Stránka 1 z 1
Napsal: úte 29.05.2012 14:37
od jackqee
Zdravím,
Mám problémy s turbem, roztáčí se až při 2,5tis. otáčkách ,do té doby je motor uplně mrtvý. Někdy se na páty kvalt neroztočí vůbec. Občas vydává silné hučení .
Jedná se o e39 525tds rok 96.
Neví někdo jestli může být příčina jinde ? Např. váha vzduchu?
Nebo se tohle týká čistě jen turba?

Napsal: úte 29.05.2012 23:48
od jackqee
Koukám že mi asi nikdo nepomůže

Napsal: stř 30.05.2012 07:59
od keegan
no mě to u 530d dělalo zasraný turbo a hlavně špatnej regulátor na turbu, po vyčištění a vyměně regulace jede jak fík

ale diagnostikou nic nezkazíš...
Napsal: stř 30.05.2012 10:20
od jackqee
Ani nevím že to nějakej regulátor má ... děkuju za info , diagnostiku určitě udělám
Napsal: sob 02.06.2012 01:38
od jackqee
Dálší teorie ..Může být příčinou ucpaný katalyzátor ? Konzultoval jsem tento problém s mechanikem. Auto mám už delší dobu v servisu , výměna brzd a podobný ptákoviny , Takže jsem zatím neměl možnost diagnostiky..
Napsal: sob 02.06.2012 12:41
od Tompo
každopádně se zaměř na regulaci turba (podtlakove hadičky), především na tu, co vede zespoda do sání. Pak samozřejmě mrkni jak je na tom hřidel turba samotného a jak se otáčí, jestli snadno nebo těžko. Je toho mnoho, co musí makat zároveň...
A kat hodně změní po odebrání...
Napsal: sob 02.06.2012 14:45
od jackqee
díky
Napsal: pon 25.06.2012 01:40
od jackqee
Zdravím po druhé,
Problém s výkonem byl vyřešen , totálně ucpaný katalyzátor.. Odříznut a vyhozen , a místo něj navařený průchozí díl , dále jsem vyměnil váhu vzduchu. Po nastartování a prošlápnutí do červených se objevil obrovský mrak sazí .. Konečně byla krásně slyšet turbína a motor měl parádní tah jako za mlada ...
Den poté nastartuji a po pár kilometrech a zahřátí motoru sešlápnu plyn a opět bez síly , otáčky jdou pomalu nahoru a motor je mnohem více slyšet.
Motor jsem vypnul a znovu natočil , párkrát jsem ho prošlápnul na druhou rychlost od 2tis.otáček do červených a asi na počtvrté najednou vystřelil a výkon byl zpátky. Tato situace se opakovala asi 3x .... Moc se v tom nevyznám tak vás žádám o radu , opravu mi dělal mechanik ale rád bych taky něco zvládnul bez odborných ruk. Může to být třeba jen špatným kontaktem u váhy vzduchu když to zlobí jen jak se tomu zachce ?? Díky
Napsal: pon 25.06.2012 07:16
od beny-maser
to jak popisuješ může být občas se zasekávající regulace turba
Napsal: stř 27.06.2012 19:21
od jackqee
Díky za příspěvek , neřikám že se to nemůže týkat i turba , ale přeci jen i bez něj motor jede a jde do otáček , při rozjedu pod 2 tisíce otáček motor chcípá .. Shit , jak kdyby se dusil , doslova neměl kyslík , jen vědět kam šáhnout když to jednou šlape jak má a jednou ne ..
Napsal: stř 27.06.2012 20:00
od beny-maser
tak pokud to nejde do otáček ani na volnoběh,tak to turbem opravdu nebude,ale za jízdy to bez turba fakt nejede a jsi rád, že vyjedeš kopec na trojku,pokud máš podezření na nějakou závadu v el. tak bych šel na diagnostiku, v paměti by měla být zapsaná závada i když to zrovna pojede normálně.
Napsal: stř 27.06.2012 21:10
od jackqee
Tak už je to asi jasné , váha vzduchu podle všeho hází motor do nouzového režimu , protože po tom co auto uvedu do ,,klidného stavu" po znovu nastartování frčí jak drak a až po chvilce je opět líný .. Diagnostika mě čeká , snad to vyřeší.
Napsal: stř 27.06.2012 23:11
od beny-maser
házet do nouzáku ti to může i přefouklé turbo,pokud chceš lépe poradit musíš to lépe popsat
Napsal: stř 27.06.2012 23:53
od jackqee
Dobrá , zkusím to tedy popsat znova , motor 525tds ,najetých poctivých 223 tisíc kilometrů, zaslepený EGR ventil. Auto už netáhlo jak by mělo a všechno vedlo k tomu že je příčina u katalizátoru. Trefa .... Můj kamarád mechanik katalizátor odříznul a navařil jen průchozí díl , zároveň jsme prohodily váhu vzduchu za origo málo použitou , aniž bychom věděli zda je původní moje váha vzduchu špatná. Auto jsme nakoply a protúrovali , za námi oblak sazí a motor měl zpátky svůj zvouček a bylo zlehka krásně slyšet piskání turba.
2-3 hodiny jsme s autem lítaly a všechno naprosto v pořádku , v nejlepším pořádku

(Před touto opravou bylo auto nestabilní do zatáček , vrácením výkonu se to spravilo a v zatáčkách zas krásně lepilo na asfalt, měl jsem v plánu geometrii řízení ale jen blbým výkonem se to zpravilo a auto se stalo opět dokonale ovladatelným). Pak auto standartně zaparkuju a když ráno frčím do práce , nastartuju a auto mi chcípá při rozjedu , cca po padesáti metrech jsem se dostal na 2,5 tisíc otáček a byl schopen zařadit dvojku aniž by auto chcíplo. Po zahřátí motoru jsem zastavil a pár krát prošlápnul do 5 tisíc , to byla fakt doba než se k tomu motor dostal , při dálším pokusu rafička otáčkoměru vystřelila a bylo zase slyšet turbo , výkon byl zpátky. 1.. 2.. 3.. 110 km/hodinu během pár vteřin . Po zastavení a znovu nastartování stejný problém ,prošlapování na místě už nezabralo. Autu se vrátil výkon po tom co jsem překračoval na druhou rychlost 2300 otáček/min. A teď po třech dnech je to celé naopak , Po nastartování sviští krásně ale do cca 3 ujetých kilometrů zase začne chrchnit a je mrtvolkou. A jinak než chcipnutím , vypnutím elektroniky a znova nastartováním se výkon nevrátí , ať ho tůruju jak chcu

. Nenapadá mě nic jiného než ten nouzový režim , Když je to OK tak sem tam proklouzne spojka pod tahem motoru a zničeho nic , ble ble ble a nejede :-O ... Lépe to pospat nesvedu , snad se někdo chytne

. děkuji
Napsal: stř 27.06.2012 23:56
od jackqee
Dnes cestou na diagnostiku auto párkrát škytlo a začalo táhnout , ale jako kdyby prokluzovala spojka , při plném plynu slabší tah a otáčky šly stále nahoru , srovnaly se až po puštění plynu. Diagnostika hlásila jen nefunkční abs .. Jinak vše OK.