Stránka 1 z 1

Napsal: pát 15.06.2012 13:33
od rooc
Panove poradite mi kde za dobry peniz koupit vstrik na 3.0d je to ta 170 kw verze

Napsal: pát 15.06.2012 13:38
od rooc
Teda 173

Napsal: pát 15.06.2012 14:12
od matiz
V polsku... Ale nejel bych tam bramborou -))

Napsal: pát 15.06.2012 14:12
od matiz
V polsku... Ale nejel bych tam bramborou -))

Napsal: pát 15.06.2012 18:39
od Jendix
rooc píše:Panove poradite mi kde za dobry peniz koupit vstrik na 3.0d je to ta 170 kw verze
novej se nechá sehant kolem 250€, např. na ebay.. ale někdo mi tvrdil že když se dá jenom jeden novej není to dobře.. když už měnit jeden, tak prý lepší za starší.. ty se pohybujou kolem 2500kč..

u staršího bych si dal opravdu velkej pozor od koho vstřik je..

Napsal: sob 16.06.2012 10:47
od magyar
2 Jendix: toje hlúposť, normálne sa tam dáva nový vstrekovač, akurát sa to nemá robiť v stodole... Teda v stodole sa to môže vymeniť, ale hce to potom pripojiť na diag (DIS), spárovať s motor manažmentom nový vstrekovač (prvých 6 čísiel zo vstrekovača u EU3 a prvých 7 čísiel u EU4), a spustiť naladenie vstrekovačov.

Napsal: sob 16.06.2012 11:24
od Jendix
SlimShady píše:2 Jendix: toje hlúposť, normálne sa tam dáva nový vstrekovač, akurát sa to nemá robiť v stodole... Teda v stodole sa to môže vymeniť, ale hce to potom pripojiť na diag (DIS), spárovať s motor manažmentom nový vstrekovač (prvých 6 čísiel zo vstrekovača u EU3 a prvých 7 čísiel u EU4), a spustiť naladenie vstrekovačov.
mě to upřímě přijde taky trochu přitažený za vlasy, ale tohle mi řikal můj automechanik.. že prej se pak ten novej vstřik snaží dohnat nedostatečný výkon ostatních vstřiků..

upřímě řečeno nejsem žádnej velkej specialista přes vstřiky.. takže nemůžu sám posoudit, co je blbost a co pravda.. docela by mě to ale zajímalo, pokud tady někdo ví něco víc.. rád si počtu.. ;)

mě právě měnil jeden vstřik, kterej už byl za studena malinko slyšet.. nebylo to nic hroznýho.. ale když už tam auto měl.. vyměnil se vstřik za jinej jetej..

Napsal: sob 16.06.2012 12:31
od Vlasta
SlimShady píše:2 Jendix: toje hlúposť, normálne sa tam dáva nový vstrekovač, akurát sa to nemá robiť v stodole... Teda v stodole sa to môže vymeniť, ale hce to potom pripojiť na diag (DIS), spárovať s motor manažmentom nový vstrekovač (prvých 6 čísiel zo vstrekovača u EU3 a prvých 7 čísiel u EU4), a spustiť naladenie vstrekovačov.
No, ono je to ještě trochu jinak, po repasi ten kód na vstřikovači neplatí a na zkušební stolici si musí vygenerovat novej IMA kód.

Napsal: sob 16.06.2012 12:34
od magyar
Jasne, zabudol som napísať že sa jedná o nové vstrekovače, osobne nerepasujem :)

Napsal: sob 16.06.2012 13:41
od Vlasta
Vzhledem k tomu, že většinou jenom protejkají vršky, tak bych dobrou diagnostiku a repasi nezatracoval. Vyjde to na třetinu

Napsal: sob 16.06.2012 14:09
od magyar
Vlasta píše:Vzhledem k tomu, že většinou jenom protejkají vršky, tak bych dobrou diagnostiku a repasi nezatracoval. Vyjde to na třetinu
Nene, to som nemal v úmysle :) len keď riešim niečo, chcem to skoro okamžite a tým pádom nákup nového vstrekovača je otázka pár minút a výmena s diagnostikou a nastavením zase ďalších pár minút. Popravde ani nemám predstavu čo robia pri repasy so vstrekovačmi, či sú tak spoľahlivé ako nové, a kde a kto to vôbec robí :lol:

Napsal: ned 17.06.2012 15:11
od airbone
repas robi Bosch. Klasika.
Pozor, existuju rozne podomove firmy ktore sa tvaria ze vedia robit repasy vstrekovacov, ale velke bacha na nich. Nemaju nato vybavenie ani zdaleka. Na testy pouzivaju rozne cinske napodobeniny pristrojov.

Takze ak vstret, tak kupit priamo od boschu exchange (stary sa vrati). A od nich je to cislo odchylky vygenerovane ako ma byt presne. Ja som daval na test na stolicu 6 vstrekov a jeden sme dali novy a masina vygenerovala rovnaky kod ako tam bol predtym (myslim na tom novom vstreku). Ostatne vstreky boli tak v pici, ze na nich nevedela vygenerovat absolutne ziadny kod a vsetky sa museli menit za nove. Robilo sa to na masine BOSCH EPS 815.

