Stránka 1 z 1
Napsal: úte 12.06.2012 10:15
od LukesE39
Zdarec chlapi, prosím o radu. V neděli jsem si dovezl výše zmíněné domů. S autem naprostá spokojenost. Ale jedno mi vrtá hlavou. Je to můj první automat, tak kdyžtak promiňte můj, možná "debilní" dotaz, ale když jedu na D a zrychluju například z 50 km/h na 80 km/h, s lehkou nohou, auto si drží cca 2100 ot./min. Prostě motor točí furt stejné otáčky a rychlost stoupá. Laicky bych řekl že prokluzuje. Ve sportovním módu zase řadí jak klasický manuál...

Tak mě zajímá to "prokluzování" - je to u Steptronicu normální nebo mám počítat že je převodovak předKO? Jinak jezdí bezvadně, rozjezdy plynulé, s troškou víc plynů zběsilé - zkrátk mi jinak přijde naprosto ok... jen ten prokluz mě zaráží. Je fakt, že tím prokluzováním to auto ukazuje okamžitou spotřebu např. jen 10-13 litrů...
Další věc: při přejíždění nerovností mi bouchají řidičovy dveře. Mám prodřené to gumové těsnění na rámu dveří - rám na kastli. Nemáte s tím někdo zkušenost? Jestli by to mohlo být tím... Díky

Napsal: úte 12.06.2012 10:20
od e155
Co se týče dveří, tak jsem to řešil - nejsnadnější řešení je posunout ten díl na karosérii, do kterého se při zavíraní dveří zacvakává zámek. Jsou tam dva torxy, stačí povolit a posunout - myslím, že to bylo cca 3mm nahoru. Jinak k tomu řazení - prokluzovalo by to, kdyby stoupaly otáčky a rychlost zůstávala stejná, ne?
Napsal: úte 12.06.2012 10:27
od LukesE39
Děkuju za radu ohledně dveří - vyzkouším
Ohledně prokluzu - ano, tak to chodí u manuálu. Možná jsem to špatně napsal nebo pojmenoval. Ale zajímalo, jestli je prostě normální, že motor drží 2100 ot. a rychlost vzroste třeba o 30 km/h s tím, že během tohoto zrychlování se postupně snižuje okamžitá spotřeba....

Napsal: úte 12.06.2012 10:52
od Mishak
To je u automatu normální...hlavně, jestli to řadí plynule. Zařazení by mělo bejt téměř neznatelný...
Napsal: úte 12.06.2012 11:17
od LukesE39
Děkuji pánovi!!!

docela se mi ulevilo... Jinak řazení je ok, jak píšeš, celkem neznatelný. Jezdil jsem třeba ve fungovce Mondeu ECOboost a Bavor řadí možná i lépe...

jen jsem si prostě nevybavil, jestli ten "prokluz", jak já tomu říkám dělaly i jiný automaty...
Napsal: úte 12.06.2012 11:32
od Mishak
Dělá to jenom HD měnič. To co je v mondeu je už dnes častější provedení dvouspojkový převodovky. Obdoba DSG. A jmenuje se snad powershift. Tam by to prokluzovat nemělo
Napsal: úte 12.06.2012 12:10
od LukesE39

pravdu díž! Je to tak. Jel jsem teď ve služební DSG i šéfovým Tiptronicu a je to jak říkáš...

Takže ještě jednou všem díky za odpovědi!
Napsal: úte 12.06.2012 13:12
od Velvetek
Tohoto jsem si všiml taky po koupi e39, ale přijde mi to spíše ve vyšších rychlostech - někdy kolem 140/150km/hod - auto zrychluje, otáčky se témeř nemění. Mně se to náhodou líbí

Napsal: úte 12.06.2012 14:40
od LukesE39
Jo, to mě dělá taky, jenomže do těch cca 50ti to tam normálně hází kvalty a pak ten "variátor"
Co jsem pochopil, tak asi i záleží na tom, jak máš nastavenou převodovku, resp. na jaký jízdní styl je zvyklá. Já jí ani nebudu resetovat. Od původního majitele je naučená jezdit na spotřebu, což mě vyhovuje. Když chci aby "to jelo", mám tam přece Sko nebo manuální řazení. Nebo prostě jenom KickDown
P.S. Začínám to auto milovat

Napsal: úte 12.06.2012 15:01
od Velvetek
LukesE39 píše:
P.S. Začínám to auto milovat

Vítej v závislosti

Napsal: úte 12.06.2012 19:23
od LukesE39
Díky, je mi ctí i radostí...

Napsal: úte 12.06.2012 19:38
od e155
Já jsem taky propadl, je to jako další dítě. Akorát když to chceš mít fakt všechno OK, tak i ty náklady jsou podobné, jako na dítě

Pokaždé, když něco dodělám a těśím se, že je vše OK, tak najdu zase něco jiného...
Napsal: úte 12.06.2012 23:07
od LukesE39
Tak zatím to vypadá a nasvědčuje tomu, že jsem natrefil na kousek, o který majitel pečoval a choval se né jak prase. Ohledně je odsud, z fóra. Takže nutné investice v tuto chvíli nejsou, snad jen to těsnění dveří. A pak samozřejmě nějaké ty prkotiny...
Ale s nákladnějším servisem než u Forda se počítalo, i když, auta mě živily, teď už jen přivydělávají, kontaktů mám relativně dost. Takže by mě snad ani servis a údržba neměly kazit radost... (ťuk ťuk!)
Napsal: stř 13.06.2012 01:30
od jurasis
Jednak doporučuji v případě náhradních dílů kontaktovat v první řadě origo, celkem často je origo díl levnější než druhovýroba, u 10 let starého auta...
Převodovka, pokud nekope při řazení, je vše OK. Nedoporučuji u 2,8my používat KICK DOWN, podřadí o dva kvalty a to je motor v červeným, tedy kontraproduktivní... V okamžiku potřeby akcelerace doporučuji buď před mírným sešlápnutím plynu hodit S_režim nebo pedál plynu prudce sešlápnout PŘED KICK DOWN. Je třeba dosáhnout 3500 otáček, odtud ten motor nejvíce zabírá... Při troše cviku se dá na automatu krásně "řadit" plynem a řazením S_režimu podle vlastního uvážení, je jen potřeba trošku cviku...
Další poznatek: ve městě doporučuji na stálo S_režim, zjistil jsem, že mám na něj nižší spotřebu...
Atd, vychytávek je hromada, už nechci manuál...
PS: převodovka si "pamatuje styl jízdy" jen posledních cca 50 - 100 km...

Napsal: čtv 14.06.2012 09:05
od fornax
LukesE39 píše:
Ale s nákladnějším servisem než u Forda se počítalo, ........
A to neznáš? FORDEM TAM VLAKEM ZPÁTKY
"snad" levnější o to častější
Jinak vítej v klubu
Napsal: čtv 14.06.2012 09:49
od LukesE39
fornax píše:LukesE39 píše:
Ale s nákladnějším servisem než u Forda se počítalo, ........
A to neznáš? FORDEM TAM VLAKEM ZPÁTKY
"snad" levnější o to častější
Jinak vítej v klubu
Hele, těch Fordů mi prošlo pod rukama vážně hodně. A žádný mě nikdy nikde nenechal...
Jinak díky
