Stránka 1 z 1
Napsal: pon 18.06.2012 13:28
od M4we
Zdravím všechny,
po delší době se vás chci zeptat na jeden názor.
Dřív jsem tu psal že chci koupit E60 konkrétně 530d, auto už vybírám asi tři čtvrtě roku, což je u mě normální

, než vyberu opravdu mi to trvá....jsem dospěl k názoru koupit benzínovou motorizaci. Nebo spíše než se tak 100%ně rozhodnu, chci se vás všech zeptat, co si o 530i E60 s M54B30 myslíte.
Především u mě zvítězila volba srdcem. Vždy jsem chtěl benzín. A tento se mi ze všech atmosférických agregátů zamlouvá nejvíc. Osobně neznám nikoho, kdo e39 resp. e60 s tímto motorem má.
Moje důvody, proč jsem si tento motor zvolil jsou:
Podle toho, co jsem zde na fóru četl je M54 spolehlivější než novější N52.
Druhý důvod je také samozřejmě omezený rozpočet a vozy s N52 jsou už o něco dražší. Osobně raději koupím dražší E60 s M54 než nejlevnější N52. Záleží mi na stavu vozu. Nejsem honič slev a nejnižších cen. Ale ani milionář
Prostě mě zážehová 5ka stále více a více tahá na svou stranu od nafty

Tím nechci říci ani půl slova proti naftě. Ale jsem si jistý, že mě chápete:D
A další důležitý důvod pro mé rozhodnutí je ten, že ač je zde vyšší spotřeba, myslím že dlouhodobě je tento motor méně rizikový, co se týká vážných závad, které mohou potkat naftu. A navíc myslím, že se spotřebou to opravdu tak hrozné není. Jezdím z 80% po městě a je mi jasné že pod deset se asi nedostanu, abyste si nemysleli, že jsem naivní

Jen vás prosím o vyvrácení nebo potvrzení mých názoru a o rady ohledně koupi.
Našel jsem pár moc krásných kousků na prodej v Německu. A jelikož nejsem odborník obracím se na vás.
Díky všem
Marťas
Napsal: pon 18.06.2012 13:46
od Marda
Mám možnost porovnat oba motory. Dřív jsem jezdil E60 s M54, to jsem nedávno dal tátovi na ježdění a sám jezdím především E63 s N52.
S M54 jsem měl nižší spotřebu i když je to teoretický nesmysl (nemá valvetronic), obě auta stejný automat. M54 o řád kultivovanější (v 230tis. km přede jak kotě). Podle mě M54 bezproblémovej motor na milion km, N52 do r.2008 problematickej motor s výrobní vadou (zasekávající se zdvihátko - musí se měnit hlava).
Papírová výhoda N52 - výkonější, krouťák níž, lehčí, jednodušší řešení příslušenství motoru, teoreticky nižší spotřeba.
Jinak si myslím, že 530i je u E60 nejlepší volba, pokud do toho auta nechceš cpát peníze

Napsal: pon 18.06.2012 13:55
od M4we
Moc díky za rychlou, stručnou a jasnou odpověď. V podstatě jsi napsal, co jsem chtěl slyšet (číst).

Přesně z těch důvodů, které jsi uvedl s N52 jsem se jí bál. Četl jsem to tu už ve starších fórech.
Rozhodně chci E60 jako auto pro každý den. Ročně najezdím max. 20000 a to musím ještě hodně hodně jezdit. Auto mám jako lásku. Ale v životě jsem neměl nic, co mělo objem víc než 2 litry

Takže bych chtěl i něco s čím se svižně a pohodlně svezu a v pohodě a rychle předjedu. S koncernovým dvoulitrem to samo taky není žádný velký problém ale chci něco víc.
A E60 bude mimo jiné i splněný sen

Napsal: pon 18.06.2012 14:47
od ada540i
Když jsem vybíral auto já, tak u e60 připadal v úvahu jedině motor M54. Tenhle motor je prostě držák a je osvědčenej už z e39. Motory V8 v e60 mě moc spolehlivostí nepřesvědčily...
Napsal: pon 18.06.2012 16:03
od M4we
Taky chci jít cestou spolehlivosti. Předpokládám, že výkon ku hmotnosti je dostačující. Ještě jsem neměl možnost se s tímto motorem svézt.
Jezdili jste s tím po městě popř. za kolik litrů? Jen abych byl v obraze.
Ještě jednou díky

