Stránka 1 z 1

Napsal: úte 19.06.2012 12:16
od dejv2005
Když sem kupoval svojí E39 525TDS 98' tak to byl od známýho, kterj jí kupoval v r. 2004 a měla nalítáno cca. 150.000km. za 5 let najezdil asi 25.000km a pak mi auto prodal. Takže km sedí, protože měl firemní a s tímhle jezdil na chatu a km by nestáčel určitě. Ale stejně by mě zajímalo, jestli to neudělal ten majitel před tim, ikdyž to byl nějakej známej, nebo strejda... Na prví pohled km sedí a jestli to má o nějaký kiláky navíc už nezměni, ale rád bych to věděl, kdybych auto třeba prodával, abych ze sebe neudělal debila. Protože teď mám asi 219.000Km. Díky

Napsal: úte 19.06.2012 13:37
od Mishak
Protokoly z technickejch by mohly něco napovědět.

Napsal: úte 19.06.2012 13:38
od Kugelig
V tomto dokumentu je to popsáno. Zvláště pak červený text 1) … a dále

Napsal: úte 19.06.2012 13:59
od dejv2005
Kugelig píše:V tomto dokumentu je to popsáno. Zvláště pak červený text 1) … a dále


Test najetych km je jakej u malyho BC?
Mam jen mezi budikama malej displej, takze mam malej BC :lol:

Napsal: úte 19.06.2012 14:26
od Kugelig
¨Jo, to mám taky. Mě to fungovalo. Musíš se dostat popsaným způsobem do menu a postupmě přecvakávat čísla až se dostaneš ke kilometrům a tečka znamená, že někdo manipuloval s ŘJ a počtem KM. V tomto menu se mj. mění km za míle a jazyky a pod.

Napsal: úte 19.06.2012 16:29
od dejv2005
Kugelig píše:¨Jo, to mám taky. Mě to fungovalo. Musíš se dostat popsaným způsobem do menu a postupmě přecvakávat čísla až se dostaneš ke kilometrům a tečka znamená, že někdo manipuloval s ŘJ a počtem KM. V tomto menu se mj. mění km za míle a jazyky a pod.


Nevis nahodou jaky je to cislo toho testu ty km??

Napsal: úte 19.06.2012 16:33
od StepanMatl
Tečka znamená, že nesouhlasí VIN v budíkách a v ŘJ.
A i kdyby - někdo prostě jen mohl měnit budíky ;-)
100% jistotu mít nebudeš nikdy, pokud si auto nekoupíš nové.

Napsal: úte 19.06.2012 20:31
od starML
Jsem autorem toho dokumentu a překládal jsem to více než před 6 lety, a to tak, jak to tam bylo napsáno. Dnes bych to napsal/přeložil jinak. Místo "s hodnotou bylo manipulováno" bych napsal, že "hodnota km na budících nesouhlasí s hodnotami uložených v ostatních řídících jednotkách". Ten dokument nezměním, protože je uložen na stránkách klubu. Jeho aktuální znění najdete zde http://vs31.sweb.cz/Test_palubniho_pris ... 120618.doc . A pokud by to admini mohly vyměnit, byl bych rád.

Nicméně "manipulation dot" je manipulační tečka i dnes a k jejímu rozsvícení běžně nedochází. Proto je třeba si přečíst i tu vysvětlivku k bodu (1) níže + ten anglicky psaný obrázek. Tam se objasňuje, jak se hodnoty v jednotkách aktualizují a že malá odchylka je povolena a je normální.

Za 7 let jsem se svítící tečkou setkal 3x. Dvakrát to bylo v okolí Berlína, kam jsem naprosto omylem vyrazil za účelem koupě lepšího a lacinějšího auta. Prodejce sice po telefonu komunikoval jako deklarovaný důchodce, ale auto prodával Turek nebo Rus, který patrně nebyl odsunut společně se Severní skupinou vojsk. Třetí to byl případ, kdy byl vadný tachometr vyměněn za tachometr z bouračky stejného typu. Ale na 95% to dokazuje tu nejčastější podstatu, tedy manipulaci.

Pokud chceš zjistit skutečný stav tachometru, několik možností existuje :
- vyčíst stavy km z řídících jednotek diagnostikou, ale zkušení švidlíři si poradí i s tím
- zjistit, kde bylo auto servisováno a poprosit, jestli by mi neřekli stav tachometru např. při poslední a předposlední návštěvě
- zjistit, kam auto chodilo na STK + totéž. Ale nemusí Ti to sdělit, proto je třeba prosit !!
- využít placené služby http://www.zkontrolujsiauto.cz/autotrac ... ii-vozidla , kde tyto údaje z STK, servisů a pod mají. Ale ani po zaplacení nemusíš získat relevantní údaje, protože je třeba nemají. Takže ty si na výše uvedených stránkách zadáš svoje VIN, první registraci a aktuální stav tacho. Potom to chvilku pracuje a vypíše, že mají tyto a tyto údaje, ale napřed zaplať 498 vočí. Hodně informací je hodně obecných a zjistitelných i jinde, některé informace jsi jim prozradil Ty sám. Pro mne tam např. mají 4x stav tacho, asi z STK. Rozhodni se sám, podle mne 500 korun je maličkost ve srovnání s hodnotou kupovaného vozu a poměrně dobrá jistota, že auto není kradené nebo předmětem zástavy nebo leasingu.

