Stránka 1 z 3
Napsal: úte 05.06.2012 17:04
od dEstr0y3r
Zdravim vsechny,
uz nekolik mesicu resim tento problem: Pri rychlosti kolem 90-120 km/h a naslednem brzdeni se auto zacne silene trepat/mlatit jako kdyby do volantu...tohle se deje pouze vv rozmezi techto rychlosti, pri nizsich rychlostech to nedela a kdyz jedu treba 140 a vys taky ne...mechanik mi rekl, ze mam vuli v levem prednim rameni, tak jsem ho vymenil a dela to stale...druha moznost byla koutuce, tak jsem je nechal zbrousit, no borec mi rekl ze byly skoro jak nove a ze to tim nemuze byt...jeden znamy mel uplne ten samy problem a rekl mi, ze kdyz necham vymenit i to druhe predni rameno tak problem zmizi...no mechanik mi rekl, ze to nedava smysl, ze to druhe rameno je naprosto ok, bez vule...dnes jsem byl na technicke, borec mi to potvrdil, nikde zadna vule v ramenech a rekl, ze kotoucema to take nemuze byt...takze naprosto nechapu, cim to muze byt a nechci zbytecne objednavat to druhe rameno abych pak zjistil, ze to je necim jinym....
prosim o pomoc, pokud nekdo mel podobny problem, jak to vyresil
mam E60 525i pre-facelift
predem diky
Napsal: úte 05.06.2012 17:13
od Velvetek
Jak to popisuješ, tak by to mohli být tyčky řízení. Čím razantnější zabrždění, tím více se třepe, viď?... Podobných témat tu už pár je...
Napsal: úte 05.06.2012 17:17
od dEstr0y3r
No prave ze ani ne, i kdyz brzdim naprosto pozvolna tak se to trepe jak blazen, rozdil mezi prudkym brzdenim tam je ale neni az tak masivni
Napsal: úte 05.06.2012 17:26
od Velvetek
I tak bych je zkontrolovat. Sundat kolo a projít vše, něčím to být musí. Dělá to opravdu jen při brždění? Nejsou cítit vibraci i za jízdy? Zkoušel jsi jiná kola/pneu?
Napsal: úte 05.06.2012 17:33
od dEstr0y3r
Dela to jen pri bzdeni...nebo teda malilinko se to trepe i pri jizde ale to je tak malo ze nedokazu urcit jestli to neni jen nerovnosti vozovky (ziju v kraji s asi nejhorsi kvalitou silnic v CR), pri brzdeni to dela ale naprosto masivne....co hlavne nechapu je proc to dela jen v techto rychlostech a jinych ne...
nova kola jsem nezkousel, gumy ano, tema to urco neni
rikas tycky rizeni, kdyby mi to mechanik hodil na zvedak muze poznat jestli jsou to ony nebo ne?
Napsal: úte 05.06.2012 17:49
od Velvetek
Pokud jsou KO, budou mít vůle... Ale ještě si to tady projdi nebo počkej, jestli se ještě někdo nevyjádří... ale řešil bych to co nejdříve, ať si neodskáčeš zbytečně gumy...
Napsal: úte 05.06.2012 17:49
od ljakubicka
zdar pokud maš jine kola tak tam hod jine, mě to dělaji 2 věci nevim přesně ktera to je, dělaji mi to jenom zimaky ktere mam lehce křive, ale přisuzuju to tomu že mi chybi vystřeďovací kroužky v těch kolech, protože letni mam uplně rovné a je klid. a děla mi to to samé co pišeš, jenom v rychlosti 90-110 a při lehkem brždění se rozchvěje volant a pak cele auto

Napsal: úte 05.06.2012 17:59
od dEstr0y3r
No kola mam par mesicu stare, takze pochybuju ze to bude tim...navic toho by si snad vsiml ten borec na technicke? prohlizel to vsecko hodne dukladne...
Napsal: úte 05.06.2012 17:59
od xnovic
Mě to dělaly spatně vyvážená kola. Okolo těch 90-120kmh/h se začali lehce chvět (ani to moc nebylo znát), ale s kolem se samozřejmě rozechvěli i brzdy a při brzdění to kopalo do volantu fest! Ještě za mlada na VW Golf III jsem si takhle dodělal kotouče i destičky..
