Stránka 1 z 1

Napsal: pon 04.06.2012 23:33
od Pavel_Franta
Dobrý den,

prosím zdejší zdatné mazáky k úvaze o několika vadách mého vozu :)

Jedná se o vůz BMW e39 530d
na tachometru: 307.000 Km (střízlivě nevím :) )

Na co jsem měl peníze to jsem vyměnil a auto jezdí :D

... nic méně s poslední závadou kterou popíšu ve mně vyvstala potřeba tohle auto zachovat... a jednoduše ho udělám...

... ale protože tomu rozumím jako koza petrželi, tak ho udělá někdo za mě, ale zpátky k otázkám.

Čím to může být ...? že když to opravdu jednou za rok přišlápnu, tak se téměř se stoprocentní jistotou opře otáčkoměr na 4000 otáček a radši autu urve motor ale nepřeřadí.... prostě musím obrat aby přeřadil.

... a druhá otázka je mnohem snadnější... je vůbec možné sehnat do e39 nový, nebo málo jetý motor...?

... jak to dělají ti klucí mazaní že i starší vozy 80 i devadesátých let ukáží s funglovkama dílama, karoserií atd...?

(prosím ty kteří si dají tu práci aby mi odpověděli, zaměřte se raději na ten neřadící automat a možnosti mladšího agregátu, než nad nekonečnými možnostmi restaurování veteránů)

... všem moc děkuji za odpověd :)
Pavel

Napsal: pon 04.06.2012 23:44
od Andre2
Automat to možná už bude mít spočítáno.
Motorů je tady v inzerci několik, proč ho potřebuješ měnit? Mám taky skoro 300tkm a motor si jen ševelí....

Napsal: pon 04.06.2012 23:50
od Pavel_Franta
proč bych měl měnit motor je výborná otázka :)

... jednoduše, nevím :) mám pocit že to auto je lenivé... motor že je možná zbytečně hlučný... když jsem ho dostal bylo snad všechno 2x přetěsnováno a stejně olej ukapává.... těžko bych měl pocit, že mám udělanou é 39ku stím že mám přiznaných 300 tisíc z 500ti tisíc skutečných....


a to stim automatem je pro mě ošklivá zpráva :D všechno šlape moc hezky... řadí pěkně /vyjma popsané situace/... necuká v žádných otáčkách na žádném kvaltu... diagnostika hlásí pouze sledování třetího stupně.

Předpokládám že udělat převodovku bude tak 2000 euro, stím že nemám záruku na to že to bude jako zamlada :D

Napsal: úte 05.06.2012 00:03
od Andre2
Pokud ta převodovka jinak funguje Ok, tak to třeba nebude nic tragického, s tím se spíš obrať na nějakého specialistu.

Myslím si, 3,0d v E39 najede v poho i 500tkm, pokud nemá výkon a je hlučný, může to být taky třeba otázka stavu vstřikovačů...

Muselo by se to vidět.

Napsal: úte 05.06.2012 00:09
od Pavel_Franta
mám za sebou následující opravy:

repas turba
3x repas vstřiku + zbytek zkontrolován ok
nová čerpadla, vysokotlaké na stolici ok
přetěsnění vany
váha vzduchu (kecy kolem toho, ale závěr si nepamatuju, asi ok :D )

s tou převodovkou si vzpomínám na doporučení bývalého majitele... řekl mi "Pavle, stalo se mi že v krpálu mi padla převodovka do nouzáku, údajně kvůli vysokému náklonu"

takže jsem si říkal... že by olej a vyřešíno...? mám kliku že se v tom nevyznám, takže se statně obelhávám a působí to na mě dobře :D

Napsal: úte 05.06.2012 00:30
od bibikuba
mám ten samej motor a taky mi přijde hlučnější-na výkon si teda nestěžuju :wink: Možná je to jen pocit že ten motor je hlučnější ale mě už tam ten klasickej zvuk kult.šestiválce prostě chybí :( Možná je to tou hnusnou naftou,olejem v motoru,najetýma km,tím že tam nemám spodní kryt motoru :D :D a nebo je to fakt jenom pocit...

Napsal: úte 05.06.2012 10:03
od Velvetek
Nedělá to ten automat pouze při delší ostřejší/rychlejší jízdě, zejména, když je venku vyšší teplota?

Napsal: úte 05.06.2012 10:23
od rooc
Pokud drzis kick down tak automat bude drzet vyssi rychlost dlouho nez preradi treba ze 4 na 5

Napsal: úte 05.06.2012 10:33
od kubassszx
zkusil bych resetovat adaptace a najet nová data ...

Napsal: úte 05.06.2012 10:42
od Velvetek
rooc píše:Pokud drzis kick down tak automat bude drzet vyssi rychlost dlouho nez preradi treba ze 4 na 5
Pokud by držel kickdown, tak by se ale na těch 4tis ot. nezastavil a otáčky by šli k červenému, nebo? Chápu to z jeho příspěvku tak, že už nezrychluje, ale drží tyto otáčky a čeká na přeřazení...

Napsal: stř 06.06.2012 00:08
od Pavel_Franta
při ostřejší jízdě to dělá... pouze však při rozjezdu, jinak si moc nevšímám, popravdě mám třílitrový motor na to abych snim jezdil do cca 150 km/h víc jezdím zřítka

nepřeřazuje včas pouze u !rychlého rozjezdu z místa! ...

a posledním svinský detail... jestli jde s kick down přirozeně do červeného... víte, nejde... ono mi to do červeného totiž nikdy nejde a možná ani kdybych chtěl...

... do červeného nejdu téměř nikdy, protože jsem posera a na pětku se do červeného nepodívám... sportovní řazení prakticky nepoužívám (možná ho z části nechápu, protože rozdíl vidím pouze ve vytáčení do vyšších otáček ... a ted pozor! protože možná mám auto co se chová jinak než by mělo.. ono totiž od 4000 otáček razantně ztratí tah... řve, nejede... nemá smysl dupat na plyn

Je to tak... při rozjezdu dupnu... motor zatáhne na chvilku (než otáčky vyletí na 4000 a je konec... musim obrat, hned jak uberu tak automat přeřadí... odpověd pro velvetka tedy co nejpřesněji zní přesně tak jak definoval: "čeká na přeřazení"

... pouze připomenu, že to na žádném dalším stupni nedělá... pouze při rozjezdu, takže asi jednička (říkám asi protože vidím pouze D, na sekvenci ani sport nejezdím, vím prd :)

Napsal: stř 06.06.2012 09:26
od Andre2
Pokud ti to od 4000 nejde, tak zkus přehodit váhu vzduchu (třeba na zkoušku od někoho)

Pokud není motor výkonově OK, tak ta převodovka je z toho taky někdy dobře zmatená.

Napsal: stř 06.06.2012 09:30
od Andre2
Nevím odkud jsi, ale můžu se ti na to podívat i diagnostikou, je to teď sice časově dost bída, ale snad bych chvilku našel.

Napsal: stř 06.06.2012 13:21
od Couloo
Mě jednoho dne taky u e39 při 4000 ot/min začalo ztrácet výkon a postupně se ta hranice snižovala na 3500,3000 až ke 2000 ot. Pak jsem auto na pár dní odstavil po té ještě párkrát s ní popojížděl až jednoho dne nejela vůbec. Ve finále se zjistilo, že mi odešlo nějaké pomocné podávací naftové čerpadlo. Po výměně trochu stichl i motor a zase jel jak ďas.

Napsal: stř 06.06.2012 21:58
od Pavel_Franta
Předem bych rád poděkoval Andre2, za nabídku svého času, pravda je ta, že za služby jsem zvyklý platit, ale po nákupu vozu a opravě přes 50K si ted dám minimálně na měsíc voraz :D

Co se týče postřehu s čerpadly... mám za sebou krásnou estrádu, která se obtížně věří, ale popíšu jí podle nejlepšího svědomí... samozřejmě vím o jaké ztrátě výkonu mluvíš... byl to první příznam, že mi čerpadla nestačí natlakovat palivo do vedení potřebné pro 4000 otáček...


příběh o čerpadlech: vysokotlaké čerpadlo bylo plný bordelu... auto jelo v pohodě a o nějakým bordelu jsem nic nevěděl... až mi jednou padlo auto do nouzáku... můj první nouzák v životě (na favoritu jsem totiž žádnou takovou možnost neměl :D )

hlášká, že motor je v nouzáku mi taky moc neřekla... a ted pozor... vypnu motor... zapnu... zase to jelo... den na to jsem začal slyšet dopravní čerpadlo (e39 530d má jedno sací čerpadlo v nádrži, další dopravní pod řidičem a třetí common rail)... slyšel jsem jak čerpadlo řve... večer řvalo víc a auto nechytalo... cestou k mému mechanikovi jsem chcíp snad 10x za jízdy...

přeskočím mechanikův údiv, ale pravda byla ta že common rail tlačilo dostatek pouze ve spojení s dopravním čerpadlem které přetěžovalo... rok staré dopravní odešlo... sací v nádrži sním (klika...? asi jo :D )... a common rail i přes ten bordel co v něm byl, tak přežilo ... ( a nebo v něm žádnej bordel nebyl, ale mechanik si nechtěl připadat jako blb, když mě nechával platit 2200 kč za zkoušku v boschi.

každopádně koupil jsem nové dopravní čerpadlo...sací do nádrže stálo 6500 kč, tak jsem z nouze koupil sráč z palivova-cerpadla.cz za 1800 kč ... vydrželo jeden kilometr, pak mi vyteklo do nádrže... normálně se otevřelo... /na reklamaci mi řekli že je mechanicky poškozeno, takže peníze nevrátí... (musím ale dodat že spolupráce s majitelem palivova-cerpadla.cz byla výborná... velice profesionální přístup.

Trochu mě mrzí že jsem vám nasadil brouka do hlavy s tím výkonem motoru... ten výkon zase asi není tak špatný.. nebo minimálně ne k zamyšlení abych to musel řešit hned... výkon je přímo úměrný stáří motoru podle mého...

to že mi to neřadí mě mrzí více...

Ta váha vzduchu mě zajímá... jak bych poznal že to není ono...?

Poslední otázka... myslíte že mě může BC obelhávat se spotřebou...? jezdím mírně, BC ukazuje spotřebu cca 8 litru... ale podle tankování odhaduji tak 11-13l ...

díky
Pavel

Napsal: čtv 07.06.2012 15:11
od Lil_King