Napsal: úte 19.06.2012 07:59
od robosek
Mel jsem oba motory, i kdyz v ruznych autech. M54 v E46 a N52 mam v E60. M54 bezi subjektivne vic hladce, jezdil jsem s ni s cca. o 1 litr vyssi spotrebou pri stejnem jizdnim stylu a taky jsem celkem casto dolival olej. Az na ponekud "hrubsi" projev studene N52 (proti dieselu je to porad neporovnatelny samet) jsem zatim nemel nejmensi problem. Co do spolehlivosti nemuzes podle me udelat lepsi rozhodnuti at vyberes ten ci onen.
Napsal: úte 19.06.2012 08:02
od ada540i
M4we píše:Taky chci jít cestou spolehlivosti. Předpokládám, že výkon ku hmotnosti je dostačující. Ještě jsem neměl možnost se s tímto motorem svézt.
Jezdili jste s tím po městě popř. za kolik litrů? Jen abych byl v obraze.
Ještě jednou díky

Záleží v jakým městě a jakým stylem jízdy. Průměr město bude kolem 12 litrů. S touringem v automatu o litr dva víc. Já s 540i manuál jezdim za 12,5 po Budějovicích, ale zas je pravda, že tady nemáme moc velkej provoz. Na sprintmonitoru maj lidi s 530i kombinovanou spotřebu město+okresky+dálnice nejčastějc 10,5l/100km, což si myslim, že je reálný.
Napsal: úte 19.06.2012 09:22
od Hanz
530iA e39 limo 235/45R17 dlouhodobej prumer 9,5 leto, 10,5 zima... na delsi trasy 8,5 bez omezovani se, jezdim svizneji, ale ne brzda-plyn...
M54B30 ma jen problem se spotrebou oleje (nejcasteji zaneradene odvzdusneni kliky, tesneni vika ventilu, olej domek, pripadne gufera na klice)... hlucnejsi starty-volnobeh muze vyresit nova pruzina napinaku rozvodu (stoji par korun, po 150-200tis je kratsi nez nova-pak byva chod klidnejsi, vymena do 10min bez vypousteni oleje)
Napsal: úte 19.06.2012 17:13
od Matthes
Tak já mám E60 530i (170kW) 6q,jezdím svižně, né brzda plyn, samo sem tam to chce protáhnout

, beru pouze Vervu 100. Jezdím do práce v Ostravě, takže u mě město a potom jedu Petřvald - Rudná - Místecká. Momentálně mám průměr 9,1 l/100

Napsal: úte 19.06.2012 19:38
od M4we
Chlapi moc díky za vaše odpovědi a moc užitečný informace. Jak jsem řekl, co se týká praxe s BMW jsem absolutní začátečník.
S tou spotřebou počítám tak nějak přes 10, kdyby méně, byl bych mile překvapen. U mě to bude spíš víc, bydlím a jezdím převážně Prahu, i když téměř vůbec špičku..do večera sedím v práci

... Ale sem tam jezdím Praha - Šluknov popř. Praha - Vsetín na chaty, takže to bude tak nějak napůl.
Dík to Hanz za rozpis závad.
Čtu, že Matthes tankuje vervu 100, ale jen pro informaci klasika Natural 95 je zde taky možná ne? Určitě jsem to tu někde četl ve fóru snad zrovna o vadách N52 tuším
Vím,že tu píšu spoustu asi pro vás obecných a jasných věcí, ale v životě jsem neměl BMW a ani žádný šestihrnek, takže se rád vzdělám.
Napsal: úte 19.06.2012 23:37
od Sonny
Dalsi nazor do pranice - jako pomerne cerstvy majitel 530iA - N52 rikam ano. Spotreba s automatem a cca 80% pouze po Brne cca 11. Nutno rict, ze vykon ti to vynahradi - kasli na rozdily litr/dva - o tom BMW neni
BTW: o jakych zavadach N52 jsi se docetl? At vim co jsem prehlidl. Osobne mam vetsi strach z automatu nez z motoru.
Napsal: stř 20.06.2012 08:24
od Marda
U tohto motoru nemusíš mít strach o automat. Je tam ZF a malej krouťák, u těchto motorizací se nes.re, tak jako u nafty...
Co se týče výrobní vady motoru N52, tak jsem to popsal zhruba zde:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=105912
Napsal: stř 20.06.2012 10:49
od Sonny
Diky, tak toto jsem nedavno nasel nekde v anglictine - original navod pro BMW servisy - v pripade cvakani - snad 10min. drzet auto na 3tis. otackach. To by melo tuto "zavadu" odstranit. Budu to sledovat a kdyztak dam motoru pokourit.
Napsal: stř 20.06.2012 11:10
od Marda
To je podle mě takové řešení-neřešení. BMW to řešilo výměnou nové hlavy, kde je již vyřešeno lepší mazání, viz buletin zde:
http://translate.google.com/translate?h ... unt%3D1310
Zatím jsem se teda nedočetl, že by došlo k nějaké destrukci motorových částí (poškození vačky,...), pokud se tato závada neřešila. Každopádně si myslím, že to nemůže ventilovým rozvodům dělat dobře, pokud se to nechá "cvakat". Ale třeba se vyjádří nějaký odborník na motory
