Napsal: stř 11.07.2012 17:34
Ahoj klubáci,
jsem v chorvatsku a sice je krásných 35°C, ale zdá se, že autu to moc nedělá dobře. Auto je E39 530d manuál, 2001, 142kW origo + chip na 163kW + 510Nm. Popíšu vám co se mi stává. Stávalo se to už i doma občas, hlavně v horkých dnech, ale tady je to v podstatě imrvere.
Takže:
(ad 1 už jsem hledal, ale kloudnýho nic nenašel, a hledal jsem poctivě)
Jedu na pohodu lechtám plyn a když chci brutálně zrychlit např. předjet apod. auto napřed nafoukne turbo, to trvá cca vteřinku a pak vystřelí jak kdyby chtělo vyrvat asfalt. Po chvilce cca 2 - 5 vteřin a po překonání cca 2500 - 3000 otáček se najednou dostaví brutální úbytek výkonu, ale asi tak jakože auto je rádo, že vůbec zvládne ještě zrychlovat, no i fiat uno by si mě v tu chvíli dal. Občas pomůže ubrat na moment plyn a pak znova přišlápnout, ale to není pravidlem. Dělá to na 3 až 5 převod, na dvojku nevim, to sem nesledoval.
Zjistil jsem, že úbytek není tak brutální při vypnutý klimě, ale stále je to jako bych najednou zapřáh dvoutunovej vozejk.
A teď co že by to mohlo bejt?
1) podezření na podávací čerpadlo, ale to se mi nezdá, protože pokud poslouchám hluk pod řidičem při stání na místě tak slyšim jen nádherný čistý ševelení šesti hrnků a žádnej podezřelej zvuk.
2) váha vzduchu - neumim diagnostikovat a nevím jak se to projevuje. Auto začíná tahat někde kolem cca 1800 toček a když se neprojeví ta závada tak táhne do plnejch 4500.
3) podtlakový ovládání turba, nemám tuchu jak to prověřit.
Zajímavý je to, že se při tom poklesu nerozsvítí žádná kontrolka jakože nouzovej režim apod. Auto prostě v klidu pokračuje dál jakoby nic. Než jsem odjel na dovču byl sem u Snejka na live diag a během závady sme měřili tlaky v turbu a na railu a dle PANA Snejka (díky barde) turbo nemá tlak na volnoběh, ale v tahu tlačí něco přes 2 a to je prej oukej, na railu je prej 1000 a to je taky oukej (sorry za ty veličiny, já vim píču co vůbec znamenaj).
Co si myslíte Vy?
Díkes za rady.
jsem v chorvatsku a sice je krásných 35°C, ale zdá se, že autu to moc nedělá dobře. Auto je E39 530d manuál, 2001, 142kW origo + chip na 163kW + 510Nm. Popíšu vám co se mi stává. Stávalo se to už i doma občas, hlavně v horkých dnech, ale tady je to v podstatě imrvere.
Takže:
(ad 1 už jsem hledal, ale kloudnýho nic nenašel, a hledal jsem poctivě)
Jedu na pohodu lechtám plyn a když chci brutálně zrychlit např. předjet apod. auto napřed nafoukne turbo, to trvá cca vteřinku a pak vystřelí jak kdyby chtělo vyrvat asfalt. Po chvilce cca 2 - 5 vteřin a po překonání cca 2500 - 3000 otáček se najednou dostaví brutální úbytek výkonu, ale asi tak jakože auto je rádo, že vůbec zvládne ještě zrychlovat, no i fiat uno by si mě v tu chvíli dal. Občas pomůže ubrat na moment plyn a pak znova přišlápnout, ale to není pravidlem. Dělá to na 3 až 5 převod, na dvojku nevim, to sem nesledoval.
Zjistil jsem, že úbytek není tak brutální při vypnutý klimě, ale stále je to jako bych najednou zapřáh dvoutunovej vozejk.
A teď co že by to mohlo bejt?
1) podezření na podávací čerpadlo, ale to se mi nezdá, protože pokud poslouchám hluk pod řidičem při stání na místě tak slyšim jen nádherný čistý ševelení šesti hrnků a žádnej podezřelej zvuk.
2) váha vzduchu - neumim diagnostikovat a nevím jak se to projevuje. Auto začíná tahat někde kolem cca 1800 toček a když se neprojeví ta závada tak táhne do plnejch 4500.
3) podtlakový ovládání turba, nemám tuchu jak to prověřit.
Zajímavý je to, že se při tom poklesu nerozsvítí žádná kontrolka jakože nouzovej režim apod. Auto prostě v klidu pokračuje dál jakoby nic. Než jsem odjel na dovču byl sem u Snejka na live diag a během závady sme měřili tlaky v turbu a na railu a dle PANA Snejka (díky barde) turbo nemá tlak na volnoběh, ale v tahu tlačí něco přes 2 a to je prej oukej, na railu je prej 1000 a to je taky oukej (sorry za ty veličiny, já vim píču co vůbec znamenaj).
Co si myslíte Vy?
Díkes za rady.