A hlavně, už nikdo nehledejte stav tachometru v tomu menu. Opravdu tam není. Zato snad všichni mají strach podržet to resetovací tlačítko na dobu delší 4 vteřin.

Napsal: stř 20.06.2012 14:09
od dejv2005
starML píše:Jsem autorem toho dokumentu a překládal jsem to více než před 6 lety, a to tak, jak to tam bylo napsáno. Dnes bych to napsal/přeložil jinak. Místo "s hodnotou bylo manipulováno" bych napsal, že "hodnota km na budících nesouhlasí s hodnotami uložených v ostatních řídících jednotkách". Ten dokument nezměním, protože je uložen na stránkách klubu. Jeho aktuální znění najdete zde http://vs31.sweb.cz/Test_palubniho_pris ... 120618.doc . A pokud by to admini mohly vyměnit, byl bych rád.

Nicméně "manipulation dot" je manipulační tečka i dnes a k jejímu rozsvícení běžně nedochází. Proto je třeba si přečíst i tu vysvětlivku k bodu (1) níže + ten anglicky psaný obrázek. Tam se objasňuje, jak se hodnoty v jednotkách aktualizují a že malá odchylka je povolena a je normální.

Ja bych ho klidne podrzel, ale nevim jak se k tomu dopatrat, jelikoz sem asi tupoun. Proste mi to nejde a nemam nervy na to porad neco mackat :-D

Za 7 let jsem se svítící tečkou setkal 3x. Dvakrát to bylo v okolí Berlína, kam jsem naprosto omylem vyrazil za účelem koupě lepšího a lacinějšího auta. Prodejce sice po telefonu komunikoval jako deklarovaný důchodce, ale auto prodával Turek nebo Rus, který patrně nebyl odsunut společně se Severní skupinou vojsk. Třetí to byl případ, kdy byl vadný tachometr vyměněn za tachometr z bouračky stejného typu. Ale na 95% to dokazuje tu nejčastější podstatu, tedy manipulaci.

Pokud chceš zjistit skutečný stav tachometru, několik možností existuje :
- vyčíst stavy km z řídících jednotek diagnostikou, ale zkušení švidlíři si poradí i s tím
- zjistit, kde bylo auto servisováno a poprosit, jestli by mi neřekli stav tachometru např. při poslední a předposlední návštěvě
- zjistit, kam auto chodilo na STK + totéž. Ale nemusí Ti to sdělit, proto je třeba prosit !!
- využít placené služby http://www.zkontrolujsiauto.cz/autotrac ... ii-vozidla , kde tyto údaje z STK, servisů a pod mají. Ale ani po zaplacení nemusíš získat relevantní údaje, protože je třeba nemají. Takže ty si na výše uvedených stránkách zadáš svoje VIN, první registraci a aktuální stav tacho. Potom to chvilku pracuje a vypíše, že mají tyto a tyto údaje, ale napřed zaplať 498 vočí. Hodně informací je hodně obecných a zjistitelných i jinde, některé informace jsi jim prozradil Ty sám. Pro mne tam např. mají 4x stav tacho, asi z STK. Rozhodni se sám, podle mne 500 korun je maličkost ve srovnání s hodnotou kupovaného vozu a poměrně dobrá jistota, že auto není kradené nebo předmětem zástavy nebo leasingu.

A hlavně, už nikdo nehledejte stav tachometru v tomu menu. Opravdu tam není. Zato snad všichni mají strach podržet to resetovací tlačítko na dobu delší 4 vteřin.

Napsal: pát 22.06.2012 00:06
od airbone
uz som to pisal asi 200x vsade mozne. Manipulacny bod na budikoch svieti len iba ked nesuhlasi VIN kod zapisany v budikoch s VIN kdom zapisanym v LCM module. Nic viac, nic menej. S kilometrami nema absolutne nic spolocne.....

Napsal: pát 22.06.2012 07:39
od JaraX
přesně tak jak píše airborne!

Napsal: pát 22.06.2012 11:42
od Snejk
presne tak, je to jen nesoulad vinka.. na kilometry to nema zadnej vliv...

Napsal: pát 22.06.2012 12:30
od dejv2005
Zkousel sem to. Dostal sem se i v menu 1.1-7 myslim a nikde to tam nevidim....

Napsal: pát 22.06.2012 12:30
od JaraX
ted už by jim to potvrzení mohlo stačit, a navrhují přesunutí do FAQ :)

Napsal: pát 22.06.2012 19:32
od mravenec
zajed si do bmw maj čtečku na klíč a podle klíče ti řeknou mám to osobně vyskoušené.

Napsal: pát 22.06.2012 20:48
od Mountainbiker
Mravenče, obávám se, že u E39 z roku 98 to z klíče nevyčtou, tuším, že je tato vymoženost dostupná až po face-liftu, tedy od roku 2000 výš...

Napsal: pát 22.06.2012 22:53
od JaraX
hodnoty v klíčí se daj taky ladit, takže to není taky jistota.