Napsal: úte 05.06.2012 18:59
od ljakubicka
nevim jak ty ale ja jsem skoro každy den na technicke, a věř mi křive kola nepozna, a třepani ve 120 už vubec ne, kamošovi to dělaly ty vystře%dovaci kroužky
Napsal: úte 05.06.2012 23:28
od eric
Měl jsem naprosto ten samý problém jak popisuješ a u mě to vyřešily nové silentbloky na spodních ramenech,byly oba naprasknuté.nechal jsem si to zjistit na STK,po výměně naprostá pohoda.Ale je mi divný,že říkáš,že si byl taky na STK a že ti nezjistili žádné vůle.Příčin nemůže bejt zase tolik,buď to jsou nevyvážený kola nebo vůle ve vystřeďovacích kroužcích,nebo křivý kotouče,anebo vůle v těch ramenech,resp. v silentblokách.Zkus se ještě s mechošem na ty siláče kouknout,jestli je nemáš naprasknutý,protože jak to čtu,vše ostatní si už vyzkoušel!?
Napsal: stř 06.06.2012 07:34
od PearlJam
Zdravim a jeste jste zapomeli na tlumice, ty to delat mohou taky, ale nejcasteji to delaji:
- krive disky nebo jeden z nich,
- spatne vyvazene kola - vyvazit velke kola je hodne slozite a jen nekdo to umi - nejlepsi vyvazovacka je Hunter s dotlakem a optimalizaci,
- praskle silenbloky,
- zvlnene kotouce,
- tlumice.
Napsal: stř 06.06.2012 12:17
od dEstr0y3r
Takze koutouce jak jsem psal byly pred par dny na kontrole a zbrouseni, borec je mirne zbrousil ale rekl, ze byly prakticky ok + borec na technicke to uplne vyloucil...
Tlumice byly nedavno menene, takte to si taky nemyslim....
takze zbyvaji krive disky, nevyvazene kola nebo silentbloky (ale tech by si snad vsimli na te technicke) popr. jeste ty tycky rizeni nebo ty krouzky...no reknu to mechanikovi a podivame se na to...kazdopadne diky vsem, jak se to vyresi napisu cim to bylo
Napsal: stř 06.06.2012 13:25
od Couloo
To stejné jsem min.týden řešil u E39. Pořád jsem to sváděl na kotouče a desky tak jsem měnil během 10 000km 2xkotouče+desky a dělalo to zase. Ve finále to bylo ložisko na PP kole (vůle) a přední tlumiče a je klid. Už to nedělá.
Napsal: stř 06.06.2012 13:25
od Snejk
vymen ty kotouce za nove a pak muzes resit... kdyby to bylo cokoli jineho tak ti to nedela proste pri brzdeni ale porad v te rychlosti...
to ze ti nekdo rek ze kotouce sou dobre.. od soussstruhu a jeste za studena tak to ma naprostou poplatnost hovna... tolerance kotoucu je v radu desetin milimetru to ti tam muze rikat soudruh soustruh co chce...
ten kotouc se ohreje a muze se hezky zkroutit.. nic neobvyklyho ani na skoro novych kotoucich...
proste se nad tim zamysli kdyz jdes do brzd co by te asi mohlo zacit rozhazovat nez brzdy kdyz to jinak celou dobu je ok...
Napsal: stř 06.06.2012 13:29
od Kugelig
…borec je mirne zbrousil ale rekl, ze byly prakticky ok…
Už jsem to dával do sekce techinfo, ale asi to bude nutné znovu. Zbroušení kotoučů asi není zrovna dobrý nápad, protože se zbrousí jen litina a zacementované vyvýšeniny nikoliv. Tzn že se problém může ještě umocnit.
Napsal: stř 06.06.2012 16:25
od dEstr0y3r
Tak jsem byl u jineho znameho mechanika co se specializuje vylozene na pneu/kola/brzdy atd a rekl mi ze na 99.9% jsou to koutouce...
ok takze tedka musim koupit kotouce, asi brembo nebo ATE, akorat muzete prosim nekdo poradit jaky prumer? na netu jsem videl 300/310/340 takze jaky vzit?
Napsal: stř 06.06.2012 16:45
od Snejk
takovy jaky mas na aute... pro kazde brzdy je ten danej prumer... kupuj ATE, nad jinejma moc nema cenu uvazovat...
Napsal: stř 06.06.2012 18:44
od Lucifer
Já už to chtěl napsat jak jsem to prvně četl, že to budou ty kotouče. Měl jsem na chlup stejnej problém. Po výměně brzd vše naprosto ok
A stáčet kotouče na soustruhu je fakt naprostá hovadina a zbytečnost. Viz ten dokument co zde dával Kugelig.

Napsal: stř 06.06.2012 19:02
od ljakubicka
možná se pletu, ale mám podobný problem, ale mi to dělá jen při nahozených zimákách, a na letních ne takže si myslim že nějaká souvislost z těmi koly tam bude....
