Stránka 1 z 1

Napsal: stř 11.07.2012 17:34
od Dettektorr
Ahoj klubáci,

jsem v chorvatsku a sice je krásných 35°C, ale zdá se, že autu to moc nedělá dobře. Auto je E39 530d manuál, 2001, 142kW origo + chip na 163kW + 510Nm. Popíšu vám co se mi stává. Stávalo se to už i doma občas, hlavně v horkých dnech, ale tady je to v podstatě imrvere.

Takže:

(ad 1 už jsem hledal, ale kloudnýho nic nenašel, a hledal jsem poctivě)

Jedu na pohodu lechtám plyn a když chci brutálně zrychlit např. předjet apod. auto napřed nafoukne turbo, to trvá cca vteřinku a pak vystřelí jak kdyby chtělo vyrvat asfalt. Po chvilce cca 2 - 5 vteřin a po překonání cca 2500 - 3000 otáček se najednou dostaví brutální úbytek výkonu, ale asi tak jakože auto je rádo, že vůbec zvládne ještě zrychlovat, no i fiat uno by si mě v tu chvíli dal. Občas pomůže ubrat na moment plyn a pak znova přišlápnout, ale to není pravidlem. Dělá to na 3 až 5 převod, na dvojku nevim, to sem nesledoval.

Zjistil jsem, že úbytek není tak brutální při vypnutý klimě, ale stále je to jako bych najednou zapřáh dvoutunovej vozejk.

A teď co že by to mohlo bejt?

1) podezření na podávací čerpadlo, ale to se mi nezdá, protože pokud poslouchám hluk pod řidičem při stání na místě tak slyšim jen nádherný čistý ševelení šesti hrnků a žádnej podezřelej zvuk.

2) váha vzduchu - neumim diagnostikovat a nevím jak se to projevuje. Auto začíná tahat někde kolem cca 1800 toček a když se neprojeví ta závada tak táhne do plnejch 4500.

3) podtlakový ovládání turba, nemám tuchu jak to prověřit.

Zajímavý je to, že se při tom poklesu nerozsvítí žádná kontrolka jakože nouzovej režim apod. Auto prostě v klidu pokračuje dál jakoby nic. Než jsem odjel na dovču byl sem u Snejka na live diag a během závady sme měřili tlaky v turbu a na railu a dle PANA Snejka (díky barde) turbo nemá tlak na volnoběh, ale v tahu tlačí něco přes 2 a to je prej oukej, na railu je prej 1000 a to je taky oukej (sorry za ty veličiny, já vim píču co vůbec znamenaj).

Co si myslíte Vy?

Díkes za rady.

Napsal: stř 11.07.2012 17:47
od cmelak
Já si myslím, že ti už prostě nestíhá dávat při vyšších točkách to dopravní čerpadlo pod řidičem, zajeď pak za snejkem ještě jednou a změřte za jízdy na diag. tlak tohoto čerpadla.

Napsal: stř 11.07.2012 17:49
od Dettektorr
No asi máš pravdu, uvidim po dovče, jen se tim tady tak žeru bo mám píču co na práci a hezkejch holek na pláži už mám taky dost :D

Napsal: stř 11.07.2012 17:52
od cmelak
A od koho tam máš čip na těch 163kW? Je to znát na výkonu/spotřebě?

Napsal: stř 11.07.2012 18:05
od Dettektorr
Nemám tucha už sem to tak koupil. Výkon, když to teda neblbne tak oukej a spotřeba? No klidnou nohou okresky 5,6 - 6 reálně dle tankování, ale dodržuješ předpisy. Já nejvíc jezdim město a dálnice a v tomhle kombi cyklu spotřeba 6,9 - 7,5 dle ucpanosti města. Jinak teď Chorvatsko s rakví na střeše + náklad + 2 dospělý + 2 děti, 7,7. Takže spotřeba u mě dobrý.

Napsal: stř 11.07.2012 18:07
od Dettektorr
Jinak chip je z Kladna diesel technik sand, ale ruku do vohně za to nedám, nicméně seš z Práglu tak se někdy domluvíme a mužeš si to vyzkoušet v praxi.

Napsal: stř 11.07.2012 19:47
od cmelak
No tak až to budeš mít cajk a budeš se někdy potulovat Prahou tak dej vědět a klidně to rád porovnám :)

Napsal: stř 11.07.2012 21:38
od matik
Váha vzduchu....

Napsal: stř 11.07.2012 22:47
od Dettektorr
Cmelak sem v Praze téměř každej den ale jak řikáš, až to bude cajk dám ti vědět, hoď mi sz ať nezapomenu.