Tuto odchylku v podobne ciselneho kodu je treba zadat do DDE jednotky prostrednictvom diagnostiky.
Co sa tyka dotahovania sa valcov, je to pravda. Valec ktory vykonava menej prace, tak mu DDE pridava viac paliva prostrednictvom riadenia vstreku (do plusu) a ktory valec vykonava pracu lepsie, tam sa mu palivo ubera. Klasika...... Tie korekcne hodnoty maju samozrejme svoje hranice. Ale mozu suvisiet nie len so stavom vstrekov, ale aj napriklad so stavom kompresie v jednotlivych valcoch. Ak je na niektorom mensia kompresia, vykonava mensiu pracu a DDE mu nadeli viac paliva......

Inac o tych vstrekoch viem svoje. Kvoli nim mi klakol cely motor (530d 160kW EU3). Vsetky korekcie boli v poriadku a motor tahal ako blazon... vsetko bez problemov..... No nikto nevedel ze niektory zo vstrekov zalieval a cural palivo na piest...... Az zrazu bum-prask......... Prepaleny piest.... husty dym, horenie v motore, popol v olejovej vani....... Vymena motora, turba, vsetkych vstrekov a dalsich milion veci okolo toho. Suma 6000eur a cca 3 mesiace bez auta....
Diesel uz nie :(((
Momentalne V8 benzin.. :)

Napsal: ned 17.06.2012 15:38
od Jendix
airbone píše: Inac o tych vstrekoch viem svoje. Kvoli nim mi klakol cely motor (530d 160kW EU3). Vsetky korekcie boli v poriadku a motor tahal ako blazon... vsetko bez problemov..... No nikto nevedel ze niektory zo vstrekov zalieval a cural palivo na piest...... Az zrazu bum-prask......... Prepaleny piest.... husty dym, horenie v motore, popol v olejovej vani....... Vymena motora, turba, vsetkych vstrekov a dalsich milion veci okolo toho. Suma 6000eur a cca 3 mesiace bez auta....
Diesel uz nie :(((
Momentalne V8 benzin.. :)
No, to je hodně nemilé, nedalo se to odhalit nějak předem, muselo to přece přinejmenším malinko pokuřovat ne? Jinak vyplatí se něco takovýho potom vůbec opravovat?

Jinak nafta je nafta.. Pro mě osobně je s ní přijemnější svezení, ale je fakt, že když potom přijde něco takovýho, moc příjemný to není. Je taky otázka, jak často se něco takovýho stane.

Napsal: ned 17.06.2012 19:37
od Misanek
Jendix píše:
airbone píše: Inac o tych vstrekoch viem svoje. Kvoli nim mi klakol cely motor (530d 160kW EU3). Vsetky korekcie boli v poriadku a motor tahal ako blazon... vsetko bez problemov..... No nikto nevedel ze niektory zo vstrekov zalieval a cural palivo na piest...... Az zrazu bum-prask......... Prepaleny piest.... husty dym, horenie v motore, popol v olejovej vani....... Vymena motora, turba, vsetkych vstrekov a dalsich milion veci okolo toho. Suma 6000eur a cca 3 mesiace bez auta....
Diesel uz nie :(((
Momentalne V8 benzin.. :)
No, to je hodně nemilé, nedalo se to odhalit nějak předem, muselo to přece přinejmenším malinko pokuřovat ne? Jinak vyplatí se něco takovýho potom vůbec opravovat?

Jinak nafta je nafta.. Pro mě osobně je s ní přijemnější svezení, ale je fakt, že když potom přijde něco takovýho, moc příjemný to není. Je taky otázka, jak často se něco takovýho stane.
Podle mého jediná věc, jak se dá zjistit vstřik co blbě práší je ta, vytáhnout je všechny a dat na stolicu a vyzkoušet jak rozprašují.

Jinak díky airbornovi za hodně cenné informace, toot by se mělo někam hodit do separátního threadu aby si to každý mohl jednoduše nají a kdykoliv si přečíst, jak to vlastně všecko funguje :wink:

Napsal: ned 17.06.2012 21:44
od bibikuba
přece nikdo každej rok nevyndavá vstřiky :!: :!: Tohle je asi lepší nečíst....Představa že se mi stane to samo mě fakt děsí...Ani origo diag.nenaznačí jestli se něco děje??

Napsal: ned 17.06.2012 22:02
od Misanek
nidko tady taky nemluví o roku. Nicméně většinou je takové nějaké nepsané pravidlo (aspoň já sjem to tak pochopil), že by se vstřiky měly preventivně dávat na vyzkoušení a eventuelní čištění ultrazvukem každých 150t km vzhledem tomu, že tu jezdíme na naftu, na jakou jezdíme. Co na tom je nebo neni pravdy, tak o tom nechť si udělá závěr každý sám, nicméně jak už tu bylo kdesi řečeno, tak vytažení vstřiků je otázka chvilky a neni to nic náročného. Já osobně mít CR motor, tak to tak dělám už jenom pro vlastní klid v duši a i logicky mi to dává smysl :wink: