Stránka 1 z 4
Napsal: čtv 28.06.2012 15:40
od Mishak
Mám následující a dost nepřijemnej problém. Čas od času mi zhasne motor a je po tom dost velký problém auto nastartovat. Motor chytne, nechá i na neutrál vytočit, ale poměrně neochotně a pak zase zhasne. Zatím se mi to stalo dvakrát za jízdy, jednou jsem měl problém nastartovat hned po usednutí. Ve všech případech bylo dost velký vedro a teplota chladící kapaliny hodne vysoko. Problém se poprvé objevil před cca třemi týdny kdy jsme si vezl auto s čerstvě nainstalovaným LPG. Vliv jestli je auto přepnuté na LPG nebo bezin není. Odhaduju, že je to spíš náhoda, než souvislost. Tip, kde začít hledat?
Napsal: čtv 28.06.2012 17:45
od xor
Diagnostikou, to usetri laborovani. Kabel je
za 10 euro (nebo 30 z bmwklub.sk s proletovanym pinem 7 a 8 a inverzi na spravnych vystupech FTDI a navoden instalace SW), soft je ke stazeni na netu.
Posli vyctene chyby, hotnoty teploty chladici kapaliny na vstupu a vystupu, hotnoty MAF pri volnobehu, ale kvuli instalaci LPG hlavne adaptacni hodnoty korekci paliva Co je to za jednotku?
Napsal: čtv 28.06.2012 18:09
od Mishak
Jak jsem zmínil, dělá to i na benzin, to by do toho nemělo nijak kecat ta řj od LPG, ne? Je to Magic3. K té chladicí kapalině, velký BC v kolonce teplota chladící kapaliny (ta zkratka je něco jako TKFL) tak bez problémů vyleze ke 108...na druhou stranu, zkoušel jsem to před chvílí ohřát stáním, s klimou a s občasným prohrábnutím plynu a přes těch 108 jsem se nedostal a nechcíplo to. No nebudu předbíhat, zkusim tu diagnostiku a uvidim. Neměl bys ještě tip na tu konkrétní za 10€, předpokládám, že z íbeje...
Ď!
Napsal: čtv 28.06.2012 18:58
od Rejchy
Řeším to samé už rok,nejdřív jsem vyměnil čidlo vačky a přestalo to aspoň chcípat za jízdy.Ale občasný problém se startováním zůstal.Takže jsem preventivně ještě vyměnil čidlo kliky a pořád to bylo stejné.Teď se to zase zhoršilo,takže mám objednané opět čidlo vačky,ale už origo,tak jsem zvědavej.A diag nic nehlásila,protože to zrovna při diagnostikování fungovalo.
Napsal: čtv 28.06.2012 20:04
od ACDC
108 st je normální. Řízený termostat..
Napsal: čtv 28.06.2012 20:18
od Mishak
čidlo vačky je myslim nový...mám to v papírech od předchozího majitele. Jinak teď stojim na Strakonický a vesele nemůžu nastartovat:/
Napsal: čtv 28.06.2012 20:52
od Mishak
Díky za tip na ty čidla. To čidlo tam je bez dvou dnů 6 let..což by teoreticky mohlo bejt špatně. Bylo to origo. Jinak jsem otevřel kapotu, "vyvětral" motor a po dvou minutách nastartoval. Ale stejně to za jízdy párkrát zazlobilo, ale nestihlo to chcípnout.
Napsal: čtv 28.06.2012 22:12
od Rejchy
Já mám vypozorovaný že když to nechce nastartovat,tak nemá cenu to trápit.Počkám 2-3 minuty se zapnutým klíčkem a pak to chytne buď na "brnk" nebo opakovat čekání.Jsem zvědavej jestly to bude tím čidlem,protože vždycky když jsem se vtom povrtal,byl na pár týdnů pokoj.Teď jsem tam vrátil to původní a je to zase horší.
Napsal: čtv 28.06.2012 22:25
od xor
Mishak píše:Jak jsem zmínil, dělá to i na benzin, to by do toho nemělo nijak kecat ta řj od LPG, ne? Je to Magic3. K té chladicí kapalině, velký BC v kolonce teplota chladící kapaliny (ta zkratka je něco jako TKFL) tak bez problémů vyleze ke 108...na druhou stranu, zkoušel jsem to před chvílí ohřát stáním, s klimou a s občasným prohrábnutím plynu a přes těch 108 jsem se nedostal a nechcíplo to. No nebudu předbíhat, zkusim tu diagnostiku a uvidim. Neměl bys ještě tip na tu konkrétní za 10€, předpokládám, že z íbeje...
Ď!
Pokud se to poprve projevilo pro montazi LPG, tak to zpusobila montaz LPG. Nejdriv res dodatecny bastl a teprve potom originalni dily. Senzor otacek na vacce odchazi, to ano, ale ne zas tak skokove.
Motor vzdy jede podle puvodni ridici jednotky. Ridici jednotka plynu prebira hodnoty z benzinovy jednotky, ale upravuje dylku vstriku pro LPG vstrikovace (plus dalsi v tomto pripade nepodstatne funkce). Problem muze byt v nedokonaly adaptaci ridici jednotky LPG, ktera vstrikuje prilis moc/malo paliva, coz vede k tomu, ze ridici jednotka benzinu na zaklade hodnot z lambda sond upravuje tzv. korekce paliva (tj. obohacuje/ochuzuje smes). Ona by je mela upravit i RJ LPG, ale pri nevhodnym pocatenim nastaveni se ji to nemusi povest. Nenasel jsem ted popis Magic3, pouze Magic2 (
http://www.hlpropan.cz/_diagrams/dokume ... manual.pdf), ktera autokalibraci ma.
Zjistit, jestli je to kvuli LPG jde snadno - vymazat adaptacni hodnoty benzinovy ridici jednotky a jezdit chvilku pouze na benzin. Pokud to nebude delat, je problem ve spatny adaptaci jednotky LPG, pokud bude, tak hledat problem v cidle otacek, vaze vzduchu...
Teplota 108 na vystupu z motoru je naprosto v poradku jak pise ACDC.
Ten kabel je obycejny USB KKL s FTDI prevodnikem, treba
http://aukro.cz/auto-diagnostika-kkl-va ... 50994.html asi pujde. Ale kdyz mas na 540, tak si kup ten hotovy od kluku ze slovenska, davaji k tomu navod na instalaci toho software.
Napsal: čtv 28.06.2012 22:29
od Mishak
No tak to jsem vypozoroval taky...určitě mě tady prosím informuj. Už nějakou dobu se chystám za snejkem, tak snad na něco přijdeme.
Napsal: čtv 28.06.2012 22:35
od Mishak
Na LPG to fakt nevidim. Na druhou stranu Rejchy má téměř totéž auto taky s LPG. A ono to není "odejitý" skokově. V podsatě to dělá totéž, co jsem našel už na několika forech. Motor má tendenci chcípnou a hlavně při dojezdu ke křižovatce. A pak je problém nastartovat. Ale je to tak jednou za 100km. Ono je taky možný, že jak se v tom hrabali, tak jebli do toho čidla a to zařvalo.
Napsal: čtv 28.06.2012 23:14
od Mishak
Ted jsem se byl projet...auto jelo jako kráva, žádný prodlevy při prudkym sešlápnutí plynu. Pohoda...až po cca 10km, v cca 5krpm se tomu najednou dost nechtělo...od tý doby zase takový nemastný neslaný.
Napsal: pát 29.06.2012 08:57
od Rejchy
Já mám sice taky LPG,ale mě to dělalo už před montáží,takže alespoň u mě to nebude tím plynem.Když jsem myslel že už to je vyřešené (byl měsíc klid),tak jsem se objednal na montáž LPG a problém se hned po montáži vrátil? Když kluci co mě to LPG montovali zkoušeli proč to nestartuje,tak zjistili že nejde proud do cívek ke svíčkám,ale jak jsem už psal,přišel jsem ,nechal dvě minuty zaplý klíček a chytlo to.Taky se to zhoršuje-prodlužuje se tadoba po kterou musí být zaplý klíček,s niší teplotou.V -20 jsem musel čekat třeba i deset minut.
Ono čidlo vačky neodejde naráz,to by to auto nejelo,ale pomalu dělá tyhle neplechy a zjistit to diagnostikou se dá asi jen přes live data.
Napsal: pát 29.06.2012 09:01
od Rejchy
Mishak píše:Ted jsem se byl projet...auto jelo jako kráva, žádný prodlevy při prudkym sešlápnutí plynu. Pohoda...až po cca 10km, v cca 5krpm se tomu najednou dost nechtělo...od tý doby zase takový nemastný neslaný.
Mě se teda nikdy nestalo že by to auto jelo nějak jinak než normálně.Prostě buď to startuje a jede,nebo to nechce nastartovat a pak to někdy za jízdy chcípne.
Napsal: pát 29.06.2012 10:02
od Mishak
Mě se do toho ještě motá jiná věc, ale to řešim v jiným tématu. Někdy při prudkým přidání plynu na volnoběh to má tendenci zhasnout. Podobně jako při bohatý směsi. A když se to chová takhle, tak to k tomu jede o něco hůř, od cca 4k5 už to nemá takovou chuť jít do otáček. a něco zpod prazvláštně syčí:)
Napsal: pát 29.06.2012 13:18
od Daudgen
Třeba to tím není, ale. Než jsem koupil svojí bývalou 540i tak to prý taky dělala. Nevím tedy o nenastartovaní, ale při dobrždění do křižovatky to prý občas chcíplo i přes zařazené D. Po výměně lambd vše fungovalo, jak má. Za mého vlastnictví už to nikdy neudělala, jen jsem byl upozorněn, že když začne, tak je to lambda

Napsal: pát 29.06.2012 13:20
od Snejk
o cem tady sakra porad mudrujete nechapu. vymen cidlo vacky a nejspis i kliky a mas od toho nadobro pokoj.. uff.. takhle budes cekat az nekde zustanes stat uplne. to jsou nejdulezitejsi soucastky pro chod toho motoru...
Napsal: pát 29.06.2012 13:22
od Daudgen
A snejk to rozlouskl

Napsal: pát 29.06.2012 14:52
od Mishak
lambdy už jsou na poště a čidla tam budou co nevidět...Snejku, my máme ještě nedořešený ty denní světla a diagnostiku:) Jak funguješ následujících 9 dní? Pls do SZ, ať to tu nezasíráme.
Napsal: pát 29.06.2012 17:57
od Rejchy
Tak čidlem vačky to nebylo
