže buď mám zanesené sítko, špatný o-kroužek nebo odejitý konec v GM modulu.

http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatf ... ervotronic
.....

2. Wer keinen DIS hat und keine Möglichkeit zum FS auslesen, der zieht einfach den Stecker vom ZKE im Beifahrerfussraum ab und mißt den Widerstand zwischen Pin 9 und Pin 11 von dem schwarzen großen Stecker. Die Kabel sind dünner als die anderen in diesem Stecker. Wenn ein Widerstandswert zwischen 7 und 12 Ohm anliegt, dann ist der Wandler OK, sonst nicht. Falls nicht, dann das Kabel vom Wandler abziehen und nochmal messen. Leitung sollte jetzt offen sein. Falls der Widerstand jedoch richtig ist, dann zum Freundlichen oder einem Bekannten fahren und den FS vom ZKE löschen lassen. Manchmal kann durch Unterspannung ein FS-Eintrag erzeugt werden und die Servotronic wird ins Notprogramm gestellt.

Der Wandler kostet für die 6 Zylinder Fahrzeuge 112 Euro zzgl. MwSt. Leider verkauft ZF den Wandler nicht an Endkunden :(. Bei den 8 Zylinder Fahrzeugen kosten die Wandler 180 Eus zzgl. MwSt und sind über BMW erhältlich.