Napsal: pát 13.07.2012 23:15
od milo
kopne to tak, jako omezovac (proste to do vyssich otacek nejede), nebo to tahne dal, ale s mensim tahem?

prvni pripad by bylo urcite cerpadlo pod ridicem, druhy pripad bych lovil problem kolem turba

Napsal: sob 14.07.2012 18:10
od Dettektorr
Tak včera cesta zpět do Čr, jakmile padla teplota pod cca 20°C tak problém se neprojevoval tak markantně, dokonce se mi semtam stalo, že auto problém nemělo vůbec a jelo jak urvaný. No a proto bude nejlíp diag, ale hádám že kdyby to bylo čerpadlo, tak problém nebude souviset s teplotou vzduchu, ale obecně by to bylo pravidelný a napořád. Mám podezření na váhu apropo máte někdo zkušenost s výměnou váhy u Bosche nějakej ten exchange system?

Napsal: pon 16.07.2012 12:02
od jararak
ahoj

ak ti to na 3-3500 rpm reve ako scania, vrtulnik a tatrovka naraz, tak je to tym ze mas auto zohriate a ubera z vykonu viscospojka na ktorej je ta velka vrtulu na motore/klukovke

taktiez, v akom stave mas podtlakove hadicky? ja som si ich minule menil, vyzerali ako emental (dole http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 0-375.html)

samozrejme to mozu byt este dalsie veci

Napsal: čtv 09.08.2012 20:32
od Dettektorr
Takže problém odhalen a opraven. Byla to váha vzduchu. Díky Ardovi, jsem u něj sehnal jetou, ale dobrou a hle mám ÚPLNĚ jiný auto. Táhne od volnoběhu, turbodíra neexistuje a tah nepolevuje až do omezovače, motor je o poznání tišší no prostě pecka.

Napsal: čtv 09.08.2012 20:48
od ardo
Jsem rád,že jsi nejel zbytečně :wink:

Napsal: pon 10.09.2012 17:41
od bibikuba
malinko to oživím :? chci se zeptat než se dostanu na diagnostiku jestli někdo neměl stejnej problém u 530d 135kw jako já..Ohledně chodu motoru nemám žádnej problém-žádný kolísání,vynechávání..Problém nastane když tomu naložím -ne vždycky ale čím dál víc se závada ukazuje..Nasypu tomu třeba při předjíždění a ejhle,bez varování motor zhasne-žádnej nouzovej režim,prostě zhasne!!!Musím bud zastavit,vypnout klíček a znova nastartovat nebo to samé udělat za jízdy-je to fakt mazec když předjíždím a zrovna to udělá :mad: :mad: Mám pocit jako když se prostě zavře nafta??Jinak žádná kontrolka,žádná hláška,nic-bez varování do zátahu shasne..Až budu mít volno tak jedu na diagnostiku ale docela mě zajímá jestli někdo neměl stejnej problém a nač se mám připravit...Díky za užitečné info :( :(

Napsal: pon 10.09.2012 19:21
od ardo
kdysi jsem řešil to samé a motor přisával vzduch u té průhledné hadičky od naft.filtru

Napsal: pon 10.09.2012 20:39
od bibikuba
ardo píše:kdysi jsem řešil to samé a motor přisával vzduch u té průhledné hadičky od naft.filtru
tak tu jsem nedávno kupoval origo novou v BMW-tím samo neříkám že závada tam neni...Nikdo jinej tohle neřešil??Kámoš tvrdí že je to jednoznačně vstřik-tak mám docela noční můru :? :?

Napsal: pon 10.09.2012 20:49
od Dettektorr
anebo taky palivový čerpadlo. Diagnostika ti řekně víc, a na nic nečekej a jeď tam hned. Jinak se ti taky může stát že to poslední zhasnutí bude fakt poslední a pak hurá na vodtahovku.

Napsal: pon 10.09.2012 22:09
od bibikuba
Dettektorr píše:anebo taky palivový čerpadlo. Diagnostika ti řekně víc, a na nic nečekej a jeď tam hned. Jinak se ti taky může stát že to poslední zhasnutí bude fakt poslední a pak hurá na vodtahovku.
no zatím teda cca 5 mi to udělalo a vždycky jsem odjel,když víš jak na to tak je vyhráno :D :D :D To zas bude palba :? :? Zvláštní je že při normální couračce se to neprojevuje,když mu ale nandám a chci vymést pavučiny tak většinou zhasne-asi teda tak..-.

Napsal: stř 12.09.2012 07:39
od Couloo
E39 530d 142kw mi to taky dělalo a já stále jezdil a jezdil až to jednoho dne nejelo už vůbec. Bylo to nějaké pomocné naft.čerpadélko pod řidičem které se ucpalo a zadřelo. Po výměně o5 jízda bez problému. Oprava cca 2500kč ale neříkám že máš stejný problém.