Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 05.07.2012 14:19
od starynovy
Zdravím chtěl bych se zeptat zda-li má někdo skusenosti s mot. olejem 15W40 v tomto motoru, vím že se tam převážne lije 10W40, ale motor ma 400 000, nevím co tam bylo předtím, ale bylo tam toho málo, takže na to kašlali, a trochu to asi i žralo -byl pod minimem. Castrol ma v ponuke: Castrol GTX High Mileage A3/B4 15W-40 -pro motory s kilometry přes 100k, otázka je zda to není příliš husté, v léte neřeším, ale co zima?
Ano, ano, téma o olejích které má 70 stran jsem našel, ale je to celé v duchu:´´ Majore, a co tahle značka? noo a tahle?´´´takže než se prokousat 70 stranami k nečemu užitečnému, risknu že mne neukamenujete za novou tému, jistě prospěje i jiným kterým to ´´žere´´.
Napsal: čtv 05.07.2012 18:45
od JaraX
davat 15W40 do dieselu je kravina, turbo se potřebuje mazat hned za studena a 15W40 výrazně sníží životnost turba. pokud je motor v topstavu tka 5W40, pokud už je v horším stavu tak 10W40, nic jinyho.
Napsal: pát 06.07.2012 22:42
od ljakubicka
15w je vhodny tak maximalně do škody 120, u BMW by mě taková myšlenka ani ve snu nenapadla. tak jak piše jarax z 10w nic nezničíš, a s 5w už by se mohli začit uvolňovat nanosy karbonu a ucpat ti saci koš.
Napsal: pát 06.07.2012 22:57
od JaraX
15W40 se da klidně dat do benzína kterej nedostava moc pokouřit, ale turbo potřebuje mazat. jsem pro 10W40
Napsal: pát 06.07.2012 23:36
od xor
ljakubicka píše:15w je vhodny tak maximalně do škody 120, u BMW by mě taková myšlenka ani ve snu nenapadla. tak jak piše jarax z 10w nic nezničíš, a s 5w už by se mohli začit uvolňovat nanosy karbonu a ucpat ti saci koš.
Ahoj, proč myslíš, že 15W.... je vhodný jen do Škody 120? Totiž minimálně po prostudování
http://oleje.cz/index.php?left=main&pag ... _komentare už mi to tvrzení v diskusích na internetu není tak jasné.
Dík
Napsal: sob 07.07.2012 09:11
od ljakubicka
nebaví mě číst stohy stránek o něčem co vypotil nějaky teoretik, prostě jednoduše porovnej hustotu oleje např. v -15 stupních. a je to fakt hodně velký rozdíl

Napsal: sob 07.07.2012 09:37
od Tompo
Já teda v TDS jezdím na 5W40, je fakt byl komplet rozebraný a vyčištěný motor, takový sračky, co tam byli jsem snad ještě v motoru neviděl, olej jak mazut absolutně nesmytelný z rukou, no hnus. Po složení a sestavení jsem ujel na nový olej 3000km a znovu ho vyměnil pro sichr. Jinak Castrol GTX je pěknej odpad...
Napsal: sob 07.07.2012 16:12
od xor
ljakubicka píše:nebaví mě číst stohy stránek o něčem co vypotil nějaky teoretik, prostě jednoduše porovnej hustotu oleje např. v -15 stupních. a je to fakt hodně velký rozdíl

To implikuje pouze to, ze olej takove viskozity neni vhodne pouzit, pokud teplota klesne pod -15. Nic vic. BMW certifikovalo i oleje s viskozitou 15W40. Ze by vyrobce nevedel co dela? Ona ta zmena k vicerozsahovym olejum a longlife je hlavne kvuli pohodli uzivatelu a techniku, kteri se nechteji starat. 15W40 odpovidajici vykonove klasifikace a idealne BMW certifikovany je krom mrazu u nas v pohode pouzitelny.
Napsal: sob 07.07.2012 16:33
od rooc
takže 0w40 best olej když maže za 1 s celou soustavu jo
Napsal: sob 07.07.2012 18:15
od xor
Viz ten odkaz na oleje.cz. The best bude pravidelne podle zatizeni meneny olej (i s filtrem) odsouhlaseny vyrobcem. Takze bude splnovat normu BMW LL-01, -04 nebo -98.
Pokud prejizdis mezi Sibiri a jihem, tak 0W40 bude dobra volba, protoze bude mit cerpatelnost za strasnych mrazu i hicu v lete... Takze pro vetsinu uzivatelu zbytecne nakladna. Lepsi koupit menerozsahovy olej, levnejsi a menit. Viskozita navic nemluvi nic o vydrzi. Ale to je lip popsany na oleje.cz.
Napsal: ned 08.07.2012 00:13
od LukesE39
No, můj motor 528i na E39 má namotáno 322 tis. km, původní majitel do toho lil 5W-40 a co je zajímavý: auto si teď řeklo o výměnu oleje.. A když jsem vytáhl měrku oleje, olej nebyl černý, ale krásně žlutohnědý, jako nový

A není to tím, že by byl měněný olej a nevynulovaný oilservis... Takže jsem z toho tak trochu jelen
Napsal: ned 08.07.2012 08:44
od xor
smazáno, duplikace z androida
Napsal: ned 08.07.2012 08:53
od ljakubicka
Napsal: ned 08.07.2012 08:56
od xor
smazáno, duplikace z androida
Napsal: ned 08.07.2012 09:16
od Francis
0W-xx do TDS nepatří ani omylem. Každý motor je vyroben s předpokladem použití určité viskozitní třídy oleje. Na tloušťku olejového filmu konstruktéři pamatovali a nechali pro ni "vůli" mezi součástkami.
Moderní 0W-xx oleje vytváří velmi tenký olejový film, daleko tenčí než bylo při konstrukci plánováno. Motor pak jede v podstatě s velkými vůlemi a např. ojnice na klice klepe a nárazy vytlučou nárazy i tenký olejový film a motor jde rychle do kytek.
Naopak při nalití 20W-xx do moderního motoru je též velmi nevhodné. Konstruktéři nechali mezi součástkami menší vůle, pro tenký olejový film olejů třídy 0W-xx. Olej 20W tak tenký film mezi součástkami neudrží, trhá se, součástky pak jdou "na sucho" a opět jde motor rychle "do kytek".
V době výroby TDS, před dvaceti a více lety, byly běžné oleje 15W-xx nebo 10W-xx a ty do tohoto motoru patří. (10W pro motor v dobré kondici, 15W pro "vyběhaný").
Napsal: úte 10.07.2012 00:21
od xor
Mas pravdu. Ale ted si predstav, co se stane, az se kolegove doctou, ze oleje 0W a 5W maji za nasledek mensi spotrebu paliva nez 15W (coz je realny a overitelny, akorat to neplati vzdy jak uz je u oleju videt)... To bude gulas v hlave.
Napsal: úte 10.07.2012 08:44
od JaraX
menší spotřeba paliva ale zase větší spotřeba oleje.

ale celkově je to o návrhu motoru, třeba 2.0tdi mrdko motor běžně bere litr oleje za 900Kč (normalně stojí 350, ta cena je ve škodovce) ale hlavně že to malo žere. spotřeba oleje konkrétně u tohoto motoru je způsobená velkýma vůlema mezi pístem a válcem, címž je sníženo tření.